Sergiño Dest
- Joenepsv
- Legende
Wat is dat nou voor een raar argument. Hij heeft bij Barcelona gespeeld dus hij is per definitie beter dan iemand die onderkant Bundesliga speelt? Er zijn genoeg spelers die bij Barca hebben gespeeld en er geen kut van kunnen. Of bij Ajax..ComeOnPSV wrote: ↑17 Aug 2023, 13:25Met alle respect. Maar een lichte upgrade? Ik weet het niet meer hier hoor. Mensen vergelijken Mwene met Dest.Analist wrote: ↑17 Aug 2023, 13:23 Niet mijn allereerste keuze, maar lijkt me wel een lichte upgrade t.o.v. Mwene. Is pas 22 en bij huur met optie tot koop loop je weinig risico. Is hij niet goed genoeg? Is hij zo weer weg. Doet hij het wel goed genoeg, kopen we hem gewoon wel.
Zodra hij PSV'er is, juich ik gewoon voor hem.
Mwene is een leuke speler als je af en toe iemand moet brengen, maar het is echt een hele matige speler. Dest heeft bij Ajax, Barcelona en Milan gespeeld. Dat is wel wat beter dan goed spelen in onderkant Bundesliga.
Het gaat om kwaliteiten en of die kwaliteiten passen in het spel van PSV. Tot nu toe vult Stewart de poppetjes gedegen in en moet je vertrouwen hebben dat hij het goed ziet maar op basis van wat ik van Dest heb gezien wordt ik hier niet heel enthousiast van. Dest is iemand die optimaal gebruik heeft gemaakt van de Ajax hype. Iemand die heel druk heen en weer rent en leuke dingen kan aan een bal en daarmee zwakheden in zijn spel maskeert. Ik vind Dest een hele overschatte speler in elk geval. En ik vraag me zelfs af of Dest een optie zou zijn geweest onder een andere td of dat Earnie zijn korte lijntjes gebruikt om snel te handelen. Als het rondkomt verdiend die jongen uiteraard een eerlijke kans maar snap de scepsis wel.
-
- Legende
Sinds wanneer speelt PSV op het hoogste niveauEindhovenvoetbal wrote: ↑17 Aug 2023, 13:52Als dit de maatstaf is, kunnen we echt beter stoppen met spelers zoeken. Gisteren wilde al iemand een centrale verdediger die Haaland kan afstoppen. Tsja... We zijn PSV he, en de backs van clubs als City, United, Inter, Juve, Madrid worden stuk voor stuk weggespeeld door Mbappe. Dest is voor de Eredivisie gewoon een topback. Dat hij soms gepasseerd zal worden? Zeker. Maar ik vrees dat Walker, Cancelo en James geen interesse hebben om naar Eindhoven te kopen. En bizar genoeg worden die ook regelmatig voor lul gezet door spelers als Mbappe.
Het was slechts een opsomming waarom hij het uiteindelijk niet heeft gered in de top 8 van Europa.
-
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: PSV
Dit is maar het halve verhaal. Door vrijwel de gehele achterban wordt 'ie uitgekotst en gezien als een van de dieptepunten van een heel slecht tijdperk onder Koeman. Hij schijnt zo'n beetje gratis weg te mogen en niemand wil hem hebben, tot grote frustratie van de Barcelona-fans. Schijnt verhoudingsgewijs namelijk ook een enorm salaris te verdienen. Is daarnaast ook bij AC Milan compleet mislukt, was bij Ajax helemaal geen hoogvlieger en bij de VS is het simpelweg de beste optie bij gebrek aan beter. Nergens heeft hij overtuigd en hij heeft misschien wel het meest geprofiteerd van de hype die Ajax mee had.
Hij is beter dan Hoever, ja, en mislukken bij een topclub als Barcelona is ook geen schande, maar ik zit hier echt niet op te wachten. Hoeveel meer seinen wil je op rood hebben?
Last edited by Ykhim on 17 Aug 2023, 14:06, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Ykhim for the post (total 8):
- De Realist • TylerDurdn • Grasmat • MaartenV • Joenepsv • bamboe • dannyPSV • Zeeuwse-psver
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
In principe is Dest rechtsback, tenminste als je een voorzet op Luuk verwacht. Dus Heruone (of anderen met tactisch inzicht), kunnen we verwachten dat als Dest speelt dat Boscagli de linksback positie zo in zal vullen als Teze op rechtsback nu (en Teze centraal komt te spelen met Ramalho/aankoop) of verwacht je dat Dest links komt of dat we zelfs met twee opkomende backs zullen spelen?
-
- Meervoudig international
Dest is matig, ja. Net als Mwene gaat hij je echt niet veel verder brengen. Werd tegen Arsenal in de voorbereiding nog dronken gespeeld en kreeg daarna uiteraard geen kans meer. Gelukkig gaat het om huur, ben totaal niet overtuigd. Hadden ze Brenet niet voor zijn huursom kunnen halen of moet die tegenwoordig veel meer kosten?
- Vanthaman18
- Internationale topspeler
- Favoriete speler: Luuk de Jong
Bruma werd hier ook uitgekotst en we kwamen niet van hem af. Kijk hem nu eens shinen bij Braga.Ykhim wrote: ↑17 Aug 2023, 14:05Dit is maar het halve verhaal. Door vrijwel de gehele achterban wordt 'ie uitgekotst en gezien als een van de dieptepunten van een heel slecht tijdperk onder Koeman. Hij schijnt zo'n beetje gratis weg te mogen en niemand wil hem hebben, tot grote frustratie van de Barcelona-fans. Schijnt verhoudingsgewijs namelijk ook een enorm salaris te verdienen. Is daarnaast ook bij AC Milan compleet mislukt, was bij Ajax helemaal geen hoogvlieger en bij de VS is het simpelweg de beste optie bij gebrek aan beter. Nergens heeft hij overtuigd en hij heeft misschien wel het meest geprofiteerd van de hype die Ajax mee had.
Hij is beter dan Hoever, ja, en mislukken bij een topclub als Barcelona is ook geen schande, maar ik zit hier echt niet op te wachten. Hoeveel meer seinen wil je op rood hebben?
- These users thanked the author Vanthaman18 for the post:
- RV1913
-
- Lid van verdienste
- Rol: Organisator Prediction League
- Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
Dank, Ykhim. Ik zag het niet zo zitten, maar als jij het totaal niet ziet zitten kan het alleen maar een succes worden…Ykhim wrote: ↑17 Aug 2023, 14:05Dit is maar het halve verhaal. Door vrijwel de gehele achterban wordt 'ie uitgekotst en gezien als een van de dieptepunten van een heel slecht tijdperk onder Koeman. Hij schijnt zo'n beetje gratis weg te mogen en niemand wil hem hebben, tot grote frustratie van de Barcelona-fans. Schijnt verhoudingsgewijs namelijk ook een enorm salaris te verdienen. Is daarnaast ook bij AC Milan compleet mislukt, was bij Ajax helemaal geen hoogvlieger en bij de VS is het simpelweg de beste optie bij gebrek aan beter. Nergens heeft hij overtuigd en hij heeft misschien wel het meest geprofiteerd van de hype die Ajax mee had.
- ComeOnPSV
- Vedette
Ja, want bij Barcelona heeft hij in de basis gestaan. Dan is dat niet zo'n raar argument hoor.
Of zeg jij dat een buitenspeler van Barcelona die in de basis staat minder goed is dan iemand die onderkant Bundesliga speelt?
Het is 99 van de 100x dat dan de Barcelona speler beter is. Bij Mwene en Dest heb je precies hetzelfde.
- Paco Casal
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Wolfsburg doet hem liever niet weg, maar de speler heeft daar zelf ook een stem in. Het is niet een op een te vergelijken, van Vranckx weet ik in alle eerlijkheid niet bijzonder veel terwijl ik Dest heel veel wedstrijden heb zien spelen. Bij ajax, bij USA en bij Barca. Wat minder bij AC Milan, dat moet ik toegeven. En op basis daarvan ben ik niet overtuigd van zijn kwaliteiten. Ik vond het toentertijd al te bizar voor woorden dat Barca €20.000.000 (toch?) over had voor een speler die ik persoonlijk niet eens basisspeler waardig vond voor ajax.Vanthaman18 wrote: ↑17 Aug 2023, 13:55
Dus Vranckx is ook een slechte speler, want Milan wilde hem niet meer en van Wolfsburg mag hij ook weg...
Het maakt hem geen slechte speler dat hij daar weg mag. Maar het maakt hem ook geen goede speler omdat hij daar heeft gespeeld.
Veel spelers die hier genoemd worden kan ik vrij weinig zinnigs over zeggen op basis van eigen waarneming, dus moet ik het doen op basis van beelden/analyses van anderen (Schouten, Tillman, Vranckx), terwijl ik bij andere spelers juist wel veel gezien heb en op basis daarvan een oordeel kan vellen (Dest (-), Lang(+), Sanchez(+), Pepi(+).
Wat niet wil zeggen dat het daarmee ook allemaal klopt. Ken er ook gruwelijk naast zitten, want ook doordat het een 'ajax-speler' is kan dit mijn oordeel door de jaren heen wel beïnvloed hebben.
#FreeGeneratie4
- Franciscus
- Nationale topspeler
- Favoriete speler: Mauro Jr
Ja, Dest kan supergoed hooghouden!Teletubby wrote: ↑17 Aug 2023, 11:47Mensen zien liever een buitenlandse verrassing die in zijn carrière al 2 benen heeft gebroken met harde tackles en die maximaal twee keer kan hooghouden. In het spelletje wat Bosz wilt spelen zijn voetballers nodig, mensen die wat met een bal kunnen. In die categorie hoort Dest. Dest had ook op hoog niveau met de 100 meter sprint mee kunnen doen dus als je een hoge lijn wilt aanhouden dan is zo een speedy gonzalez ook wel handig.
Gelukkig hebben we de beelden nog.
https://www.nu.nl/283501/video/dest-hee ... elona.html
-
Sevilla en Gladbach hoefden Luuk de Jong ook niet meer, Espanyol hoefde Moreno ook niet, Guardado mocht zelfs verhuurd worden zo ongewenst was hij. Over non-argumenten gesproken.Paco Casal wrote: ↑17 Aug 2023, 13:54 Ik word van beide niet heel vrolijk. Barca en Milan zijn echt non-argumenten, want zij hoeven hem beide niet meer. Logisch ook, de wedstrijden die ik gezien heb was hij bijna allemaal de slechtste eruit.
- These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post (total 2):
- Vanthaman18 • Ardbeg
-
- Lid 2e elftal
Nu spelen we met Teze in een RCV rol.Mikelvb wrote: ↑17 Aug 2023, 10:12 Even opgezocht, deze jongen krijgt 6 mln salaris bij Barca. Dit is toch totaal niet in verhouding met zijn kwaliteiten. Als Bosz wil blijven spelen zoals hij nu doet is Dest geen optie voor de RB positie. Zoals al door iemand aangegeven is LB positie ook niet waar hij vaak heeft gespeeld dus ook niet van toepassing.
Wat zien ze wat wij niet zien?
Ik denk dat Bosz niet tevreden is over linksback PvA, en liever de rechtsback zo'n rol laat vervullen.
Laat Dest dit nou net goed kunnen. Met de nieuwe CV en Teze centraal, en Boscagli in de vergelijkbare rol die Teze nu vervult, maar dan aan de linkerkant.
Dat zou mij niet verbazen als dit het uiteindelijke plaatje gaat worden.
- These users thanked the author PSVehv for the post:
- Koning_Mason
- Heruone
- Lid scoutingsteam
Haalt aanvallend als back echt prima stats. Kan zowel aan de linkerkant dan wel aan de rechterkant spelen en ook aan de binnen- en buitenkant. Is nog vrij jong, zit nog rek in verwacht ik. Vind hem qua profiel misschien wel een beetje lijken op Hartman, maar dan iets explosiever en aanvallender. Hartman is inmiddels meer een halve middenvelder. In de aanvallende speeltuin die de ED is, is zo'n back echt wel lekker om te hebben hoor. Als je Mwene met hem swapt, is dat echt een prima deal denk ik.
Zijn verdedigende beperkingen? Geen idee. Die kan ik moeilijk inschatten. Ik heb hem daarvoor echt te weinig zien spelen en ik durf overigens met zekerheid te zeggen dat dat voor 95 procent van het forum hier geld. Hij is iig vrij snel dus dat scheelt. Kijk maar naar Alphonso Davies. Op het moment dat je rete snel bent, kan je verdedigend minder zijn vanwege het corrigerende vermogen. Daarnaast puur statistisch gezien wordt hij weinig gepasseerd in de 1vs1 duels. Hoe hij voor de rest verdedigend is, kan ik nogmaals niet inschatten. Dan zou ik wat meer beelden van hem moeten bekijken. De geluiden daarvoor zijn echter niet per se extreem positief idd.
Niet zo lang geleden was hier overigens een speler als Noa Lang die zou komen. Toen was het forum ook nogal sterk verdeeld en waren er nogal veel mensen die dusdanig overtuigd waren dat het een shitaankoop zou worden. 4 serieuze wedstrijden later is het inmiddels onze beste en belangrijkste speler. Volgens mij lijkt het soms meer een hetze tegen de persoon dan tegen de speler heb ik het gevoel.
Om die reden overigens ook extra vermakelijk. Ik vind Ittot bijv. normaliter een prima poster, maar de manier waarop hij inmiddels al op bijna elke pagina ligt te janken over een mogelijke komst van Dest is echt next-level
Edit: En als ik de keuze had, had ik liever een Montiel gezien inderdaad. Maar dan mag je ook godverdomme een zak poen hebben
Last edited by Heruone on 17 Aug 2023, 14:26, edited 1 time in total.
- These users thanked the author Heruone for the post (total 6):
- Ardbeg • 7Koentjuh7 • RemPSV • Rikkert1234 • RV1913 • Ren Höek
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
-
- Lid 2e elftal
Ik kijk zelf regelmatig wedstrijden van Barca. Wat me altijd bijblijft van Dest is o.a. zijn tijd onder Koeman bij Barcelona. Koeman zag namelijk ook dat hij verdedigend tekort kwam hierdoor speelde Dest ook vaak als rechteraanvaller/middenvelder. Dit kon prima nu hij wel goed kon aanvallen, maar wel echt iemand nodig had die hem rugdekking gaf. Dat was in die tijd vaak Araujo of soms Mingueza als ik me niet vergis. Ik heb hem in zijn AC tijd minder gevolgd maar zag hem in de voorbereiding wel soms kinderlijk eenvoudig gepasseerd worden. Kortom aanvallend heb ik er wel alle vertrouwen in, maar verdedigend weet ik nou niet of hij nu wel (iets) stabieler is. Wel neem ik aan dat het voor de eredivisie genoeg zou moeten zijn.
- These users thanked the author YMSA13 for the post:
- Tutti Frutti
- Paco Casal
- Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Ik gebruik het feit dat hij daar wegmoet dan ook niet als argument om hem niet goed genoeg te vinden. Ik vind hem niet goed genoeg op basis van mijn eigen oordeel van de (vele) wedstrijden die ik heb gezien. Het laatste jaar bij Milan dus niet meer, maar daarvoor heb ik veel wedstrijden gezien waarop ik mezelf baseer. Als je mijn post daarna gewoon had gelezen had was dit overbodig geweest.Eindhovenvoetbal wrote: ↑17 Aug 2023, 14:14
Sevilla en Gladbach hoefden Luuk de Jong ook niet meer, Espanyol hoefde Moreno ook niet, Guardado mocht zelfs verhuurd worden zo ongewenst was hij. Over non-argumenten gesproken.
Zowel dat hij ergens weg moet als dat hij ergens gespeeld heeft is een non argument. Kan met zoveel zaken te maken hebben die helemaal niet van toepassing hoeven te zijn op PSV en zijn spel hier.
Ik hoop overigens gewoon dat hij de pannen van het dak gaat spelen, we een eventuele optie tot koop lichten en hij over 3 jaar voor 35 miljoen terugverkocht wordt aan Barca hoor. En ik heb wel vertrouwen in Brands en Stewart, dus het voordeel van de twijfel dan maar.
#FreeGeneratie4
- ComeOnPSV
- Vedette
Eerste genuanceerde analyse die ik hier lees. Top!YMSA13 wrote: ↑17 Aug 2023, 14:25 Ik kijk zelf regelmatig wedstrijden van Barca. Wat me altijd bijblijft van Dest is o.a. zijn tijd onder Koeman bij Barcelona. Koeman zag namelijk ook dat hij verdedigend tekort kwam hierdoor speelde Dest ook vaak als rechteraanvaller/middenvelder. Dit kon prima nu hij wel goed kon aanvallen, maar wel echt iemand nodig had die hem rugdekking gaf. Dat was in die tijd vaak Araujo of soms Mingueza als ik me niet vergis. Ik heb hem in zijn AC tijd minder gevolgd maar zag hem in de voorbereiding wel soms kinderlijk eenvoudig gepasseerd worden. Kortom aanvallend heb ik er wel alle vertrouwen in, maar verdedigend weet ik nou niet of hij nu wel (iets) stabieler is. Wel neem ik aan dat het voor de eredivisie genoeg zou moeten zijn.
-
- Lid scoutingsteam
Sorry, maar hier kan ik dus echt niks mee. Je haalt een uitzondering aan (die bovendien écht matig was bij PSV) om één van de punten onder mijn verhaal onderuit te halen. Je gaat ermee compleet voorbij aan de essentie ervan, waarmee je met deze post eigenlijk zelfs nog die essentie bevestigt. Dat is best knap.Vanthaman18 wrote: ↑17 Aug 2023, 14:07Bruma werd hier ook uitgekotst en we kwamen niet van hem af. Kijk hem nu eens shinen bij Braga.
Maar goed, misschien zit ik wel totaal fout. En de Barcelona-fans ook. En de Milan-fans ook. Misschien leeft 'ie onder Peter Bosz ineens helemaal op en wordt het onze volgende sterspeler én troetelbeer. Weet ik veel.
- Juancho
- Mister PSV
Dit is idd wel een belangrijk argument als je dan toch kiest voor een back die vooral lekker mag aanvallen maar verdedigend erg kwetsbaar is. Dan moet oa je RCV echt een kei zijn, tactisch, organisatorisch, positioneel, snelheid, 1:1 kunnen spelen, kortom een heel, heel compleet plaatje. En in dat kader past een Debast echt totaal niet. Ik zie werkelijk niet in hoe hij met Dest de rechterkant moet gaan bespelen. Sanchez zou al een heel stuk anders zijn qua type.YMSA13 wrote: ↑17 Aug 2023, 14:25 Ik kijk zelf regelmatig wedstrijden van Barca. Wat me altijd bijblijft van Dest is o.a. zijn tijd onder Koeman bij Barcelona. Koeman zag namelijk ook dat hij verdedigend tekort kwam hierdoor speelde Dest ook vaak als rechteraanvaller/middenvelder. Dit kon prima nu hij wel goed kon aanvallen, maar wel echt iemand nodig had die hem rugdekking gaf. Dat was in die tijd vaak Araujo of soms Mingueza als ik me niet vergis. Ik heb hem in zijn AC tijd minder gevolgd maar zag hem in de voorbereiding wel soms kinderlijk eenvoudig gepasseerd worden. Kortom aanvallend heb ik er wel alle vertrouwen in, maar verdedigend weet ik nou niet of hij nu wel (iets) stabieler is. Wel neem ik aan dat het voor de eredivisie genoeg zou moeten zijn.
Hoewel ik niet direct zit te juichen om Dest ben ik wel benieuwd naar de visie van Bosz en Stewart over het gehele (achterhoede) plaatje.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”