Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5,704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV

Drommels wrote: 30 Jan 2023, 23:05 Ben benieuwd of Brands morgen nog wat uit de hoge hoed kan toveren naast Hazard en van Aanholt. Verwacht het iig niet.
Verwacht het zelf ook niet maar laatste transferdag is altijd chaos. Vooral met de koopwoede van de PL clubs. Misschien altijd nog het felbegeerde buitenkansje :D
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

trouwepsvfan wrote: 30 Jan 2023, 22:25 Ja dat wisten we toch al. PvA en Hazard. Dus uiteindelijk nog maar 1 aanvallende versterking (los van Silva die je kan uitruilen tegen Vertessen) na het vertrek van Gakpo en Madueke.
Van Aanholt is gewoon een ouderwetse linksbuiten. Dat ouderwetse linksbuitens tegenwoordig als linksback worden opgesteld kan hij ook niks aan doen…
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 30 Jan 2023, 23:15 Dan ga je dus echt het horror scenario krijgen komend seizoen
Je moet steeds zwaardere bewoordingen gebruiken om je teksten nog een beetje kracht bij te zetten hè? Benieuwd wanneer er zombies in voor gaan komen. :grin:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV

Kan iemand dit stukje in pb sturen naar mij?

https://www.vi.nl/pro/marcel-brands-lic ... sico-nemen
Peer71
Lid 2e elftal
Posts: 150
Joined: 27 Apr 2021, 18:25
Clubvoorkeur: PSV

Waarom...zet het gewoon openbaar!!
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Benieuwd hoe het gesprek was. Brands heeft Timmer tijdens de supportersavond deze week nog keihard afgefakkeld en aangevallen omdat hij hem een leugenaar noemde. En als je als journalist mensen nodig hebt op posities is dat wel heel dom.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00

De verkoop van Madueke geeft ons dus mogelijkheden richting volgend seizoen. De verkoop van Gakpo, 50 miljoen was dus nog niet voldoende om zwarte cijfers te schrijven om maar even de situatie te schetsen. De operationele begroting start op -10,salaris plus afschrijvingen > 50 miljoen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Bizar interview in het ED.

Ze wisten max 3 nieuwe spelers, ze waren verrast door bod op Madueke en Gakpo (terwijl die vader van Madueke 6 maanden geleden al had aangegeven te willen vertrekken), er is ingezet op de korte termijn maar er lag wel een 4 jaar contract voor Tsygankov.
Geen woord over de sportieve ambities voor dit jaar.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Mooi interview met Brands met wat opheldering. Wilde het delen, maar ja: alles is toch bij elkaar gelogen. :mrgreen:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 31 Jan 2023, 19:38 Mooi interview met Brands met wat opheldering. Wilde het delen, maar ja: alles is toch bij elkaar gelogen. :mrgreen:
Dan mag jij van mij kiezen, hij zegt dat ze verrast waren dat er een bod op Gakpo kwam. Is dat gelogen of slecht inzicht?
Koning_Mason
Talent
Posts: 83
Joined: 03 Aug 2021, 10:57
Clubvoorkeur: Die uit Eindhoven

Ik snap dat de clubwatchers de mensen op deze posities te vriend willen houden. Maar volgens mij is PSV nogsteeds een voetbalclub. Dan is de eerste vraag van een journalist toch direct of Brands zelf vindt of hij het juiste materiaal heeft aangeleverd om voor de bovenste plekken mee te doen..?
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV

Ik vond dit ook best een interessante uitspraak over de 'markten' waarop PSV zich richt.
Ja, het landschap is steeds moeilijker. Maar we kunnen nog steeds creatief zijn. Qua salarissen kunnen we nog wedijveren met kleinere Premier League-clubs, maar binnenkort veranderen er weer belastingregels waardoor spelers meer fiscaal moeten afdragen. We zijn blij dat onze nieuwe technisch directeur Earnest Stewart straks een compleet en groot netwerk meebrengt, ook uit de Verenigde Staten. Die spelersmarkt wordt voor ons steeds interessanter, zoals we ook de Franse markt heel nauwlettend volgen. Over Scandinavië zijn we iets minder zeker, want we zijn dat de nodige spelers uit die competities het moeilijk hebben om hier snel door te breken.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 19:39
ShovingNE2 wrote: 31 Jan 2023, 19:38 Mooi interview met Brands met wat opheldering. Wilde het delen, maar ja: alles is toch bij elkaar gelogen. :mrgreen:
Dan mag jij van mij kiezen, hij zegt dat ze verrast waren dat er een bod op Gakpo kwam. Is dat gelogen of slecht inzicht?
Wil graag antwoorden. Maar graag de quote en de bron.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Goed dat Brands dit doet. Maar vond het niet echt een kritisch interview. Hij mag qua spelers weer alles recht lullen wat krom is en doet wat hij altijd doet, de boel afleiden door een grote naam te droppen. Aan het eind van de streep heeft hij gefaald. Het is gewoon een hele matige en visieloze transferperiode geweest enkel ingegeven door de kosten te verlagen. Hij heeft ook Stewart meteen met een uitgeholde selectie opgezadeld die bol staat van huurlingen en middelmaat. Niet één transfer gedaan om een stap vooruit te zetten. Niet één strategische aankoop. Hij had de boel duidelijk niet op orde en dat hebben we nog niet.

Het is uiteraard niet allemaal de schuld van Brands. Als je Gakpo verkoopt en daar geen euro van over houdt om te herinvesteren geeft wel aan hoe zo'n bende het was. De rommel van die twee kwakzalvers is opgeruimd en nu kunnen we hopelijk vooruit.dus kappen met al die huurlingen, dat slaat gewoon nergens op.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 31 Jan 2023, 19:47
11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 19:39

Dan mag jij van mij kiezen, hij zegt dat ze verrast waren dat er een bod op Gakpo kwam. Is dat gelogen of slecht inzicht?
Wil graag antwoorden. Maar graag de quote en de bron.
Voordat ik hem om m'n oren krijg... het ging mij niet om dat ie verrast was door de 2 biedingen maar door de keuze die hij 'ineens' moest maken.

De winterse transfermarkt is verder altijd wat paniekerig. Wij hadden ineens twee biedingen voor twee van onze topspelers en stonden voor een keus om daarna meteen iets te doen en veel uit te geven, of iemand te huren voor de korte termijn.”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 19:47 Goed dat Brands dit doet. Maar vond het niet echt een kritisch interview. Hij mag qua spelers weer alles recht lullen wat krom is en doet wat hij altijd doet, de boel afleiden door een grote naam te droppen. Aan het eind van de streep heeft hij gefaald. Het is gewoon een hele matige en visieloze transferperiode geweest enkel ingegeven door de kosten te verlagen. Hij heeft ook Stewart meteen met een uitgeholde selectie opgezadeld die bol staat van huurlingen en middelmaat. Niet één transfer gedaan om een stap vooruit te zetten. Niet één strategische aankoop. Hij had de boel duidelijk niet op orde en dat hebben we nog niet.

Het is uiteraard niet allemaal de schuld van Brands. Als je Gakpo verkoopt en daar geen euro van over houdt om te herinvesteren geeft wel aan hoe zo'n bende het was. De rommel van die twee kwakzalvers is opgeruimd en nu kunnen we hopelijk vooruit.dus kappen met al die huurlingen, dat slaat gewoon nergens op.
Ik vind het vooral jammer dat er geen gesproken interview met beeld is. Dat biedt een andere perceptie dan geschreven.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Breur
Internationale topspeler
Posts: 3,986
Joined: 01 Mar 2018, 00:00

Tja. Uitgaand wel prima, met de kanttekening dat Gakpo te vroeg is verkocht en Madueke meer in had gezeten naar mijn inziens. Verder binnenkomend heeft hij eigenlijk niets gedaan behalve een noodverbandje. Heb John de Jong vaak verdedigd maar kan eigenlijk dat niet doen voor Brands.

De club is nu bijna uitgehold. Ben benieuwd hoe ze het weer gaan opbouwen.
Last edited by Breur on 31 Jan 2023, 19:52, edited 1 time in total.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 19:32 Bizar interview in het ED.

Ze wisten max 3 nieuwe spelers, ze waren verrast door bod op Madueke en Gakpo (terwijl die vader van Madueke 6 maanden geleden al had aangegeven te willen vertrekken), er is ingezet op de korte termijn maar er lag wel een 4 jaar contract voor Tsygankov.
Geen woord over de sportieve ambities voor dit jaar.
Ik vond dat er echt grote verschillen tussen het artikel van Elfrink en Timmer zaten, terwijl ze precies hetzelfde interview hebben gehad. Best opmerkelijk.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Heruone wrote: 31 Jan 2023, 19:50
Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 19:47 Goed dat Brands dit doet. Maar vond het niet echt een kritisch interview. Hij mag qua spelers weer alles recht lullen wat krom is en doet wat hij altijd doet, de boel afleiden door een grote naam te droppen. Aan het eind van de streep heeft hij gefaald. Het is gewoon een hele matige en visieloze transferperiode geweest enkel ingegeven door de kosten te verlagen. Hij heeft ook Stewart meteen met een uitgeholde selectie opgezadeld die bol staat van huurlingen en middelmaat. Niet één transfer gedaan om een stap vooruit te zetten. Niet één strategische aankoop. Hij had de boel duidelijk niet op orde en dat hebben we nog niet.

Het is uiteraard niet allemaal de schuld van Brands. Als je Gakpo verkoopt en daar geen euro van over houdt om te herinvesteren geeft wel aan hoe zo'n bende het was. De rommel van die twee kwakzalvers is opgeruimd en nu kunnen we hopelijk vooruit.dus kappen met al die huurlingen, dat slaat gewoon nergens op.
Ik vind het vooral jammer dat er geen gesproken interview met beeld is. Dat biedt een andere perceptie dan geschreven.
Ben ik met je eens. Ik verwacht echter dat die nog wel komt. Van het altijd kritische PSV tv.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Dit was toch niet het (pers)moment waar Ruud ook elke keer naar verwees?
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 19:47Het is gewoon een hele matige en visieloze transferperiode geweest enkel ingegeven door de kosten te verlagen. Hij heeft ook Stewart meteen met een uitgeholde selectie opgezadeld die bol staat van huurlingen en middelmaat. Niet één transfer gedaan om een stap vooruit te zetten. Niet één strategische aankoop. Hij had de boel duidelijk niet op orde en dat hebben we nog niet.
Hier ben ik het deels mee eens, deels mee oneens. Matig: zonder meer, al zeg ik dat gevoelsmatig en zonder enige kennis van wat de mogelijkheden waren of zijn geworden na de verkopen van Gakpo en Madueke. Het is makkelijk om te roepen dat we vijf spelers erbij hadden moeten halen, had ik zelf ook graag gezien, maar het budget is niet oneindig.

Visieloos? Mwah. Er is duidelijk gekozen om te snijden in de selectie, zonder daarbij een soort sportieve zelfmoord te plegen. We zijn inderdaad minder geworden, maar met Silva, Hazard en van Aanholt zijn er wel spelers gekomen waarvan je vooraf mag verwachten dat ze van waarde kunnen zijn. Met Mauro en Boscagli krijgen we bovendien twee spelers terug die er eerst niet waren. Ideaal is het niet, maar visieloos dus ook niet. En dat komt met name ook omdat we een nieuwe TD krijgen die nu met een redelijk stevig budget aan het werk kan richting komende zomer, vermoedelijk althans. Daarmee hebben we ons op de korte termijn (hopelijk) genoeg versterkt om in deze zwakke competitie mee te doen om de bovenste plekken, zonder dat we de wat langere termijn op het spel hebben gezet. Financiële crisis lijkt bovendien afgewend.

Top is het allemaal niet, maar zo donker als sommigen het nu schetsen, dat is het wat mij betreft ook niet. Of in elk geval niet dankzij deze transferperiode. De dalende lijn is namelijk al lang geleden ingezet. En nu moeten we repareren.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ruudje kan nu iig wel een soort van baangarantie eisen natuurlijk. Het bestuur en de RvC op de achtergrond kunnen natuurlijk nu nooit maar dan ook nooit gaan lopen janken als de sportieve prestaties wat tegenvallen. Met deze keuzes (wat je er ook van vindt) kan je moeilijk eisen stellen. Voor Ruud zelf dus misschien niet zo erg, hij heeft een drukmiddel en kan ondertussen met de nieuwe TD de nieuwe selectie gaan samenstellen. Tenminste zo zou het op papier moeten zijn maargoed, we weten natuurlijk allemaal dat het anders zit.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29

Madueke wrote: 31 Jan 2023, 19:53 Dit was toch niet het (pers)moment waar Ruud ook elke keer naar verwees?
Natuurlijk wel. Brands heeft alles uitgelegd en alles verklaard
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 19:49 Voordat ik hem om m'n oren krijg... het ging mij niet om dat ie verrast was door de 2 biedingen maar door de keuze die hij 'ineens' moest maken.
Volgens mij (maar ik lees dat 'ineens' er niet in, maar ik heb het stuk van Timmer niet kunnen lezen) gaat dat vooral over Noni. En in het stuk (maar nogmaals: dat kan op iets anders duiden): was de angst er vooral dat als er iets met Cody zou gebeuren, PSV ineens naar de pijpen van de KNVB moest gaan dansen". Daarom Cody verkocht en vervolgens 'ineens' Madueke.
Als wij dit seizoen toch onder nul waren gekomen, hadden we ons bij de KNVB moeten melden met een uitgebreid plan.”

Die kans was toch minimaal?

,,Als er iets met Cody (Gakpo, red.) was gebeurd, was dat niet helemaal zeker.
Maar wellicht doel jij op een ander deel in het interview. Vandaar dat ik benieuwd was naar de quote cq. bron, omdat we het makkelijk over twee verschillende zaken konden hebben.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
PSVTOPOss
Vaste waarde in elftal
Posts: 606
Joined: 30 Jun 2022, 15:29

Juancho wrote: 31 Jan 2023, 20:09 Ruudje kan nu iig wel een soort van baangarantie eisen natuurlijk. Het bestuur en de RvC op de achtergrond kunnen natuurlijk nu nooit maar dan ook nooit gaan lopen janken als de sportieve prestaties wat tegenvallen. Met deze keuzes (wat je er ook van vindt) kan je moeilijk eisen stellen. Voor Ruud zelf dus misschien niet zo erg, hij heeft een drukmiddel en kan ondertussen met de nieuwe TD de nieuwe selectie gaan samenstellen. Tenminste zo zou het op papier moeten zijn maargoed, we weten natuurlijk allemaal dat het anders zit.
Ben ik het niet mee eens, ook met deze selectie kun je prima kampioen worden en ik zie nog steeds weinig spelers bij onze concurrenten die ik hier graag basis zou willen zien. Met Hazard Luuk Xavi Veerman Sangare Guti Van Aanholt Brantwaith Ramalho Mauro en Benitez heb je een meer dan volwaardige basis 11. En dan heb je met Fabio, Bakayoko, Ledezma, Saibari, Mwene, Teze, Obispo nog prima tot zeer prima wissels over.

Edit: Daarmee niet zeggende dat Ruud weg moet als hij géén kampioen wordt.
Post Reply