Borussia Dortmund - PSV (1-1) I Champions League (13/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
Ardbeg
Mister PSV

TheSyb wrote: 13 Mar 2024, 23:20
TomPSV wrote: 13 Mar 2024, 23:17

Laat mensen even teleurgesteld zijn ipv overal op te reageren
Vind dat soort reacties toch wel wat anders dan 'even teleurgesteld zijn'

Precies. Dat je dàt nog moet uitleggen, hè.
Bubba Gump
Meervoudig international

Hatseflats wrote: 13 Mar 2024, 23:18
guus wrote: 13 Mar 2024, 23:17 Hij heeft wel gelijk hoor wat betreft de verdediging. PSV heeft verzuimd een sterke CV te halen.
ABK is gehaald, maar dat ie er lang uit heeft gelegen is gewoon pech
En toch kampioen worden en overwinteren in de CL. Dan is het een kwestie van tijd tot we Europa gaan overheersen.
SlothtinPowers
Jeugdspeler

Ben er vooral nog niet over uit wat ik nou van Mauro vond vandaag. Aan de ene kant aan de bal niet geweldig, aan de andere kant zoveel gestreden, gelopen en duels gewonnen (ook luchtduels wat toch knap is met zijn lengte)
Stofzuiger
Vaste waarde in elftal

De grootste fout was om het duo Veerman-Schouten uit elkaar te halen. Dit is dit seizoen het sterkste punt van PSV geweest. Aan de andere kant snap ik het ook wel van Bosz. Ramalho had waarschijnlijk weer zijn standaard fout gemaakt. Toch had ik voor Ramalho gekozen en het sterke duo op het middenveld. Tja. Zonde dit.
DadOfFour
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Als PSV de komende jaren ook bij de beste 16 van Europa weet te komen, kunnen er - zeker ook financieel - flinke stappen worden gemaakt.

Wat al gezegd is, kijk waar we de afgelopen jaren vandaan komen..
Laten we hopen dat we deze lijn kunnen vasthouden.
Trots op PSV, ondanks het verlies
La vida és massa curta per no fer broma
Doperwt11
Regelmatige invaller

PCGC wrote: 13 Mar 2024, 22:54
Boktor wrote: 13 Mar 2024, 22:53 Luuk had hem er wel ff in mogen rammen zeg
Dat is wat ie deed, rammen. Hij had hem rustig langs de keeper moeten tikken.
Als je lichaam zover achterover hangt moet je ouderwets punteren om de bal laag te houden.
Karfiooltje
Nationale topspeler

Stofzuiger wrote: 13 Mar 2024, 23:22 De grootste fout was om het duo Veerman-Schouten uit elkaar te halen. Dit is dit seizoen het sterkste punt van PSV geweest. Aan de andere kant snap ik het ook wel van Bosz. Ramalho had waarschijnlijk weer zijn standaard fout gemaakt. Toch had ik voor Ramalho gekozen en het sterke duo op het middenveld. Tja. Zonde dit.
Eigenlijk kan je in zo’n Champions League knock-out wedstrijd die je ook nog uit speelt een tegendoelpunt incalculeren. Voorin waren we gewoon niet daadkrachtig genoeg. Vond Til opstellen wel een inschattingsfout van Bosz. Lozano had er vanaf het begin in moeten staan. Til kan veel arbeid leveren maar voorin spelen we dan weinig klaar omdat hij elke bal inlevert. Dan zie je dat Dortmund alsmaar kan komen en we geen weerwoord hebben
guus
Internationale topspeler

Stofzuiger wrote: 13 Mar 2024, 23:22 De grootste fout was om het duo Veerman-Schouten uit elkaar te halen. Dit is dit seizoen het sterkste punt van PSV geweest. Aan de andere kant snap ik het ook wel van Bosz. Ramalho had waarschijnlijk weer zijn standaard fout gemaakt. Toch had ik voor Ramalho gekozen en het sterke duo op het middenveld. Tja. Zonde dit.
Met Ramalho had het voor rust al op 3-0 gestaan.
  • These users thanked the author guus for the post:
    StratumZuid
    Gundogang
    Regelmatige invaller

Wel verademing met Zenden en Jansen nabeschouwing trouwens.
  • These users thanked the author Gundogang for the post (total 2):
    Doperwt11Iderealist
    MC Hammer
    International

Dn Trol wrote: 13 Mar 2024, 23:20 Van de 180 minuten ben je 150 echt veel en veel beter. Tegelijkertijd creëer je te weinig kansen met het overwicht dat je hebt en bij de kansen die je hebt is je rendement te laag.
    Ik ben het oneens met je aantal minuten. Ik vond ons thuis de eerste helft echt niet beter en vanavond ook niet. Ik denk dat we qua spelbeeld 50/50 waren en vooral goed werden, toen zij een tussenstand hadden waarmee ze leven konden.

Wetende dat dit Dortmund echt zo goed niet is, vind ik het best wel ontnuchterend. Denk dat we nu Europese middenmoot/subtop waren (wat veel beter is dan laatste jaren!), maar we moeten nog wel even doorbouwen, voor we City van de mat kunnen spelen.

Maar goed, je moet ergens beginnen, en ik wil best een jaar langer wachten op die cup.
    Last edited by MC Hammer on 13 Mar 2024, 23:27, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author MC Hammer for the post (total 2):
    KarfiooltjeJoJo
    Hammertime!
    TomPSV
    Legende

Gundogang wrote: 13 Mar 2024, 23:26 Wel verademing met Zenden en Jansen nabeschouwing trouwens.
    Heel fijn ja, voorbeschouwing ook al. Zenden mag daar vaker aanschuiven.
    Maikel
    Site Admin

Benzzi wrote: 13 Mar 2024, 22:56 Wat een deceptie! Wat een teleurstelling zal er heersen. Wat zullen alle ogen gericht zijn op de Jong in de kleedkamer die heeft niks meer te zeggen hoor. Wat een prutser en koppen kon die ook niet meer.
    Ben je er weer maatje?

Dit is account nummer 16 nu?
    guus
    Internationale topspeler

Met Ramalho had het voor rust al op 3-0 gestaan.
    Ardbeg
    Mister PSV

Maikel wrote: 13 Mar 2024, 23:27
    Benzzi wrote: 13 Mar 2024, 22:56 Wat een deceptie! Wat een teleurstelling zal er heersen. Wat zullen alle ogen gericht zijn op de Jong in de kleedkamer die heeft niks meer te zeggen hoor. Wat een prutser en koppen kon die ook niet meer.
    Ben je er weer maatje?

Wauw.
    Last edited by Ardbeg on 13 Mar 2024, 23:28, edited 1 time in total.
    Sparts
    Geselecteerd voor Oranje

Trouwens, het viel me twee weken terug en nu weer op dat Malen na 50 minuten op was. Was dat ook niet een dingetje toen hij nog bij PSV speelde?
    Juancho
    Mister PSV

SKERLA wrote: 13 Mar 2024, 23:08
    De Realist wrote: 13 Mar 2024, 23:02

100%
    Schouten-Veerman was een must. Kwamen er voetballend niet aan te pas het eerste half uur. Desondanks trots op de jongens ondanks dat het een onnodige uitschakeling is
    Als ik Luuk beluister na afloop lag het meer aan de (te diep spelende, want is daar beter) Til. Brandt trok Veerman weg, Tillman stond (teveel?) links.

En wie stond daar in zijn eentje? Mauro.

Tillman op de plek van Til was de oplossing uiteindelijk, omdat hij veel meer echte middenvelder is dan Til.
    Ik herinner me onze discussie voor de pot 😏. Nee gekheid maar ik zou echt altijd met Tillman op 10 beginnen in zo'n pot als vandaag. Ik vind dat echt een fout van Bosz. Die verder natuurlijk bijna alles goed doet.
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Maikel
    Site Admin

Ardbeg wrote: 13 Mar 2024, 23:28
    Maikel wrote: 13 Mar 2024, 23:27

Ben je er weer maatje?

Wauw.
    Blijft zo doorzichtig.
    Dn Trol
    Vaste waarde in elftal

MC Hammer wrote: 13 Mar 2024, 23:27
    Dn Trol wrote: 13 Mar 2024, 23:20 Van de 180 minuten ben je 150 echt veel en veel beter. Tegelijkertijd creëer je te weinig kansen met het overwicht dat je hebt en bij de kansen die je hebt is je rendement te laag.
    Ik ben het oneens met je aantal minuten. Ik vond ons thuis de eerste helft echt niet beter en vanavond ook niet. Ik denk dat we qua spelbeeld 50/50 waren en vooral goed werden, toen zij een tussenstand hadden waarmee ze leven konden.

Wetende dat dit Dortmund echt zo goed niet is, vind ik het best wel ontnuchterend. Denk dat we nu Europese middenmoot/subtop waren (wat veel beter is dan laatste jaren!), maar we moeten nog wel even doorbouwen, voor we City van de mat kunnen spelen.

Maar goed, je moet ergens beginnen, en ik wil best een jaar langer wachten op die cup.
    Vooruit je bent 120 minuten de bovenliggende partij, 30 minuten gelijkwaardig en 30 minuten de onderliggende partij.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Juancho wrote: 13 Mar 2024, 23:29
    SKERLA wrote: 13 Mar 2024, 23:08

Als ik Luuk beluister na afloop lag het meer aan de (te diep spelende, want is daar beter) Til. Brandt trok Veerman weg, Tillman stond (teveel?) links.

En wie stond daar in zijn eentje? Mauro.

Tillman op de plek van Til was de oplossing uiteindelijk, omdat hij veel meer echte middenvelder is dan Til.
    Ik herinner me onze discussie voor de pot 😏. Nee gekheid maar ik zou echt altijd met Tillman op 10 beginnen in zo'n pot als vandaag. Ik vind dat echt een fout van Bosz. Die verder natuurlijk bijna alles goed doet.
    Klopt. Vooral omdat ze niet één op één speelden paste Til niet, omdat het een soort 4-2-4 werd.

Bosz gaf na afloop ook min of meer toe dat het plan niet goed was.

Ik had Tillman trouwens veel centraler verwacht/gewenst.
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Juancho
    Søren
    Meervoudig international

Stofzuiger wrote: 13 Mar 2024, 23:22De grootste fout was om het duo Veerman-Schouten uit elkaar te halen
    Terwijl Schouten op RCV in de 2e helft juist heel goed uitpakte.
    DonyellMalen
    Legende

Mooie plaat.

DonyellMalen
    Legende

Geweldige support vandaag uit het uitvak. De spelers vonden het ook zichtbaar schitterend. :heart:
    Ardbeg
    Mister PSV

Maikel wrote: 13 Mar 2024, 23:31
    Ardbeg wrote: 13 Mar 2024, 23:28

Wauw.
    Blijft zo doorzichtig.
    Echt kei gek hoor. Zo weinig leven 😂
    Doperwt11
    Regelmatige invaller

Ik had Lang ook wel graag tegen Sule gezien vandaag. Die extra kwaliteit miste je voorin vandaag.
    Al met al zeer trots op onze 1e CL campagne sinds jaren.
    En laten we eerlijk zijn, die had ook heel anders kunnen aflopen.

Arsenal uit kunnen we kort over zijn.
    Sevilla thuis speelden we goed maar alle geluk dat we in de blessuretijd nog gelijk maken.
    Lens uit mogen we blij zijn met 1-1.
    Thuis lag het dicht bij elkaar en had het ook zomaar gelijk kunnen worden.
    Sevilla uit was een knotsgekke wedstrijd die we waarschijnlijk nooit meer zullen meemaken. Waren we het 1e uur ook helemaal nergens.
    Arsenal thuis speelden we leuk maar ging het nergens meer over.

Het was in mijn ogen dus niet bepaald een vlekkeloze campagne in een niet hele moeilijke groep.
    Volgend jaar weer verder bouwen met een zak geld.

Nogmaals trots op onze jongens :strong: :logoo:
    Ittot
    Internationale topspeler

MC Hammer wrote: 13 Mar 2024, 23:27

Dit is echt onzin. Sorry. Maar Dortmund kon niet anders spelen omdat wij 1 op 1 gingen spelen, niet omdat zij een gunstige stand hadden. Thuis waren we een klasse beter. We hebben over 2 wedstrijden meer kansen, meer balbezit, meer schoten op goal, een hoge XG etc. Etc.

We hebben het aan onszelf te danken, genoeg kansen gehad. Als je ze niet afmaakt dan houdt het op.
    Post Reply