Je maakt er een grapje van en dat is prima, maar ik vind dit persoonlijk best een essentieel onderwerp. Waar jij vindt dat een aanvaller met ruimte ALTIJD diep moet gaan, vind ik dat er meer dan genoeg situaties kunnen zijn dat je niet diep moet gaan. Het ene moment is het andere niet, dus altijd maar 'blind' diep lopen of de intentie uiten om diep te gaan, ik ben het daar gewoon niet mee eens. Zoals net al aangehaald op basis van je voorbeeld met Max aan de linkerkant die in een 1:1 duel zit, zijn hoofd naar beneden heeft en jij roept dan in mijn ogen wat simpel: dat is een moment dat Bakayoko diep moet gaan. Ik vond dat nou net een perfect voorbeeld van waarbij het helemaal niet MOET. Sterker nog, een combinatie is in dit geval de veel betere keuze.Heruone wrote: ↑27 Jun 2022, 16:13 Verder is inzicht natuurlijk een relatief begrip. Als je dit beeld aan hem laat zien dan zegt hij: ik had een loopactie moeten verzorgen. Dat zegt iedereen (behalve onze Juancho die met 20 wat als situaties komt ). In een wedstrijd is je oriëntatie/beleving echter heel anders en moet die trigger binnen millisecondes plaatsvinden. Dat is ook een beetje waar ik naar toe neig met gedrag en patronen. Dat soort dingen komen dan weer voort uit de jeugdopleiding en de manier hoe iemand en specifiek zijn/haar voetbalgedrag, om het zo maar even te formuleren, ontwikkelt wordt.
Het klopt dat Bakayoko uiteindelijk naar buiten trekt, waarschijnlijk om Max te ondersteunen die zich aan het vastlopen was. Verkeerde keuze? Ik vind niet perse want die dieptebal had nooit gegeven kunnen worden. Ik mis trouwens hieronder een optie in je lijstje: Max die ff terugkapt en uit het duel komt zodat je wel verder kan voetballen, maar ok dat heeft puur met de beperking van Max te maken.
Vroeger had je bijv. met v. Bommel en Rommedahl een duo dat elkaar blind wist te vinden. v. Bommel had nog maar net de bal (of soms niet nog niet eens) of Rommedahl liep al de diepte in. Het zal dus ook deels een kwestie zijn van aanvoelen, elkaars sterktes leren kennen, en zwaktes. Want uit die oefenpot kan je ook zo een paar momenten plukken dat juist Noni een slechte keuze maakt. En die is al een heel stuk verder in ontwikkeling dan Bakayoko natuurlijk.
Wat ik er mee aan wil geven, momenten heten niet voor niets momenten. En op details kan er net wat verschil in zitten. Als hij structureel weigert om überhaupt diep te lopen als er de ruimte voor is of het simpelweg niet ziet/begrijpt, dan gaan we een hele andere discussie aan. Maar zover vind ik het nog niet iig. En wederom, dat neemt natuurlijk niet weg dat er genoeg te verbeteren valt voor dit ventje van 19 jaar die voor het eerst bij de A groep zit. Gelukkig maar.