Transferwindow 2022-2023
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- ruuddevil
- Legende
Ik hoop het, want zowel Stengs als Karlsson daar zit ik niet op te wachten. Ze zijn duur en het zijn slappe AZ pussies.Robson de Souza wrote: ↑19 Aug 2022, 14:44Rik en Marco roepen continue bekende namen omdat PSV bij hun zaakwaarnemers informeert. Net zoals dat ging bij Cillesen en Krul. En op het einde van de rit komt Benitez....11 Sir Tinus wrote: ↑19 Aug 2022, 14:39 Rik schrijft vaag over Karlsson en Stengs. Als ze beide komen dan zou dat wel beleid zijn wat zou passen binnen de afgelopen 5 tot 10 jaar. Niet zo spannend als de meeste zouden hopen maar zeker niet gek.
Overigens lijkt me dat PSV in geen 100 jaar meer dan 15 miljoen gaat betalen voor Karlsson en ik denk dat AZ hem niet laat gaan voor minder dan dat. Stengs speelde bij Nice in de basis dus dat is ook maar de vraag of je die voor 10 miljoen hebt.
Karlsson
Voor de eventuele opvolging van Gakpo circuleren tal van namen en zijn de lijstjes als gezegd klaar, met AZ'er Jesper Karlsson als een van meerdere mogelijkheden. De naam van Calvin Stengs wordt ook op meerdere plekken gefluisterd, maar hij is eerder een speler voor de rechterkant. Karlsson geldt wel als een peperdure optie, waarvoor PSV het eigen transferrecord voor inkomende overgangen moet breken. De vraag is of PSV aan die eisen van AZ kan voldoen.
-
- Vedette
Rik belt uiteraard met zaakwaarnemers die hij kent om te informeren en belt naar aanleiding van geruchten met andere zaakwaarnemers. Maar er zijn er ook veel die hij niet kent en waar hij nog geen weet van heeft dat PSV ermee in gesprek is.11 Sir Tinus wrote: ↑19 Aug 2022, 14:48Benitez is wel de uitzondering want bij Branthwaite, Hoever en Luuk zaten ze wel degelijk goed. Maar je hebt wel een punt dat zij die route bewandelen om aan hun info te komen. Zo waren Doekhi, Bazoer en Brenet ook ineens interessant.Robson de Souza wrote: ↑19 Aug 2022, 14:44
Rik en Marco roepen continue bekende namen omdat PSV bij hun zaakwaarnemers informeert. Net zoals dat ging bij Cillesen en Krul. En op het einde van de rit komt Benitez....
- Standbeeld
- Mister PSV
- Trixm
- Vedette
Heruone wrote: ↑19 Aug 2022, 01:12 Fode Fofana had toevallig vandaag een post op zijn instagram dat hij op het veld stond ergens (niet bij PSV iig) met een privé trainer. Elfrink maakte al melding dat hij op koers ligt om in september/begin oktober zijn rentree te maken.
Ik zat dus toevallig na te denken over de 2e spitspositie, gezien de geruchten tussen Vinicius en Fener, de mogelijke verkoop van Gakpo en de mogelijke CL deelname waarmee ineens een hele grote geldinjectie mogelijk binnenkomt. Ik zou het vanuit PSV perspectief geen gekke keuze vinden om Vinicius er dit jaar bij te houden als 2e spits. Luuk de Jong is gewoon onomstreden spits nummer 1 die werkelijk waar amper wedstrijden mist. Luuk is een zekerheidje. Vinicius is geen onaardige 2e optie voor de ED, gezien de hoeveelheid speelminuten die waarschijnlijk in het verschiet liggen voor hem. Met Fofana heeft men een hele talentvolle spits die op de weg terug is. Zijn blessuregevoeligheid in de jeugd lag ten grondslag aan groeiproblemen, hetgeen waar hij nu geen last meer van heeft.. Dat heeft hij ooit verteld in een podcast. Wat de oorzaak is van zijn recente zware knieblessure weet ik niet precies, maar dit hoeft gelukkig niet per se te betekenen dat Fofana een blessuregevoelige speler is (hoeft het ook niet uit te sluiten). Fofana zat vorig jaar erg dicht tegen de A-selectie aan en Schmidt was duidelijk erg gecharmeerd van hem.
Wat nou als je dit jaar aankijkt hoe Fofana zich ontwikkeld qua speler, evt. ook qua fitheid en betrekt bij de A-selectie. Datzelfde kan je doen met Vertessen waarbij ontwikkeling bij de jonge Belg vooral het punt is, hoewel ik momenteel twijfel aan zijn perspectief bij PSV. Bovendien heeft men ook nog Jason van Duiven, waarvan ik momenteel een snelle ontwikkeling niet uitsluit, hoewel ik verwacht dat hij weer bij de O18 aansluit. Dan kan men volgend jaar als Vinicius vertrekt een inschatting maken: we geven een talentvolle 2e spits (idealiter Fofana als blijkt dat hij fit/op niveau is) de voorkeur of we kopen een talent van 18 a 19 jaar die die rol kan invullen. Luuk de Jong is dan inmiddels ook 33 en meer richting zijn retour, hetgeen wat een dergelijke keuze ook veel meer te bilijken maakt.
Zou ik beleidsmatig gezien geen gekke gedachte vinden om eerlijk te zijn. Want ik ben bang dat als je nu Vinicius wegdoet en een tweede talentvolle spits (bijv. een Roko Simic, wat nog steeds een geweldige aankoop zou zijn) gaat halen diegene sowieso dit seizoen weinig speelt, ook het jaar erop geen eerste spits zal zijn en die de ontwikkeling van eigen jeugd in de weg zit. En dat geldt eigenlijk ook als je een back-up spits zou kopen die niet talentvol is. Die zit nog steeds doorstroming van eigen jeugd in de weg. Of je zou er eentje moeten huren, maar waarom zou je dan Vinicius van de hand doen?
Het is wél de zoveelste zware blessure. De vraag is mijn inziens terecht in hoeverre het oude niveau wordt gehaald. Dat speelt ook mentaal een rol.
Saibari is underrated.
- ArounaKone
- Ballenjongen
- ComeOnPSV
- Vedette
We weten toch allemaal wat PSV doet?
Gewoon lijntjes uitzetten en zoveel mogelijk kandidaten als interessant bestempelen. Ik vind het best logisch dat ze op het lijstje staan op plek 5 of plek 6.
Tim Krul en Cillessen werden ook genoemd nou die waren misschien ook opties 5 en 6.
Ik zou hier niet teveel aan wegen.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Even de letterlijke woorden van Timmer:
Oftewel, puur giswerk. Overigens wordt wel genoemd dat PSV nog altijd aan het zoeken is naar een spits. Vinicius wordt als plan B spits gezien, en bijv. wanneer Luuk geblesseerd is, niet als zijn vervanger. Oftewel, Vinicius is de spits die van de bank moet komen als er wat geforceerd moet worden, en er moet nog een spits bij komen die bij blessure van Luuk in de basis kan. Daarnaast kans dat Vinicius vertrekt door interesse vanuit Turkije.Uiteraard heeft John de Jong het lijstje potentiële vervangers klaar als het daadwerkelijk tot een afscheid van de vice-aanvoerder komt. Dat spelers als Calvin Stengs (Nice) en Jesper Karlsson daarop staan, is zeer aannemelijk. Het is de categorie van (potentiële) internationals waarbinnen PSV zoekt. Voetballers die er direct staan.
Indien PSV al werk wil gaan maken van Karlsson, dan moet dus de absolute hoofdprijs voor de speler worden betaald.
-
- Legende
Voor Jong PSV dan toch..ArounaKone wrote: ↑19 Aug 2022, 15:06 PSV volgt Jack McGlynn aldus MLS transfers op twitter, in het verleden betrouwbaar account.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
— Thomas Sowell
-
- Vedette
Karlsson en Stengs, dat is een hoog AZ gehalte ofwel Conference/Europa League niveau. Ik vind Karlsson best een aardige, interessante speler. Alleen is hij veels te duur. Bovendien hebben AZ spelers een slecht track record. Stengs vind ik een slappeling.
Als Gakpo vertrek vervang je die niet een op een maat zal je je op meerdere posities moeten versterken. Ik hoop dat John de Jong nog een paar verrassingen in petto heeft.
Het mooiste zou zijn als in de nacht van woensdag op donderdag, als iedereen dronken is vanwege de plaatsing voor de CL, John een bericht laat uitgaan dat Cody zijn contract heeft verlengd.
Als Gakpo vertrek vervang je die niet een op een maat zal je je op meerdere posities moeten versterken. Ik hoop dat John de Jong nog een paar verrassingen in petto heeft.
Het mooiste zou zijn als in de nacht van woensdag op donderdag, als iedereen dronken is vanwege de plaatsing voor de CL, John een bericht laat uitgaan dat Cody zijn contract heeft verlengd.
- Hatseflats
- Vedette
Vind ik echt altijd een non-argument. De ene AZ speler is de andere niet. Kan ook gewoon een keer doorbroken worden. Desalniettemin hoef ik die 2 ook niet bij PSV te zien. En al zeker niet voor dat geld.
- Hatseflats
- Vedette
-
- Lid scoutingsteam
Als Stengs komt, dan kun je je titelaspiraties gedag zeggen. Rendement van niks, een slapjanus en bovendien ook een overschatte voetballer in z'n algemeenheid. Karlsson is beter en zal er in de Eredivisie dan wel weer aardig op los scoren, maar gaat ons ook niet verder helpen en kost bovendien teveel geld.
Je moet gewoon doorpakken nu. Knal er maar eens 15, 20 miljoen tegenaan voor iemand die het al meerdere jaren laat zien in Europa, of een absoluut toptalent.
Je moet gewoon doorpakken nu. Knal er maar eens 15, 20 miljoen tegenaan voor iemand die het al meerdere jaren laat zien in Europa, of een absoluut toptalent.
- Ardbeg
- Mister PSV
Preach. Iemand noemde hier Draxler. Ik acht hem eigenlijk niet haalbaar maar geen reden om het niet te proberen! Ik zag overigens wel dat hij een blessure heeft nu, weet niet hoe ernstig.Ykhim wrote: ↑19 Aug 2022, 15:47 Als Stengs komt, dan kun je je titelaspiraties gedag zeggen. Rendement van niks, een slapjanus en bovendien ook een overschatte voetballer in z'n algemeenheid. Karlsson is beter en zal er in de Eredivisie dan wel weer aardig op los scoren, maar gaat ons ook niet verder helpen en kost bovendien teveel geld.
-
- Lid 2e elftal
- Favoriete speler: Boscagli
Draxler zou wel heel mooi zijn. Misschien kan Schmidt nog een goed woordje doen .Ardbeg wrote: ↑19 Aug 2022, 15:54Preach. Iemand noemde hier Draxler. Ik acht hem eigenlijk niet haalbaar maar geen reden om het niet te proberen! Ik zag overigens wel dat hij een blessure heeft nu, weet niet hoe ernstig.Ykhim wrote: ↑19 Aug 2022, 15:47 Als Stengs komt, dan kun je je titelaspiraties gedag zeggen. Rendement van niks, een slapjanus en bovendien ook een overschatte voetballer in z'n algemeenheid. Karlsson is beter en zal er in de Eredivisie dan wel weer aardig op los scoren, maar gaat ons ook niet verder helpen en kost bovendien teveel geld.
-
- Jeugdinternational
- Denzell
- Jeugdspeler
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik snap [mention]Ykhim[/mention] wel want als je het geld hebt en de vacature dan wil je gewoon de best mogelijke optie. Maar iedereen ziet dat wij straks 50 miljoen krijgen dus je gaat altijd teveel betalen voor elke speler die geen gelimiteerde som heeft. De transfervrije opties zijn ook al van de markt af dus 15 a 20 miljoen is waarschijnlijk al voor een waarde van 8 a 12 miljoen. Een Sulemana ging voor 16 miljoen naar Frankrijk en bakte er niets van, Daramy was 12 miljoen en is alweer verhuurd zonder een rol te hebben gehad en Bruma was een speler waarvan PSV (verkeerd) inschatte dat hij een zekerheidje was. Het is niet zo eenvoudig en het is geen schap in de winkel waar je er één uit haalt.
Draxler zou ik ook een gekke keuze vinden maar het profiel qua leeftijd, contractsituatie, ervaring en pure klasse is wel iets waar we het denk ik van moeten hebben.
Draxler zou ik ook een gekke keuze vinden maar het profiel qua leeftijd, contractsituatie, ervaring en pure klasse is wel iets waar we het denk ik van moeten hebben.