Nee ik snap je, makkelijk is dat niet om zo'n speler te kopen a la Chucky die er meteen staat. Ben benieuwd wat de lijstjes zijn als Gakpo vertrekt. Zou een El Shaarawy en Popescu toch wel interessant vinden als Gakpo vertrekt.Ardbeg wrote: ↑26 Aug 2022, 08:38Iedereen wil idealiter gezien een speler die er direct staat, al op de leeftijd van Gakpo is en 1 op 1 vervangbaar is maar zo makkelijk is dat niet. Tevens is Popescu, wat ik zo lees, een speler die er vrijwel direct kan staan (als ik Armada mag geloven). Ik ben maar hardop aan het nadenken he.
Transferwindow 2022-2023
-
- Bankzitter
- Clubvoorkeur: PSV
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
El Ghazi is wel een ervaren speler die kan leveren, ik vind dat er twee buitenspelers moeten komen, en dan kan je op de andere flank een Popescu (links) of Demir (rechts) zetten. El Ghazi is wel iemand die als rechtspoot goed rechts kan en dus ons Luuk van voorzetten kan voorzien.
Maar mijn initiële reactie is hetzelfde als die van velen hier.
- ruuddevil
- Legende
Ik lees hier weer wat discussies over de scouting. Voor mij is dat nooit zo relevant, het gaat om de gehele technische organisatie met de TD als verantwoordelijke. We kunnen een slechte scouting hebben waardoor onze TD alleen met bekende namen op de proppen komt. We kunnen ook een geweldige scouting hebben waarnaar niet wordt geluisterd door de TD. En alle varianten daar tussenin. In alle gevallen is de TD verantwoordelijk om het geheel goed te laten functioneren. Dat begint bij een duidelijke visie zoals bijv. Red Bull Salzburg die heeft (ja die hebben geld…). We kunnen en moeten daar echt nog verbeteren.
-
- Jeugdspeler
Blijkbaar is het nog altijd nodig om soms eens te herhalen:Joenepsv wrote: ↑26 Aug 2022, 07:19Ik verwacht dat de scouting in situaties als deze een lijstje heeft aangedragen waarop haalbare spelers staan die ons ook beter kunnen maken. Het gaat er bij mij niet in dat 9 van de 10 aankopen eredivisie bekenden zijn of uit de koker van Roger kwamen. En als je dan wél bij El Gatsi uitkomt wat natuurlijk kan is het toch raar dat je hem nu haalt. Die was bij de blessure van Madueke al beschikbaar. Beetje mosterd na de maaltijd dus.Rickskeg wrote: ↑26 Aug 2022, 07:00 Wat verwachten jullie wel niet van scouts? Alleen maar schimmige talents uit het buitenland? Die zullen ook gewoon gevestigde namen volgen en indien voldoende bevonden en haalbaar zal JdJ wel of geen actie ondernemen?
Waarschijnlijk heeft PSV tientallen schaduwelftallen, maar ze moeten ook passen in het team he…
Laat ik wel even voorop stellen dat er op het gebied van jeugdscouting wel hele grote stappen zijn gezet. Waar vroeger elke aankoop die in de jeugd aansloot per definitie een faal was hebben we nu een prima track record wat spelers betreft die het eerste halen.
Een scout of 'de scouting' bepaald het aankoopbeleid niet. Er worden het hele jaar door week in week uit van over de gehele wereld spelers bekeken door een team van capabele mensen. Het is echter uiteindelijk aan de verantwoordelijken om een keuze te maken wie er wel of niet gehaald gaat worden. Los van over welke spelers het in dit geval gaat trouwens.
Discussieer verder vooral lekker verder zou ik zeggen, daar is een forum ook voor.
-
- Vedette
Ik zie dat veel mensen twijfelen maar ik heb net even een en ander over El Ghazi opgezocht en vind het eigenlijk wel overtuigend.
Afgelopen jaar was dan een minder jaar maar hij maakte niet veel minder minuten dan Bergwijn maakte en had (inclusief League Cup) gelijkwaardige cijfers.
Het jaar ervoor had hij in 1600 minuten Premier League 10 goals gescoord.
Daarnaast zie je als je beelden van hem bekijkt dat hij zowel met links als rechts een prima schot heeft, hij groot, sterk en snel is en dus ook nog doelgericht en ook overzicht heeft. Als laatste voordeel is dat hij vanaf 2017 5 wedstrijden gemist heeft door blessures. Het is dus over het algemeen ook een fitte speler.
Ik zie hem als vervanger van Madueke graag komen. Denk dat hij, net als Bergwijn, in staat is om in de eredivisie te excelleren.
Was overigens voor hij naar het buitenland ging in de Eredivisie ook al goed voor gemiddeld 10 goals en 5+ assists per jaar.
Kortom, laat maar komen!
Afgelopen jaar was dan een minder jaar maar hij maakte niet veel minder minuten dan Bergwijn maakte en had (inclusief League Cup) gelijkwaardige cijfers.
Het jaar ervoor had hij in 1600 minuten Premier League 10 goals gescoord.
Daarnaast zie je als je beelden van hem bekijkt dat hij zowel met links als rechts een prima schot heeft, hij groot, sterk en snel is en dus ook nog doelgericht en ook overzicht heeft. Als laatste voordeel is dat hij vanaf 2017 5 wedstrijden gemist heeft door blessures. Het is dus over het algemeen ook een fitte speler.
Ik zie hem als vervanger van Madueke graag komen. Denk dat hij, net als Bergwijn, in staat is om in de eredivisie te excelleren.
Was overigens voor hij naar het buitenland ging in de Eredivisie ook al goed voor gemiddeld 10 goals en 5+ assists per jaar.
Kortom, laat maar komen!
- Standbeeld
- Mister PSV
Als je Demir wil halen als buitenspeler kan je het net zo goed doen met Saibari en Bakayoko. Die leveren net zoveel. Demir zou voor mij alleen een optie op 10 zijn, maar daar hebben we Xavi al als groot talent.Sensation wrote: ↑26 Aug 2022, 08:57 El Ghazi is wel een ervaren speler die kan leveren, ik vind dat er twee buitenspelers moeten komen, en dan kan je op de andere flank een Popescu (links) of Demir (rechts) zetten. El Ghazi is wel iemand die als rechtspoot goed rechts kan en dus ons Luuk van voorzetten kan voorzien.
-
- Internationale topspeler
Vergeet daarbij niet te vermelden dat Red Bull er pakweg 20 jaar geleden niet eens was. Die club is dus ontstaan en is PSV op het gebied van scouting en beleid al voorbij gestreefd en dat in 20 jaar tijd. Niet dat PSV niet al verder was, maar we hebben natuurlijk weer enorme stappen terug gezet sinds John. Zie je Bruma, Baumgartl en Mitroglou al binnen komen daar? Of Derrick ‘lucky ass’ Luckassen. Sainsbury, Behich. John kan zalen vullen met een comedy show.
- ShovingNE2
- Site Admin
Denk je nog wel een beetje om jezelf? Als je alleen maar zoveel chagrijn de wereld in kan slingeren gaat het niet goed met je hoor. Ga wat anders doen een tijdje, dit is echt niet gezond. Dat je chagrijnig bent: iedereen wel eens. Maar als PSV alleen maar voor ellende in je kop zorgt zou ik echt even afstand gaan nemen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- Heissenberrug
Aan het werk jij, deze tijd had je ook kunnen besteden aan het zoeken naar een goede rechtsbuiten!Garrincha wrote: ↑26 Aug 2022, 08:58Blijkbaar is het nog altijd nodig om soms eens te herhalen:Joenepsv wrote: ↑26 Aug 2022, 07:19
Ik verwacht dat de scouting in situaties als deze een lijstje heeft aangedragen waarop haalbare spelers staan die ons ook beter kunnen maken. Het gaat er bij mij niet in dat 9 van de 10 aankopen eredivisie bekenden zijn of uit de koker van Roger kwamen. En als je dan wél bij El Gatsi uitkomt wat natuurlijk kan is het toch raar dat je hem nu haalt. Die was bij de blessure van Madueke al beschikbaar. Beetje mosterd na de maaltijd dus.
Laat ik wel even voorop stellen dat er op het gebied van jeugdscouting wel hele grote stappen zijn gezet. Waar vroeger elke aankoop die in de jeugd aansloot per definitie een faal was hebben we nu een prima track record wat spelers betreft die het eerste halen.
Een scout of 'de scouting' bepaald het aankoopbeleid niet. Er worden het hele jaar door week in week uit van over de gehele wereld spelers bekeken door een team van capabele mensen. Het is echter uiteindelijk aan de verantwoordelijken om een keuze te maken wie er wel of niet gehaald gaat worden. Los van over welke spelers het in dit geval gaat trouwens.
Discussieer verder vooral lekker verder zou ik zeggen, daar is een forum ook voor.
- GiveCup2day
- International
- Clubvoorkeur: PSV en Chelsea
Revolinho wrote: ↑26 Aug 2022, 09:07 Vergeet daarbij niet te vermelden dat Red Bull er pakweg 20 jaar geleden niet eens was. Die club is dus ontstaan en is PSV op het gebied van scouting en beleid al voorbij gestreefd en dat in 20 jaar tijd. Niet dat PSV niet al verder was, maar we hebben natuurlijk weer enorme stappen terug gezet sinds John. Zie je Bruma, Baumgartl en Mitroglou al binnen komen daar? Of Derrick ‘lucky ass’ Luckassen. Sainsbury, Behich. John kan zalen vullen met een comedy show.
Als wij onze ziel 20 jaar geleden hadden verkocht aan een multinational die er honderden miljoen in zou pompen zouden wij nu ook verder zijn dan we nu zijn.
Ik ben blij dat we dat niet gedaan hebben.
-
Dit chagrijn zorgt voor een mooie balans. Dus maak je daar maar geen zorgen om. Snap dat het lastig is om niet persoonlijk te worden naar mij toe, maar ik ben hier zeg maar niet voor persoonlijk advies. Wel is het zo dat PSV veel voor me betekent en we momenteel een figuur rond hebben lopen die zowaar Reker in negatieve zin weet te overtreffen.ShovingNE2 wrote: ↑26 Aug 2022, 09:12 Denk je nog wel een beetje om jezelf? Als je alleen maar zoveel chagrijn de wereld in kan slingeren gaat het niet goed met je hoor. Ga wat anders doen een tijdje, dit is echt niet gezond. Dat je chagrijnig bent: iedereen wel eens. Maar als PSV alleen maar voor ellende in je kop zorgt zou ik echt even afstand gaan nemen.
#johnout
- Heissenberrug
Wat mij betreft is er echt nog veel werk aan de winkel voor de laatste week al zal het nooit gebeuren maar ik hoop:
OUT:
- Luckassen -> Contract verscheuren
- Ginkel -> Verkopen / Transfervrij
- Drommel -> Verkopen / Transfervrij
- Max -> Verkopen
- Bakayoko -> Verhuur
- Vinicius -> Terugsturen
IN:
- Reserve spits
- Rechtsbuiten
- Linksbuiten bij verkoop Cody
- Rechtsback of Linksback
- Tweede doelman
[mention]Wilysimba[/mention] Scherp zijn komende dagen, je moet pieken nu!
OUT:
- Luckassen -> Contract verscheuren
- Ginkel -> Verkopen / Transfervrij
- Drommel -> Verkopen / Transfervrij
- Max -> Verkopen
- Bakayoko -> Verhuur
- Vinicius -> Terugsturen
IN:
- Reserve spits
- Rechtsbuiten
- Linksbuiten bij verkoop Cody
- Rechtsback of Linksback
- Tweede doelman
[mention]Wilysimba[/mention] Scherp zijn komende dagen, je moet pieken nu!
-
- Vedette
- Hatseflats
- Vedette
- Joenepsv
- Legende
Dat snap ik hoor. En ik geloof ook zeker niet dat onze scouts de hele dag uit hun neus peuteren. Maar het verbaasd me gewoon dat de beste optie meestal een bekende optie is terwijl ik vergelijkbare clubs als PSV vaker buiten de gebaande paden zie lopen. Is dan misschien de voorbarige conclusie dat de eindverantwoordelijke ondanks aangedragen scoutingsrapporten de verkeerde spelers of de "low hanging fruit" haalt? Zo'n Hoever bijvoorbeeld, ik kan me werkelijk niet voorstellen dat de hele scouting dat unaniem een goed idee vond. Iedereen die regelmatig voetbal kijkt kan zien dat hij weliswaar goed kan voetballen maar in niks een verdediger is. En nu El Ghazi die in beeld is, is ook niet bijster creatief. El Ghazi zal huur/afkoopsom ook niet goedkoop zijn en als hij wel de beste optie is, wat kan natuurlijk, is het raar dat je niet meteen schakelt als Madueke geblesseerd raakt. Maar goed. Laten we afwachten of de interesse concreet wordt.Garrincha wrote: ↑26 Aug 2022, 08:58Blijkbaar is het nog altijd nodig om soms eens te herhalen:Joenepsv wrote: ↑26 Aug 2022, 07:19
Ik verwacht dat de scouting in situaties als deze een lijstje heeft aangedragen waarop haalbare spelers staan die ons ook beter kunnen maken. Het gaat er bij mij niet in dat 9 van de 10 aankopen eredivisie bekenden zijn of uit de koker van Roger kwamen. En als je dan wél bij El Gatsi uitkomt wat natuurlijk kan is het toch raar dat je hem nu haalt. Die was bij de blessure van Madueke al beschikbaar. Beetje mosterd na de maaltijd dus.
-
- Bankzitter
Was gisteren invaller bij de wedstrijd Hearts - FC Zurich. Dat hij nog steeds onder contract bij FC Zurich staat en daar zelfs geen basisspeler is blijkbaar zegt mij wel genoeg.Robson de Souza wrote: ↑26 Aug 2022, 09:24 Zou PSV ook nog bezig zijn met Gnonto? Gisteren is wel een privéjet geland vanuit Zurich.
- ShovingNE2
- Site Admin
Als je toch ziet wat er binnen is gekomen de laatste jaren dan klopt dit toch niet? Max, Sangaré, Mwene, Mvogo, Götze, Zahavi, Ramalho, Benitez, Xavi, Savio...
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ruuddevil
- Legende
Soms vraag ik me dat laatste wel eens af. We zijn ontstaan uit Philips. Zou het echt zo erg zijn om weer onderdeel uit te maken van een groter geheel als dat voor meer mogelijkheden zorgt?GiveCup2day wrote: ↑26 Aug 2022, 09:14Revolinho wrote: ↑26 Aug 2022, 09:07 Vergeet daarbij niet te vermelden dat Red Bull er pakweg 20 jaar geleden niet eens was. Die club is dus ontstaan en is PSV op het gebied van scouting en beleid al voorbij gestreefd en dat in 20 jaar tijd. Niet dat PSV niet al verder was, maar we hebben natuurlijk weer enorme stappen terug gezet sinds John. Zie je Bruma, Baumgartl en Mitroglou al binnen komen daar? Of Derrick ‘lucky ass’ Luckassen. Sainsbury, Behich. John kan zalen vullen met een comedy show.
Als wij onze ziel 20 jaar geleden hadden verkocht aan een multinational die er honderden miljoen in zou pompen zouden wij nu ook verder zijn dan we nu zijn.
-
- Nationale topspeler
En wat als de scouting bijvoorbeeld zegt dat een speler als Luckassen in zijn jongere jaren veel potentie toont waarop de TD handelt? Als de TD daarop vertrouwt en handelt is het natuurlijk wel gedeelde verantwoordelijkheid wat uiteindelijk de TD de kop kost. Ik vind het allemaal te zwart wit en het is natuurlijk een wisselwerking tussen partijen, scouting moet goede verslagen afleveren en een zo goed mogelijke inschatting maken en de TD moet het uitonderhandelen en uiteindelijk knopen doorhakken.Garrincha wrote: ↑26 Aug 2022, 08:58Blijkbaar is het nog altijd nodig om soms eens te herhalen:Joenepsv wrote: ↑26 Aug 2022, 07:19
- TylerDurdn
Je weet toch dat wij Bruma gekocht hebben van RB Leipzig?Revolinho wrote: ↑26 Aug 2022, 09:07 Vergeet daarbij niet te vermelden dat Red Bull er pakweg 20 jaar geleden niet eens was. Die club is dus ontstaan en is PSV op het gebied van scouting en beleid al voorbij gestreefd en dat in 20 jaar tijd. Niet dat PSV niet al verder was, maar we hebben natuurlijk weer enorme stappen terug gezet sinds John. Zie je Bruma, Baumgartl en Mitroglou al binnen komen daar? Of Derrick ‘lucky ass’ Luckassen. Sainsbury, Behich. John kan zalen vullen met een comedy show.
Lucky ass was een aankoop van onze AD.
Verder hebben we idd een hoop brandhout gekocht of een contract gegeven, meestal in overleg met de zittende coach of op voorspraak van hun.
Zoals onze Australische vrienden of een Zahavi.
Last edited by TylerDurdn on 26 Aug 2022, 09:42, edited 1 time in total.
-
- Bankzitter
- Standbeeld
- Mister PSV
Het probleem daarmee is dat het nooit zeker is of je de eigen identiteit kan waarborgen. Dus in die zin zou het wel erg zijn. Maar als Wallen (als PSV supporter) besluit onze club te kopen voor 250mln, dan heb ik er wel vertrouwen in. Maar het is verder geen discussie want PSV kan niet gekocht worden.ruuddevil wrote: ↑26 Aug 2022, 09:29Soms vraag ik me dat laatste wel eens af. We zijn ontstaan uit Philips. Zou het echt zo erg zijn om weer onderdeel uit te maken van een groter geheel als dat voor meer mogelijkheden zorgt?GiveCup2day wrote: ↑26 Aug 2022, 09:14
-
- Vedette
Of ze verkopen Max, halen een linksback ter vervanging, Gakpo blijft en El Ghazi komt als extra optie op rechstbuiten.Sjorsensjimmie wrote: ↑26 Aug 2022, 09:41 PSV doet er goed aan om Gakpo voor 50M te verkopen nu en daarvoor een nieuwe linksbuiten, linksback en centrale verdediger te halen. Dan ga je er echt op vooruit (mits het versterkingen zijn uiteraard). Alleen zie ik het niet gebeuren.
- El Sordo
- Vedette
De ziel van PSV ís, of was, beter gezegd, inderdaad onderdeel zijn van een multinational. Brainport zou dat kunnen zijn, maar ik vind die hele RB-groep een stuk interessanter dan bijv. City Group of een willekeurige oligarch die zich verveelt en een speeltje nodig heeft. “Identiteit” is zo fluïde als water, maar het is jammer dat ze hun naam voortdurend zo expliciet willen verbinden aan de clubs. Hoe dan ook, zowel het financiële als, met name, sportieve idee achter die clubs is lang zo slecht nog niet.ruuddevil wrote: ↑26 Aug 2022, 09:29Soms vraag ik me dat laatste wel eens af. We zijn ontstaan uit Philips. Zou het echt zo erg zijn om weer onderdeel uit te maken van een groter geheel als dat voor meer mogelijkheden zorgt?GiveCup2day wrote: ↑26 Aug 2022, 09:14