Peter Bosz

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Trixm
Vedette

JoJo wrote: 09 Jun 2023, 11:00
Trixm wrote: 09 Jun 2023, 08:52

Zeg gewoon je abonnement op? Neem een andere krant..
Ik zet mijn geld in op het volgende antwoord : "ik heb geen betaald abonnement"
Dat doen we allemaal JoJo, dat doen we allemaal..
Saibari is underrated.
VeresRivne
Vedette

Massimo wrote: 09 Jun 2023, 10:51
VeresRivne wrote: 09 Jun 2023, 10:38 Beste @Menno1 ik zal jou specifiek dan er toch maar even mee feliciteren. Ik denk dat PSV hier inderdaad een goede keuze mee heeft gemaakt en gezien jouw verwachtingen rond PSV denk ik ook wel dat het een trainer is die in de smaak zal vallen. Toen in zijn Ajaxtijd was Bosz voor mij de trainer waar ik uiteindelijk het minst op heb lopen vloeken qua keuzes, hij bewandelde heel vaak een logisch pad en heeft qua spelerselectie er toen uitgehaald wat er in zat. Ja er zaten wedstrijden bij die teleurstelden maar over de hele was het in mijn ogen prima wat hij heeft laten zien. Mensen hier die bij Bosz de noodklok luiden omdat het team niet op tijd klaar zou zijn en dat je de VCL zou kosten en dan voor een resultaattrainer als Cocu pleitten...ook Cocu ging natuurlijk de bietenbrug op tegen Osijek.
Ik sta ook op voorhand positief tegenover de komst van Bosz en allebei hebben ze na een mislukt avontuur er wel belang bij dat dit een succesvolle samenwerking gaat worden. Zowel club als trainer hebben hetzelfde doel. Nou hebben ze dat in principe altijd wel, maar ik vind de situatie nu daarin nu nog wat sterker waar ze allebei vandaan komen. Zit een bepaalde nuance in.

Verder meen ik mij te herinneren dat met name in de eerste seizoenshelft bij Ajax het team conditioneel het lastig had en dat het laatste kwartier van de wedstrijd wel vaak een terugval te zien was. In de tweede seizoenshelft ging dat beter. Kan jij je daar nog iets van herinneren?
Het had met name met leeftijd te maken. Ik moet altijd terugdenken aan Balasz Dszudszak die toen door Ajax afsgescout werd omdat hij het Europees niet zo liet zien waarbij Dszudszak verklaarde dat het voor hem als heel jonge speler toen een enorme stap was om twee wedstrijden in de week te spelen en dat het voor hem heel erg wennen was. Anyway terug naar Ajax. Toen Bosz kwam vertrokken: Milik, Gudelj, Cillissen, Van der Hoorn, Van Rhijn, Bazoer, El Ghazi, Andersen. Omgerekend voor ongeveer 80 miljoen. Bosz kwam toen meteen in de eerste voorrondes CL tegen Rostov te staan. Hij had toen op dat moment Bernard Traore, Sanchez, Cassierra, Westermann en Tim Krul ervoor teruggekregen. Wat je vervolgens kreeg was een piepjonge aanval: Dolberg (18), Cassierra (19), Traore (20), Younes (22), Kluivert (17). Toen Bosz begon kon hij meteen een hele berg nieuwe spelers gaan inpassen: Onana, Sanchez, Dolberg, etc. Aangezien de spelersgroep heel erg jong was, neem bv de verdediging: De Ligt (17) Sinkgraven (20), Tete (20), Sanchez (20), Veltman (24) en Viergever (26). (De kreupele Westermann had geen rol meer). Bosz heeft amper voorbereidingstijd gehad, het De Boer voetbal kon niet op verder gebouwd kon worden. Het was pas toen de paniek na de eerste wedstrijden toesloeg dat Ziyech kwam op 30 augustus en dat wel erg meehielp. In de winterstop zou ook Neres nog komen al moest die ook nog wennen. Dat Bosz met zo'n jonge groep zo weinig doelpunten in de competitie tegenkreeg, zoveel punten gepakt heeft en ook nog zover in Europa kwam vond ik een huzarenstukje. Met name ook omdat veel jonge spelers zowel tactisch bijgeschoold moesten worden als tegelijkertijd ook op vlak van inhoud moesten leren om twee wedstrijden in de week te presteren.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
ShovingNE2
Site Admin

Galactico wrote: 09 Jun 2023, 10:51
Brael wrote: 09 Jun 2023, 09:23 Nou, Petertje gaat het dus worden. Qua trainer niet blij mee, maar het verhaal dat hij PSV heeft bewogen om meer ambitie te tonen op de transfermarkt, is wel iets positiefs.

Al is de keerzijde van dat risico nemen ook aanwezig natuurlijk. Zeker als Petertje het op z'n Peters doet en de CL voorronde verknalt.
Is dat ergens zo gezegd? Ik zou dat tamelijk ontluisterend vinden dat een trainer de club moet aansporen ambitieuzer te zijn. Dat kan ik me bijna niet voorstellen. Na jaren aanmodderen, wordt het nondeju eens tijd dat er ambitie brandt en dat we er alles gaan doen om weer bovenaan te eindigen. En dan niet op zijn John de Jongs, maar met hart en ziel.
Nee, dat is hoe Brael er in staat (volstrekt legitiem overigens). Ambitie tonen heeft te maken met hoeveel geld je uitgeeft. Maar zo simpel is het niet in mijn ogen.

Het is maar goed dat we de afschrijvingen al fors hadden teruggebracht en met vertrek van Romero en Baumgartl nog veel meer. Anders ging het niet gebeuren allemaal.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
ComeOnPSV
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Het probleem met de afschrijvingen is dat het keihard in je gezicht wordt geslagen als de spelers die hoge afschrijvingen hebben niet de waarde leveren waarvoor ze op de balans staan, of geen restwaarde hebben.

Een Max die voor heel veel geld erop stond had ook geen restwaarde meer.
Als PSV in Pepi 10 miljoen + tekengelden gaat investeren en hem een contract aanbieden van 5 jaar zal de afschrijving jaarlijks zo'n 2-2,5 miljoen euro zijn. Dat is in mijn ogen echt een uitstekend bedrag, omdat Pepi heel veel restwaarde heeft.

PSV wil volgens mij naar de situatie waarbij de spelers waarop veel afgeschreven moet worden ook daadwerkelijk een hoge transferwaarde hebben. De ervaring haal je door transfervrije spelers te halen of 'goedkoop' bij een club.

Benitez is daarom ook gewoon een hele fijne transfer geweest.
Een Luuk de Jong is al best een pittige, maar we hadden een goede spits nodig. Dat zijn dan afwegingen die genomen worden.

Maar het kan zomaar zijn dat PSV 2 aanvallers voor rond de 10 miljoen euro koopt en in de verdediging voor wat meer ervaring gaat en daarmee voor transfervrije en/of wat goedkopere spelers. Waarbij het niet zegt dat de kwaliteit lager is.
Juancho
Mister PSV

Alles valt natuurlijk samen of het kwaliteit spelers zijn. PSV zal zeer waarschijnlijk met Bosz aan het roer flink de markt op gaan. Heel leuk en aardig, maar als je weer miskopen ala Baumgartl, Bruma en al die andere meuk gaat halen schiet je er natuurlijk niks mee op. Dat PSV financieel gezien hard moest ingrijpen was veelzeggend. En dat is natuurlijk nu geen reden om lekker te gaan shoppen.

Dat zal echt met een andere visie en mindset moeten gebeuren om niet weer dezelfde fouten te maken als toen. PSV is daarin leading, niet Peter Bosz.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ComeOnPSV
Vedette

Juancho wrote: 09 Jun 2023, 11:46Alles valt natuurlijk samen of het kwaliteit spelers zijn. PSV zal zeer waarschijnlijk met Bosz aan het roer flink de markt op gaan. Heel leuk en aardig, maar als je weer miskopen ala Baumgartl, Bruma en al die andere meuk gaat halen schiet je er natuurlijk niks mee op. Dat PSV financieel gezien hard moest ingrijpen was veelzeggend. En dat is natuurlijk nu geen reden om lekker te gaan shoppen.
Wat dat betreft ben ik zeer blij met Stewart en Brands.
Ik denk serieus dat als Bosz - Stewart - Brands goed met elkaar samenwerken (en daar lijkt het wel op als je de berichten leest) dan is dat echt een drie-eenheid waarbij een paard de hik van krijgt. Bak aan ervaring met een duidelijke voetbalvisie vanuit Bosz.

Ik heb ongekend veel zin in het nieuwe seizoen. LETS GO!
Juancho
Mister PSV

ComeOnPSV wrote: 09 Jun 2023, 11:50
Juancho wrote: 09 Jun 2023, 11:46Alles valt natuurlijk samen of het kwaliteit spelers zijn. PSV zal zeer waarschijnlijk met Bosz aan het roer flink de markt op gaan. Heel leuk en aardig, maar als je weer miskopen ala Baumgartl, Bruma en al die andere meuk gaat halen schiet je er natuurlijk niks mee op. Dat PSV financieel gezien hard moest ingrijpen was veelzeggend. En dat is natuurlijk nu geen reden om lekker te gaan shoppen.
Ik denk serieus dat als Bosz - Stewart - Brands goed met elkaar samenwerken (en daar lijkt het wel op als je de berichten leest) dan is dat echt een drie-eenheid waarbij een paard de hik van krijgt. Bak aan ervaring met een duidelijke voetbalvisie vanuit Bosz.

Brands niet direct eerlijk gezegd, mijn hoop is vooral gevestigd op Stewart. Die zal echt anders beleid moeten gaan voeren op technisch vlak.
Massimo
Legende

ComeOnPSV wrote: 09 Jun 2023, 11:44 Het probleem met de afschrijvingen is dat het keihard in je gezicht wordt geslagen als de spelers die hoge afschrijvingen hebben niet de waarde leveren waarvoor ze op de balans staan, of geen restwaarde hebben.

Een Max die voor heel veel geld erop stond had ook geen restwaarde meer.
Als PSV in Pepi 10 miljoen + tekengelden gaat investeren en hem een contract aanbieden van 5 jaar zal de afschrijving jaarlijks zo'n 2-2,5 miljoen euro zijn. Dat is in mijn ogen echt een uitstekend bedrag, omdat Pepi heel veel restwaarde heeft.

PSV wil volgens mij naar de situatie waarbij de spelers waarop veel afgeschreven moet worden ook daadwerkelijk een hoge transferwaarde hebben. De ervaring haal je door transfervrije spelers te halen of 'goedkoop' bij een club.

Benitez is daarom ook gewoon een hele fijne transfer geweest.
Een Luuk de Jong is al best een pittige, maar we hadden een goede spits nodig. Dat zijn dan afwegingen die genomen worden.

Maar het kan zomaar zijn dat PSV 2 aanvallers voor rond de 10 miljoen euro koopt en in de verdediging voor wat meer ervaring gaat en daarmee voor transfervrije en/of wat goedkopere spelers. Waarbij het niet zegt dat de kwaliteit lager is.
Dure transfers in de vorm van transfersommen en tekengelden zal je goed moeten afwegen voor een club als PSV. Niet iedereen zal een doorslaand succes zijn, maar je moet er wel een dusdanig percentage van hebben dat het onderaan de streep je het meer oplevert. Dat is de laatste 5 jaar bij PSV echt dramatisch geweest. Deels kan je de kans al verhogen door naar de juiste parameters te kijken. Neem je Bruma dan waren zo ongeveer alle parameters op dat moment negatief. Daarnaast zal je ook naar kwaliteit en manier van spelen moeten kijken, want zo'n speler moet zowel individueel als in het team passen.

Een speler waar je veel miljoenen voor betaald wil je als Nederlandse club ook op een gegeven moment doorverkopen. Je koopt een speler niet alleen op basis van kwaliteit, maar ook op basis van potentiële groei. De volgende club haalt ook graag jongere spelers die al wat hebben laten zien, maar waar zij weer groei in zien. Gakpo was niet het bedrag waard geweest voor Liverpool als hij 5 jaar ouder was geweest.

Spelers van 24-25 die je haalt van een lagere club voor veel miljoenen zijn dus voor Nederlandse clubs een risico. Ten eerste is de vraag hoeveel beter zo'n speler nog gaat worden en ten tweede is als je hem wil doorverkopen is zo'n speler dus al 26-27 jaar. Daarom denk ik dat de categorie Zerrouki/Reijnders helemaal niet zo interessant is als je 8 miljoen of nog meer voor betalen. Dan hadden ze 2-3 jaar jonger moeten zijn. Dit soort spelers kunnen interessant zijn als ze nog een eenjarig contract hebben en daardoor voor een miljoen of 5 op te pakken zijn zoals destijds met Pröpper van Vitesse.
Armada
Internationale topspeler

GiveCup2day wrote: 09 Jun 2023, 10:57
ComeOnPSV wrote: 09 Jun 2023, 09:39 Voor de mensen die denken dat Bosz vandaag al gaat tekenen... hoeft niet zo te zijn

Rik Elfrink gaf gisteravond zelf aan dat het nog wel even kan duren (in de zin van paar dagen).
Het feit dat er nu concreet doorgeschakeld wordt naar spelers (Pepi) zegt mij ergens wel dat de presentatie heel snel volgt. Wellicht vandaag al.
Ik denk dat Bosz vandaag gepresenteerd gaat worden.
29.04.2007
Nationale topspeler

Juancho wrote: 09 Jun 2023, 11:59

Brands niet direct eerlijk gezegd, mijn hoop is vooral gevestigd op Stewart. Die zal echt anders beleid moeten gaan voeren op technisch vlak.
Wat was het beleid voorheen dan en wat zou het beleid nu moeten zijn volgens jou?
GiveCup2day
International
Clubvoorkeur: PSV en Chelsea

Armada wrote: 09 Jun 2023, 12:08
GiveCup2day wrote: 09 Jun 2023, 10:57

Het feit dat er nu concreet doorgeschakeld wordt naar spelers (Pepi) zegt mij ergens wel dat de presentatie heel snel volgt. Wellicht vandaag al.
Is dat een onderbuikgevoel of heb je ergens iets vernomen?
ShovingNE2
Site Admin

Alle drie TD (geweest). Schat aan ervaring samen met totaal andere contacten qua historie in de voetballerij. Ze kennen elkaar uit het verleden... Dat kan het begin van een successtory zijn.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Wat zal ik blij zijn als hij getekend heeft zeg, kan het nog amper geloven. Eindelijk weer leuk voetbal bij PSV, heerlijk.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
psveindhoven_vakW
Bankzitter
Favoriete speler: Veerman

GiveCup2day wrote: 09 Jun 2023, 12:19
Armada wrote: 09 Jun 2023, 12:08

Ik zie net op trainradar dat er een trein in eindhoven aankomt uit Apeldoorn. Dat moet hem zijn toch?
ruuddevil
Legende

Bosz als TD was bijna het einde van Feyenoord.
Jwoeloe
Moderator

ruuddevil wrote: 09 Jun 2023, 12:24 Bosz als TD was bijna het einde van Feyenoord.
Haha ik dacht ik zeg het niet, maar hij haalde die oudjes zonder restwaarde binnen tegen een te hoog salaris. :tear:
DadOfFour
Internationale topspeler

ruuddevil wrote: 09 Jun 2023, 12:24 Bosz als TD was bijna het einde van Feyenoord.
Dan is het te hopen dat hij als trainer van PSV ook het einde van Feyenoord inluidt. (Als Ajax dan ook meteeen kan worden meegenomen in die val, zou dat helemaal perfect zijn)
La vida és massa curta per no fer broma
Standbeeld
Mister PSV

We zijn inmiddels 20 jaar verder.
DonyellMalen
Legende

We hebben Stewart als td, een prima vakman.
ruuddevil
Legende

Ja jongens, ik begon niet over de ervaring van Bosz als TD. Ik nuanceerde alleen de relevantie
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Nja dat ze alle drie ervaring hebben als TD vind ik echt een pre. Het kan gewoon niet zo zijn dat zij met drieën niet zien wat wij hier op het forum allemaal wel zien dus die nieuwe verdedigers komen er sowieso. En als zij alle 3 denken dat Sambo die laatste stap bij ons kan zetten dan komt van Ewijk niet maar als ze twijfelen dan komt van Ewijk wel.

Earnie en Brands zagen het bijzonder zitten in Spierings, dus dat zou normaal gesproken de eerste aanwinst moeten worden. Die zit voor mijn gevoel in de wachtkamer te wachten op een aanbod. Tenzij de Bosz zegt dat hij een andere balafpakker wil. Bijvoorbeeld één die kan passen.
Juancho
Mister PSV

Bosz is trainer, Brands is AD en Stewart is TD. Laat PSV in godsnaam die rollen scheiden en iedereen zijn verantwoordelijkheid nemen op zijn vlak. Op papier klinkt het allemaal heel leuk, maar ook hier geldt: laat eerst maar eens zien. Ik zou bovendien helemaal niet willen als Stewart zijne dat de AD zich gaat bemoeien met het technisch beleid. Die krabbel zal nodig zijn maar thats it.

Brands moet zich als AD gaan bewijzen bij PSV, Stewart heeft als nieuwe TD een hele zware taak en aan Bosz de eer om het voetbal terug te krijgen in Eindhoven. Daar zullen ze individueel gezien hun handen meer dan genoeg aan vol hebben.
DonyellMalen
Legende

Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn. Ze kunnen elkaar alledrie ondersteunen in ieder z'n rol indien dat nodig is. Krijg je een veel dynamischere samenwerking wat alleen maar voordelig kan zijn.
ShovingNE2
Site Admin

DonyellMalen wrote: 09 Jun 2023, 12:48 Zo zwart-wit hoeft het niet te zijn. Ze kunnen elkaar alledrie ondersteunen in ieder z'n rol indien dat nodig is. Krijg je een veel dynamischere samenwerking wat alleen maar voordelig kan zijn.
Dat is lastig te begrijpen voor sommigen schijnbaar.

Gelieve niet elkaars kennis en contacten te gebruiken. :think: :nuts:
trouwepsvfan
Vedette

psveindhoven_vakW wrote: 09 Jun 2023, 12:24
GiveCup2day wrote: 09 Jun 2023, 12:19

Ik zie net op trainradar dat er een trein in eindhoven aankomt uit Apeldoorn. Dat moet hem zijn toch?
Jammer dat er geen directe trein van Apeldoorn naar Eindhoven rijdt ;)
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Post Reply