Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Ykhim
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: PSV

Memphis zou top zijn. Geen idee hoe zoiets eruit zou zien qua contract en hoelang hij bereid zou zijn hier weer te spelen, maar het zou vanuit ons bekeken een uitstekende move zijn. Ervaring in de absolute top, een garantie op doelpunten, iemand die met zijn snelheid, technische bagage en fysiek op alle posities voorin zou kunnen spelen en bovenal een professional. Je moet door z'n bling-bling-lifestyle heen durven kijken en dan zie je het wel. Binnenkort topscorer aller tijden van Oranje ook. Die maakt er in de Eredivisie zonder probleem 20, plus een bak assists. Als je daar dan inderdaad Popescu aan toe kunt voegen, of een ander talent, dan zit je gebakken.

Wat mij betreft is het huren van Malen én het kopen van Mudryk ook een optie overigens. Malen gaat vanaf rechts namelijk ook gewoon leveren, terwijl je aan de andere kant dan ook een groot talent hebt lopen. Volgend seizoen gaat Malen dan weer terug naar Dortmund (of niet, natuurlijk) en kun je op die positie verder met Madueke, Bakayoko, Sávio, Saibari, of wie dan ook.

Er is echt wel wat mogelijk, maar in de kern gaat het erom dat áls je Gakpo verkoopt, ook echt gaat investeren. En dan bedoel ik investeren in ordinaire kwaliteit, next level spelers, gewoon gasten die ook Europees wat zouden kunnen brengen. Met de opbrengsten van Gakpo en hopelijk CL gaat dat natuurlijk allemaal net wat makkelijker.
Menno1
Legende

Prima, we zijn er uit: Memphis - Luuk - Malen als aanval. En daarachter Popescu - Vinicius - Saibari/Bakayoko.

Daar kan je best mee thuis komen!
koetje
Legende

Dat Barcelona moet echt af van Depay. Ze moeten die Kounde van 50 miljoen nog inschrijven. Zolang Depay en De Jong nog geen andere club hebben wordt het pokeren tot het einde. Wellicht is er een moment dat PSV kan toeslaan waarbij Barcelona nog een deel meebetaald aan het salaris.

Dream modus off.
Persepolis
Vedette

Ykhim wrote: 23 Aug 2022, 00:22 Je moet door z'n bling-bling-lifestyle heen durven kijken en dan zie je het wel.
Dit vooral. Sommige mensen staren zich blind op zijn lifestyle buiten het veld en verwarren dat met hem binnen het veld. Maar als voetballer is Memphis op en top prof, werkt keihard en heeft zo alles van de afgelopen jaren bereikt. Verreweg de beste Nederlandse aanvaller in jaren, en ik ben ervan overtuigd dat hij het waar dan ook gewoon goed gaat doen. Een terugkeer dit jaar acht ik onwaarschijnlijk, maar who knows. Zou geweldig zijn.
Menno1
Legende

Maar dan moet wel die hoed weg he? Normaal blijven doen!!!
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Zowel Malen als Memphis vind ik net als Wijnaldum zo'n onrealistisch verhaal dat ik gewoon niet eens begrijp dat er hier serieus over gepraat wordt en dan tegelijk wordt verwacht dat PSV wel even een 'adequate' vervanger voor topspeler Gakpo weet op te halen in de laatste week. Ik laat me graag verrassen maar de ervaring van de laatste 15 jaar a 20 jaar transferzomers volgen leert mij dat we zelden nog succesvol toesloegen toen de nood aan de man was. Van Ginkel en Götze waren eigenlijk de enige uitzonderingen waarbij Roger verantwoordelijk was voor Götze en van Ginkel nog een groot vraagteken was en kwam als extraatje.

Een speler die a) niet te veel kost qua prijs/kwaliteit verhouding b) geen talent is maar een speler die er meteen staat c) vergelijkbaar moyenne als Gakpo kan hebben en d) iemand die ook zo bepalend is als Gakpo vanaf dag 1, is er denk ik niet. Dan moet je keuzes maken en iets van het lijstje laten vallen wat je het minst belangrijk acht.
Joenepsv
Legende

Zie zowel Memphis als Malen niet als serieuze optie omdat die simpelweg onhaalbaar zijn. Als Gakpo vertrekt dan zie ik een Popescu komen en een directe vervanger. Volgens mij hebben we gewoon twee linksbuitens nodig. Zou het al raar vinden als ze niemand halen als Gakpo gewoon blijft. Je hebt nu al scheefgroei voorin met een overschot aan opties op rechts en een gebrek aan opties op links.
ShovingNE2
Site Admin

DC_PSV wrote: 22 Aug 2022, 22:44 Ik mag hopen dat Karlsson niet komt, anders kan je de hele scouting opdoeken.
Heruone wrote: 22 Aug 2022, 22:57 Karlsson heeft 20 g+a en 30 g+a in 2 seizoenen in de ED. Totaal 50 g+a, betrokken ongeveer elke 107 minuten bij een goal in de ED.

Ik vind het niet per se onlogisch dat hij op een lijstje staat noch dat PSV hem zou volgen.
Hey! We kunnen de scouting weer eens opdoeken. Het aantal ontslagbrieven dat die mensen krijgen is to damn high.

Beste DC: de taak van de scouting/technische leiding is niet jou verrassen met pareltjes die je nog niet kent, maar het neerzetten van de beste selectie. Zie de cijfers van [mention]Heruone[/mention] hierboven: dat is inmiddels redelijk consistent. Zijn laatste twee jaar in Zweden wist hij dezelfde cijfers te overleggen. En als je AZ dan als een niveau hoger ziet dan kon hij het eerder ook op een hoger niveau.

Je kan je twijfels hebben over de hoogte van de transfersom die je moet betalen (doe ik ook), maar dat het een aanwinst is en dat het een veel zekerdere opvolging is dan Cody dan een onbekend pareltje uit Peru lijkt mij wel duidelijk. Zeker als je bedenkt dat die een aanpassingsperiode hebben, maar dat krijgt hij niet van een groot deel van de aanhang: je volgt Cody op, dus er moet direct geleverd worden (wat ook weer te begrijpen is) en dat is nog een extra argument om Karlsson te halen.
Ykhim wrote: 23 Aug 2022, 00:22 Er is echt wel wat mogelijk, maar in de kern gaat het erom dat áls je Gakpo verkoopt, ook echt gaat investeren. En dan bedoel ik investeren in ordinaire kwaliteit, next level spelers, gewoon gasten die ook Europees wat zouden kunnen brengen. Met de opbrengsten van Gakpo en hopelijk CL gaat dat natuurlijk allemaal net wat makkelijker.
En dan heeft PSV nu al geld beschikbaar om een forse aankoop te kunnen doen zonder dat er CL gehaald wordt en/of Cody vertrekt. Elfrink beloofde dat de transferwindowfetisjisten na woensdag nog volledig aan hun trekken gaan komen en dat denk ik ook echt. En stiekem denk ik dat de enorme koopwoede (13 aankopen, nummer 14 op komst) van Feyenoord ook ergens in het achterhoofd meespeelt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Josef Dettelbacher
Legende

Ik ken hem totaal niet, maar als je de kans hebt om iemand te halen die George Popescu heet, zeg ik DOEN 8)
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
FritskePhilips
Nationale topspeler

ShovingNE2 wrote: 23 Aug 2022, 07:05 een onbekend pareltje uit Peru.
Reimond Manco!
Joenepsv
Legende

Ben persoonlijk geen fan van Karlsson. Vind het een wat gehypte speler. Geen slechte speler maar ook geen geweldenaar. Ik snap dat als Gakpo vertrekt we een jasje uit doen en dat zijn vervanger niet meteen beter is maar vind Karlsson wel een hele grote stap terug. Dit in combinatie met zijn vermoedelijk hele hoge transfersom maakt hem niet de beste optie. Daarnaast mislukt werkelijk elke speler die bij Az verkocht wordt. Van Altidore tot Janssen en van Maher tot Luckassen. En Wijndal is de volgende. De lijst is oneindig. Dit track record zou je al moeten afhouden van geld stuk slaan op Az spelers.
Rikkert1234
Vedette

koetje wrote: 23 Aug 2022, 00:44 Dat Barcelona moet echt af van Depay. Ze moeten die Kounde van 50 miljoen nog inschrijven. Zolang Depay en De Jong nog geen andere club hebben wordt het pokeren tot het einde. Wellicht is er een moment dat PSV kan toeslaan waarbij Barcelona nog een deel meebetaald aan het salaris.

Dream modus off.
Hij mag eventueel transfervrij weg. In iedergeval zo werd de constructie rondom Juventus geschetst. Als hij even met een jaar contract bij PSV kan vlammen met een lager salaris zou mogelijk zijn maar kans is natuurlijk heel erg gering.
Menno1
Legende

Karlsson kan echt wel wat en lijkt kwa spel best wel op Cody. Ook een rechtspoot vanaf links me een goede trap, doelgericht en gaat zo 10 assists op Luuk geven. Alleen vrees ik dat AZ 20 miljoen voor hem gaat vragen en dat vind ik wel erg gortig voor een 24 jarige Zweed met weinig rek. Het is dus vooral een prijs kwestie niet een kwaliteits kwestie, want kwaliteit heeft hij wel. Zie ook wat beelden:
D.Millpants
Nationale topspeler
Favoriete speler: Van Nistelrooij

Zeker als het je tussen de 15 en 20 miljoen EURO gaat kosten. Met waarschijnlijk een dik salaris erbij.....Het voelt niet goed en winst op Karlsson wordt lastig, of hij moet het de komende 2 a 3 jaar weer laten zien bij PSV.

Daarnaast twijfel ik ook enorm aan de directe inzetbaarheid. Dat is m.i. wel een vereiste en Karlsson zal nog niet direct wedstrijdklaar zijn.
Rikkert1234
Vedette

Gaan we lekker genieten van Savio op links. Zou ik ook wel leuk vinden voor een paar wedstrijden
Drommels
Bankzitter

Ik zou nog steeds inzetten op spelers als El Shaarawy en Januzaj. En wie weet doet er zich een buitenkansje voor de laatste dagen waarop ze al langere tijd azen, ik zou geen idee hebben wie. Maar als je Karlsson voor 10 mil kan overnemen zou ik dat doen een hoger bedrag zou ik er niet aan uitgeven.
NewKid
Jeugdspeler

Goede cijfers, goede beelden. Geen idee wat iedereen tegen Karlsson heeft, prima speler? Zal zijn kapsel wel zijn, kan ik ook wel enigszins begrijpen...
PSVerDenBosch
Basisspeler

Iedereen begint constant over die Karlsson. Er is 1 klein berichtje hierover geweest. PSV gaat een topper halen wanneer Gakpo vertrekt.
Even afwachten op morgen. wanneer de pot is gevuld met 20 extra door de CL plaatsing zal er ook meer kunnen, anders is het 20 miljoen minder bij EL
DadOfFour
Internationale topspeler

NewKid wrote: 23 Aug 2022, 09:02 Goede cijfers, goede beelden. Geen idee wat iedereen tegen Karlsson heeft, prima speler? Zal zijn kapsel wel zijn, kan ik ook wel enigszins begrijpen...
Er zit een stukje prijs-kwaliteitverhouding in..
Volgens mij zijn de meeste her er wel over eens dat het op z'n minst een Okay speler is, maar niet voor de prijs de AZ vermoedelijk gaat vragen
La vida és massa curta per no fer broma
Raw85
Meervoudig international

NewKid wrote: 23 Aug 2022, 09:02 Goede cijfers, goede beelden. Geen idee wat iedereen tegen Karlsson heeft, prima speler? Zal zijn kapsel wel zijn, kan ik ook wel enigszins begrijpen...
Komt denk ik ook doordat AZ-spelers nogal eens falen bij PSV/Ajax en sommigen een volgende flop voor veel te veel geld al wel weer zien aankomen
Rikkert1234
Vedette

Drommels wrote: 23 Aug 2022, 09:01 Ik zou nog steeds inzetten op spelers als El Shaarawy en Januzaj. En wie weet doet er zich een buitenkansje voor de laatste dagen waarop ze al langere tijd azen, ik zou geen idee hebben wie. Maar als je Karlsson voor 10 mil kan overnemen zou ik dat doen een hoger bedrag zou ik er niet aan uitgeven.
Ik weet nog toen El Shaarawy tegen ons voetbalde toen hij bij AC Milan speelde in de CL playoffs. Die was toen echt zo ongelofelijk goed.
Siemen
Nationale topspeler

Wat voor blessure heeft Karlsson eigelijk?
ComeOnPSV
Vedette

Bij een Januzaj spelen ook heel weinig geruchten. Dat is wel iets wat bij PSV past in een transferwindow. Geen geruchten en dan boem is ie er.
D.Millpants
Nationale topspeler

Siemen wrote: 23 Aug 2022, 09:29 Wat voor blessure heeft Karlsson eigelijk?
Een spierblessure...Maar welke, geen idee.
D.Millpants
Nationale topspeler

ComeOnPSV wrote: 23 Aug 2022, 09:30 Bij een Januzaj spelen ook heel weinig geruchten. Dat is wel iets wat bij PSV past in een transferwindow. Geen geruchten en dan boem is ie er.
Januzaj vanaf rechts zou echt prachtig zijn.
Locked