Vitesse

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Maar als hij nu 14 miljoen investeert, van dat geld gaat Vitesse de onkosten betalen, vervolgens zou hij niet door de toetsing komen is hij dus een groot deel van het geld kwijt omdat Vitesse dan alsnog failliet gaat. Dat zou vreemd zijn.
These users thanked the author DeEintovenaar for the post:
Ren Höek
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 12 Jul 2024, 14:25 Dat heeft nu eenmaal tijd nodig en is volkomen logisch dat ze dat niet in een weekje klaar hebben. Doordat Vitesse zelf steeds uitstel heeft gevraagd, heeft de knvb nog maar weinig tijd voor die uitgebreide check. Als Vitesse gewoon op tijd de zaakjes voor elkaar had gehad met een nieuwe eigenaar was de haast nu niet zo groot geweest.
Je hebt zeker een punt, maar dat heeft Franke ook ;)
Het lijkt me voor de KNVB gunstiger als Vitesse niet failliet verklaard wordt, dus er mag wel enige urgentie in het hele proces gestoken worden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Ja het is een fuck-up van allerlei kanten. Maar het begint uiteindelijk wel allemaal met het onnavolgbare mismanagement van/door Vitesse. Dat is vervelend voor die FvD boy, maar ik neem aan dat hij van de regels omtrent goedkeuring van tevoren op de hoogte was. Of dat hij zich op zijn minst zelf ingelezen heeft.

Ik snap sowieso niet waarom je, behalve heel fanatiek supportersschap, een Nederlandse club over zou willen nemen want je verdient er geen cent aan. Integendeel.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 14:29 Maar als hij nu 14 miljoen investeert, van dat geld gaat Vitesse de onkosten betalen, vervolgens zou hij niet door de toetsing komen is hij dus een groot deel van het geld kwijt omdat Vitesse dan alsnog failliet gaat. Dat zou vreemd zijn.
Dat weet je toch vooraf? Hetzelfde is met Parry gebeurd. Het is gewoon algemeen bekend dat de procedure vanuit de KNVB om uit te zoeken waar het geld vandaan komt lange tijd in beslag neemt. De Russiche overname van Vitesse was achteraf een grote blamage voor de KNVB. Als ze het nu niet goed uitzoeken dan krijgen ze straks weer alle hoon over zich heen. En laten we wel wezen: Vitesse heeft zichzelf stelselmatig in de problemen gebracht, niet de KNVB. De KNVB is zelfs heel schappelijk geweest in het constant uitstellen van de deadline.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
TigTogFlipJuancho
Mr.Unibet
Meervoudig international
Posts: 1006
Joined: 05 Jun 2021, 15:48
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 14:53
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 14:29 Maar als hij nu 14 miljoen investeert, van dat geld gaat Vitesse de onkosten betalen, vervolgens zou hij niet door de toetsing komen is hij dus een groot deel van het geld kwijt omdat Vitesse dan alsnog failliet gaat. Dat zou vreemd zijn.
Dat weet je toch vooraf? Hetzelfde is met Parry gebeurd. Het is gewoon algemeen bekend dat de procedure vanuit de KNVB om uit te zoeken waar het geld vandaan komt lange tijd in beslag neemt. De Russiche overname van Vitesse was achteraf een grote blamage voor de KNVB. Als ze het nu niet goed uitzoeken dan krijgen ze straks weer alle hoon over zich heen. En laten we wel wezen: Vitesse heeft zichzelf stelselmatig in de problemen gebracht, niet de KNVB. De KNVB is zelfs heel schappelijk geweest in het constant uitstellen van de deadline.
Normaliter wordt er voor een overname een due diligence uitgevoerd, door accountants. Neem aan dat dit hier ook gebeurd, dan is de herkomst van het geld volgensmij ook helder, maar kan aan mij liggen?
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Mr.Unibet wrote: 12 Jul 2024, 14:57
Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 14:53
Dat weet je toch vooraf? Hetzelfde is met Parry gebeurd. Het is gewoon algemeen bekend dat de procedure vanuit de KNVB om uit te zoeken waar het geld vandaan komt lange tijd in beslag neemt. De Russiche overname van Vitesse was achteraf een grote blamage voor de KNVB. Als ze het nu niet goed uitzoeken dan krijgen ze straks weer alle hoon over zich heen. En laten we wel wezen: Vitesse heeft zichzelf stelselmatig in de problemen gebracht, niet de KNVB. De KNVB is zelfs heel schappelijk geweest in het constant uitstellen van de deadline.
Normaliter wordt er voor een overname een due diligence uitgevoerd, door accountants. Neem aan dat dit hier ook gebeurd, dan is de herkomst van het geld volgensmij ook helder, maar kan aan mij liggen?
Ik verwacht dat het proces bij de KNVB een stuk omvangrijker zal zijn. Zij doen hun eigen onderzoek. De genoemde 4(?) maanden vind ik niet eens zo heel veel. Kan het sneller? Misschien wel als ze hard opschalen in manschappen. Ik denk alleen niet dat de KNVB er een shitload extra geld bij gaat gooien omdat ze Vitesse zo zielig vinden. Naar mijn mening zijn ze al voldoende coulant geweest.
These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
GrasmatJuancho
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 14:53
DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 14:29 Maar als hij nu 14 miljoen investeert, van dat geld gaat Vitesse de onkosten betalen, vervolgens zou hij niet door de toetsing komen is hij dus een groot deel van het geld kwijt omdat Vitesse dan alsnog failliet gaat. Dat zou vreemd zijn.
Dat weet je toch vooraf? Hetzelfde is met Parry gebeurd. Het is gewoon algemeen bekend dat de procedure vanuit de KNVB om uit te zoeken waar het geld vandaan komt lange tijd in beslag neemt. De Russiche overname van Vitesse was achteraf een grote blamage voor de KNVB. Als ze het nu niet goed uitzoeken dan krijgen ze straks weer alle hoon over zich heen. En laten we wel wezen: Vitesse heeft zichzelf stelselmatig in de problemen gebracht, niet de KNVB. De KNVB is zelfs heel schappelijk geweest in het constant uitstellen van de deadline.
Het lijkt mij wel dat hij dat weet maar ergens is het ook gewoon raar. Natuurlijk moet de KNVB goed onderzoek doen tegen witwassen en dergelijke. Maar nu verwacht je dus van iemand dat diegene geld gaat investeren in een club om die club overeind te houden terwijl je niet eens weet of die club kan blijven bestaan omdat de KNVB wil onderzoeken waar je je geld vandaan haalt. Parry wilde het investeren maar omdat hij werd afgekeurd werd het een lening. Misschien was de situatie toen nog niet zo penibel. Stel Franke wordt afgekeurd is Vitesse op zeker failliet, daar gaat dan toch niemand geld in stoppen?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 15:07
Dat is wennen, Kapteijns die eens geen stront praat maar iets zinnigs zegt. :O
User avatar
Asterix
Meervoudig international
Posts: 1176
Joined: 05 Jun 2023, 16:09
FOOTB_REM_S: No

Er zit niet echt vitesse in deze zaak zeg.
Ich liebe gegenpressung
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 12 Jul 2024, 15:11
Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 14:53
Dat weet je toch vooraf? Hetzelfde is met Parry gebeurd. Het is gewoon algemeen bekend dat de procedure vanuit de KNVB om uit te zoeken waar het geld vandaan komt lange tijd in beslag neemt. De Russiche overname van Vitesse was achteraf een grote blamage voor de KNVB. Als ze het nu niet goed uitzoeken dan krijgen ze straks weer alle hoon over zich heen. En laten we wel wezen: Vitesse heeft zichzelf stelselmatig in de problemen gebracht, niet de KNVB. De KNVB is zelfs heel schappelijk geweest in het constant uitstellen van de deadline.
Het lijkt mij wel dat hij dat weet maar ergens is het ook gewoon raar. Natuurlijk moet de KNVB goed onderzoek doen tegen witwassen en dergelijke. Maar nu verwacht je dus van iemand dat diegene geld gaat investeren in een club om die club overeind te houden terwijl je niet eens weet of die club kan blijven bestaan omdat de KNVB wil onderzoeken waar je je geld vandaan haalt. Parry wilde het investeren maar omdat hij werd afgekeurd werd het een lening. Misschien was de situatie toen nog niet zo penibel. Stel Franke wordt afgekeurd is Vitesse op zeker failliet, daar gaat dan toch niemand geld in stoppen?
Uiteindelijk is Franke een ondernemer. Over het algemeen zijn dat jongens die door de wol geverfd zijn. Hij weet ook wel dat zo'n proces er niet in twee weken doorheen is. Maar hij probeert er gewoon de maximale druk op te zetten. Qua inhoud is het alleen allemaal maar ongeloofwaardig vanuit Franke. Hij doet dus net alsof dit allemaal als een verrassing komt, terwijl hij zou moeten weten hoe de vork in de steel zit. Zo gaat het namelijk altijd bij de KNVB. Vaste procedure. Als het echt een verrassing is dan verklaart dat meteen waarom hij grote sommen aan een bedenkelijke politieke partij heeft gedoneerd een aantal jaar geleden.

Uiteindelijk weet Franke wel of zijn geldstromen koosjer zijn, of niet. Parry ging aan de slag met geleend geld, naar het schijnt van iemand uit Egypte. Dan wordt het allemaal al shady en die lui willen over het algemeen helemaal geen openheid van zaken geven. Zij verstrekken het geld aan Parry, meer niet. Maar voor de KNVB wordt de situatie dan penibel.

Als straks blijkt dat Franke afgekeurd wordt dan is de kans dat Vitesse failliet is groot inderdaad. Dan zit er geleend geld van Parry en Franke in Vitesse en is de schuld nog hoger. Vitesse zal dan geen licentie krijgen waarschijnlijk. Of de KNVB moet weer coulant zijn en Vitesse nog wat ruimte bieden voor een laatste noodoplossing. Maar ik denk niet dat het gebeurt.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 12 Jul 2024, 15:13
Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 15:07
Dat is wennen, Kapteijns die eens geen stront praat maar iets zinnigs zegt. :O
Hij volgt de gehele zaak namens De T. op de voet.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
JVR98
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Vitesse is echt een slachtoffer in deze zaak 🤣
Saibari is underrated.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het kantoor van de KNVB (??) beplakken lijkt me niet de handigste optie

Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 15:34
Grasmat wrote: 12 Jul 2024, 15:13

Dat is wennen, Kapteijns die eens geen stront praat maar iets zinnigs zegt. :O
Hij volgt de gehele zaak namens De T. op de voet.
Maar je kunt ook niet verwachten dat iemand aan de voorkant miljoenen investeert en later nog te horen kan krijgen dat het feest niet doorgaat. Zulke onbaatzuchtige weldoeners bestaan niet.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2024, 13:00
Standbeeld wrote: 12 Jul 2024, 15:34
Hij volgt de gehele zaak namens De T. op de voet.
Maar je kunt ook niet verwachten dat iemand aan de voorkant miljoenen investeert en later nog te horen kan krijgen dat het feest niet doorgaat. Zulke onbaatzuchtige weldoeners bestaan niet.
Dan moet ie niet instappen. De procedure van de KNVB ligt vast. Dan kan je beter eerst in gesprek gaan met de KNVB om te kijken of ze de procedure aan kunnen passen. En als je weet dat je geldstromen in orde, eerlijk en veilig zijn, dan moet de procedure van de KNVB geen probleem zijn.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 13:05
Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2024, 13:00

Maar je kunt ook niet verwachten dat iemand aan de voorkant miljoenen investeert en later nog te horen kan krijgen dat het feest niet doorgaat. Zulke onbaatzuchtige weldoeners bestaan niet.
Dan moet ie niet instappen. De procedure van de KNVB ligt vast. Dan kan je beter eerst in gesprek gaan met de KNVB om te kijken of ze de procedure aan kunnen passen. En als je weet dat je geldstromen in orde, eerlijk en veilig zijn, dan moet de procedure van de KNVB geen probleem zijn.
Ik zou dat dan ook niet gedaan hebben.

En leuk dat je zelf vindt dat alles in orde, eerlijk en veilig is, maar ik zou daar geen miljoenen op het spel voor zetten.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2024, 13:11
Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 13:05
Dan moet ie niet instappen. De procedure van de KNVB ligt vast. Dan kan je beter eerst in gesprek gaan met de KNVB om te kijken of ze de procedure aan kunnen passen. En als je weet dat je geldstromen in orde, eerlijk en veilig zijn, dan moet de procedure van de KNVB geen probleem zijn.
Ik zou dat dan ook niet gedaan hebben.

En leuk dat je zelf vindt dat alles in orde, eerlijk en veilig is, maar ik zou daar geen miljoenen op het spel voor zetten.
En ik zou dat ook niet hebben gedaan. Maar ik vind niet dat als je het wel doet, dat je dan achteraf kan gaan zeiken over de procedure. Dan moet je het simpelweg niet doen. Maar ik zei het al eerder: als de procedure als een verrassing komt voor Franke dan verklaart dat meteen waarom hij instapt bij Vitesse terwijl het hem klauwen met geld kost én waarom hij grote sommen geld heeft gedoneerd aan FvD.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 13:21
Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2024, 13:11

Ik zou dat dan ook niet gedaan hebben.

En leuk dat je zelf vindt dat alles in orde, eerlijk en veilig is, maar ik zou daar geen miljoenen op het spel voor zetten.
En ik zou dat ook niet hebben gedaan. Maar ik vind niet dat als je het wel doet, dat je dan achteraf kan gaan zeiken over de procedure. Dan moet je het simpelweg niet doen. Maar ik zei het al eerder: als de procedure als een verrassing komt voor Franke dan verklaart dat meteen waarom hij instapt bij Vitesse terwijl het hem klauwen met geld kost én waarom hij grote sommen geld heeft gedoneerd aan FvD.
Je bedoelt, het is mogelijk niet zijn eigen geld maar alsnog Russisch?
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2024, 13:26
Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 13:21
En ik zou dat ook niet hebben gedaan. Maar ik vind niet dat als je het wel doet, dat je dan achteraf kan gaan zeiken over de procedure. Dan moet je het simpelweg niet doen. Maar ik zei het al eerder: als de procedure als een verrassing komt voor Franke dan verklaart dat meteen waarom hij instapt bij Vitesse terwijl het hem klauwen met geld kost én waarom hij grote sommen geld heeft gedoneerd aan FvD.
Je bedoelt, het is mogelijk niet zijn eigen geld maar alsnog Russisch?
Ik bedoel dat hij dan gewoon niet slim is. Hij is misschien ondernemersslim, maar verder houdt het dan op. Onvoldoende verstand van contracten, wetten, regels, procedures.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 13 Jul 2024, 13:32
Josef Dettelbacher wrote: 13 Jul 2024, 13:26

Je bedoelt, het is mogelijk niet zijn eigen geld maar alsnog Russisch?
Ik bedoel dat hij dan gewoon niet slim is. Hij is misschien ondernemersslim, maar verder houdt het dan op. Onvoldoende verstand van contracten, wetten, regels, procedures.
Tja zo ken ik ondernemers ook wel. Die zijn ervan overtuigd dat ze met genoeg energie en overtuigingskracht al die zaken voor zich kunnen laten werken of wijzigen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Bij buitenlandse investeerders snap ik het nog. Maar gewoon een Nederlander die een fors bedrijf heeft opgebouwd. Hoe ver ga je met controleren en waarom denkt de KNVB dat überhaupt te kunnen.

Stel de KNVB zegt: niet betrouwbaar. Dan komt er echt een dreamteam aan advocaten op je dak dat je er misselijk van wordt. Je moet maar durven. Heel benieuwd hoe dit afloopt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2024, 17:48 Bij buitenlandse investeerders snap ik het nog. Maar gewoon een Nederlander die een fors bedrijf heeft opgebouwd. Hoe ver ga je met controleren en waarom denkt de KNVB dat überhaupt te kunnen.

Stel de KNVB zegt: niet betrouwbaar. Dan komt er echt een dreamteam aan advocaten op je dak dat je er misselijk van wordt. Je moet maar durven. Heel benieuwd hoe dit afloopt.
Naar mijn weten was Parry ook voornamelijk afgekeurd omdat hij met zijn eigen Group onvoldoende eigen vermogen had. Hij wilde investeren in Vitesse met geleend geld. De KNVB toetst simpelweg alles aan de hand van hun regelementen. Dus daar kan je een dreamteam advocaten op zetten wat je wil, maar als je niet voldoet aan de criteria in de regelementen dan houdt het op. Dan kan de investeerder nog in beroep bij de beroepscommissie en daarna is het af.
These users thanked the author Standbeeld for the post:
Grasmat
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Ja. Maar dat snap ik nog. Ik geloof niet dat het hier het geval is.

Ja. Een bedrijf van 1,5 miljard heeft investeerders. Goh.

Zou Onze voorzitter van de RVC tegen dezelfde problemen aanlopen?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ShovingNE2 wrote: 13 Jul 2024, 18:10 Ja. Maar dat snap ik nog. Ik geloof niet dat het hier het geval is.

Ja. Een bedrijf van 1,5 miljard heeft investeerders. Goh.

Zou Onze voorzitter van de RVC tegen dezelfde problemen aanlopen?
Ik denk dat ik je niet echt begrijp. Wat wil je nu zeggen? Dat Franke waarschijnlijk wel door de keuring komt?
Post Reply