Johan-Cruijff wrote: ↑06 Aug 2022, 13:35
Daar zijn jullie met zijn allen zo heilig van overtuigd. Dat het enkel is om PSV dwars te zitten. Die gedachte vind ik dan weer heel arrogant.
Het laten spelen in de KNVB beker was toch het allermooiste bewijs ervan. Totaal niet wedstrijdfit. Helemaal nul. En hij moet en zal spelen in de bekerfinale tegen PSV. Puur toeval natuurlijk. Wij zijn niet arrogant. Jij bent hartstikke naïef. Met die stand in die wedstrijd op dat moment Ihattaren inbrengen is misschien wel het meest onlogische wat Ten Hag in zijn trainerscarrière heeft gedaan. Letterlijk. Het winnen van de beker stond niet op 1 bij hem, terwijl bij een gelijkmaker in de verlenging kansen hadden gelegen aangezien PSV nog geen 3 volle dagen eerder had gespeeld.
Hij is door Ajax maximaal de pers in getrapt vanaf de voorbereiding. Overal werd hij aangeboden om stukjes over te tikken hoe verschrikkelijk fit hij wel niet was. Hij was zo fit, zelden vertoond. Oh ja: en Ihattaren even laten zeggen dat ze in Brabant niet van eerlijke mensen houden.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Ajax is kut en Ihattaren is een kutjoch. Prima match dus.
Maar wat mij betreft hoeft het ook niet zo vaak over hem te gaan. Het gaat eigenlijk al 3 jaar lang continue over Ihattaren, maar feitelijk heeft hij al 2,5 jaar weinig tot niets meer laten zien op het hoogste niveau…
Ik denk dat [mention]Johan-Cruijff[/mention] onderschat hoe diep de aversie jegens PSV zit bij de clubleiding van Ajax
Er was inderdaad geen enkele sportieve onderbouwing te geven voor het laten spelen van Ihattaren. Enige wat je je nog voor kunt stellen is dat hij het zelf per sé wilde om iets te bewijzen of zo, in dat geval hadden ze 'm tegen zichzelf in bescherming moeten nemen... dat het een volgende knauw zou betekenen voor z'n zelfbeeld was te voorspellen.
Grasmat wrote: ↑06 Aug 2022, 13:45
Daarom is de enige wedstrijd die hij heeft gespeeld ook tegen PSV, puur toeval natuurlijk.
Vond ik ook een gekke keuze, maar om nu te stellen dat het enkel op rancune gebaseerd is vind ik ook slechts een aanname. Hier wordt het als een feit gebracht. Iemand als Van Gaal liet ook vaak spelers tegen hun voormalige club spelen, omdat dit wat extra's bij hen losmaakte. Wie weet was dat ook het idee van Ten Hag. Ik kan me niet voorstellen dat met van die flauwe spelletjes bezig was als PSV sarren door Ihattaren in te brengen. Die man wil alleen maar winnen en dacht blijkbaar dat hij dat kon met Ihattaren. En ja, ook dit is een aanname.
Natuurlijk zal er vast ergens verantwoord zijn dat het gaat om een goedkoop, potentieel toptalent. Maar als je serieus denkt dat dit in essentie geen prestigeproject is, dan heeft een discussie weinig zin.
Dat invallen in de bekerfinale zegt alles. Wel jammer voor Ajax dat dat uitliep op een enorme vernedering voor Ihattaren zelf. In voetbalopzicht heb ik zelden zoiets knulligs meegemaakt.
Johan-Cruijff wrote: ↑06 Aug 2022, 13:57
Iemand als Van Gaal liet ook vaak spelers tegen hun voormalige club spelen, omdat dit wat extra's bij hen losmaakte.
Ja, spelers die gewoon fit waren. Mo was verre van fit. Hij kon niet eens rennen zei Ten Hag.
Ykhim wrote: ↑06 Aug 2022, 13:33
Het issue Ihattaren is voor ons gewoon weer een nieuwe situatie waaruit blijkt dat Ajax een zelfoverschattend, arrogant instituut is. Daar mogen jullie als Ajacieden weer van alles van vinden, maar als zo'n opzichtig prestigeproject faalt, dan vinden we daar wat van en dan wordt daar bij elke gelegenheid over gesproken.
Ajax wilde PSV een knal geven in de hoop om de bij ons zo fout behandelde Mo goedkoop binnen te hengelen en te laten zien dat ze in Amsterdam wel weten hoe ze met talent om moeten gaan. Leuk dat het zich dan zo ontwikkelt. Als je daar niks over wil lezen, dan moet je dit topic vooral niet openen, want je gaat nog genoeg beschouwingen daarover zien.
Daar zijn jullie met zijn allen zo heilig van overtuigd. Dat het enkel is om PSV dwars te zitten. Die gedachte vind ik dan weer heel arrogant.
Volgens mij heeft Ajax gewoon een gokje gewaagd met een groot talent en gekeken of zij hem op konden poetsen. Dat lijkt niet te lukken, maar wat heb je te verliezen binnen de constructie die Ajax met Juventus is aangegaan. Helemaal niets toch? Ondanks dat ik geen vertrouwen heb ik Ihattaren vind ik het ook niet gek dat Ajax een poging heeft gedaan om het tij te keren.
Ihattaren was zo goed als rond met Utrecht, dat was een veel betere plek voor Mo om weer terug te keren. Daarnaast was Mo volgens Ten Hag nog niet eens in staat om te rennen, maar plots was ie wel fit genoeg om in Eindhoven even mee te doen in de bekerfinale. En idd: Schmidt werd hier zeer respectloos over verhoord elke week, terwijl het bij Ajax allemaal aan mo zelf ligt.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ShovingNE2 wrote: ↑06 Aug 2022, 13:47
Het laten spelen in de KNVB beker was toch het allermooiste bewijs ervan. Totaal niet wedstrijdfit. Helemaal nul. En hij moet en zal spelen in de bekerfinale tegen PSV. Puur toeval natuurlijk. Wij zijn niet arrogant. Jij bent hartstikke naïef. Met die stand in die wedstrijd op dat moment Ihattaren inbrengen is misschien wel het meest onlogische wat Ten Hag in zijn trainerscarrière heeft gedaan. Letterlijk. Het winnen van de beker stond niet op 1 bij hem, terwijl bij een gelijkmaker in de verlenging kansen hadden gelegen aangezien PSV nog geen 3 volle dagen eerder had gespeeld.
Jij denkt werkelijk dat Ten Hag liever PSV pest met Ihattaren inbrengt dan een doelpunt maakt om mogelijk alsnog de beker te pakken? Tsja, dan mag je mij naïef noemen maar dat vind ik jou dan weer op zijn beurt.
Hij is door Ajax maximaal de pers in getrapt vanaf de voorbereiding. Overal werd hij aangeboden om stukjes over te tikken hoe verschrikkelijk fit hij wel niet was. Hij was zo fit, zelden vertoond. Oh ja: en Ihattaren even laten zeggen dat ze in Brabant niet van eerlijke mensen houden.
Die vragen vanuit de pers waren er al maanden. Dan moet je een geschikt moment kiezen om hem voor de leeuwen te werpen. Dat is de voorbereiding geworden. Vind ik geen gekke keus. Je gaat hem toch niet met zijn vette pens voor de camera zetten, daar heeft niemand baat bij. Nu hebben ze een moment gekozen waarop meneer zijn jankverhaaltje kon doen richting de mensen uit Brabant en hoe hij het deze keer wel allemaal goed ging doen en zijn kans zou pakken. Tsja, we zien hoe dat is gelopen. Maar valt Ajax daar wat te verwijten? Vind ik niet. Als ze hem helemaal uit beeld hadden gehouden was het ook weer niet goed geweest.
Ykhim wrote: ↑06 Aug 2022, 13:59
Natuurlijk zal er vast ergens verantwoord zijn dat het gaat om een goedkoop, potentieel toptalent. Maar als je serieus denkt dat dit in essentie geen prestigeproject is, dan heeft een discussie weinig zin.
Dat invallen in de bekerfinale zegt alles. Wel jammer voor Ajax dat dat uitliep op een enorme vernedering voor Ihattaren zelf. In voetbalopzicht heb ik zelden zoiets knulligs meegemaakt.
Prima, je hoeft die discussie ook niet aan te gaan he. Agree to disagree.
Jij denkt serieus niet dat het een prestige project was?
Man: het was breaking nieuws dat Ajax zelfs boodschappen mee gaf. Hadden ze nog nooit ergens meegemaakt. Behalve dat PSV het echt al jaren en jaren doet natuurlijk.
Maar de bekerfinale was de nekslag voor Ihattaren en zeker gezien het feit dat hij daarna niets meer mocht doen. Daar is hij definitief stuk gemaakt door Ten Hag al is hij daar natuurlijk zelf voor het grootste deel voor verantwoordelijk.
Natuurlijk was dat van alle kanten weer een eng prestige project van die kutclub. Denken echt dat ze van een andere orde zijn dan de rest van de voetballerij, en zeker van een andere orde dan die ‘provincialen’. Mo is gewoon een reality check wat dat betreft, maar in plaats van de waarheid onder ogen te zien, werkt het psychologisch gezien kennelijk zo dat alles rondom Mo nu gebagatelliseerd wordt, en als het dan toch misgaat ligt dat volledig aan Mo. Misschien dat we bij PSV toch niet helemaal gek waren, en Schmidt toch niet degene was die Mo kapot heeft gemaakt…?
Sporen echt voor geen halve meter daar, maarja, hoe hoger je stijgt hoe harder je valt - and I’m here for it.
Haha geen prestigeobject? Naast het belachelijke inbrengen in de bekerfinale terwijl Ten Hag nog geen 2 weken daarvoor had gezegd dat hij nog niet op Eredivisieniveau kon lopen, werden er natuurlijk allemaal steken uitgedeeld toen hij 'fit' terugkwam van vakantie. Het social media team kon daar lekker losgaan. Ze waren 'iets professioneler' daar in Amsterdam.
Heel ajax is als Bergwijn: eerst in de media roepen hoe weinig ze met PSV bezig zijn, en als het fluitsignaal gaat, als een gek met hondsdolheid op PSVers afvliegen nadat je teamgenoot een achterlijke overtreding maakt op een PSVer.
ShovingNE2 wrote: ↑06 Aug 2022, 13:47
Jij denkt werkelijk dat Ten Hag liever PSV pest met Ihattaren inbrengt dan een doelpunt maakt om mogelijk alsnog de beker te pakken? Tsja, dan mag je mij naïef noemen maar dat vind ik jou dan weer op zijn beurt.
Die vragen vanuit de pers waren er al maanden. Dan moet je een geschikt moment kiezen om hem voor de leeuwen te werpen. Dat is de voorbereiding geworden. Vind ik geen gekke keus. Je gaat hem toch niet met zijn vette pens voor de camera zetten, daar heeft niemand baat bij. Nu hebben ze een moment gekozen waarop meneer zijn jankverhaaltje kon doen richting de mensen uit Brabant en hoe hij het deze keer wel allemaal goed ging doen en zijn kans zou pakken. Tsja, we zien hoe dat is gelopen. Maar valt Ajax daar wat te verwijten? Vind ik niet. Als ze hem helemaal uit beeld hadden gehouden was het ook weer niet goed geweest.
Je beantwoordt nog steeds de vraag niet of het louter toeval was dat Mo alleen tegen PSV mocht spelen.
Nee, dat was gewoon toeval en een oprechte poging om de wedstrijd om te draaien hoor. Zo'n jongen is in die finale gewoon ingezet als vee, een product of een middel om te laten zien wie de grootste heeft. En het werkte vooral tegen Ajax, want Mo was de kers op de taart die de finale voor ons supporters was. Een witte vlag met voeten en een shoarmapens.
Ik kan gniffelen om de gedachte dat het misschien wel zijn laatste enigszins serieuze minuten in een officiële wedstrijd waren.
Je beantwoordt nog steeds de vraag niet of het louter toeval was dat Mo alleen tegen PSV mocht spelen.
Nee was geen toeval. Oude club dus hoop op speciale krachten die dan los zouden moeten komen. Het enige wat echter loskwam was een paar gram vet die er vervolgens weer gretig door mo zijn aangegeten. In diezelfde wetenschap krijgen we vandaag Schuurs te zien, pierie tegen heerenveen en klaiber tegen utrecht. Onzin dus. Prestigeproject.
Tjompie wrote: ↑06 Aug 2022, 15:30
Blind op het middenveld. Bij Fortuna zit Yilmaz op de bank. Droommodus: Na 80 minuten staat het 0-0, Yilmaz valt in en kopt de winnende binnen.
TomPSV wrote: ↑06 Aug 2022, 15:29
Jammer, Gorter is alweer geslachtofferd.
Gorter is direct klaar bij Ajax. Gaat weg deze zomer, let maar op. Als je nog iets had willen maken van hem had je hem juist vandaag moeten laten keepen. Nu is hij voorgoed kapot bij Ajax.
Ykhim wrote: ↑06 Aug 2022, 13:33
Het issue Ihattaren is voor ons gewoon weer een nieuwe situatie waaruit blijkt dat Ajax een zelfoverschattend, arrogant instituut is. Daar mogen jullie als Ajacieden weer van alles van vinden, maar als zo'n opzichtig prestigeproject faalt, dan vinden we daar wat van en dan wordt daar bij elke gelegenheid over gesproken.
Ajax wilde PSV een knal geven in de hoop om de bij ons zo fout behandelde Mo goedkoop binnen te hengelen en te laten zien dat ze in Amsterdam wel weten hoe ze met talent om moeten gaan. Leuk dat het zich dan zo ontwikkelt. Als je daar niks over wil lezen, dan moet je dit topic vooral niet openen, want je gaat nog genoeg beschouwingen daarover zien.
Volgens mij heeft Ajax gewoon een gokje gewaagd met een groot talent en gekeken of zij hem op konden poetsen. Dat lijkt niet te lukken, maar wat heb je te verliezen binnen de constructie die Ajax met Juventus is aangegaan. Helemaal niets toch? Ondanks dat ik geen vertrouwen heb ik Ihattaren vind ik het ook niet gek dat Ajax een poging heeft gedaan om het tij te keren.
Dat voorgeprogrammeerde “comeback” interview was nog het meest lachwekkende voorbeeld. Ajax kon niet wachten om te laten zien dat het project geslaagd was. “Topfit” terug komen van vakantie omdat het ventje continue bewaking en training kreeg van leden uit de trainersstaf van Ajax. Schreuder die dacht met een bezoek aan de familie Ihatarren het laatste zetje in de goede richting te geven. Kijk mij eens wat een toptrainer ik ben. 3 Dagen later lag ie lekker met zijn luie reet in de zon. Hahaha….
TomPSV wrote: ↑06 Aug 2022, 15:29
Jammer, Gorter is alweer geslachtofferd.
Gorter is direct klaar bij Ajax. Gaat weg deze zomer, let maar op. Als je nog iets had willen maken van hem had je hem juist vandaag moeten laten keepen. Nu is hij voorgoed kapot bij Ajax.
Ja, het verbaast mij ook dat nu op het laatste moment voor Pasveer wordt gekozen. Zeker ook omdat Schreuder juist aangaf dat de verdedigers toch ook niet vrij uit gingen tijdens de strijd om de Johan Cruijff schaal. Dat vond ik dan wel weer getuige van een fraai stukje naastenliefde. Iets wat je in Amsterdam niet veel tegen komt.