Borussia Dortmund - PSV (1-1) I Champions League (13/03/2024)

Bespreek hier de wedstrijden van PSV.
Post Reply
VTheMan
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Bakayoko

Ik ben ook trots op wat PSV heeft bereikt na uit een diep Dal te zijn gekomen laat ik dat vooropstellen.

Maar de positiviteit na deze wedstrijd Kan ik niet begrijpen. Je stond tegen een gehavend Dortmund te spelen met notabene McDonalds Sule op rechtsback, die man heeft de draaicirkel van een vrachtwagen. Als je daar vanaf het begin Lozano had opgezet had hij veel eerder geel moeten pakken en was het makkelijker van die kant voetballen.

Til was echt heel zwak die hard ik nooit basis gezet na lange afwezigheid middenveld stond heel slecht door hem het eerste half uur.

M.i. had je hier gewoon simpel naar de kwartfinales moeten gaan over twee wedstrijden. Dit Dortmund is echt heel heel pover. Als je kijkt naar Atleti Vs Inter hoe snel dat gaat vergeleken met wat Dortmund liet zien Dan mogen we ons echt achter de oren krabben hoe we in godsnaam hebben kunnen verliezen over twee wedstrijden.
Ittot
Internationale topspeler

Doperwt11 wrote: 13 Mar 2024, 23:51 Ik had Lang ook wel graag tegen Sule gezien vandaag. Die extra kwaliteit miste je voorin vandaag.
Al met al zeer trots op onze 1e CL campagne sinds jaren.
En laten we eerlijk zijn, die had ook heel anders kunnen aflopen.

Arsenal uit kunnen we kort over zijn.
Sevilla thuis speelden we goed maar alle geluk dat we in de blessuretijd nog gelijk maken.
Lens uit mogen we blij zijn met 1-1.
Thuis lag het dicht bij elkaar en had het ook zomaar gelijk kunnen worden.
Sevilla uit was een knotsgekke wedstrijd die we waarschijnlijk nooit meer zullen meemaken. Waren we het 1e uur ook helemaal nergens.
Arsenal thuis speelden we leuk maar ging het nergens meer over.

Het was in mijn ogen dus niet bepaald een vlekkeloze campagne in een niet hele moeilijke groep.
Volgend jaar weer verder bouwen met een zak geld.

Nogmaals trots op onze jongens :strong: :logoo:
Mooie redenatie. Als wij beter zijn en gelijk maken hebben we geluk. Als de tegenstander beter is en we gelijkspelen hebben we ook geluk. Aha.

Verder gaat het er in Europa om dat je door gaat. Dat zie je vanavond. Dat geld dus ook voor Lens en Sevilla.
Thoresen
Nationale topspeler

De eerste helft had je werkelijk niks te vertellen, de tweede helft waren we beter. Daarom was gelijkspel terecht geweest. Of dat genoeg was om door te gaan. Nobody knows. Genoeg verbeterpunten. Komt goed!!!!
trouwepsvfan
Vedette

Inmiddels weer in het hotel na een enerverend avondje. Het is frustrerend dat we de wetten van de CL nog altijd niet onder de knie hebben. Uiteindelijk verlies je deze knock-out in de thuiswedstrijd, omdat je daar de kansen niet afmaakt.

Maar ook hier lagen er genoeg mogelijkheden. Het is bijna onbestaanbaar dat je een ploeg 60 minuten compleet de baas bent, en dan 0 doelpunten maakt.

Dortmund komt er de hele tweede helft niet meer aan te pas. Kunnen nog geen drie ballen naar elkaar overspelen, maar ze krijgen twee kansen in die tweede helft en hij ligt 2x (waarvan een keer buitenspel) in het netje. Dat is dodelijke CL effectiviteit.

Jammer dat we Saibari en Lang missen. Saibari met zijn power op het middenveld (en scorend vermogen) en Lang had die dwaze rechtsback helemaal dolgedraaid. Maar je kunt dat afstrepen tegen de blessures van Dortmund.

Desondanks trots op mijn grote liefde.🫶

Zing ik Fritsje Philips, we worden kampioen!
  • These users thanked the author trouwepsvfan for the post (total 5):
    DeEintovenaarLenteSKERLAEDGRen Höek
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    Doperwt11
    Regelmatige invaller

Ittot wrote: 14 Mar 2024, 00:07
    Doperwt11 wrote: 13 Mar 2024, 23:51 Ik had Lang ook wel graag tegen Sule gezien vandaag. Die extra kwaliteit miste je voorin vandaag.
    Al met al zeer trots op onze 1e CL campagne sinds jaren.
    En laten we eerlijk zijn, die had ook heel anders kunnen aflopen.

Arsenal uit kunnen we kort over zijn.
    Sevilla thuis speelden we goed maar alle geluk dat we in de blessuretijd nog gelijk maken.
    Lens uit mogen we blij zijn met 1-1.
    Thuis lag het dicht bij elkaar en had het ook zomaar gelijk kunnen worden.
    Sevilla uit was een knotsgekke wedstrijd die we waarschijnlijk nooit meer zullen meemaken. Waren we het 1e uur ook helemaal nergens.
    Arsenal thuis speelden we leuk maar ging het nergens meer over.

Het was in mijn ogen dus niet bepaald een vlekkeloze campagne in een niet hele moeilijke groep.
    Volgend jaar weer verder bouwen met een zak geld.

Nogmaals trots op onze jongens :strong: :logoo:
    Mooie redenatie. Als wij beter zijn en gelijk maken hebben we geluk. Als de tegenstander beter is en we gelijkspelen hebben we ook geluk. Aha.

Verder gaat het er in Europa om dat je door gaat. Dat zie je vanavond. Dat geld dus ook voor Lens en Sevilla.
    Natuurlijk gaat het om doorgaan maar poulefase is wel iets anders dan knock-out fase.
    Je bent ook beter tegen Sevilla maar als Teze de 2-2 maakt in blessuretijd zit het toch mee.
    Zoals er wel dingen mee hebben gezeten.
    Rode kaarten mee, een aantal afgekeurde goals die twijfelachtig waren, dubieuze strafschop mee.
    Het is nou niet zo dat zoveel beter waren dat we een wedstrijd overtuigend gewonnen hebben in de poule fase zoals tegen Rangers.
    Dit alles doet niks af aan de mooie prestaties maar je moet dingen wel een beetje in perspectief zien.
    En we hadden ook nog een ronde verder gekund tegen deze tegenstander.
    Bubba Gump
    Meervoudig international

trouwepsvfan wrote: 14 Mar 2024, 00:19 Inmiddels weer in het hotel na een enerverend avondje. Het is frustrerend dat we de wetten van de CL nog altijd niet onder de knie hebben. Uiteindelijk verlies je deze knock-out in de thuiswedstrijd, omdat je daar de kansen niet afmaakt.

Maar ook hier lagen er genoeg mogelijkheden. Het is bijna onbestaanbaar dat je een ploeg 60 minuten compleet de baas bent, en dan 0 doelpunten maakt.

Dortmund komt er de hele tweede helft niet meer aan te pas. Kunnen nog geen drie ballen naar elkaar overspelen, maar ze krijgen twee kansen in die tweede helft en hij ligt 2x (waarvan een keer buitenspel) in het netje. Dat is dodelijke CL effectiviteit.

Jammer dat we Saibari en Lang missen. Saibari met zijn power op het middenveld (en scorend vermogen) en Lang had die dwaze rechtsback helemaal dolgedraaid. Maar je kunt dat afstrepen tegen de blessures van Dortmund.

Maar is er nog geneukt?
    trouwepsvfan
    Vedette

Bubba Gump wrote: 14 Mar 2024, 00:26
    trouwepsvfan wrote: 14 Mar 2024, 00:19 Inmiddels weer in het hotel na een enerverend avondje. Het is frustrerend dat we de wetten van de CL nog altijd niet onder de knie hebben. Uiteindelijk verlies je deze knock-out in de thuiswedstrijd, omdat je daar de kansen niet afmaakt.

Maar is er nog geneukt?
    Dat is voor jou een vraag en voor mij een weet
    Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
    StratumZuid
    Vedette

Prima tweede helft, er zat niet meer in, trots wel❤️
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Jwoeloe
    Moderator

Het was helaas een vrij kansloze avond. Eerste helft tactisch afgetroefd en een te vroege tegengoal, tweede helft zag er een stuk beter uit maar veel te naïef in en rondom het strafschopgebied. Op 1 of 2 momenten na zat een goal er vandaag gewoon niet in. Jezelf voornamelijk te kort gedaan in de 1e wedstrijd. Bij mij heerst voornamelijk teleurstelling. Een verrassing/stunt vandaag had nodig geweest om het seizoen echt glans te geven. Overwinteren in de CL is leuk, maar als je een heel seizoen ongeslagen bent (tot dusver) in de Eredivisie moet je Europees ook wat bijzondere neerzetten. En dat laten we nu helaas na, terwijl meer zeker mogelijk had geweest. Nog minstens een rondje verder had dan heel lekker geweest. Maar dat zat er vandaag op een paar momenten na niet in.
  • These users thanked the author Jwoeloe for the post (total 2):
    Zuc0PSV 1973
    Roys
    Bankzitter

Helaas niet volwassen genoeg en dan moet het meezitten.

Ook jammer dat beide buitenspelers niet in vorm zijn.

We kunnen zo gevaarlijk zijn met o.a. de lepe voorzetten van Teze op Luuk. Helaas echt te weinig van gezien vandaag. Je hebt de beste kopper ter wereld. Gebruik dat dan ipv elke keer de kansloze pogingen van buiten de 16.

Volgend jaar gaan we weer een stap verder💪🏼
    Zuc0
    Nationale topspeler

Eerste half uur van het kastje naar de muur gespeeld en het was een wonder dat het slechts 1-0 stond. Leuk gevoetbald in de tweede helft en de laatste 10 minuten van de eerste waren okay. Over twee wedstrijden echter niet meer dan een blaffend hondje tegen een matig Dortmund. En toch, als er ooit een kans was geweest om een ronde verder te komen, dan was dat nu. Het leek wel of spelers zich dat in het veld (zowel thuis als uit) niet beseften. Ik miste op momenten agressiviteit en scherpte. Dit waren dé wedstrijden.
    Bosz koos, en ja achteraf gezien is alles makkelijk, voor een verkeerd plan maar het koppel Veerman en Schouten uit elkaar halen vond ik bij voorbaat niet slim. Het missen van Saibari en Lang hielp natuurlijk ook niet maar tegen zo'n laatste linie (ook thuis) van Dortmund, had ik meer verwacht. De teleurstelling overheerst. Verhalen over 'bouwen', 'leren', 'ervaring neem je mee' en 'volgende keer beter' vind ik altijd onzin. Je krijgt niet vaak zulke kansen en spelers vertrekken waardoor het weer opnieuw beginnen wordt. Grote gemiste kans.
    Last edited by Zuc0 on 14 Mar 2024, 15:57, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Zuc0 for the post (total 3):
    De RealistLeandroBonfimLeon77M
    iam
    International
    Favoriete speler: 12e man

'PSV-supporter (35) zwaargewond na rellen voor duel in Dortmund'

PSV vloog woensdagavond in Dortmund uit de Champions League. De Eindhovenaren werden in het Signal Iduna Park gesteund door een vol uitvak, al heeft één supporter de wedstrijd niet kunnen bijwonen.

Het Duitse BILD meldt namelijk dat een 35-jarige PSV-supporter moest vechten voor zijn leven in een Duits ziekenhuis. Rond 19.50 uur zouden groepen supporters van PSV en Borussia Dortmund slaags zijn geraakt ter hoogte van de Hoge Strasse, op weg naar het Signal Iduna Park.

Het Duitse medium spreekt van een 'afschuwelijk geweldsdelict' en dat er werd gevreesd voor het leven van de PSV-supporter. In het ziekenhuis is hij echter gestabiliseerd. "Tot nu toe gaan we er niet vanuit dat er wapens zijn gebruikt. De verwondingen zijn vermoedelijk veroorzaakt door fysiek geweld", aldus een woordvoerder van de politie.
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

Ik kan me niet vinden in de trots. Sterker nog: ik vind dat we PSV te klein maken door trots te zijn op gisterenavond. Trots was ik toen we in 2016 Atlético in bedwang hielden, wat destijds écht een topelftal was, en pas na heel veel strafschoppen het hoofd moesten buigen omdat een van onze minste speler onder de druk bezweek. Maar gisteren sta je tegenover een Europese subtopper die zich op merkwaardige wijze door het toernooi heen heeft gemazzeld en eigenlijk nog geen enkele goede wedstrijd gespeeld heeft. PSV was over 180 minuten gewoon het betere elftal. En dat is niet omdat we balbezit hadden, maar omdat we meer dan genoeg kansen hebben gecreëerd om die gasten op de knieën te krijgen. We laten het gewoon na. Je wordt in het eerste kwartier geklopt op intensiteit en scherpte, vervolgens ben je wéér te lief, zoals we dat thuis ook al waren. Een cruciaal verschil tussen een topploeg en een goede ploeg is dat die eerste categorie wel scoort als het in minuut 94 ineens een open kans krijgt op 10 meter van de keeper. Bij ons gaat die bal naar de bovenste rij toe. Dan voel ik geen trots, maar vooral teleurstelling. Ik vind het ongelooflijk bitter dat Luuk - absolute clublegende en aanvoerder - degene is die de kans mist, omdat je juist hem dat extra speciale moment van glorie wel gunt. Mijn supportershart wordt daar verdrietig om.

Overigens kan die teleurstelling ook prima bestaan naast de constatering dat PSV van heel ver is gekomen. Dat is zo. Vorig jaar speelden we over het algemeen betonvoetbal, de jaren daarvoor waren nauwelijks beter en toen hadden we inderdaad al moeite genoeg met clubs als PAOK en Kopenhagen. Ten opzichte daarvan is domineren in het Westfalenstadion inderdaad een enorme stap vooruit, en op die ontwikkeling ben ik wél trots. Natuurlijk is dit PSV ook niet het perfecte elftal, hebben we niet de perfecte selectie, maar in één zomer is zoveel omgedraaid dat je ook niet kunt spreken van een mislukking op de transfermarkt. Het is gewoon nog niet goed genoeg, met uiteraard ook de kanttekening dat we met Lang en Saibari meer kans hadden gehad, ja. Dit PSV met Bosz heeft weer kleur op de wangen, durft zelfs in een kolkend Dortmund-stadion haar ding te doen en gaat er met wat gerichte aankopen echt wel komen. Ondanks de teleurstelling mag er ook hoop zijn.

Maar goed, het is nu wat het is. Tijd om die landstitel naar Eindhoven te brengen. Volgend jaar een nieuwe poging in de CL.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 9):
    De RealistDonyellMalenVTheManDoperwt11RSPSVBoktorsmoortjeCristianoZuc0
    11 Tinus
    Legende
    Clubvoorkeur: Philips

De grootste teleurstelling zit mij vooral in het feit dat dit het seizoen een soort van eindigt. Ja ok we krijgen nog die dag waar we het allemaal voor doen maar dat is als een vakantie die al betaald is 6 weken voor je gaat. De waardering van media NL heb ik niet nodig om extra te genieten van het geweldige jaar. Slechts 3 nederlagen tot dit moment met 12 (v)CL wedstrijden en pakweg 25 a 30 wedstrijden binnen NL.

Gisteren was het begin slecht en na die fase waren er genoeg momenten dat we weer terug konden komen maar het was niet onze dag. We hebben Dortmund beter doen laten lijken dan dat ze zijn en dat is een beetje hoe Bozsbal werkt als het niet goed genoeg loopt. Het is leuk dat je van achteruit wil voetballen maar als het op het middenveld niet lukt heb je er precies niets aan en in mijn ogen ging het daar vooral fout in de 1e helft. Die sterke as had wel een Saibari kunnen gebruiken, een Schouten op het middenveld, een Tillman in de as en een Lozano en Lang op de flanken.

Ik ben verre van ziek van deze nederlaag maar er is gewoon een bijzondere kans verloren gegaan op nog een paar mooie wedstrijden. Nu is het aftellen naar die betaalde vakantie en genieten van dat moment. Volgend jaar weer als hongerige wolven die CL in om veel poen op te halen, mooie avonden te beleven en PSV weer wat hoger op de kaart te zetten.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Vanthaman18
    Josef Dettelbacher
    Legende

Zo, prima wakker geworden.

Alle focus op het hoofddoel

Image
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    PSV90
    Nationale topspeler

Vond gisteren dat je uiteindelijk ook niet voldoende hebt gecreëerd om echt aanspraak op meer te maken, maar alle stats die ik vind wijzen toch uit dat we de bovenliggende partij waren.

TomPSV
    Legende

Josef Dettelbacher wrote: 14 Mar 2024, 06:46 Zo, prima wakker geworden.

Image
    Ja? Ik slaap in dit soort nachten met de adrenaline en de toch wel grote teleurstelling vaak vrij matig
    ruuddevil
    Legende

Dit Dortmund is zo’n beetje de ideale tegenstander in deze fase van de CL. Toch ben ik niet teleurgesteld, we moeten een beetje realistisch zijn. Dit is waarschijnlijk voorlopig de laatste keer dat we hebben overwinterd op dit niveau. We hebben jarenlang überhaupt niet meegedaan, dus dan is het een beetje gek om nu ontevreden te zijn. Met onze relatief beperkte middelen hebben we het goed gedaan. Sommige spelers hebben zichzelf laten zien zoals Teze, Boscagli, Schouten en Veerman. Veerman bleef gisteren met 2 vingers in de neus overeind, het leek een traingspartijtje voor hem. Dus genoeg om trots op te zijn, al mogen we dat niet zeggen van Raffie met zijn dikke frikadellenkop.
  • These users thanked the author ruuddevil for the post:
    29.04.2007
    Josef Dettelbacher
    Legende

TomPSV wrote: 14 Mar 2024, 07:13
    Josef Dettelbacher wrote: 14 Mar 2024, 06:46 Zo, prima wakker geworden.

Image
    Ja? Ik slaap in dit soort nachten met de adrenaline en de toch wel grote teleurstelling vaak vrij matig
    Ik vond en vind de CL gewoon een kuttoernooi, dat scheelt.

Financieel interessant, maar je hebt er niets te zoeken. Ik vind knock-out out fase in de Europa League doorgaans leuker, vanwege de kans op méér.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post:
    11 Tinus
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    TomPSV
    Legende

Josef Dettelbacher wrote: 14 Mar 2024, 07:18
    TomPSV wrote: 14 Mar 2024, 07:13

Ik vond en vind de CL gewoon een kuttoernooi, dat scheelt.

Financieel interessant, maar je hebt er niets te zoeken. Ik vind knock-out out fase in de Europa League doorgaans leuker, vanwege de kans op méér.
    Heb ik ook wel, maar dit was toch echt een uitgelezen kans. Dortmund was echt vrij matig, dus het gevoel van dat er meer had ingezeten blijft wel overheersen.
    Standbeeld
    Mister PSV

Peer71
    Lid 2e elftal

Het oude liedje...net - niet !!
    Meer zeg ik er niet over...😔
    Johann Vogel
    Vedette

Het is ontzettend zuur dat we gisteren zo slap begonnen en ons lieten afbluffen. Dortmund was te pakken, we hebben onze kansen gehad maar hebben ze niet gepakt.

Je ziet wel waar de zwakke plekken zijn in het elftal. Dat Schouten centraal achterin wordt opgesteld is natuurlijk een noodoplossing. Hopelijk kunnen we volgend seizoen een goede centrale verdediger strikken en kan Schouten op het middenveld gaan spelen. Gisteren zag je dat Til én Mauro op het middenveld simpelweg te zwak is. Had je vandaag Saibari en Lang erbij gehad had je gisteren gewonnen. Het is heel jammer dat we deze kans hebben laten liggen. Zeker omdat je weet dat komend zomer het elftal flink wat mutaties ondergaat.
    PCGC
    Vedette

Johann Vogel wrote: 14 Mar 2024, 08:06 Had je vandaag Saibari en Lang erbij gehad had je gisteren gewonnen.
    Briljant! 🍺
    #FreeGeneratie4
    B. Dzsudzsak
    Regelmatige invaller
    Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Sinds jaren spelen we weer CL en dat met een relatief jonge en onervaren ploeg op dit toernooi.
    Ik snap dat de teleurstelling er is maar bij mij overheerst vooral trots.

Volgend seizoen doorselecteren en met een flinke portemonnee wat gerichte aankopen doen.

En nog veel belangrijker…. Die schaal pakken dit seizoen!
    Last edited by B. Dzsudzsak on 14 Mar 2024, 18:34, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author B. Dzsudzsak for the post (total 6):
    29.04.2007WoodenshoesSKERLAsmoortjeRonzzDoperwt11
    “Keep your friends close, keep your enemies closer”.
    Post Reply