Keuken Kampioen Divisie Algemeen

Clubs en andere wedstrijden uit de Eerste Divisie kunnen hier besproken worden.
Post Reply
Op weg naar nr 26
Vedette

Zou Dallinga wat voor ons zijn?
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Nee.

Sorry, met toelichting: was niet goed genoeg voor Groningen. In de KKD kan ik ook nog topscorer worden.
nilssonH
Moderator

Volendam nu weer 4-0(!) achter in de eerste helft...
Mick Jagger
Lid van verdienste

Zo wordt een zeker lijkende promotie opeens toch weer spannend. Ze staan weliswaar nog vijf punten voor op de nummer drie Excelsior, maar na twee grote nederlagen op rij terwijl je daarvoor nog oppermachtig was in de competitie is opeens niets meer makkelijk. Mocht Volendam nu alsnog promotie mislopen, zal dat wel einde Jonk zijn, verwacht ik.
El Sordo
Vedette

Ik hoop vooral dat FCE nog een keer scoort tegen die tokkies. Een periodetitel zou wel fijn zijn zeg. Het wordt weer eens tijd voor twee Eindhovense clubs in de eredivisie.
Woodenshoes
Nationale topspeler

net terug. Wat een afbraakvoetbal van ADO. En maar tijdrekken. Zonde. Bijna nog de 2-1 in de slotseconde van de blessuretijd.
Dan wordt het proberen via de na-competitie. Hoewel rechtstreeks ook nog kan nu Volendam aan het choken is.
Hopelijk vrijdag winnen van de neusjes.
Grasmat
Lid van verdienste

Volendam verliest wéér, nu zelfs van ado. Die zijn het echt helemaal kwijt daar.

Edit, was blijkbaar nog niet afgelopen, maken gelijk in blessuretijd. Maar dan nog...
Standbeeld
Mister PSV

Bij Helmond Spurs hebben ze ook iets geks in het eten gedaan. Een 4-0 winst op NAC.
Maikel
Site Admin

Even een toto tip

Altijd inzetten op de tegenstander van de graafschap

Godver van slecht vanavond weer
nilssonH
Moderator

Grasmat wrote: 18 Mar 2022, 21:56 Volendam verliest wéér, nu zelfs van ado. Die zijn het echt helemaal kwijt daar.

Edit, was blijkbaar nog niet afgelopen, maken gelijk in blessuretijd. Maar dan nog...
Was weer echt niet best inderdaad. Maar anderzijds hebben Excelsior en Eindhoven ook gelijkgespeeld, terwijl Volendam nu weer een lastige uitwedstrijd kan wegstrepen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

NAC naar de City Group? Dat is niet heel relaxt in je achtertuin met ook nog Lommel SK om de hoek. Ach ja, zelf weten.. jammer voor zo'n club
Mick Jagger
Lid van verdienste

De supporters zijn er in ieder geval niet blij mee:
Image

https://www.bsiderats.nl/
Standbeeld
Mister PSV

Ik ben blij dat dit niet mogelijk is bij PSV. Pff, er zouden maar een stel pipo's de club en hun ziel verkopen aan City. Pijnlijk voor de fans.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Mick Jagger wrote: 23 Mar 2022, 19:02 De supporters zijn er in ieder geval niet blij mee:
Image

https://www.bsiderats.nl/
Snap ik
Ren Höek
Vedette

Op social media gaan de 'echte' NAC supporters ook aardig los. Die vinden dit helemaal niets en ik kan ze geen ongelijk geven, de mooie volksclub NAC die onderdeel wordt van de City groep. Zonde.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
nilssonH
Moderator

Ze gaan nog even verder met actie voeren. Erg benieuwd hoe dit gaat aflopen.

Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Wel leuk. Maar zijn zij eigenlijk niet beter af als dit doorgaat dan dat ze in een ADO-achtige situatie terechtkomen?
Brael
Vedette

Financieel is elke KKD club beter af als ze overgenomen worden door de City Group, dan wanneer ze zelfstandig verder gaan. Volgens mij valt het op zich ook wel mee, het is niet alsof de clubs die momenteel onderdeel zijn van de City Group, hun volledige identiteit of wat dan ook kwijt zijn. Je krijgt alleen spelers met een ander profiel en waar je je als toeschouwer/fan wat minder mee kunt identificeren. Geen Ralf Seuntjens meer, maar de 17e spits van Manchester City.
Trixm
Vedette

Brael wrote: 28 Mar 2022, 16:16 Financieel is elke KKD club beter af als ze overgenomen worden door de City Group, dan wanneer ze zelfstandig verder gaan. Volgens mij valt het op zich ook wel mee, het is niet alsof de clubs die momenteel onderdeel zijn van de City Group, hun volledige identiteit of wat dan ook kwijt zijn. Je krijgt alleen spelers met een ander profiel en waar je je als toeschouwer/fan wat minder mee kunt identificeren. Geen Ralf Seuntjens meer, maar de 17e spits van Manchester City.
Volgens mij verkoop je veel meer dan dat, vooral je identiteit, zeggenschap en historie.
Saibari is underrated.
Grasmat
Lid van verdienste

Historie verandert niet hè, die blijft.

Voor de club zelf is dit financieel wel beter. Dat supporters er op tegen zijn is echter helemaal logisch. Zou ik ook zijn als het onze club betrof.
Trixm
Vedette

Grasmat wrote: 28 Mar 2022, 16:21 Historie verandert niet hè, die blijft.

Voor de club zelf is dit financieel wel beter. Dat supporters er op tegen zijn is echter helemaal logisch. Zou ik ook zijn als het onze club betrof.
in a way, als je als club allemaal dingen gaat veranderen kan je goed je clubcultuur en historie verloochenen. Liever niet bij mijn club.
Saibari is underrated.
Standbeeld
Mister PSV

Ik steun de supporters van NAC. Ik vind NAC toch wel enigzins een cultclub met een eigen historie en het 'avondje NAC'. Zo'n City kan beter een club als Almere City overnemen. Ik denk dat daar minder weerstand is en de clubnaam sluit naadloos aan bij de City Group.
Josef Dettelbacher
Legende

Standbeeld wrote: 28 Mar 2022, 16:27 Ik steun de supporters van NAC. Ik vind NAC toch wel enigzins een cultclub met een eigen historie en het 'avondje NAC'. Zo'n City kan beter een club als Almere City overnemen. Ik denk dat daar minder weerstand is en de clubnaam sluit naadloos aan bij de City Group.
Almere is hier de ideale club voor, of Red Bull Almere bijvoorbeeld. Een snel groeiende stad met jonge inwoners en weinig tradities, waar je nog echt aan een merk kunt sleutelen. Daarnaast ook interessant in de toekomst vanwege de locatie, pal naast Amsterdam. Als je vanuit het niets een voetbalproject start, zou ik altijd voor Almere gaan.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Brael
Vedette

Trixm wrote: 28 Mar 2022, 16:19 Volgens mij verkoop je veel meer dan dat, vooral je identiteit, zeggenschap en historie.
Je identiteit valt dus volgens mij reuze mee. Misschien "verkoop" je die wel, maar volgens mij is er bij andere City Group clubs niet echt van alles drastisch veranderd in zaken die een doorsnee supporter als "identiteit" zou beschouwen. Clubkleuren, clubnaam, het stadion, het avondje NAC, dat soort dingen zullen echt niet opeens veranderen. Er zullen wel andere spelers komen, en er zal iemand anders komen die bepaalt welke spelers komen.

Je zeggenschap verkoop je uiteraard grotendeels (ik weet niet exact in welke mate) wel. Maar ook hier geldt dat City Group er geen misbruik van lijkt te maken, afgaande op wat ze bij andere clubs hebben gedaan.

Je historie verkopen is natuurlijk onmogelijk.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Josef Dettelbacher wrote: 28 Mar 2022, 16:32
Standbeeld wrote: 28 Mar 2022, 16:27 Ik steun de supporters van NAC. Ik vind NAC toch wel enigzins een cultclub met een eigen historie en het 'avondje NAC'. Zo'n City kan beter een club als Almere City overnemen. Ik denk dat daar minder weerstand is en de clubnaam sluit naadloos aan bij de City Group.
Almere is hier de ideale club voor, of Red Bull Almere bijvoorbeeld. Een snel groeiende stad met jonge inwoners en weinig tradities, waar je nog echt aan een merk kunt sleutelen. Daarnaast ook interessant in de toekomst vanwege de locatie, pal naast Amsterdam. Als je vanuit het niets een voetbalproject start, zou ik altijd voor Almere gaan.
Uiteindelijk gaat NAC natuurlijk failliet als City Group en soortgelijke ondernemingen geld gaan steken in alle andere clubs. Helemaal eens met [mention]Brael[/mention] verder.
Post Reply