Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46
FOOTB_REM_S: No

Als ik verantwoordelijk zou zijn, zou ik dit niet aandurven voor 10m+.

Wellicht goed dat ik daar niet zit.

Veel sterkte.
Last edited by Armada on 23 Apr 2024, 22:25, edited 1 time in total.
These users thanked the author Armada for the post (total 3):
HeruoneCaptain(C)Ardbeg
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Sterkte Sergino, in je herstel en het maken van een keuze.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Koenjo wrote: 23 Apr 2024, 22:22 Los van dat het sneu is, hij zal wel de auto van Mart moeten wassen nu, met of zonder krukken.
Die van Mart ook al? :$
User avatar
Koenjo
Meervoudig international
Posts: 1058
Joined: 15 Mar 2022, 13:51
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Robke
''Top level''
''1000% penalty''
''Give the cup to Ajax!''
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

Koenjo wrote: 23 Apr 2024, 22:32Robke
Image

Iemand het emailadres van Sergiño voor mij? Mag ook per PB.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Joenepsv wrote: 23 Apr 2024, 22:12 Sneu voor die jongen. Hij is uitgegroeid tot smaakmaker en absolute sterkhouder. Ga ervan uit dat PSV de aanbieding terecht laat staan en de optie wil lichten. En als Dest slim is blijft hij hier bij een club waar iedereen hem waardeert. Zijn gemis opvangen hoeft geen enorme zak geld te kosten naar mijn mening. Mauro kan daar prima spelen en je kan overwegen om Van Aanholt een jaar langer te houden, mits hij dat zelf ziet zitten.
Eens, enkel zou je ipv PvA ook een jong talent kunnen halen. Denk aan een Borza waar we al eerder aan zijn gelinkt.
These users thanked the author DonyellMalen for the post:
FritskePhilips
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Heel naar voor Dest. En voor PSV, de lengte van de herstelperiode doet mij sterk twijfelen of hij wel definitief overgenomen moet worden… En dan de vraag of er een vervanger moet komen. Imo is Van Aanholt geen serieuze optie, te druistig met de bal. Mauro dan maar wellicht. Gelukkig hoef ik niet te beslissen :mrgreen:
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 23 Apr 2024, 22:23 Als ik verantwoordelijk zou zijn, zou ik dit niet aandurven voor 10m+.

Wellicht goed dat ik daar niet zit.

Veel sterkte.
Het is inderdaad heel sneu voor hem. En voor PSV ook heel zuur. Maar je kan idd niet het risico nemen om nu 10m+ te investeren. Die investering is rationeel/zakelijk gezien niet te verantwoorden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Maar van die tien miljoen valt nu hendig flink wat af te lullen bij die zaadclub. Earnie laat gewoon eens zijn cojones zien tijdens de onderhandelingen met die boevenbende en voor je het weet is hij transfervrij binnengehengeld.
Sparts
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 784
Joined: 07 Jan 2021, 13:34
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Armada wrote: 23 Apr 2024, 22:23 Als ik verantwoordelijk zou zijn, zou ik dit niet aandurven voor 10m+.

Wellicht goed dat ik daar niet zit.

Veel sterkte.
Maar PSV gaat nu toch ook nooit van zijn lang zal ze leven 10 mln overmaken naar Barcelona? Slapen doen ze ‘s nachts. Dat wordt een paar miljoen lijkt me.

Het gaat erom wat ze aandurven qua salaris. Ik mag hopen dat ze daar een creatieve constructie voor bedenken. Een uitstekend salaris als basis en een topsalaris als hij volledig hersteld (20+ wedstrijden in 2025)
RIO
Legende
Posts: 14073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
FOOTB_REM_S: No

Mijn constructie zou zijn, nog een jaartje huur (goed voor Barca want salariskosten worden gedeeld) en daarna verplichte koopoptie voor PSV voor 4 miljoen. Barca vangt dan nog wat, PSV kan het nog een jaartje aanzien) en Dest heeft zekerheid. PSV kan die 10 miljoen in een andere speler steken.
These users thanked the author RIO for the post:
AddoCultheld
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 24 Apr 2024, 00:09 Maar van die tien miljoen valt nu hendig flink wat af te lullen bij die zaadclub. Earnie laat gewoon eens zijn cojones zien tijdens de onderhandelingen met die boevenbende en voor je het weet is hij transfervrij binnengehengeld.
Voor Barcelona is het nu misschien wel het belangrijkste om hem van de loonlijst af te krijgen. Hij kost ze alleen maar geld en volgend jaar levert hij niks meer op. Ik zou in eerste instantie inzetten op transfervrij overnemen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Chucky wrote: 23 Apr 2024, 22:12Dest heeft nog niet dusdanig veel geboerd dat het verschil tussen 3 en 6 miljoen verwaarloosbaar is. Ik zou het in ieder geval volledig begrijpen als hij gewoon terug die kant op gaat.
Feitelijk is het verschil maar de helft. Het is bruto. Maar eens: als hij vanwege die reden teruggaat dan is het volstrekt legitiem natuurlijk.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 24 Apr 2024, 01:47 Mijn constructie zou zijn, nog een jaartje huur (goed voor Barca want salariskosten worden gedeeld) en daarna verplichte koopoptie voor PSV voor 4 miljoen. Barca vangt dan nog wat, PSV kan het nog een jaartje aanzien) en Dest heeft zekerheid. PSV kan die 10 miljoen in een andere speler steken.
Ik zou inderdaad ook zoiets doen. Laat hem maar een jaar verlengen bij Barcelona (zal waarschijnlijk tegen een lager salaris moeten zijn, maar Dest heeft ook niet veel keus), nog een jaar huren met een (niet-verplichte) koopoptie voor hetzelfde bedrag als nu, waarbij we nu alles met Dest ook al afspreken zodat wij daar de touwtjes in handen hebben. Gaat het niet goed, dan zijn we alleen de kosten voor een extra jaar huur kwijt. Gaat het wel goed, dan krijgt Barcelona nog steeds het bedrag wat ze anders nu ook zouden krijgen en hebben wij Dest definitief binnen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Eerlijk is eerlijk.

99% van de mensen gaat toch gewoon in zo'n situatie terug naar de club waar hij veel meer verdiende dan tekenen bij de nieuwe club met een lager salaris.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

DoelbewustProvoceren
Regelmatige invaller
Posts: 317
Joined: 04 Nov 2020, 15:35
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2024, 07:17 Eerlijk is eerlijk.

99% van de mensen gaat toch gewoon in zo'n situatie terug naar de club waar hij veel meer verdiende dan tekenen bij de nieuwe club met een lager salaris.
En het is toch qua weer en eten ook veel lekkerder revalideren in Barcelona (of in de buurt hiervan) dan Eindhoven?
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DoelbewustProvoceren wrote: 24 Apr 2024, 07:36
ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2024, 07:17 Eerlijk is eerlijk.

99% van de mensen gaat toch gewoon in zo'n situatie terug naar de club waar hij veel meer verdiende dan tekenen bij de nieuwe club met een lager salaris.
En het is toch qua weer en eten ook veel lekkerder revalideren in Barcelona (of in de buurt hiervan) dan Eindhoven?
Spelers revalideren wel vaker ergens anders dan huj club
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2024, 07:17 Eerlijk is eerlijk.

99% van de mensen gaat toch gewoon in zo'n situatie terug naar de club waar hij veel meer verdiende dan tekenen bij de nieuwe club met een lager salaris.
Hier ben in het wel mee eens. En neem het hem eens kwalijk, is toch wel degelijk een groot verschil in inkomen. En dat in een jaar dat je niet kan voetballen en lekker veel geld uit kan gaan geven
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

DoelbewustProvoceren wrote: 24 Apr 2024, 07:36
ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2024, 07:17 Eerlijk is eerlijk.

99% van de mensen gaat toch gewoon in zo'n situatie terug naar de club waar hij veel meer verdiende dan tekenen bij de nieuwe club met een lager salaris.
En het is toch qua weer en eten ook veel lekkerder revalideren in Barcelona (of in de buurt hiervan) dan Eindhoven?
Zeker als Barcelona haar voet stijf houdt met die €11m, zou PSV er met Dest kunnen proberen uit te komen. ‘Pak lekker je revalidatie bij Barcelona voor je topsalaris en stap volgend jaar transfervrij over voor een langdurig contract met als doel om je binnen twee jaar naar een hoger plan te helpen.’ Spaar je jezelf een seizoen lang salaris uit voor een geblesseerde speler en de pakweg €6m die je nu niet aan Barcelona betaalt zou je dan als tekengeld in kunnen zetten om hem over de streep te trekken toch?
Harminator
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 764
Joined: 30 Aug 2023, 12:13
FOOTB_REM_S: No

Of je koopt hem voor 5 miljoen en spreekt een doorverkoop percentage met Barcelona af, afgetopt op 5 miljoen. In dat geval deel je het risico. Eventueel laat je Barcelona komend jaar en gedeelte van het salaris betalen (zeg allebei 2 miljoen).
Met Dest kun je een gedeeltelijk prestatiecontract afspreken voor de periode na 2025.
Last edited by Harminator on 24 Apr 2024, 07:51, edited 1 time in total.
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Vanthaman18 wrote: 24 Apr 2024, 07:41
ComeOnPSV wrote: 24 Apr 2024, 07:17 Eerlijk is eerlijk.

99% van de mensen gaat toch gewoon in zo'n situatie terug naar de club waar hij veel meer verdiende dan tekenen bij de nieuwe club met een lager salaris.
Hier ben in het wel mee eens. En neem het hem eens kwalijk, is toch wel degelijk een groot verschil in inkomen. En dat in een jaar dat je niet kan voetballen en lekker veel geld uit kan gaan geven
Dat zijn natuurlijk niet de afwegingen van een profvoetballer van 23.

Bij PSV zal hij een meerjarig contract kunnen tekenen. Dat geeft zekerheid en nog belangrijker mentale rust. Blijft hij bij Barca dan is hij dadelijk fit in januari/februari 2025 maar gaat hij geen speelminuten maken. Hij was al een twijfelgeval op dat niveau. Een uit zo'n zware blessure teruggekeerde speler sluit helemaal achteraan in de pikorde. De kans op speeltijd is vrijwel nihil.

We hebben het (helaas) destijds gezien bij Ibi toen die zwaar geblesseerd raakte bij Barca terwijl hij net bezig was zich in de basis te spelen. Kelderde in status meteen van de 12e/13e man naar nummertje 30 in de selectie.
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 24 Apr 2024, 01:47 Mijn constructie zou zijn, nog een jaartje huur (goed voor Barca want salariskosten worden gedeeld) en daarna verplichte koopoptie voor PSV voor 4 miljoen. Barca vangt dan nog wat, PSV kan het nog een jaartje aanzien) en Dest heeft zekerheid. PSV kan die 10 miljoen in een andere speler steken.
Dit zou best een win-win-win kunnen blijken inderdaad. Mooi bedrag ook, van die verplichte koop "optie".
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Zeer klote voor Dest en natuurlijk ook voor ons.
Wat hierboven al is gezegd, ik zie ook geen reden waarom hij bij PSV zou tekenen voor een jaar alle waarschijnlijkheid veel lager salaris terwijl hij komend seizoen geen rol van betekenis kan spelen. Voordat hij .medisch fit is en wedstrijdritme op heeft gedaan, zijn we een jaar verder.
Volgend jaar transfervrij en indien hij op niveau terugkomt (snelheid, explosiviteit en beweeglijkheid is fysiek gezien zijn kracht), zijn er dan vast meer keuzes incl. tekengeld.

Voor PSV is 10+ mln plus salaris een te grote gok. De helft van dat bedrag ook.
Lastige situatie rondom een van de smaakmakers en indien hij had gewild een zekere transfer had afgedwongen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

RIO wrote: 24 Apr 2024, 01:47 Mijn constructie zou zijn, nog een jaartje huur (goed voor Barca want salariskosten worden gedeeld) en daarna verplichte koopoptie voor PSV voor 4 miljoen. Barca vangt dan nog wat, PSV kan het nog een jaartje aanzien) en Dest heeft zekerheid. PSV kan die 10 miljoen in een andere speler steken.
Dan zal Dest eerst moeten verlengen daar. Je kan hem moeilijk kopen als hij transfervrij is.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Balinho
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply