Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
De Realist
Internationale topspeler

Kezmania wrote: 04 Aug 2023, 07:30 Iedereen een mooie voetbaldag toegewenst. Eventjes nonchalant Feyenoord met de beide beentjes terug op de grond zetten via Lang en Pepi.

Sowieso maken Pepi en gimenez dit jaar uit wie de beste spits van de eredivisie is en wordt denk ik.
Je schrijft Luuk verkeerd.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Kolkmania wrote: 04 Aug 2023, 07:34
ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2023, 07:25

Dit is zo'n bullshit he. Dus als we dat geld niet hadden uitgegeven hadden we het aan 4 spelers uit kunnen geven en dan hadden we op 4 posities een kwaliteitsimpuls gehad?

Een beetje een quote van Stewart van 2 weken geleden verbouwen en nu als nieuws brengen. :lol: :lol:
Kwaliteitsimpuls is het sleutelwoord natuurlijk, maar je had er ook voor kunnen kiezen om in een iets lager segment te shoppen en in plaats van 2, 4 spelers te halen. Uiteraard zitten daar meer risico's aan, maar het is wel een bewuste keuze die de PSV leiding heeft genomen.

Snap niet waarom er zoveel mensen verbolgen zijn over deze teksten van de Telegraaf. Lijkt me logisch dat PSV geen 2 middenvelders en een centrale verdediger kan aantrekken (met toegevoegde waarde) zonder Sangaré te verkopen.
Maar misschien wel al 1 verdediger of 1 middenvelder en dan wachten op verkoop Sangare voor de rest?
Mikelvb
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2023, 07:25
De keuze om zoveel geld – inclusief bonussen gaat het om 25 miljoen euro – in twee aanvallers te stoppen, zorgt ervoor dat met de belangrijke wedstrijden voor de deur de defensie en het middenveld nog geen kwaliteitsimpuls hebben gehad."
Dit is zo'n bullshit he. Dus als we dat geld niet hadden uitgegeven hadden we het aan 4 spelers uit kunnen geven en dan hadden we op 4 posities een kwaliteitsimpuls gehad?
Waarom is dit bullshit? Lijkt toch gewoon precies te zijn wat er speelt. Het hele verhaal wat hier eerder door een aantal werd voorgehouden dat de volgorde van aankopen niks uitmaakt is juist hetgeen wat volgens mij nu bullshit blijkt te zijn.
Heruone
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Chucky wrote: 04 Aug 2023, 07:13
Heruone wrote: 04 Aug 2023, 07:11

Dat was de JdJ strategie. Earnie gaat denk ik anders te werk ;) Wat tot op heden overigens ook is gebleken.
Ik hoop het. Maar je wordt er wel aardig cynisch van…
Dat begrijp ik. Het is vooral frustrerend omdat het zo stil is. En daarmee is de achterliggende assumptie dat men blijft wachten op transfers, hetgeen wat nog meer irritaties oplevert als blijkt dat iemand dan toch niet komt (CDK bijv.). Terwijl in de realiteit men voor eenzelfde positie op meerdere borden zal schaken en ongetwijfeld al lang bezig is met andere spelers. Er komt alleen niks van naar buiten. Van dat betreft mis je ergens wel een FeyenoordTM of een Hamstelaar (vorig jaar bij Ajax) achtig account die continue scoops brengen, ook over spelers die als 2e, 3e of 4e optie gezien worden.

De situatie waarin men zit is duidelijk: men wilt spelers toevoegen aan de selectie, maar enkel als het kwaliteit is. Men is daartoe bereid te investeren en heeft bovendien ook geld om te investeren. T.o.v. de periode JdJ zit daar al een cruciaal verschil. Het lastige parket waar PSV zich in bevindt heeft te maken met de complexiteit van de status en financiële situatie waarin PSV zich bevindt t.o.v. andere clubs. PSV heeft simpel gezegd 3 categorie spelers waarin het kan vissen:

1. De oudere categorie spelers die in een top5 competitie spelen en daar niet slagen bij grotere clubs of bij wat kleinere clubs spelen. Jongens als Luuk de Jong, Dusan Tadic, Walter Benitez, Branco van den Boomen en Daley Blind. Davinson Sanchez past ook binnen dat plaatje. Die spelers staan vaak best open voor de stap naar een topclub in de Eredivisie om daar mee te spelen om de titel, een vedette te zijn en een aardig salaris te oogsten. Beide partijen zullen iets van water bij de wijn moeten doen, maar vaak is dat salaris technisch best te realiseren. Grootste probleem is over het algemeen vaak de transfersom die de verkopende ploeg alsnog vraagt.

2. Jonge spelers die al de stap vanuit een competitie buiten de top 5 richting een top 5 competitie hebben gezet. Jongens als Vranckx, CDK. Vaak vertegenwoordigen ze een grote waarde voor de verkopende club wat een deal bemoeilijkt. Daarnaast is vaak het probleem dat dit soort spelers niet per se onwelwillend, maar wel enigszins huiverig zijn voor een stap (terug) naar de ED. Ze willen in eerste instantie altijd eerst voor hun kans bij hun eigen club gaan en daarnaast willen ze in het geval van een vertrek vaak ook wachten op een andere tevens betere club dan PSV in een top5 competitie. Het weerstandsniveau is voor hun vaak leidend in de keuze en dus is CL vaak een vereiste, willen ze PSV als echt interessante optie zien.

3. Jonge spelers uit Z-Amerika, subtop ED, Scandinavische landen en Oostenrijk etc. Voor dit soort spelers is een topclub uit de ED een hele interessante springplank. Ze krijgen de kans om zichzelf door te ontwikkelen op een hoger niveau met uitzicht op Europees voerbal. Het probleem de laatste jaren is dat ook hier transfergeld een grote rol is gaan spelen. Spelers uit Z-Amerika zijn ontzettend duur. Spelers uit Scandinavische landen en Oostenrijk etc. zijn dat inmiddels ook geworden. Reden daarin zit hem in dat vrijwel alle clubs/competities rondom de ED gewoon veel meer te besteden hebben. Niet voor niets betaal je voor een uitblinker in de subtop inmiddels al vrijwel een bedrag dat richting de 8 miljoen oploopt.

Die drie zaken creëren de complexiteit voor de situatie waarin PSV mee te dealen heeft. Daaraan kan bovendien de paradox toegevoegd worden dat geld zowel vriend als vijand is en dat in dit geval spelers over het algemeen goedkoper/haalbaarder worden naarmate de markt vordert. Daar schuilt vaak ook het vraagstuk van CL in. Zodra PSV die haalt of lijkt te halen, staan spelers ook meer open voor een club als PSV.

Met deze situatie hebben overigens alle Nederlandse topclubs te maken. Feyenoord heeft Zerrouki zo vroeg kunnen kopen omdat hij al 2 windows lang om een transfer vraagt. Stengs is er pas net en de reden dat hij beschikbaar was, is omdat Nice hem per se wou verkopen. Maar bijv. een Ivanusec, Zakharyan (gaat naar Ligue 1) en een Isaksen (die nu naar Lazio gaat), drie belangrijke targets van hun, zijn tot op heden om verschillende reden (nog) niet gekomen waarbij geld een cruciale rol is. In de spelers die al wel gekomen zijn, schuilt duidelijk het narratief dat speler of zelf per se wou en/of dat de andere partij per se wou verkopen. Dat narratief sluit aan bij het verhaal van Lang en Pepi bij PSV.

Normaliter is Ajax een uitzondering op de situatie, maar ook dit seizoen doordat ze geen CL hebben en de portemonnee niet meer oneindig lijkt, heeft men met eenzelfde situatie te maken.

Gerbrands had het altijd over die liquide buffer van 30 a 40 miljoen waardoor je spelers gewoon kan halen als je dat wou. Geen idee of dat haalbaar is voor Nederlandse topclubs, maar dat is in theorie wel de manier waardoor je kan ontsnappen aan dit soort situaties. Nederlandse clubs zitten simpelweg niet in de luxe om even 3 a 5 miljoen meer neer te leggen en daarmee een speler in juni/juli te halen t.o.v. augustus.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Hatseflats
Vedette

Kolkmania wrote: 04 Aug 2023, 07:34Lijkt me logisch dat PSV geen 2 middenvelders en een centrale verdediger kan aantrekken (met toegevoegde waarde) zonder Sangaré te verkopen.
Dat kan dus wel. Dat is duidelijk aangegeven door Stewart, maar om echt kwaliteit te halen dan zal Sangare verkocht moeten worden.
Kezmania
Meervoudig international

De Realist wrote: 04 Aug 2023, 07:35
Kezmania wrote: 04 Aug 2023, 07:30 Iedereen een mooie voetbaldag toegewenst. Eventjes nonchalant Feyenoord met de beide beentjes terug op de grond zetten via Lang en Pepi.

Sowieso maken Pepi en gimenez dit jaar uit wie de beste spits van de eredivisie is en wordt denk ik.
Ben geen fan meer van de huidige Luuk en vind dat de tijd is gekomen om hem door te selecteren en louter nog te gebruiken als geheim wapen. Zal misschien geen populaire mening zijn maar ik denk dat zijn tijd simpelweg is gekomen.
ShovingNE2
Site Admin

Mikelvb wrote: 04 Aug 2023, 07:46Waarom is dit bullshit? Lijkt toch gewoon precies te zijn wat er speelt. Het hele verhaal wat hier eerder door een aantal werd voorgehouden dat de volgorde van aankopen niks uitmaakt is juist hetgeen wat volgens mij nu bullshit blijkt te zijn.
Dan had je een verdediger gehad, geen linksbuiten en geen tweede spits. En dan? Vertel waarom de volgorde wat uitmaakt dan. Daarnaast barsten we uit de voegen van de verdedigers.

Maar jij had liever 25 miljoen uitgesmeerd over 4 spelers ?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Frico
Veelbelovend talent

De Realist wrote: 04 Aug 2023, 07:35

Ik hoop het voor Luuk, maar ik denk dat Pepi na een half jaar basisspeler is.
Mikelvb
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2023, 08:10
Mikelvb wrote: 04 Aug 2023, 07:46Waarom is dit bullshit? Lijkt toch gewoon precies te zijn wat er speelt. Het hele verhaal wat hier eerder door een aantal werd voorgehouden dat de volgorde van aankopen niks uitmaakt is juist hetgeen wat volgens mij nu bullshit blijkt te zijn.
Dan had je een verdediger gehad, geen linksbuiten en geen tweede spits. En dan? Vertel waarom de volgorde wat uitmaakt dan. Daarnaast barsten we uit de voegen van de verdedigers.

Omdat de verdediging al jaren de achilleshiel is van PSV. Ik ben blij met Pepi, begrijp me niet verkeerd, maar het geld had beter eerst in een verdediger gestopt kunnen worde. Daar was PSV overal gezien kwalitatief beter van geworden. En ja we hebben al veel verdedigers, maar die zijn volgens ons allemaal niet goed genoeg.

Nu snap ik ook wel dat de kans Pepi er 1 was die niet links gelaten kon worden, maar het onderstreept wel het (wan)beleid wat er op transfergebied al jaren speelt in mijn ogen.

Stel Sangare wordt niet verkocht. Betekent dat je met deze verdedigers het moet gaan doen omdat je ooit van B kwaliteit bent gegaan (wegens financiële redenen) die je nu niet meer kwijt kan of enorme verliezen op hebt genomen.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje

Zal dit seizoen ook meespelen dat de competitie (minimaal plek 2) ook belangrijker is dan andere jaren? Langer wachten is meer kans op een goede selectie voor de competitie, ten koste van kansen voorronde CL (waar de afgelopen jaren zonder succes op is ingezet).
Sjorsensjimmie
Bankzitter

Het nadeel is inderdaad dat we teveel verdedigers hebben van middelmatig niveau. Het sluiten daarvan lijkt moeizaam te gaan, dus kun je niet gaan stapelen.
Echter ben je met Obispo, Mauro en Branthwaite 3 verdedigers kwijt. Als Boscagli nu weg valt krijg je een centrum met Ramalho-Teze. Met daarachter vd Blaak die nog tekort komt.

Hetzelfde geldt op het middenveld. Er is geen back-up voor de controlerende rol op het middenveld. Ja, Comenencia, maar die komt ook nog tekort.
In de breedte is het kwalitatief best wel beperkt tot nu toe.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje

Mikelvb wrote: 04 Aug 2023, 08:30

Omdat de verdediging al jaren de achilleshiel is van PSV. Ik ben blij met Pepi, begrijp me niet verkeerd, maar het geld had beter eerst in een verdediger gestopt kunnen worde. Daar was PSV overal gezien kwalitatief beter van geworden. En ja we hebben al veel verdedigers, maar die zijn volgens ons allemaal niet goed genoeg.

Nu snap ik ook wel dat de kans Pepi er 1 was die niet links gelaten kon worden, maar het onderstreept wel het (wan)beleid wat er op transfergebied al jaren speelt in mijn ogen.

Stel Sangare wordt niet verkocht. Betekent dat je met deze verdedigers het moet gaan doen omdat je ooit van B kwaliteit bent gegaan (wegens financiële redenen) die je nu niet meer kwijt kan of enorme verliezen op hebt genomen.
Waarom denk je dat er geen verdediger wordt gehaald als Sangare niet wordt verkocht? Dat is toch helemaal niet wat er wordt gesteld?
Robson de Souza
Vedette

Bologna zou afscheid kunnen nemen van Jerdy Schouten, want PSV en Wolfsburg willen op de zomerse transfermarkt een aanslag plegen op de middenvelder: de rossoblù-coach Thiago Motta zou erg teleurgesteld zijn.

Nou PSV, bel maar met Wolfsburg: als jullie een mooie prijs voor Vranckx maken trekken wij ons terug in de strijd om Schouten.
Daardoor wordt die weer goedkoper en dat scheelt jullie miljoenen.
d'Oude
Vaste waarde in elftal

Opvallend dat dan inderdaad juist Wolfsburg de 'concurrent' is om de handtekening.
Of zijn Schouten en Aster niet dezelfde positie?
One can only hope
Massimo
Legende

Je bent in de breedte op dit moment zeker zeer beperkt, maar er zullen nog mutaties plaats gaan vinden deze maand. Nu zal je het er mee moeten doen en hopen dat dit goed gaat, maar ondanks dat er een risico in schuilt is het niet dat PSV definitief met deze selectie het seizoen in gaat. Daarom is het heel prettig om te horen van Bosz dat de opbouw van zijn manier van spelen sneller gaat dan hij vooraf dacht en dat iedereen tot nu toe fit is gebleven die fit aan de voorbereiding begonnen.
ShovingNE2
Site Admin

Mikelvb wrote: 04 Aug 2023, 08:30Omdat de verdediging al jaren de achilleshiel is van PSV. Ik ben blij met Pepi, begrijp me niet verkeerd, maar het geld had beter eerst in een verdediger gestopt kunnen worde. Daar was PSV overal gezien kwalitatief beter van geworden. En ja we hebben al veel verdedigers, maar die zijn volgens ons allemaal niet goed genoeg.
En dan zonder linksbuiten? Een van de belangrijkste redenen na het absolute tactische falen van Ruud dat we niet doorgingen tegen Rangers is dat we Luuk na zijn blessure niet konden vervangen.
Lees je wel eens goed wat Stewart zegt? Hoe krijg je het uit je toetsenbord dat we het met B-leus moeten doen als Sangare niet wordt verkocht. Er is nog prima geld voor minimaal 1 top aankoop. En waarschijnlijk zelfs 2.

Sterker nog: wat mij betreft houden we hem als ze niet direct 37 miljoen in ongemerkte niet opeenvolgende gebruikte biljetten van 20 euro op tafel klappen. Halen we een verdediger erbij, Vranckx en zoeken we een 10.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Mikelvb
Nationale topspeler

Sparts wrote: 04 Aug 2023, 08:34
Mikelvb wrote: 04 Aug 2023, 08:30

Waarom denk je dat er geen verdediger wordt gehaald als Sangare niet wordt verkocht? Dat is toch helemaal niet wat er wordt gesteld?
Is er al een verdediger aangeschaft dan? Volgens mij niet. Dus dan is de aanname te rechtvaardigen dat er eerst geld binnen moet komen voordat er geld uitgaat. Dit laatste is juist wat ik benoem.
Frisian1913
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid

Goh wat zou het toch fijn zijn als er gewoon een aankoop werd gedaan voordat Sangare wordt. verkocht. Kunnen we die ellendig lange discussie over wel of geen geld voor kwaliteit meteen weer opdoeken.
Stewart heeft toch gewoon gezegd dat het lastig werd zonder de verkoop van Sangare om 3 eerste keus aankopen te doen, niet onmogelijk. Dan moet alles goed vallen om het te realiseren.
Kolkmania
Regelmatige invaller

Vanthaman18 wrote: 04 Aug 2023, 07:36
Kolkmania wrote: 04 Aug 2023, 07:34

Kwaliteitsimpuls is het sleutelwoord natuurlijk, maar je had er ook voor kunnen kiezen om in een iets lager segment te shoppen en in plaats van 2, 4 spelers te halen. Uiteraard zitten daar meer risico's aan, maar het is wel een bewuste keuze die de PSV leiding heeft genomen.

Snap niet waarom er zoveel mensen verbolgen zijn over deze teksten van de Telegraaf. Lijkt me logisch dat PSV geen 2 middenvelders en een centrale verdediger kan aantrekken (met toegevoegde waarde) zonder Sangaré te verkopen.
Maar misschien wel al 1 verdediger of 1 middenvelder en dan wachten op verkoop Sangare voor de rest?
Het verschil zit hem er denk ik in of je 10 miljoen voor deze verdediger én middenvelder wil neerleggen, of wacht op de verkoop van Sangaré en dan 30 miljoen tot je beschikking hebt voor een verdediger en twee middenvelders. Dan zou je het budget voor elke speler kunnen verdubbelen en de kwaliteit van de selectie drastisch kunnen verhogen.
Mikelvb
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 04 Aug 2023, 08:45
Mikelvb wrote: 04 Aug 2023, 08:30Omdat de verdediging al jaren de achilleshiel is van PSV. Ik ben blij met Pepi, begrijp me niet verkeerd, maar het geld had beter eerst in een verdediger gestopt kunnen worde. Daar was PSV overal gezien kwalitatief beter van geworden. En ja we hebben al veel verdedigers, maar die zijn volgens ons allemaal niet goed genoeg.
En dan zonder linksbuiten? Een van de belangrijkste redenen na het absolute tactische falen van Ruud dat we niet doorgingen tegen Rangers is dat we Luuk na zijn blessure niet konden vervangen.
Ik zeg toch dat de aankoop van Pepi uitgesteld had moeten worden, niet die van Lang
Lees je wel eens goed wat Stewart zegt? Hoe krijg je het uit je toetsenbord dat we het met B-leus moeten doen als Sangare niet wordt verkocht. Er is nog prima geld voor minimaal 1 top aankoop. En waarschijnlijk zelfs 2.

Sterker nog: wat mij betreft houden we hem als ze niet direct 37 miljoen in ongemerkte niet opeenvolgende gebruikte biljetten van 20 euro op tafel klappen. Halen we een verdediger erbij, Vranckx en zoeken we een 10.
Als jij denkt dat zonder de verkoop van Sangare 2 topaankopen gedaan kunnen worden (dus lees 10M plus aankopen) dan ben ik toch erg benieuwd waar jij denkt dat dit geld vandaan komt (gezien de cashflow) of hoe we deze kosten gaan dragen gezien de eerdere uitspraken.
Captain(C)
Vaste waarde in elftal

Sparts wrote: 04 Aug 2023, 08:33 Zal dit seizoen ook meespelen dat de competitie (minimaal plek 2) ook belangrijker is dan andere jaren? Langer wachten is meer kans op een goede selectie voor de competitie, ten koste van kansen voorronde CL (waar de afgelopen jaren zonder succes op is ingezet).
Dit argument is zeker te billijken echter zit de nuance in hetgeen dat spelers niet nog 3 weken op PSV gaan wachten.
Koekoek!
Chucky
Vedette

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kregen we een thuis tegendoelpunt door een gigantische shitshow achterin met Ramalho en Benitez in de hoofdrollen, en was dat de uiteindelijke hoofdreden van de uitschakeling.

Dat we daarna geen vuist meer konden maken lag overigens inderdaad aan het ontbreken van een tweede spits. Maar juist de wedstrijd tegen Rangers gaf aan hoe belangrijk het is om een CV van (hopelijk) CL-niveau te halen.
Massimo
Legende

Het wel of geen vertrek van Sangaré en wanneer bepaald op dit moment ook heel veel en daar zijn de voorronde CL wedstrijden ondergeschikt of de dupe van, hoe je het ziet. Als Sangaré blijft zijn er ook huurmogelijkheden later deze window zoals er ook naar De Keteleare gekeken werd.

Vooraf kan/kon je niet inschatten of Sangaré nu al wel of niet weg zou zijn en deze transfer bepaald wel het verdere transferbeleid. Als je had gewacht op Pepi en hem nu had misgelopen had je er ook wat van kunnen vinden. PSV zit in een situatie waar het constant afwegingen moet maken. Ik begrijp de transfer van Pepi heel goed. PSV was en is eigenlijk nog steeds aanvallend in zowel kwaliteit als kwantiteit behoorlijk broos. Daar waren de grootste directe gaten te vinden in de selectie.
DadOfFour
Internationale topspeler

Robson de Souza wrote: 04 Aug 2023, 08:37

Bologna zou afscheid kunnen nemen van Jerdy Schouten, want PSV en Wolfsburg willen op de zomerse transfermarkt een aanslag plegen op de middenvelder: de rossoblù-coach Thiago Motta zou erg teleurgesteld zijn.

Nou PSV, bel maar met Wolfsburg: als jullie een mooie prijs voor Vranckx maken trekken wij ons terug in de strijd om Schouten.
Daardoor wordt die weer goedkoper en dat scheelt jullie miljoenen.
Ik hoop dat er ergens een vertaalfoit in zit, want met het plegen van een aanslag halen we geen spelers binnen ben ik bang..
La vida és massa curta per no fer broma
Robson de Souza
Vedette

Chucky wrote: 04 Aug 2023, 09:13

Ik kan me vergissen, maar volgens mij kregen we een thuis tegendoelpunt door een gigantische shitshow achterin met Ramalho en Benitez in de hoofdrollen, en was dat de uiteindelijke hoofdreden van de uitschakeling.

Dat we daarna geen vuist meer konden maken lag overigens inderdaad aan het ontbreken van een tweede spits. Maar juist de wedstrijd tegen Rangers gaf aan hoe belangrijk het is om een CV van (hopelijk) CL-niveau te halen.
Buiten dat vond ik die wedstrijd meer aantonen wat het belang is van het hebben van een goede trainer.
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post:
    Heissenberrug
    Post Reply