Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

De prijs-kwaliteit verhouding bij Karlsson is helemaal zoek. Geen optie dus, mag ik hopen.
TomPSV
Legende

Karlsson is zo ongeveer de enige naam die wordt genoemd, dat doet mij wel vrezen dat het lijstje vervangers van Gakpo niet zo lang is. Hoewel ik fan ben van Karlsson, je gaat hier geen 20 mil voor betalen.

Na Rangers nog slechts een week te gaan op de transfermarkt. Ik vrees dat het bijna niet te doen is om een fatsoenlijke vervanger voor Gakpo te halen. En dan gaan we helaas een ontzettend zwaar seizoen krijgen.
Armada
Internationale topspeler

Persepolis wrote: 22 Aug 2022, 15:20 De prijs-kwaliteit verhouding bij Karlsson is helemaal zoek. Geen optie dus, mag ik hopen.
Ik moet hier veel aan denken:

Image
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Armada wrote: 22 Aug 2022, 15:25
Persepolis wrote: 22 Aug 2022, 15:20 De prijs-kwaliteit verhouding bij Karlsson is helemaal zoek. Geen optie dus, mag ik hopen.
Ik moet hier veel aan denken:

Image
Plagiaat!
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
deninho32 wrote: 14 Aug 2022, 22:39 Ik moet bij Karlsson altijd aan die serie van vroeger denken..

Image
:L
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
RV1913
Nationale topspeler

TomPSV wrote: 22 Aug 2022, 15:24 Karlsson is zo ongeveer de enige naam die wordt genoemd, dat doet mij wel vrezen dat het lijstje vervangers van Gakpo niet zo lang is. Hoewel ik fan ben van Karlsson, je gaat hier geen 20 mil voor betalen.

Na Rangers nog slechts een week te gaan op de transfermarkt. Ik vrees dat het bijna niet te doen is om een fatsoenlijke vervanger voor Gakpo te halen. En dan gaan we helaas een ontzettend zwaar seizoen krijgen.
Als het lijstje bestaat uit Karlsson en Popescu en ze gaan voor Popescu hebben we niks te klagen :grin:
Armada
Internationale topspeler

deninho32 wrote: 22 Aug 2022, 15:27
deninho32 wrote: 14 Aug 2022, 22:39 Ik moet bij Karlsson altijd aan die serie van vroeger denken..

Image
:L
Ouwe lul!
ShovingNE2
Site Admin

Dat is van na mijn tijd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Het feit dat er niet heel veel namen worden geopperd door media/watchers/insiders en scouts hier op het forum geeft toch ook maar eens aan dat het niet zo makkelijk is om iemand te vervangen die blijkbaar 50 miljoen waard is voor United. In mei/juni kon je nog denken aan transfervrije spelers maar nu kom je al snel bij overbodige spelers (die vaak geen ritme hebben) of peperdure spelers. Ik geloof dat de prijs/kwaliteit balans bij Karlsson helemaal zoek is voor dat wat hij brengt maar ik denk dat het ook past bij de huidige markt en de huidige situatie waarin PSV zit. Misschien toch nog hopen dat Gakpo helemaal niet verkocht wordt en Marcel vd Kraan een wannebe insider is omdat hij jaloers is op Breaking Mike.
Drommels
Bankzitter

Zou El Shaarawy geen optie voor de buitenpositie zijn? Valt buiten de boot momenteel met al die gehaalde spelers bij Roma. Zal denk ik ook maar een paar mil kosten. Alleen zal salaris een moeilijk verhaal worden.
Robson de Souza
Vedette

TomPSV wrote: 22 Aug 2022, 15:24 Karlsson is zo ongeveer de enige naam die wordt genoemd, dat doet mij wel vrezen dat het lijstje vervangers van Gakpo niet zo lang is. Hoewel ik fan ben van Karlsson, je gaat hier geen 20 mil voor betalen.

Dit is een post vol aannames. Bij PSV is de laatste jaren de zaak potdicht. Dus Karlsson is een naam op het lijstje maar wat er verder op staat is totaal niet bekend.
Daarnaast weten we ook niet wat er afgesproken is met Gakpo, misschien heeft hij al aangegeven te willen blijven of juist niet en wellicht heeft PSV al lang een vervanger klaar staan. Kortom, doordat PSV zijn zaakjes potdicht heeft moeten wij geduld hebben en afwachten hoe de vlag er over een week bij hangt. Ik ben erg benieuwd!
René1978
Nationale topspeler

deninho32 wrote: 22 Aug 2022, 15:17 De laatste speler van AZ die op een hoger niveau geslaagd is is Cocu volgens mij. Karlsson is een aardige speler, maar ik hoop dat PSV hoger mikt.
Berghuis.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Drommels wrote: 22 Aug 2022, 15:39 Zou El Shaarawy geen optie voor de buitenpositie zijn? Valt buiten de boot momenteel met al die gehaalde spelers bij Roma. Zal denk ik ook maar een paar mil kosten. Alleen zal salaris een moeilijk verhaal worden.
Had ik idd ook in mijn post genoemd, zijn blessures van de afgelopen jaren schrikken wel af, helaas.
Standbeeld
Mister PSV

RV1913 wrote: 22 Aug 2022, 15:27

Als het lijstje bestaat uit Karlsson en Popescu en ze gaan voor Popescu hebben we niks te klagen :grin:
Het is een leuk talentje, maar de kans is groter dat hij er niet direct staat dan wel. Voor de genoemde bedragen die ik hier voorbij heb zien komen heb ik sterke twijfels of PSV de handen eraan gaat branden.
Menno1
Legende

Je houdt waarschijnlijk netto 25 miljoen aan Gakpo over na aftrek belastingen, premies voor Cody, zaakwaarnemers enz. Om dan 20 miljoen uit te geven aan Karlsson plus een veel hogere boekwaarde op de balans lijkt mij gekkenwerk.

Niks mis met uitgeven van 20 miljoen. Maar dan wel aan een absoluut top talent en niet een Zweed van alweer 24 van Zweden met 7 lullige interlands.
Ykhim
Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 22 Aug 2022, 16:10Het is een leuk talentje, maar de kans is groter dat hij er niet direct staat dan wel. Voor de genoemde bedragen die ik hier voorbij heb zien komen heb ik sterke twijfels of PSV de handen eraan gaat branden.
Dat is ook een beetje het vervelende: eigenlijk moet je twee vleugelaanvallers hebben. Eentje die er direct kan staan en eentje die er eveneens kan staan, maar ook nog eens ooit een bak met geld moet kunnen opleveren. Popescu is leuk, maar nog niet genoeg. Dat wordt dus een dure laatste week.
Hatseflats
Vedette

Namen die in de media verschijnen zijn allemaal uit de duim gezogen, bord op schoot scouting van de journalisten. Elfrink en Timmer hebben geen enkele ingang bij PSV, dus die GOKKEN maar wat. Natuurlijk heeft PSV een lange lijst met namen en daar zullen Karlsson en Stengs ook wel op staan, maar dan op plek 9 en 28.
Standbeeld
Mister PSV

Ykhim wrote: 22 Aug 2022, 16:28
Standbeeld wrote: 22 Aug 2022, 16:10Het is een leuk talentje, maar de kans is groter dat hij er niet direct staat dan wel. Voor de genoemde bedragen die ik hier voorbij heb zien komen heb ik sterke twijfels of PSV de handen eraan gaat branden.
Dat is ook een beetje het vervelende: eigenlijk moet je twee vleugelaanvallers hebben. Eentje die er direct kan staan en eentje die er eveneens kan staan, maar ook nog eens ooit een bak met geld moet kunnen opleveren. Popescu is leuk, maar nog niet genoeg. Dat wordt dus een dure laatste week.
En als we nu even aannemen dat PSV CL haalt en Cody verkoopt. Dan komt er bruto zo'n 80-90 binnen. Dan zou het niet gek zijn om twee aankopen in de range van 10-15 te doen, wat mij betreft. Je zal toch een keer mee moeten doen, helemaal als je CL gaat spelen. Sterker nog, als het allemaal zo loopt zoals ik aanneem dan denk ik ook dat PSV dat gaat doen.
ShovingNE2
Site Admin

Hatseflats wrote: 22 Aug 2022, 16:32 Elfrink en Timmer hebben geen enkele ingang bij PSV, dus die GOKKEN maar wat.
Er zijn meer kanalen he? Waar de ingangen wel erg goed zijn en waar ook belangen liggen om namen te droppen. PSV heeft de belangen inderdaad niet om namen te droppen, dus daar zal de info waarschijnlijk niet vandaan komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Zuc0
Nationale topspeler

Hatseflats wrote: 22 Aug 2022, 16:32 Namen die in de media verschijnen zijn allemaal uit de duim gezogen, bord op schoot scouting van de journalisten. Elfrink en Timmer hebben geen enkele ingang bij PSV, dus die GOKKEN maar wat. Natuurlijk heeft PSV een lange lijst met namen en daar zullen Karlsson en Stengs ook wel op staan, maar dan op plek 9 en 28.
Dat kan uiteraard zo zijn, maar eerdere namen die uitlekte klopten wel (okay, ook een hoop niet ;)).
Maar, Hoever, De Jong, Til, Branthwaite, Savio.
ArdaMattaveld
Regelmatige invaller

Zuc0 wrote: 22 Aug 2022, 16:58
Hatseflats wrote: 22 Aug 2022, 16:32 Namen die in de media verschijnen zijn allemaal uit de duim gezogen, bord op schoot scouting van de journalisten. Elfrink en Timmer hebben geen enkele ingang bij PSV, dus die GOKKEN maar wat. Natuurlijk heeft PSV een lange lijst met namen en daar zullen Karlsson en Stengs ook wel op staan, maar dan op plek 9 en 28.
Dat kan uiteraard zo zijn, maar eerdere namen die uitlekte klopten wel (okay, ook een hoop niet ;)).
Maar, Hoever, De Jong, Til, Branthwaite, Savio.
Bij Til en Hoever waren ze vrij laat. Daar kwamen ze achter toen het zo goed als rond was.

Luuk de Jong zagen we allemaal aankomen, hoef je geen 'watcher' voor te zijn.

Savio & Branthwaite hadden ze inderdaad goed, maar met Savio konden ze de timing totaal niet inschatten.

Misschien is het slechts hoop, maar ik verwacht een andere naam dan de door de wachters genoemde namen.
Massimo
Legende

Op Eredivisieniveau vind ik Karlsson prima, maar ik heb zeer mijn twijfels op een hoger niveau. Je zou dan veel geld uitgeven voor een mindere speler die tevens ouder is dan Gakpo. Tevens heeft PSV zowel met en al helemaal zonder behoud van Gakpo een rechtsbuiten nodig die meteen kan leveren.

Een topaankoop voor PSV begrippen moet ook sportief en in de toekomst financieel top voor PSV kunnen zijn. Een 'goede' speler is niet genoeg voor dat bedrag voor PSV.
koetje
Legende

De lijstjes liggen vast klaar. Het realiseren van een dergelijke transfer is echt een stuk lastiger gebleken. Zie Vinicius vorig jaar. Die zal vast niet op het oorspronkelijke lijstje gestaan hebben. Uiteraard uitgebreid gescout volgens JdJ maar zeer waarschijnlijk gewoon aangeboden in de laatste week en op basis van statistieken en videobandjes genomen.
Tovast
Nationale topspeler

Standbeeld wrote: 22 Aug 2022, 16:33
Ykhim wrote: 22 Aug 2022, 16:28

En als we nu even aannemen dat PSV CL haalt en Cody verkoopt. Dan komt er bruto zo'n 80-90 binnen. Dan zou het niet gek zijn om twee aankopen in de range van 10-15 te doen, wat mij betreft. Je zal toch een keer mee moeten doen, helemaal als je CL gaat spelen. Sterker nog, als het allemaal zo loopt zoals ik aanneem dan denk ik ook dat PSV dat gaat doen.
Precies. Ik zou het zelfs wanbeleid vinden als je niet twee aanvallers zou halen. Je moet echt twee aanvallers met rendement halen wil je het verlies van Cody opvangen. Tsygankov & Popescu lijkt me top. Of Brekalo, Cherki, Sulemana, Gonzalo Plata, Jeremy Doku. Opties genoeg. Wel graag HOOG inzetten.
Standbeeld
Mister PSV

Massimo wrote: 22 Aug 2022, 18:06 Op Eredivisieniveau vind ik Karlsson prima, maar ik heb zeer mijn twijfels op een hoger niveau. Je zou dan veel geld uitgeven voor een mindere speler die tevens ouder is dan Gakpo. Tevens heeft PSV zowel met en al helemaal zonder behoud van Gakpo een rechtsbuiten nodig die meteen kan leveren.

Een topaankoop voor PSV begrippen moet ook sportief en in de toekomst financieel top voor PSV kunnen zijn. Een 'goede' speler is niet genoeg voor dat bedrag voor PSV.
En hoe realistisch is een topaankoop? Bij een topaankoop denk ik aan Lozano: plug en play, presteren in het eerste seizoen, voor een hele mooie som vertrokken. Daar zijn we onderhand drie jaar mee bezig geweest om de band warm te houden alvorens hij naar Eindhoven kwam. Hoe realistisch is het om zo'n speler in de laatste week van de markt binnen te halen? Het liefst ook nog voor een prijs die eigenlijk nergens op slaat in het hedendaagse voetbal (<15mln). Als we een topaankoop halen die er meteen staat, niet te duur is voor PSV en nog geweldig veel oplevert, dan moet PSV de loterij winnen. Ik hoop dat veel mensen dat hier beseffen.

We moeten primair zorgen dat we kampioen worden, zodat we verzekerd zijn van CL (geld). Presteren in Europa is de volgende stap. Met een Karlsson haal je gegarandeerd goals en assists binnen, misschien levert ie met betere medespelers nog wel net wat meer dan bij AZ. Als je dan daarachter bijvoorbeeld een goed talent haalt die zich kan ontwikkelen tot topper, maar nog even nodig heeft, dan doe je gewoon goede zaken imo. Het enige puntje van aandacht is de vraagprijs voor Karlsson.
Locked