Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Johann Vogel wrote: 26 Aug 2022, 13:44
Hatseflats wrote: 26 Aug 2022, 13:36

Er is wel een reserverspits, maar.......(zelf invullen)
Die reken ik niet mee. Leuk voor de sfeer, echt een vriendelijke jongen zo ver ik het kan beoordelen. Maar op het veld speel je met tien man.
Vertessen is die reserve spits.
Het Kanon
Internationale topspeler

Vertessen, kan die tegen Volendam al weer invallen? Vier weken geleden ging hij onder het mes.
Johann Vogel
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 26 Aug 2022, 13:47

Die reken ik niet mee. Leuk voor de sfeer, echt een vriendelijke jongen zo ver ik het kan beoordelen. Maar op het veld speel je met tien man.
Ook een jeugdspeler. Prima om erbij te hebben als je wil counteren of de boel wil afjagen. Maar daar heb je niks aan als vervanger van Luuk.
AddoCultheld
Internationale topspeler

Het Kanon wrote: 26 Aug 2022, 13:50 Vertessen, kan die tegen Volendam al weer invallen? Vier weken geleden ging hij onder het mes.
Die is nog 3 a 4 weken afwezig.
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje

Die heeft ook nog nooit laten zien dat hij in de spits van waarde kan zijn en als ik persoonlijk naar zijn spelersprofiel( bloedsnel, mindere techniek, en mist overzicht in de kleine ruimte) kijk zie ik in hem veel meer een vleugelaanvaller, hij heeft ruimte nodig, de spits van PSV krijgt die zelden.
11 Tinus
Legende

RemPSV wrote: 26 Aug 2022, 13:54

hij heeft ruimte nodig, de spits van PSV krijgt die zelden.
De afgelopen 7 wedstrijden wel.
11 Tinus
Legende

Johann Vogel wrote: 26 Aug 2022, 13:53

Ook een jeugdspeler. Prima om erbij te hebben als je wil counteren of de boel wil afjagen. Maar daar heb je niks aan als vervanger van Luuk.
Oneens, Vertessen heeft al belangrijke goals gemaakt tegen goede tegenstanders en is 3e jaars A speler. Als je dit nog een jeugdspeler vindt dan vind je Obispo en Teze ook nog jeugdspelers.
ruuddevil
Legende

Vertessen is altijd geblesseerd, daar kan je niet op bouwen.
Tijn
Internationale topspeler

De blessures blijven ook maar komen zeg. Mauro valt weer tegen, Vertessen is er al uit, De Jong weken afwezig, Madueke maanden afwezig, dus we missen alweer 3 basisspelers en een 1e vervanger en het seizoen is amper begonnen. Bij Feyenoord en Ajax zijn er amper blessures elke keer en bij ons vallen ze al jaren met bosjes tegelijk om.

Er moet nu wel echt een spits en buitenspeler bij ongeacht vertrek van Gakpo en minimaal nog 1 als Gakpo weggaat. Achterin moet er ook eigenlijk wel een basiswaardige back bij. Wat een gedoe steeds zeg.
Persepolis
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Tijn wrote: 26 Aug 2022, 13:59 De blessures blijven ook maar komen zeg. Mauro valt weer tegen, Vertessen is er al uit, De Jong weken afwezig, Madueke maanden afwezig, dus we missen alweer 3 basisspelers en een 1e vervanger en het seizoen is amper begonnen. Bij Feyenoord en Ajax zijn er amper blessures elke keer en bij ons vallen ze al jaren met bosjes tegelijk om.
En dan ook nog Boscagli
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik vind Vertessen niet goed genoeg voor ons. En zeker niet als spits. Mist gogme en de rust.
FC Bracke
Bankzitter

Persepolis wrote: 26 Aug 2022, 14:02
Tijn wrote: 26 Aug 2022, 13:59 De blessures blijven ook maar komen zeg. Mauro valt weer tegen, Vertessen is er al uit, De Jong weken afwezig, Madueke maanden afwezig, dus we missen alweer 3 basisspelers en een 1e vervanger en het seizoen is amper begonnen. Bij Feyenoord en Ajax zijn er amper blessures elke keer en bij ons vallen ze al jaren met bosjes tegelijk om.
En dan ook nog Boscagli
Ledezma is er recentelijk ook nog uitgeschopt.
Armada
Internationale topspeler

Roko Simic. Je betaalt in deze fase wel een hoofdprijs.
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Armada wrote: 26 Aug 2022, 14:08 Roko Simic. Je betaalt in deze fase wel een hoofdprijs.
Heb jij nog vage geruchten gehoord? Ik blijf maar refreshen.
Persepolis
Vedette

De Realist wrote: 26 Aug 2022, 12:24 Leuk die statistieken, maar pak de wedstrijden er eens bij waarin hij inderdaad waarde had qua goals en assists. Dat zijn voornamelijk potjes waar we 4 of 5 doelpunten gemaakt hebben. Eentje waarin we een punt uit het vuur sleepten dankzij onze vrolijke vriend.
Dat vind ik dus echt statistieken verkeerd gebruiken.

Het seizoen ingaan met vini als eerste spits, dát vind ik totale waanzin.
Assist op de gelijkmaker tegen Monaco
Openingstreffer tegen Sturm Graz
Assist op de 3-2 tegen Twente, zelf de 4-2 gescoord
Assist op de 2-0 tegen Vitesse
Openingstreffer tegen Heerenveen
Winnende goal in de laatste minuut tegen NEC
Assist op de 2-0 tegen RKC
Assist op de 3-1 tegen Heerenveen

Heeft toch wel zijn waarde gehad (minder dan verwacht natuurlijk). Maar gelukkig gaan we het seizoen ook niet in met hem als 1e spits, en ook als 2e spits heb ik liever iemand waar toekomst in zit. Het liefst ben ik Vinicius ook kwijt, maar het wordt ook wel erg overdreven hier hoor. Als mensen een 17-jarige die net bij Jong PSV zit liever zouden opstellen dan hij vraag ik me af of er enige objectiviteit in zit.
milansandro
Legende

Armada wrote: 26 Aug 2022, 14:08 Roko Simic. Je betaalt in deze fase wel een hoofdprijs.
Hoofdprijs is een miljoen of 8 a 10?
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Eerder 15-20 miljoen.
Standbeeld
Mister PSV

Je kan jezelf de vraag stellen of we wel wat aan een speler hebben die het leuk heeft gedaan in de 2e divisie(!) van Oostenrijk. Het zal vast een groot talent zijn, maar de hoofdprijs kunnen we beter in andere zaken steken. Dat we nu El Ghazi gaan halen komt niet doordat we even de hoofdprijs betalen.
Chucky
Vedette

Persepolis wrote: 26 Aug 2022, 14:13
De Realist wrote: 26 Aug 2022, 12:24 Leuk die statistieken, maar pak de wedstrijden er eens bij waarin hij inderdaad waarde had qua goals en assists. Dat zijn voornamelijk potjes waar we 4 of 5 doelpunten gemaakt hebben. Eentje waarin we een punt uit het vuur sleepten dankzij onze vrolijke vriend.
Dat vind ik dus echt statistieken verkeerd gebruiken.

Het seizoen ingaan met vini als eerste spits, dát vind ik totale waanzin.
Assist op de gelijkmaker tegen Monaco
Openingstreffer tegen Sturm Graz
Assist op de 3-2 tegen Twente, zelf de 4-2 gescoord
Assist op de 2-0 tegen Vitesse
Openingstreffer tegen Heerenveen
Winnende goal in de laatste minuut tegen NEC
Assist op de 2-0 tegen RKC
Assist op de 3-1 tegen Heerenveen

Heeft toch wel zijn waarde gehad (minder dan verwacht natuurlijk). Maar gelukkig gaan we het seizoen ook niet in met hem als 1e spits, en ook als 2e spits heb ik liever iemand waar toekomst in zit. Het liefst ben ik Vinicius ook kwijt, maar het wordt ook wel erg overdreven hier hoor. Als mensen een 17-jarige die net bij Jong PSV zit liever zouden opstellen dan hij vraag ik me af of er enige objectiviteit in zit.
Sturm Graz was een pingel, en die assists tegen Monaco en Twente waren twee compleet mislukte aannames. Tuurlijk, een assist is een assist, maar staar je aub niet blind op die statistieken. Uiteindelijk is hij alleen tegen Heerenveen en NEC van doorslaggevend belang geweest, dat is gewoon veel te mager.
O Goleiro Grande
Nationale topspeler

11 Sir Tinus wrote: 26 Aug 2022, 13:58

Oneens, Vertessen heeft al belangrijke goals gemaakt tegen goede tegenstanders en is 3e jaars A speler. Als je dit nog een jeugdspeler vindt dan vind je Obispo en Teze ook nog jeugdspelers.
Obispo en Teze zijn geen jeugdspelers, maar vind je het overtuigende kerels waarmee je over de grens wat punten komt bevechten? Dat zijn ze in mijn ogen ook te weinig en dat geldt helemaal voor Vertessen.

Roger Schmidt kwam er met De Jong en Gerbrands niet uit over waar het heen moest met PSV. De Duitser vond dat de club veel serieuzer moest investeren om uitgesproken ambities enigszins haalbaar te laten zijn. 'Wil PSV een club zijn die voor de prijzen strijdt of wil het spelers opleiden?', was grofweg zijn vraag. Het antwoord is beide, wat risico's geeft die afgelopen woensdag (opnieuw) zijn uitgekomen. Met het uitvallen van De Jong en het niet thuisgeven van onder meer Ramalho, Max en Gutiérrez werd duidelijk dat er - op Simons na - weinig 'achter' zit dat voor het wegvallen van basiskwaliteit kan instaan. Je kunt bij PSV een heel elftal neerzetten van jonge spelers: Drommel; Oppegard, Brathewaite, Seelt, Hoever; Simons, Ledezma, Saibari; Savio, Vertessen, Bakayoko. Idealiter breng je - op Simons na, hem vind ik een regelrechte basisspeler - zo'n jongen in een goed draaiend elftal van meer ervaren spelers, zoals Afellay 'veilig' gebracht kon worden in zijn dagen. Maar nu is van een stabiel en goed draaiend elftal niet eens sprake, laat staan van de relatieve rust waarin zo'n jonge speler kan gedijen.

PSV zou veel strenger moeten kijken naar de kwaliteiten waar de eerste vijftien en in het bijzonder de eerste elf. Spelers als Max, Mwene, Teze, Obispo, Saibari en Til zouden bij een serieuze CL-club nooit basisspeler moeten zijn in mijn ogen.
FritskePhilips
Nationale topspeler

Nu de geruchten omtrent El Ghazi steeds serieuzere vormen aan beginnen te nemen, is een selectie-overvieuw wellicht handig:
Image
Langdurig geblesseerden:
Boscagli, Mauro Jr, Ledezma en Madueke.

Overige geblesseerden:
Oppegård, van Ginkel, L. de Jong en Vertessen.

Nog niet (volledig) wedstrijdfit na blessureleed:
Mwene, Ramalho en Vinicius.

Dat maakt in totaal 11 'niet wedstrijdfitte spelers' in een kern van 30 spelers (exclusief El Ghazi, zoals opgenomen in plaatje), wat duidt op 19 spelers resterend.

Daarvan hebben 4 spelers voor het eerst de status van selectiespeler bij het eerste elftal (Hoever, Saibari, Bakayoko en Sávio). Xavi en Branthwaite tel ik daar niet bij, aangezien zij al minstens één seizoen ervaring hebben met deze status. Hetgeen over te twisten valt.

Dat maakt de huidige kern veel te smal. Daarnaast zit je in een moeilijke spagaat, aangezien spelers waarop je zou kunnen doorselecteren niet verhuurd/verkocht kunnen worden omdat ze geblesseerd, niet wedstrijdfit of momenteel onmisbaar zijn.

In een ideale situatie zou je namelijk kunnen:
Verhuren:
Oppegård, Saibari, Ledezma, Bakayoko en mogelijk Vertessen.

Verkopen / laten gaan:
Luckassen en Vinicius.

Doorselecteren (kandidaten):
Drommel, Mwene, Ramalho, Boscagli, Max, Gutiérrez en van Ginkel.

Andere kant is dat je nu kwantitatief wel goed zit, maar je op sommige posities nog wel kwaliteit toe dient te voegen. Op basis van bovenstaande afbeelding is in mijn ogen het volgende nog meer dan wenselijk:
Linksbuiten
Spits
Rechtsbuiten (zou El Ghazi mogen zijn)

Tenslotte is het op rechtsachter ook aardig dun, met de blessuregevoelige Mwene en een Hoever die er vooralsnog niet klaar voor lijkt.
Heissenberrug
Internationale topspeler

O Goleiro Grande wrote: 26 Aug 2022, 16:09 PSV zou veel strenger moeten kijken naar de kwaliteiten waar de eerste vijftien en in het bijzonder de eerste elf. Spelers als Max, Mwene, Teze, Obispo, Saibari en Til zouden bij een serieuze CL-club nooit basisspeler moeten zijn in mijn ogen.
Eens, de lat is echt omlaag gegaan. Die moet gewoon omhoog en dan niet gelijk aankomen met ja dit is nou eenmaal hoe we er nu voor staan. Er moet gewoon veel kritischer gekeken worden naar de kwaliteiten.
11 Tinus
Legende

O Goleiro Grande wrote: 26 Aug 2022, 16:09

Obispo en Teze zijn geen jeugdspelers, maar vind je het overtuigende kerels waarmee je over de grens wat punten komt bevechten? Dat zijn ze in mijn ogen ook te weinig en dat geldt helemaal voor Vertessen.
Vertessen scoorde tegen Ajax AZ en was motm tegen Twente toen de rest een dag vrij had genomen. Europees ook zijn goaltjes meegepikt en was aan het doorbreken. Dat hij geen kant en klare spits is beweer ik niet maar hij heeft toch veel meer gebracht dan een jeugdspeler.

Overigens ben ik wel klaar met die discussies over onze CV's want ik hoor alleen maar glasbak hier en glasbak daar. Teze Obispo en Ramalho zijn mijn inziens goed genoeg voor PSV en als daar Boscagli bij komt dan hebben we er 4 onder contract en Branthwaite valt me ook niet tegen en heeft nog niet eens de kans gehad om te laten zien dat hij niet goed genoeg is. En dan nog wordt er om een extra CV gevraagd. Laat Teze en Obispo een jaar spelen op ons niveau als dat we nu zitten (strijden om titel + EL) en voor je het weet verkoop je ze voor 15 miljoen per stuk en kun je volgende zomer a la Feyenoord opnieuw beginnen.
El Sordo
Vedette

Hoe kom je hierbij? Volgens mij heeft hij alleen tegen AZ en Tel Aviv (als je dat als goede tegenstander ziet) belangrijke goals gemaakt. Verder vooral tegen clubs uit het rechterrijtje en de 3-0 tegen Ajax in de JCS. Niet bepaald een belangrijke goal, wel een goede tegenstander. Hij heeft ‘19/‘20 ook al 42 (!) wedstrijden moeten missen vanwege blessures. En als Teze en Obispo geen jeugdspelers dan wel talenten meer zouden zijn, moeten we ze misschien ook eens langs die meetlat gaan leggen — dan komt met name laatstgenoemde gewoon tekort.
Last edited by El Sordo on 26 Aug 2022, 16:27, edited 1 time in total.
11 Tinus
Legende

O Goleiro Grande wrote: 26 Aug 2022, 16:09

PSV zou veel strenger moeten kijken naar de kwaliteiten waar de eerste vijftien en in het bijzonder de eerste elf. Spelers als Max, Mwene, Teze, Obispo, Saibari en Til zouden bij een serieuze CL-club nooit basisspeler moeten zijn in mijn ogen.
Dit is dus precies het probleem, als een speler als Obispo al niet bij de eerste 15 mag horen na die wedstrijden tegen Ajax Monaco en Rangers en een Mwene die na 6 maanden niet voetballen makkelijk overeind bleef tegen Monaco en een Til die ons langs Ajax kopt met 3 goals.... is je beeld van een serieuze CL-club dan enigszins realistisch als je 4 jaar lang niet kampioen wordt of CL haalt?

Ik ben het met je eens dat Max daar nu niet meer bij mag horen, maar je moet zijn topic is lezen na de wedstrijd tegen Ajax. Nu is het overigens wel over met hem en sluit ik me aan bij je. Saibari overigens ook.

Guti Til Ramalho en El Ghazi zouden in mijn beleving prima spelers zijn voor de eerste 15. Het liefst wel als spelers 12 13 14 en 15.
Locked