Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Een club van die grootte kan met de spelers die nog over zijn en met een paar slimme aankopen voor promotie spelen. Van den Brom heeft genoeg ervaring om een team te smeden. Knokken met Roda en ADO voor twee plaatsen.

Het scoren van doelpunten was het probleem, ze moeten een Henk Veerman achtige gast binnenbrengen en er voor gaan.

De sponsoren en de fans die hun zuurverdiende centen opgehoest hebben, zitten niet te wachten op jaren meesuffen in de KKD.

In de eredivisie genereert een club veel meer geld, een organisatie versterk je niet op een KKD-begroting.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Gewoon binnen 3 jaar CL begroten. Wat is het probleem?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 04 Jul 2024, 10:14Eerst door juist de gemeente, nu weer last minut een investeerder. En dan janken over een paar hoge facturen van mensen die die club juist gered hebben. Behoorlijk zielig hoor.
We moeten het ook wel in het juiste perspectief zetten. Volgens mij kwam het zeuren over die hoge facturen vanuit de investeerder. Een investeerder kijkt met een oppertunistische en egoïstische blik naar zaken en niet met een objectieve blik. Als bestuurder zou ik niet per se gevoelig zijn voor die praatjes.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 04 Jul 2024, 11:32 Gewoon binnen 3 jaar CL begroten. Wat is het probleem?
Image
User avatar
VeresRivne
Vedette
Posts: 5962
Joined: 07 Feb 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Het Kanon wrote: 04 Jul 2024, 11:27 Een club van die grootte kan met de spelers die nog over zijn en met een paar slimme aankopen voor promotie spelen. Van den Brom heeft genoeg ervaring om een team te smeden. Knokken met Roda en ADO voor twee plaatsen.

Het scoren van doelpunten was het probleem, ze moeten een Henk Veerman achtige gast binnenbrengen en er voor gaan.

De sponsoren en de fans die hun zuurverdiende centen opgehoest hebben, zitten niet te wachten op jaren meesuffen in de KKD.

In de eredivisie genereert een club veel meer geld, een organisatie versterk je niet op een KKD-begroting.
Klinkt leuk Kanon maar hoe zie je het voor je, Vitesse heeft bijna geen spelers meer over. Die moeten dus in een paar weken zonder al te veel budget een kampioensTEAM gaan neerzetten? Daarvoor hebben ze te weinig tijd en resources voor, je zult gewoon rekening moeten houden met dit en volgend jaar eerste divisie.
These users thanked the author VeresRivne for the post:
Juancho
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Er lopen wat spelers rond met eredivisie ervaring en v.d. Brom kent het klappen van de zweep. Je krijgt natuurlijk geen wonderteam, dat snap ik. Goals kunnen ze inkopen voor dat niveau. Met een paar (huur) versterkingen moet er een vechtmachine ontstaan.

Wat volgens mij pas echt funest voor die club is, is dat men vier jaar in de KKD blijft hangen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ik was net nog aan het denken. De afgelopen jaren liepen er spelers als Openda, Broja, Mount, Van Ginkel, Pröpper, Ødegaard en anderen die Europese (sub)top waren, zijn of worden. Des te pijnlijker dat ze nu moeten hopen dat ze überhaupt KKD mogen spelen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dan zou het mogelijk moeten zijn om spelers te huren en daar eens stukje doorverkoop op te krijgen. En zo de selectie te vullen en wat cash te creëren.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
FOOTB_REM_S: No

Ittot wrote: 04 Jul 2024, 11:32 Gewoon binnen 3 jaar CL begroten. Wat is het probleem?
Als je vanaf nu de komende drie jaar alle wedstrijden wint, win je gewoon de CL finale. Vitesse als een feniks weer aan de top!
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

User avatar
Pierre
Lid 2e elftal
Posts: 166
Joined: 28 Jun 2022, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Uitstel op uitstel. Op een gegeven moment moet je eerlijk zijn dat de club niet levensvatbaar is, hoe pijnlijk het ook is.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Pierre wrote: 12 Jul 2024, 10:31 Uitstel op uitstel. Op een gegeven moment moet je eerlijk zijn dat de club niet levensvatbaar is, hoe pijnlijk het ook is.
Kut, dacht ik weer dat dit het ajax-topic was.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat ze hier in Roosendaal, Haarlem, Veendam en Apeldoorn met jaloezie naar kijken. Zo veel uitstel op uitstel als Vitesse nu krijgt, kregen zij niet.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Nog niks vergeleken met wat ajax volgend jaar krijgt hoor, daar gaat Vitesse weer jaloers op zijn.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Vermoeiemd dit. De KNVB durft gewoon geen knopen door te hakken. Deadlines zijn er niet voor niks. Een keertje uitstel in een heel specifiek geval, nou voorruit. Maar dit is niet meer uit te leggen zo.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Image
These users thanked the author deninho32 for the post:
Tijn
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 12 Jul 2024, 11:04 Vermoeiemd dit. De KNVB durft gewoon geen knopen door te hakken. Deadlines zijn er niet voor niks. Een keertje uitstel in een heel specifiek geval, nou voorruit. Maar dit is niet meer uit te leggen zo.
Als je het leest snap je waarom er uitstel is gegeven. Jij wil gewoon Vitesse zien verdwijnen daarom reageer je zo. Wraak voor jaren wanbeleid is wat jou drijft.

Er zijn veel positieve ontwikkelingen en de kans is schijnbaar groot dat Vitesse het allemaal op orde krijgt. Daarom krijgen ze uitstel. Heel veel banen zijn er van afhankelijk, niet alleen bij Vitesse maar ook daarom heen. En duizenden supporters die erachter staan. Gelukkig doet de licentiecommissie er alles aan om Vitesse de kans te geven om door te gaan met een goed plan erachter.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post (total 2):
KezmaniaBram
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Kunnen ze anders niet in een stadion van een andere club gaan spelen? Scheelt wellicht in de kosten.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Iderealist
Talent
Posts: 68
Joined: 04 Nov 2020, 15:30
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

deninho32 wrote: 12 Jul 2024, 11:07 Kunnen ze anders niet in een stadion van een andere club gaan spelen? Scheelt wellicht in de kosten.
Op de Wageningse berg is nog een mooi stadion beschikbaar
Die andere Wageninger
User avatar
deninho32
Site Admin
Posts: 16178
Joined: 25 Aug 2017, 11:14
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Vinnie Jones
FOOTB_REM_S: No

Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als je dit zo leest heeft hij dus helemaal niet zoveel geld en wilt hij gebruik maken de tijdsdruk om er zijn eigen voordeel mee te behalen

https://www.gld.nl/sport/8176018/woeden ... an-de-knvb
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tjompie wrote: 12 Jul 2024, 13:22 Als je dit zo leest heeft hij dus helemaal niet zoveel geld en wilt hij gebruik maken de tijdsdruk om er zijn eigen voordeel mee te behalen
Ik lees dat hij nog maanden moet wachten op definitieve goedkeuring van de KNVB, waarbij hij ondertussen wel geld moet investeren in Vitesse. Ik kan me goed voorstellen dat hij daar niet blij mee is.
Het geld voor de overname is volgens Franke al gestort bij de notaris, dus dat mag het probleem niet zijn.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Het is voor het NL voetbal ook wel wat waard dat we niet met 19 clubs beginnen over een maandje. Dus zolang er een degelijk plan ligt om de boel te redden en het is realistisch binnen een x aantal weken vind ik dat gewoon prima te verantwoorden.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ren Höek wrote: 12 Jul 2024, 13:39
Tjompie wrote: 12 Jul 2024, 13:22 Als je dit zo leest heeft hij dus helemaal niet zoveel geld en wilt hij gebruik maken de tijdsdruk om er zijn eigen voordeel mee te behalen
Ik lees dat hij nog maanden moet wachten op definitieve goedkeuring van de KNVB, waarbij hij ondertussen wel geld moet investeren in Vitesse. Ik kan me goed voorstellen dat hij daar niet blij mee is.
Het geld voor de overname is volgens Franke al gestort bij de notaris, dus dat mag het probleem niet zijn.
Dat is ook wel raar. Nu 14 miljoen storten en over een paar maanden hoor je wel of je betrouwbaar wordt geacht.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dat heeft nu eenmaal tijd nodig en is volkomen logisch dat ze dat niet in een weekje klaar hebben. Doordat Vitesse zelf steeds uitstel heeft gevraagd, heeft de knvb nog maar weinig tijd voor die uitgebreide check. Als Vitesse gewoon op tijd de zaakjes voor elkaar had gehad met een nieuwe eigenaar was de haast nu niet zo groot geweest.
These users thanked the author Grasmat for the post (total 2):
StandbeeldJuancho
Post Reply