Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
Frisian1913
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV, Real Madrid

Tot dat de Jong weer last krijgt ergens van of gewoon moe gestreden of je een ander smaakje in de spits wil hebben dit seizoen en je blij bent dat er een fatsoenlijke spits achter Luuk klaar staat.
Vorig jaar hebben we toch nog genoeg gehad aan Silva?
Er gaan genoeg wedstrijden komen voor Pepi.
grasveld
Internationale topspeler

trouwepsvfan wrote: 20 Aug 2023, 08:52 Ik gooi de knuppel maar even in het hoenderhok, maar hoeveel beter is Pepi op dit moment dan Van Duiven eigenlijk? Is dat echt 3 klassen beter? Ik denk dat Van Duiven ons echt had kunnen verassen als spits. Kijk naar Babadi bijvoorbeeld.

Ik denk dat als Van Duiven nu 2 seizoenen nog volle bak meedraait, waarbij 1 seizoen verhuur aan een eredivisie club, dat hij klaar is om PSV-1 spits te zijn. In dat opzicht loopt Pepi hem potentieel alleen maar in de weg. Want Luuk is dit seizoen nog de nummer 1. Dan blijft er 1 seizoen over voor Pepi.
Ik denk niet dat je als PSV zijnde afhankelijk moet zijn van een tweede spits van 18 zonder enige ervaring. Zou kunnen hoor, als dat een talent is uit de categorie Simons ofzo. Maar dat is volgens mij niet het geval. Leuke speler. Maar hij moet alles nog laten zien, en is dus nog pas 18. Geldt eigenlijk ook voor Pepi die ook pas 20 is. Pepi heeft vorig seizoen bij Groningen laten zien dat hij wel wat kan. In het slechtste team van de Eredivisie prikte hij ze nog aardig binnen. Pepi lijkt me een prima aankoop en backup die het stokje over kan nemen van Luuk. Laten we zeggen dat hij 2 a 3 jaar bij ons speelt. Dan is 20 a 21. Blijkt hij zich doorontwikkeld te hebben, dan kan hij vanaf dan het stokje oer gaan nemen. En in de tussentijd zal hij genoeg kunnen invallen.
dePinhodeSouza

Klapstoel wrote: 20 Aug 2023, 08:48
dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 08:48

Zie bovenstaande reacties, vond ook dat er een reservespits moest komen. Maar of dat er een van 9 miljoen moet zijn terwijl een van je meest talentvolle jeugdspelers een spits is en er kwalitatieve gaten zijn in de basisopstelling is de vraag...
Tja… ik snap dat het geld is, maar het lukt tegenwoordig het minimum. Feyenoord betaald het ook voor een spits, Ajax betaald 12 miljoen. De markt is een beetje ziek en daar is PSV de dupe van. Daarom duurt het ook enkele transferperiodes voordat de selectie gerenoveerd is. Tenzij Baka en Sangare allebei weggaan. Dan kan het wel eens snel gaan
Das inderdaad ongeveer het minimum voor dit soort talentvolle spitsen, afkomstig uit suptopcompetities als Nederland. Maar nogmaals, om voor dit profiel te kiezen is een beleidskeuze. Stewart had ook kunnen kiezen om een talentvolle spits uit bijv Zweden te halen zoals Bénie Traoré, had je de helft gekost. Stewart had ook een goedkoper, meer ervaren alternatief kunnen kiezen, had ook een transfervrije spits kunnen aantrekken of een spits kunnen huren, was ook niet onlogisch geweest met de wetenschap dat Dn Duif er ook nog is...

Verder denk ik bovendien dat Luuk zeker nog wel een jaar of 2/3 meekan, zie spitsen met vergelijkbaar profiel als Aduriz, die tot zn 37e nog rustig 25 balletjes per seizoen (vooral met het hoofd) in het netje bracht
Joenepsv
Legende

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 08:19
Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 08:03

Je kan achteraf natuurlijk altijd discussiëren of iets de beste keus is. Ik sta wel achter de komst van Pepi. En ik geloof ook niet helemaal dat de komst van Pepi indirect de oorzaak is van het uitblijven van een defensieve versterking. Ze zijn na de komst van Pepi met een hele dure Sanchez bezig geweest en hebben ook na de komst van Pepi de pijlen op Debast gericht die meer dan 10 miljoen moet kosten bijvoorbeeld. In dat licht kun je ook stellen dat Schouten een hele dure vervanger van Guti is terwijl we ook nog Sangare hebben.
Nou ik denk dat de prioriteit voor Schouten (en dus een kwalititatieve CVM) toch wel een heel stuk groter was dan een dure reserve spits, met de wetenschap dat we met Sangare en Veerman maar 2 spelers hadden voor de 6 en 8 positie. Je hebt nu bijvoorbeeld ook de luxe dat je kunt aantreden met een dubbele pivot, met de komst van Schouten kan PSV een stuk meer variatie aanbrengen in de speelwijze (zie de wedstrijd van gister).

Deze discussie is overigens niet alleen achteraf gevoerd, achteraf is immers mooi wonen, maar ook tijdens het aantrekken van Pepi.
Wat ik met Schouten bedoel te zeggen is dat er blijkbaar nog een heleboel geld geld was na de aankoop van Pepi. Het is dus ridicuul om steeds te stellen dat het halen van Pepi indirect de oorzaak is van het nog niet halen van een RCV. Je hebt nu én Pepi als back up én Schouten op het middenveld.
dePinhodeSouza

SKERLA wrote: 20 Aug 2023, 08:57

Nou ik denk dat de prioriteit voor Schouten (en dus een kwalititatieve CVM) toch wel een heel stuk groter was dan een dure reserve spits, met de wetenschap dat we met Sangare en Veerman maar 2 spelers hadden voor de 6 en 8 positie. Je hebt nu bijvoorbeeld ook de luxe dat je kunt aantreden met een dubbele pivot, met de komst van Schouten kan PSV een stuk meer variatie aanbrengen in de speelwijze (zie de wedstrijd van gister).

Deze discussie is overigens niet alleen achteraf gevoerd, achteraf is immers mooi wonen, maar ook tijdens het aantrekken van Pepi.
Maar we hebben nu toch Pepi en Schouten? Zonder grote verkoop.
Maar ik zou liever een goedkopere 2e spits, Schouten en een kwalitatieve centrale verdediger hebben als Elvedi, Sanchez of Nino (van Fluminense). En ik vraag me af of hier (zonder verkoop Sangare en/of Bakayoko) hier ruimte voor is, als je had gekozen voor een goedkoper alterntatief ipv Pepi was het budget voor een CV (zonder grote verkoop) groter.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik blijf Pepi een goede aankoop vinden hoor. Maar het zou zooooo zonde zijn als je nu tegen Rangers eruit vliegt door geschutter van de verdediging. Dan mag je concluderen dat Stewart enorm heeft zitten gokken. Als we het wel halen, heeft hij gegokt en gewonnen. Anders gegokt en verloren.
dePinhodeSouza

Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 09:03

Wat ik met Schouten bedoel te zeggen is dat er blijkbaar nog een heleboel geld geld was na de aankoop van Pepi. Het is dus ridicuul om steeds te stellen dat het halen van Pepi indirect de oorzaak is van het nog niet halen van een RCV. Je hebt nu én Pepi als back up én Schouten op het middenveld.
Het is ook niet direct de oorzaak, maar het draagt er allemaal aan bij dat het voor PSV moeilijker word om een centrale verdediger aan te schaffen met minder financiele stootkracht (zonder grote verkoop).
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 09:05
SKERLA wrote: 20 Aug 2023, 08:57

Maar we hebben nu toch Pepi en Schouten? Zonder grote verkoop.
Maar ik zou liever een goedkopere 2e spits, Schouten en een kwalitatieve centrale verdediger hebben als Elvedi, Sanchez of Nino (van Fluminense). En ik vraag me af of hier (zonder verkoop Sangare en/of Bakayoko) hier ruimte voor is, als je had gekozen voor een goedkoper alterntatief ipv Pepi was het budget voor een CV (zonder grote verkoop) groter.
Ik niet. Ik heb liever Pepi dan Dessers.
Joenepsv
Legende

Eindhovenvoetbal wrote: 20 Aug 2023, 08:18
Joenepsv wrote: 20 Aug 2023, 07:26

Ja. Tot de "basis" spits weken aan de kant staat en het toch wel lekker is als je een Pepi op kunt stellen.
Ja prachtige 'wat als'. Maar al is iedereen fit, als je verdediging van het niveau Heracles is heeft dat toch echt prioriteit. Je basis is altijd het belangrijkst. Is heel logisch ook hoor.
Zo logisch als jij dat stelt is het niet. De basis is belangrijk maar de basis is ook vloeibaar. Er kan van alles gebeuren met de basis. Blessures, schorsingen, vormcrisis, keertje rust gunnen en dan is het wel lekker als je kwaliteit op de bank hebt zitten.
DeEintovenaar
Nationale topspeler

Maar wat nou als er geen dusdanig goede verdediger beschikbaar en betaalbaar is? Ik ben tot nu toe positief over Stewart en vind hem goede keuzes maken. Hij krijgt van mij het voordeel van de twijfel. We willen allemaal iedereen die ons echt beter maakt achterin en dan vraag ik me af of die nu nog niet gehaald is omdat er simpelweg misschien nog geen beschikbaar is? Althans niet die voor PSV begrippen te betalen is qua transfersom en salaris.
dePinhodeSouza

SKERLA wrote: 20 Aug 2023, 09:06
dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 09:05

Ik heb ook liever Pepi als Dessers haha. Maar ik heb ook liever Elvidi, Sanchez of Nino dan Ramalho...
Ik vind de prioriteit voor een goede CV groter dan de prioriteit voor een goede reserve spits
Last edited by dePinhodeSouza on 20 Aug 2023, 09:09, edited 1 time in total.
TomPSV
Legende

Wat een oninteressante discussie.

Er moet nu gewoon spoedig minstens 1 goede centrale verdediger bij. Gebeurt dit niet, dan is de transferperiode gewoon weer mislukt ondanks alle leuke aankopen. We zitten al jaren naar een zeer middelmatig centraal duo te gluren.
Breur
Internationale topspeler

Veel van de aanvallen van Vitesse begonnen op het middenveld, waardoor de verdedigers in een 1 vs 1 situatie terecht kwamen. Daar zijn ze kwalitatief kwetsbaar maar alles op de brakke verdediging afschrijven gaat mij te ver. Project Babadi lijkt vooralsnog niet te werken. We hebben schouten nodig zoals we vorig jaar Guti nodig hadden. Daarnaast is een kwaliteitsinjectie wel zeer welkom, maar dat was hij voorin en vooral op het middenveld ook nodig en dan met name kwantitatief.

Ik gok dat Bosz en Stewart nu ook wel gezien hebben dat er wat extra's nodig is.
Last edited by Breur on 20 Aug 2023, 09:12, edited 1 time in total.
Vanthaman18
Internationale topspeler
Favoriete speler: Luuk de Jong

TomPSV wrote: 20 Aug 2023, 09:09 Wat een oninteressante discussie.

Er moet nu gewoon spoedig minstens 1 goede centrale verdediger bij. Gebeurt dit niet, dan is de transferperiode gewoon weer mislukt ondanks alle leuke aankopen. We zitten al jaren naar een zeer middelmatig centraal duo te gluren.
Dan volg je de discussie toch niet? Ik vind het wel een interessant omdat dit na afloop van de window wel eens cruciaal kan zijn voor het cijfer wat Stewart gaat krijgen.
SKERLA
Legende

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 09:09
SKERLA wrote: 20 Aug 2023, 09:06

Ik heb ook liever Pepi als Dessers haha. Maar ik heb ook liever Elvidi, Sanchez of Nino dan Ramalho...
Ik vind de prioriteit voor een goede CV groter dan de prioriteit voor een goede reserve spits
Ik bedoel er mee dat Stewart inzet op kwaliteit, niet middelmaat. Liever niets dan middelmaat , zonde van het geld.
Chucky
Vedette

Met Van Duiven hebben we het grootste spitsentalent van NL uit de categorie 17-20 jaar.

Wat mij betreft hadden we dus die 10 miljoen van Pepi lekker op zak gehouden en Van Duiven gepromoveerd tot 2e spits. Het is ook niet dat we met Pepi een zekerheidje in huis hebben gehaald.
dePinhodeSouza

SKERLA wrote: 20 Aug 2023, 09:12
dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 09:09

Ik bedoel er mee dat Stewart inzet op kwaliteit, niet middelmaat. Liever niets dan middelmaat , zonde van het geld.
Maar liever kwaliteit in de basis dan dure kwaliteit op het bankie (in hoeverre je Pepi kan bestempelen als kwaliteit is echter ook nog maar de vraag)
PSV90
Nationale topspeler

Ik was/ben ook sceptisch over noodzaak van een reservespits van 9 miljoen en het lang wachten met transfers. Maar aangezien we toch niet het hele proces kunnen overzien en het ook de taak van Stewart is om de juiste keuzes te maken in een complex speelveld vind ik het nooit zo verkeerd om de output te beoordelen. Tot nu toe hebben we al onze wedstrijden gewonnen en ik ben blij met de spelers die we hebben binnengehaald. Dus voorlopig 'heeft Stewart gelijk' en ik hoop dat we dat na het tweeluik met Rangers en aan het eind van de window ook nog kunnen zeggen.

Wensenlijstje:

- Sangaré <> Vranckx

Denk uiteindelijk toch het beste voor alle partijen en nodig ok budget te creëren (voor metnname CV).

- Ramalho <> Elvedi/Kabak

Namen waar ik het meest enthousiast van werd van de hier genoemde opties, lastig haalbaar denk ik. Ramalho was op papier natuurlijk ook een hele goede versterking. Gewaardeerde kracht bij Salzburg en geschikt voor de speelstijl. Ik snap dat PSV moeite heeft een speler te halen die bij voorbaat significant beter zijn.

- Mwene <> Dest?

Op voorhand niet super enthousiast over Dest, maar ik denk wel dat de kans dat hij dit seizoen een extra wapen zal blijken groter is dan bij Mwene. Mwene is vooral een prima back-up voor PSV.

- El Ghazi <> ???

El Ghazi is een prima prof met rendement, maar als er interesse is en je kunt iemand halen met meer potentie en explosiviteit zou ik het niet nalaten. Net als bij Mwene echter geen ramp als El Ghazi gewoon blijft.

- Drommel <> Olij?

Drommel moet ergens gaan spelen en Olij lijkt me iemand die bij een vertrek van Benitez eventueel in staat is eerste doelman te worden.

- Contract verlenging Sambo en Babadi
  • These users thanked the author PSV90 for the post:
    Memphis
    SKERLA
    Legende

dePinhodeSouza wrote: 20 Aug 2023, 09:14
    SKERLA wrote: 20 Aug 2023, 09:12

Maar liever kwaliteit in de basis dan dure kwaliteit op het bankie (in hoeverre je Pepi kan bestempelen als kwaliteit is echter ook nog maar de vraag)
    Maar daar ging het niet over volgens mij. Jij wilde liever een goedkopere 2e spits. Maar Stewart wil Dessers niet.
    ManvanGlas
    Ballenjongen
    Clubvoorkeur: PSV

Sergino Dest staat hier bij de bagageband van Schiphol. Staat er iets te gebeuren? Zowel de bagage uit Nice als uit Barcelona komt hier (hopelijk) op!

(Maak dat foto’s plaatsen eens makkelijker joh!!)
  • These users thanked the author ManvanGlas for the post (total 3):
    Robson de SouzaKoning_MasonTjompie
    Standbeeld
    Mister PSV

ManvanGlas wrote: 20 Aug 2023, 09:17 Sergino Dest staat hier bij de bagageband van Schiphol. Staat er iets te gebeuren? Zowel de bagage uit Nice als uit Barcelona komt hier (hopelijk) op!

Foto's plaatsen kan heel makkelijk door op die "i" te klikken. Met dat groene puntje op de i.
    Last edited by Standbeeld on 20 Aug 2023, 09:22, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Grasmat
    SKERLA
    Legende

ManvanGlas wrote: 20 Aug 2023, 09:17 Sergino Dest staat hier bij de bagageband van Schiphol. Staat er iets te gebeuren? Zowel de bagage uit Nice als uit Barcelona komt hier (hopelijk) op!

KLM uit Barcelona is om 8:40 geland.
    Maar weet je zeker dat het niet Kevin Blom is?
    Last edited by SKERLA on 20 Aug 2023, 09:25, edited 1 time in total.
    Standbeeld
    Mister PSV

Maar goed, nog beter zou zijn als je het Sergino zelf even vraagt wat hij van plan is.
    Geissbock
    Bankzitter

Indien dat klopt: waarom zou ie van Barcelona naar Nice naar Schiphol vliegen?
    ManvanGlas
    Ballenjongen

Geissbock wrote: 20 Aug 2023, 09:33

Indien dat klopt: waarom zou ie van Barcelona naar Nice naar Schiphol vliegen?
    Ik vloog uit Nice.
  • These users thanked the author ManvanGlas for the post:
    Maikeindhoven
    Post Reply