Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

Ykhim wrote: 31 Jan 2023, 20:06
Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 19:47Het is gewoon een hele matige en visieloze transferperiode geweest enkel ingegeven door de kosten te verlagen. Hij heeft ook Stewart meteen met een uitgeholde selectie opgezadeld die bol staat van huurlingen en middelmaat. Niet één transfer gedaan om een stap vooruit te zetten. Niet één strategische aankoop. Hij had de boel duidelijk niet op orde en dat hebben we nog niet.
Hier ben ik het deels mee eens, deels mee oneens. Matig: zonder meer, al zeg ik dat gevoelsmatig en zonder enige kennis van wat de mogelijkheden waren of zijn geworden na de verkopen van Gakpo en Madueke. Het is makkelijk om te roepen dat we vijf spelers erbij hadden moeten halen, had ik zelf ook graag gezien, maar het budget is niet oneindig.

Visieloos? Mwah. Er is duidelijk gekozen om te snijden in de selectie, zonder daarbij een soort sportieve zelfmoord te plegen. We zijn inderdaad minder geworden, maar met Silva, Hazard en van Aanholt zijn er wel spelers gekomen waarvan je vooraf mag verwachten dat ze van waarde kunnen zijn. Met Mauro en Boscagli krijgen we bovendien twee spelers terug die er eerst niet waren. Ideaal is het niet, maar visieloos dus ook niet. En dat komt met name ook omdat we een nieuwe TD krijgen die nu met een redelijk stevig budget aan het werk kan richting komende zomer, vermoedelijk althans. Daarmee hebben we ons op de korte termijn (hopelijk) genoeg versterkt om in deze zwakke competitie mee te doen om de bovenste plekken, zonder dat we de wat langere termijn op het spel hebben gezet. Financiële crisis lijkt bovendien afgewend.

Top is het allemaal niet, maar zo donker als sommigen het nu schetsen, dat is het wat mij betreft ook niet. Of in elk geval niet dankzij deze transferperiode. De dalende lijn is namelijk al lang geleden ingezet. En nu moeten we repareren.
Dat laatste stukje ben ik 100 procent met je eens. Deze janboel is niet ontstaan door Brands/deze winterse periode maar we hadden hier wel een grotere stap vooruit kunnen zetten dan we nu hebben gedaan. En ik zal er wel weer te makkelijk over denken maar het is ook geen rocketscience. Dat we nu op 31 januari nog moeten pushen om überhaupt twee versterkingen binnen te krijgen geeft mij aan dat de boel niet op orde was.

En ok, visieloos is het niet. Het komt visieloos op mij over dus dat zal ik anders moeten verwoorden. Ik kan me niet vinden in de gekozen visie/lijn. Er zijn deze winter enkel pleisters geplakt maar nergens een hechting gezet. Allemaal korte termijn oplossingen waardoor we imo voor de komende zomer alweer achter staan op onze concurrentie. Wij krijgen een veel grotere transformatie dan de rest van de top, iets wat onder andere komt door de keuze voor al die huurlingen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

ShovingNE2 wrote: 31 Jan 2023, 20:16
11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 19:49 Voordat ik hem om m'n oren krijg... het ging mij niet om dat ie verrast was door de 2 biedingen maar door de keuze die hij 'ineens' moest maken.
Volgens mij (maar ik lees dat 'ineens' er niet in, maar ik heb het stuk van Timmer niet kunnen lezen) gaat dat vooral over Noni. En in het stuk (maar nogmaals: dat kan op iets anders duiden): was de angst er vooral dat als er iets met Cody zou gebeuren, PSV ineens naar de pijpen van de KNVB moest gaan dansen". Daarom Cody verkocht en vervolgens 'ineens' Madueke.
Als wij dit seizoen toch onder nul waren gekomen, hadden we ons bij de KNVB moeten melden met een uitgebreid plan.”

Die kans was toch minimaal?

,,Als er iets met Cody (Gakpo, red.) was gebeurd, was dat niet helemaal zeker.
Mijn punt is dat Brands ons mee neemt naar het moment dat er 2 topspelers verkocht werden dat hij op dat moment moet kiezen te investeren in de lange termijn of korte termijn. Hij zegt dat het de korte termijn is geworden maar dat er wel voor Tsygankov een groot contract klaar lag. Als het doel was om enkel te investeren als we echt overtuigd waren dat had dat verhaal geklopt.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 20:19 Mijn punt is dat Brands ons mee neemt naar het moment dat er 2 topspelers verkocht werden dat hij op dat moment moet kiezen te investeren in de lange termijn of korte termijn.
Ah zo.

Zou dat te maken hebben met de onzekerheid over Ruud en zijn al dan niet aanblijven? (Open vraag, benieuwd of jij denkt dat het mee kan spelen).
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

De voetbalwereld is enorm opportunistisch waar leugens, bedrog en eigen gewin voor eigen bestwil niet vreemd is. Brands weet daar alles van. Ik zou niet alle uitspraken te letterlijk nemen ;) Dat geldt overigens voor meerdere personen hier die regelmatig terug refereren aan krantenknipsels om er een groot "wat is het nou" mysterie van te maken. Zal verder geen namen noemen.. ;)
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Heruone wrote: 31 Jan 2023, 20:22 Zal verder geen namen noemen.. ;)
Quote me dan op zijn minst. :angry: :angry: :angry:
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00

ShovingNE2 wrote: 31 Jan 2023, 20:21
11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 20:19 Mijn punt is dat Brands ons mee neemt naar het moment dat er 2 topspelers verkocht werden dat hij op dat moment moet kiezen te investeren in de lange termijn of korte termijn.
Ah zo.

Zou dat te maken hebben met de onzekerheid over Ruud en zijn al dan niet aanblijven? (Open vraag, benieuwd of jij denkt dat het mee kan spelen).
Ruud gaat niet weg. Geeft Brands in elk geval aan in het VI interview. ''Ruud, jij bent hier niet voor één jaar''. Aldus Brands.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Je moet wel LEZEN wat er staat hé!!!
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 31 Jan 2023, 20:24
ShovingNE2 wrote: 31 Jan 2023, 20:21

Ah zo.

Zou dat te maken hebben met de onzekerheid over Ruud en zijn al dan niet aanblijven? (Open vraag, benieuwd of jij denkt dat het mee kan spelen).
Ruud gaat niet weg. Geeft Brands in elk geval aan in het VI interview. ''Ruud, jij bent hier niet voor één jaar''. Aldus Brands.
Vrij opmerkelijk vond ik dat, want in precies hetzelfde identieke interview van Rik is er geen woord gerept over het functioneren en de positie van Ruud. Zou Rik toevallig meer weten?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips

Heruone wrote: 31 Jan 2023, 20:22 De voetbalwereld is enorm opportunistisch waar leugens, bedrog en eigen gewin voor eigen bestwil niet vreemd is. Brands weet daar alles van. Ik zou niet alle uitspraken te letterlijk nemen ;) Dat geldt overigens voor meerdere personen hier die regelmatig terug refereren aan krantenknipsels om er een groot "wat is het nou" mysterie van te maken. Zal verder geen namen noemen.. ;)
Jij was, net als ik, heel erg fan van het verkopen van Madueke omdat je daar heel veel mee kan doen en vooruit kan. Maar PSV heeft hem wel verkocht en er praktisch niets mee gedaan. Dan hadden ze beter Madueke kunnen behouden toch?

Als je echt opnieuw wil beginnen als club dan begin je niet komende maandag maar nu. Die kans heeft PSV laten lopen. De enige valide reden zou zijn om Ruud eruit te bonjouren als hij niet minstens top 2 haalt. Want dan kun je met een nieuwe visie aan de gang en een trainer daarbij aanstellen. Maar dan worden het lagere salarissen en lagere transfersommen want anders lopen de kosten en baten weer uit balans.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Ik ben ook geen Ruud fan tot nu toe maar als hij kan natuurlijk maar zo 3-5de eindigen he in deze idiote competitie waar we er slechter op zijn geworden. Dat is ook volslagen dom als ze het pas einde seizoen doen. Had dan ballen getoond en deze winter hard maar eerlijk de keuze gemaakt. Kon je Bosz of een andere coach halen en alvast gaan bouwen (dat willen we toch zo graag?) richting volgend seizoen.

Wordt nog gezellig druk dan komende voorbereiding. Een nieuw elftal en nieuwe staf :mrgreen:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

11 Sir Tinus wrote: 31 Jan 2023, 20:27 Maar PSV heeft hem wel verkocht en er praktisch niets mee gedaan. Dan hadden ze beter Madueke kunnen behouden toch?
Ik denk dat in deze context de vraag "verkoop je Madueke?" gezien het bod van Chelsea en "wat hadden we er vervolgens mee kunnen doen" redelijk van elkaar losstaan. Verder wel met je eens. Idealiter had je deze window al 1 a 2 spelers willen hebben voor komend seizoen. Dat is helaas niet gebeurd. Ik vind het van dat betreft jammer dat er geen optie op Hazard zit.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Rolarstar
Ballenjongen
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2023, 20:58
Clubvoorkeur: PSV

Een uur nadat we een interview geven met de woorden 'We willen minder risico nemen' komt het nieuws naar buiten dat we een dikke 3 miljoen neertellen voor 4 maanden Hazard. Bizar beleid...
TomPSV
Legende
Posts: 14,764
Joined: 04 Aug 2018, 14:33

Rolarstar wrote: 31 Jan 2023, 20:31 Een uur nadat we een interview geven met de woorden 'We willen minder risico nemen' komt het nieuws naar buiten dat we een dikke 3 miljoen neertellen voor 4 maanden Hazard. Bizar beleid...
Dit kan toch niet waar zijn? Man man man wat een beleid wordt er gevoerd. Paniekvoetbal.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV

Rolarstar wrote: 31 Jan 2023, 20:31 Een uur nadat we een interview geven met de woorden 'We willen minder risico nemen' komt het nieuws naar buiten dat we een dikke 3 miljoen neertellen voor 4 maanden Hazard. Bizar beleid...
Tja, wat had je dan verwacht? Ik kreeg de Rik (Shoving dus) over mij heen toen ik zei dat een huur van Malen ook in die richting zou gaan of zelfs nog hoger. Huren is niet goedkoop, het is een hele dure pleister. Zeker met dit soort spelers.

Goed, ik lees dus dat de verkoop van Gakpo niet genoeg was om een verlies te coveren. En mij maar voor gek verklaren dat ik aan de noodrem trok over ons financiele beleid. Het is gewoon belachelijk zoals Gerbrands te werk is gegaan. Echt kwankzinnig wat een risicos er zijn genomen.
Rolarstar
Ballenjongen
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2023, 20:58
Clubvoorkeur: PSV

Menno1 wrote: 31 Jan 2023, 20:37 Tja, wat had je dan verwacht? Ik kreeg de Rik (Shoving dus) over mij heen toen ik zei dat een huur van Malen ook in die richting zou gaan of zelfs nog hoger. Huren is niet goedkoop, het is een hele dure pleister. Zeker met dit soort spelers.

Goed, ik lees dus dat de verkoop van Gakpo niet genoeg was om een verlies te coveren. En mij maar voor gek verklaren dat ik aan de noodrem trok over ons financiele beleid. Het is gewoon belachelijk zoals Gerbrands te werk is gegaan. Echt kwankzinnig wat een risicos er zijn genomen.
Marcel vertoond het zelfde patroon door nu voor bizarre bedragen spelers te huren op het allerlaatste moment. 7 punten verloren na de winterstop en dan uit paniek de zoveelste keus naar binnen halen op de laatste dag van de transfermarkt.

Iedereen heeft het over schoon schip maken, maar in mijn ogen valt dat niet te rijmen met 3 miljoen betalen voor 4 maanden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Wil iemand me uitleggen hoe 4 maanden zo veel miljoen voor hem kost?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 20:56 Wil iemand me uitleggen hoe 4 maanden zo veel miljoen voor hem kost?
Ja, de Rikkert himself:

Rolarstar
Ballenjongen
Posts: 7
Joined: 26 Jan 2023, 20:58
Clubvoorkeur: PSV

Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 20:56 Wil iemand me uitleggen hoe 4 maanden zo veel miljoen voor hem kost?
€500.000 huursom
€2.500.000/€3.000.000 salariskosten wat PSV overneemt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 20:57
Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 20:56 Wil iemand me uitleggen hoe 4 maanden zo veel miljoen voor hem kost?
Ja, de Rikkert himself:

Ik lees geen uitleg.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Dat is wel de kern, aangezien het salaris het leeuwendeel van dat bedrag behelst. We hadden ook een speler van Helmond Sport kunnen huren, zou een stuk goedkoper zijn geweest want nauwelijks salaris.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00

Ik lees graag waar de 3 miljoen op 4 maanden vandaan komt.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 21:02 Ik lees graag waar de 3 miljoen op 4 maanden vandaan komt.
Uit de opbrengsten van het dure bier, dus dat wordt doorzuipen!
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Thijs wrote: 31 Jan 2023, 21:03
Ardbeg wrote: 31 Jan 2023, 21:02 Ik lees graag waar de 3 miljoen op 4 maanden vandaan komt.
Uit de opbrengsten van het dure bier, dus dat wordt doorzuipen!
Hoe duurder het bier, hoe minder er gedronken hoeft te worden. Nog een paar jaar inflatie en we kunnen ons na iedere thuiswedstrijd een Hoever permitteren.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Grasmat wrote: 31 Jan 2023, 21:05
Thijs wrote: 31 Jan 2023, 21:03
Uit de opbrengsten van het dure bier, dus dat wordt doorzuipen!
Hoe duurder het bier, hoe minder er gedronken hoeft te worden. Nog een paar jaar inflatie en we kunnen ons na iedere thuiswedstrijd een Hoever permitteren.
Maar hoe meer Hoevers er spelen, hoe meer bier je nodig hebt…
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Holy fuck, die is goed doordacht. Laat PSV dit maar niet lezen, anders is ie komende zomer weer terug hier. :treurig:
Post Reply