Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
PsvBmg
Vaste waarde in elftal
Posts: 566
Joined: 14 Jul 2021, 21:41
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 14 Jun 2023, 10:17 Middenveld Guti, Spierings en Veerman. Hopen dat Steijn écht gaat mislukken bij Ajax dan, want top 2 wordt wel erg lastig met zo'n middenveld hoor. Te licht, mist te veel kwaliteiten. Ik mag hopen dat PSV dat ook zo ziet. Sangaré was niet op zijn best maar was stiekem toch echt heel belangrijk voor PSV hoor. Met zijn vertrek heeft het middenveld echt een kwaliteitsimpuls nodig.
Doe mij maar spierings,veerman en xavi op het middenveld maar dan wel met een super duo als centrale verdedigers
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 14 Jun 2023, 10:17 Middenveld Guti, Spierings en Veerman. Hopen dat Steijn écht gaat mislukken bij Ajax dan, want top 2 wordt wel erg lastig met zo'n middenveld hoor. Te licht, mist te veel kwaliteiten. Ik mag hopen dat PSV dat ook zo ziet. Sangaré was niet op zijn best maar was stiekem toch echt heel belangrijk voor PSV hoor. Met zijn vertrek heeft het middenveld echt een kwaliteitsimpuls nodig.
Ja, dit middenveld gaat het ook never nooit worden onder Bosz
Den Willy
Veelbelovend talent
Posts: 102
Joined: 07 Jun 2023, 12:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PsvBmg wrote: 14 Jun 2023, 10:23
Persepolis wrote: 14 Jun 2023, 10:17 Middenveld Guti, Spierings en Veerman. Hopen dat Steijn écht gaat mislukken bij Ajax dan, want top 2 wordt wel erg lastig met zo'n middenveld hoor. Te licht, mist te veel kwaliteiten. Ik mag hopen dat PSV dat ook zo ziet. Sangaré was niet op zijn best maar was stiekem toch echt heel belangrijk voor PSV hoor. Met zijn vertrek heeft het middenveld echt een kwaliteitsimpuls nodig.
Doe mij maar spierings,veerman en xavi op het middenveld maar dan wel met een super duo als centrale verdedigers
Voetballend helemaal dik ok maar ik ben bang dat je dan fysiek tekort zal komen, vooral Europees.
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 14 Jun 2023, 08:23 Maar een middenveld met Guti, Spierings, Veerman mist toch gewoon diepgang en scorend vermogen?
Dit zou dan ook niet mijn beoogde middenveld zijn, maar Spierings is in mijn ogen (van origine) geen speler zonder voetballend/scorend vermogen.

-Veerman-Gutierrez-Xavi-

Als Veerman ontbreekt oplossen met Spierings of Til. Als Gutierrez ontbreekt oplossen met Spierings. Als Xavi ontbreekt oplossen met Til. Saibari nog achter de hand die als hij zich goed ontwikkelt ook een rol van betekenis kan spelen.

Spierings in zijn laatste halve seizoen bij RKC.

RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSV90 wrote: 14 Jun 2023, 11:12
Ykhim wrote: 14 Jun 2023, 08:23 Maar een middenveld met Guti, Spierings, Veerman mist toch gewoon diepgang en scorend vermogen?
Dit zou dan ook niet mijn beoogde middenveld zijn, maar Spierings is in mijn ogen (van origine) geen speler zonder voetballend/scorend vermogen.

-Veerman-Gutierrez-Xavi-

Als Veerman ontbreekt oplossen met Spierings of Til. Als Gutierrez ontbreekt oplossen met Spierings. Als Xavi ontbreekt oplossen met Til. Saibari nog achter de hand die als hij zich goed ontwikkelt ook een rol van betekenis kan spelen.

Spierings in zijn laatste halve seizoen bij RKC.

Dus Spierings is meer een Guti, dan een Sangare?

Hij verbaasd me wel met zijn functionele techniek bij die laatste goal, en is ook niet bang om van afstand te schieten (wat we dit seizoen misten)
PSV90
Nationale topspeler
Posts: 2,965
Joined: 05 Dec 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 14 Jun 2023, 11:14 Dus Spierings is meer een Guti, dan een Sangare?
Ik ga niet doen alsof ik Spierings goed ken, maar ik zou zeggen van wel. Waarbij ik denk dat Gutierrez wat meer passie en strijd brengt en Spierings wat meer op inzicht doet.

Overigens speelde Bosz bij Ajax met De Jong, Schöne en vdBeek. Als dat niet te licht is moet Gutierrez, Veerman en Xavi in mijn ogen ook kunnen.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Spierings Veerman Xavi is perfect. Pna
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb echt het gevoel dat Guti heeft aangegeven nog wel voor zijn kans te willen gaan bij Bosz.

Denk dat Bosz in hem gewoon de ideale 6 ziet.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Guti is op vakantie met familie. Die is daar nu helemaal niet mee bezig, heeft schijnbaar nog niet eens met Bosz gesproken zelfs.

Hij heeft een aantal aanbiedingen op zak en als hij straks terugkomt gaat hij een beslissing nemen, zoals door hemzelf ook al aangegeven.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat denk ik niet. In vijf seizoenen bij ons letterlijk maar een seizoen onbetwiste basisspeler geweest. Op basis van wat zou Bosz in hem de ideale 6 zien?

Guti is een held en hij mag altijd blijven, maar voor mijn gevoel geen man overboord mocht hij gaan.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik had het gevoel dat Spierings de opvolger van Guti moest worden. Dat PSV nooit een aanbieding heeft gedaan zegt wel wat.
User avatar
Tjompie
Internationale topspeler
Posts: 3,060
Joined: 28 Aug 2021, 18:57
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heeft dus ook een clausule in zijn contract ;)

User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Liefdadigheidsinstelling PSV Eindhoven.

Al snap ik het hier wel enigszins, anders was hij transfervrij weggegaan.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Staat er ook voor welk bedrag hij ongeveer weg mag?
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Joenepsv wrote: 27 Jun 2023, 08:03 Staat er ook voor welk bedrag hij ongeveer weg mag?
Nope. Alleen "enkele miljoenen". Dat was afgesproken bij verlenging contract. Anders was ie vorig jaar gratis de deur uit gelopen.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 27 Jun 2023, 07:59 Liefdadigheidsinstelling PSV Eindhoven.

Al snap ik het hier wel enigszins, anders was hij transfervrij weggegaan.
Zo is er altijd wel een reden. Hopelijk gaat Earnie het een stuk beter doen dan Baco. Wat een ramp was die man, de zoon van Jan Reker.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 27 Jun 2023, 07:59 Liefdadigheidsinstelling PSV Eindhoven.

Al snap ik het hier wel enigszins, anders was hij transfervrij weggegaan.
Het zegt denk ik veel over de positie waarin PSV zich heeft gedraaid de afgelopen vijf jaar, waarin mismanagement, een gebrek aan visie en te veel blunders en te weinig innovatief denken heeft geleid tot drie trainerswisselingen (excl interim), ongebalanceerde selecties met geringe (waarde)groei en geen titels noch CL-voetbal. Die ‘reclame’ maakt het imo moeilijk om kwaliteitsspelers aan te trekken die nu net zo lief of liever bij middelmatige clubs in heel Europa (zoals bv Tsygankov naar Girona), we weinig tot niets te eisen hebben bij het behouden van spelers en met iedereen moeten ‘meedenken’ (Gakpo, Sangaré, Simons, Gutiérrez). Niet onlogisch dus in de huidige situatie, maar dat laat zien hoezeer we CL voetbal nodig hebben en we wb technisch beleid echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het was toch gewoon prima om zijn contract te verlengen vorig jaar? Anders had je hem weg moeten doen voor nagenoeg niets en dit jaar is hij gewoon waardevol geweest en ontvangen we miljoenen alsnog. Vorig jaar stond in het teken van bij elkaar houden en doorbouwen met fatsoenlijke keeper en spits.

Ik gun hem die stap maar zou het nog fijner vinden als ie blijft. Mag van mij 100% in de basis. Zonder clausule ging PSV er ook geen 8 miljoen uit halen.
User avatar
Klapstoel
Basisspeler
Posts: 491
Joined: 16 Jul 2022, 14:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 27 Jun 2023, 08:15
Vanthaman18 wrote: 27 Jun 2023, 07:59 Liefdadigheidsinstelling PSV Eindhoven.

Al snap ik het hier wel enigszins, anders was hij transfervrij weggegaan.
Het zegt denk ik veel over de positie waarin PSV zich heeft gedraaid de afgelopen vijf jaar, waarin mismanagement, een gebrek aan visie en te veel blunders en te weinig innovatief denken heeft geleid tot drie trainerswisselingen (excl interim), ongebalanceerde selecties met geringe (waarde)groei en geen titels noch CL-voetbal. Die ‘reclame’ maakt het imo moeilijk om kwaliteitsspelers aan te trekken die nu net zo lief of liever bij middelmatige clubs in heel Europa (zoals bv Tsygankov naar Girona), we weinig tot niets te eisen hebben bij het behouden van spelers en met iedereen moeten ‘meedenken’ (Gakpo, Sangaré, Simons, Gutiérrez). Niet onlogisch dus in de huidige situatie, maar dat laat zien hoezeer we CL voetbal nodig hebben en we wb technisch beleid echt uit een ander vaatje moeten gaan tappen.
Meedenken met spelers is prima als het spelers zijn die je team ook echt beter maken. Xavi, Gakpo, Depay en Wijnaldum waren dat. Guti was bij geen enkele trainer onbetwist basisspeler en dan is dat meedenken niet nodig. PSV moet ook gewoon doorselecteren bij twijfel, daar vind ik Guti, Obispo, Ramalho en Mwene een mooie voorbeelden van. Niet elk jaar opnieuw proberen en verlengen. Verlies nemen en laten gaan desnoods een keer transfervrij
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

#JohnOut
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is ie al.
d'Oude
Vaste waarde in elftal
Posts: 658
Joined: 04 Nov 2020, 16:05
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tsygankov... the one that got away. Doet het (obv statistieken) redelijk goed bij Girona.

On topic: Guti heeft het hier super gedaan uiteindelijk, is uit geslagen positie terug gekomen en heeft afgelopen seizoen onterecht vaak zich weer terug moeten knokken. Financieel gaan we er niet wijs van worden maar hij verdiend de transfer die hij verlangd obv zijn strijd en inzet, waar het nooit aan gelegen heeft.
One can only hope
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1,867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 27 Jun 2023, 08:21 Het was toch gewoon prima om zijn contract te verlengen vorig jaar? Anders had je hem weg moeten doen voor nagenoeg niets en dit jaar is hij gewoon waardevol geweest en ontvangen we miljoenen alsnog. Vorig jaar stond in het teken van bij elkaar houden en doorbouwen met fatsoenlijke keeper en spits.

Ik gun hem die stap maar zou het nog fijner vinden als ie blijft. Mag van mij 100% in de basis. Zonder clausule ging PSV er ook geen 8 miljoen uit halen.
Jij denk niet dat Guti ook rijkelijk beloond is voor contract verlenging dmv salaris verhoging en tekengeld? Die paar miljoen is zal niet veel afwijken van de kosten van verlenging gok ik zo.

Verder gun ik Guti zeker meer speeltijd, hier of ergens anders.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mikelvb wrote: 27 Jun 2023, 08:41
11 Tinus wrote: 27 Jun 2023, 08:21 Het was toch gewoon prima om zijn contract te verlengen vorig jaar? Anders had je hem weg moeten doen voor nagenoeg niets en dit jaar is hij gewoon waardevol geweest en ontvangen we miljoenen alsnog. Vorig jaar stond in het teken van bij elkaar houden en doorbouwen met fatsoenlijke keeper en spits.

Ik gun hem die stap maar zou het nog fijner vinden als ie blijft. Mag van mij 100% in de basis. Zonder clausule ging PSV er ook geen 8 miljoen uit halen.
Jij denk niet dat Guti ook rijkelijk beloond is voor contract verlenging dmv salaris verhoging en tekengeld? Die paar miljoen is zal niet veel afwijken van de kosten van verlenging gok ik zo.

Verder gun ik Guti zeker meer speeltijd, hier of ergens anders.
Dat lijkt mij erg sterk dat hij zoveel tekengeld krijgt voor een contractverlenging met dergelijke afspraken. Maar ik weet het niet want ik was er niet bij. Wat ik wel weet is dat met de wetenschap van nu ik het vorig jaar ook zo gewild zou hebben. Dus van wanbeleid is helemaal geen sprake ondanks dat de John bashers weer komen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Met die clausule hoop ik gewoon dat Guti nu zo snel mogelijk weggaat. Hij heeft zijn zinnen gezet op een vertrek.
Dan kan Guti zich goed voorbereiden op het nieuwe seizoen en kunnen wij ook verder.
Post Reply