Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%

Total votes: 111
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Is een te groot risico. Laat hem het eerst maar eens zien bij een Utrecht of Vitesse.
Persepolis
Vedette

Daarbij ben ik het er ook niet mee eens. GAE had niks in te brengen behalve de kans die PSV ze schonk, wat goed afgemaakt werd. Ik had geen moment het gevoel dat het beide kanten opkon, zelfs na de 1-0 niet. Het was bus parkeren en hopen dat de goal van PSV zo lang mogelijk uitbleef. Zijn goed recht, maar dat doen de meeste trainers in de Eredivisie net zo goed. Bijzonder was zijn strijdplan niet, in ieder geval niet vanavond.
MaartenV
Nationale topspeler

Een garantie op succes heb je nooit, ook niet met cocu of bosz.

Met cocu heb je een garantie dat het weer ouderwets saai wordt.

Met bosz is ook net zo goed een gok, heeft als coach weinig bijzonders gedaan de afgelopen 5 jaar. En voelt niet als een type dat bij PSV zou passen.
Karfiooltje
Nationale topspeler

Volgend jaar wordt Go Ahead leeggekocht en dan kan V Wonderen er ineens niet veel meer van
Mick Jagger
Lid van verdienste

Dat denk ik niet, want hij vertrekt aan het einde van het seizoen. ;)

Ik vind hem boeiend om in de gaten te houden, doet het fantastisch bij Go Ahead qua resultaten, maar ik vind het ook nog te vroeg. Bij Go Ahead mag hij, bij PSV moet hij. Laat hem eerst naar een club gaan waar je vaker moet voordat we hem als reële toekomstige optie gaan zien.
ComeOnPSV
Vedette

Misschien een optie voor de directie?
Alfred Schreuder..

Ben zelf niet een mega fan, maar hij is best populair.
Persepolis
Vedette

Die is toch net 2 maanden trainer van Club Brugge? Doet het niet bijster goed maar zal een beetje vroeg zijn om weer te vertrekken.
koetje
Legende

Geen hoogvlieger gebleken tot nu toe, die Schreuder.
ruuddevil
Legende

Klagen over gebrek aan respect als je al je hele leven rondloopt om de voetballerij. Blijft een jankerd die dikke.

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/10 ... -pijn.html
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Karfiooltje wrote: 02 Mar 2022, 23:03 Volgend jaar wordt Go Ahead leeggekocht en dan kan V Wonderen er ineens niet veel meer van
Ja wand V Wonderen gaat weg bij GAE en waarschijnlijk naar Heerenveen.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2022, 07:59
Karfiooltje wrote: 02 Mar 2022, 23:03 Volgend jaar wordt Go Ahead leeggekocht en dan kan V Wonderen er ineens niet veel meer van
Prima, als hij het daar ook een paar seizoenen laat zien kan het een interessante optie worden. Maar ik hoop dat tegen die tijd Van Nistelrooy er klaar voor is. Is GAE geen leuke club voor hem trouwens? Mits ze in de ED blijven.

Alfred Schreuder is tactisch heel sterk maar een assistent, als hij bij Club nu faalt zou ik proberen hem over een paar jaar naast Van Nistelrooy op de bank te krijgen. Zijn tactisch vermogen en ervaring kunnen heel waardevol voor hem zijn.
11 Tinus
Legende

Sensation wrote: 03 Mar 2022, 08:03
11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2022, 07:59

Alfred Schreuder is tactisch heel sterk maar een assistent, als hij bij Club nu faalt zou ik proberen hem over een paar jaar naast Van Nistelrooy op de bank te krijgen. Zijn tactisch vermogen en ervaring kunnen heel waardevol voor hem zijn.
Het is te vroeg om hem enkel als assistent weg te zetten want hij heeft te weinig op eigen benen gestaan maar het is absoluut zeer interessant om hem aan Ruud te koppelen. Maar wij kunnen dat wel doen op een forum maar nog belangrijker is dat Ruud zelf iemand vind die hem aan kan vullen en gezien zou kunnen worden als technisch zwaargewicht.
Sensation
Lid scoutingsteam

11 Sir Tinus wrote: 03 Mar 2022, 08:07

Het is te vroeg om hem enkel als assistent weg te zetten want hij heeft te weinig op eigen benen gestaan maar het is absoluut zeer interessant om hem aan Ruud te koppelen. Maar wij kunnen dat wel doen op een forum maar nog belangrijker is dat Ruud zelf iemand vind die hem aan kan vullen en gezien zou kunnen worden als technisch zwaargewicht.
Ja klopt, maar is een gevoel wat ik heb. En dat laatste ben ik met je eens, maar qua tactische know-how en ervaring zou ik het als match zien. Maar Ruud is zelf verstandig genoeg om niet alleen maar onervaren ja-knikkers naast zich neer te zetten. Een Schreuder, Brood of Langeler zou een prima aanvulling zijn, maar natuurlijk is het aan hem zelf (en de kennis van Brands nu als AD zal ook meehelpen hier een keuze in te maken). Maar zover zijn we nog lang niet, eerst maar eens een opvolger voor Schmidt :mrgreen:
Robson de Souza
Vedette

MaartenV wrote: 02 Mar 2022, 22:44 Zo typisch PSV om te gaan voor iemand die zich al bewezen heeft bij de subtop. Of een zgn geslaagde trainer te halen die op een zijspoor is beland.

Terwijl je gewoon hier een goede coach ziet die zijn team op verschillende manieren kan laten spelen. Vandaag klopte zijn strijdplan weer. En het was indrukwekkend hoe ze erin vlogen met veel snelle combinaties. Tot die 0-1 had ik het gevoel dat het beide kanten uitkon. En dat is gewoon goed voor een team van de statuur GAE tegen PSV.

Mooi die bevlogenheid ook. En een aantal keer mooi druk gezet. De wedstrijd vandaag wordt beslist door die rode kaart. Tweede helft deed PSV het goed. Dan valt er voor GAE niks te halen.

Maar de resultaten met GAE, het tempo, de bevlogenheid, de klik met het thuispubliek. Laat maar komen die gast. Gewoon een normale gast ook. Niet zo een arrogante voetbalprofessor.
Hoe kom je erbij dat zijn strijdplan klopte gisteren? Wij hadden 27 schoten. Eagles één echte kans, ook nog door een fout van ons. Ook zonder rode kaart waren we oppermachtig.
Zie hier de statistieken:
https://www.sofascore.com/go-ahead-eagl ... en/cjbsEjb
Van Wonderen speelde wat aanvallender dan zondag tegen Ajax en dat was een misrekening. Ik denk daarom dat hij helemaal (nog) niet klaar is voor een club als PSV. Laat hem eerst maar FC Utrecht of FC Twente coachen.
Sensation
Lid scoutingsteam

Robson de Souza wrote: 03 Mar 2022, 08:47
MaartenV wrote: 02 Mar 2022, 22:44 Zo typisch PSV om te gaan voor iemand die zich al bewezen heeft bij de subtop. Of een zgn geslaagde trainer te halen die op een zijspoor is beland.

Terwijl je gewoon hier een goede coach ziet die zijn team op verschillende manieren kan laten spelen. Vandaag klopte zijn strijdplan weer. En het was indrukwekkend hoe ze erin vlogen met veel snelle combinaties. Tot die 0-1 had ik het gevoel dat het beide kanten uitkon. En dat is gewoon goed voor een team van de statuur GAE tegen PSV.

Mooi die bevlogenheid ook. En een aantal keer mooi druk gezet. De wedstrijd vandaag wordt beslist door die rode kaart. Tweede helft deed PSV het goed. Dan valt er voor GAE niks te halen.

Maar de resultaten met GAE, het tempo, de bevlogenheid, de klik met het thuispubliek. Laat maar komen die gast. Gewoon een normale gast ook. Niet zo een arrogante voetbalprofessor.
Hoe kom je erbij dat zijn strijdplan klopte gisteren? Wij hadden 27 schoten. Eagles één echte kans, ook nog door een fout van ons. Ook zonder rode kaart waren we oppermachtig.
Zie hier de statistieken:
https://www.sofascore.com/go-ahead-eagl ... en/cjbsEjb
Van Wonderen speelde wat aanvallender dan zondag tegen Ajax en dat was een misrekening. Ik denk daarom dat hij helemaal (nog) niet klaar is voor een club als PSV. Laat hem eerst maar FC Utrecht of FC Twente coachen.
Statistieken zeggen veel, maar niet alles. Zoals in VI Pro artikel werd uitgelegd: Ajax speelt met meer aanvallers dan dat wij doen, vandaar dat GAE tegen hun met 5 verdedigers speelde. PSV staat dus bekend om trechtervoetbal waardoor hij dat wilde opvangen met twee CV's en twee CVM's kort daarvoor waardoor er centraal een blok van 4 komt te staan. Wat GAE vooral opbreekt is het breedhouden van Madueke in combinatie met het zwervende van Zahavi, Götze en Veerman, daarvoor zijn de spelers van GAE (logisch) tactisch niet sterk genoeg om dat op te vangen.
Go Ahead is onder Kees van Wonderen een tactische kameleon dat daar een specifiek strijdplan tegenover zet. Waar tegen Ajax - dat vaak met vijf man aanvalt - nog aangetreden is met een vijfmansdefensie, kiest Go Ahead dit keer voor een 4-2-3-1-variant. Dit is immers eerder effectief gebleken tegen PSV. Tegen de Eindhovenaren is het vooral belangrijk om het centrum gesloten dat houden. Dat organiseert Go Ahead in deze tactiek met twee centrale verdedigers en twee controleurs daar kort voor. Aan de zijkanten zijn de overlappende backs van PSV in theorie eveneens eenvoudig te verdedigen vanuit deze structuur. Buitenspelers Iñigo Córdoba en Ragnar Oratmangoe moeten dan simpelweg naar achteren om hun vleugelverdedigers te ondersteunen.

Van Wonderen zorgt er met zijn tactiek voor dat bij PSV alleen ruimtes liggen bij het centrale kwartet achterin. Jordan Teze, Olivier Boscagli, Ibrahim Sangaré en Érick Gutiérrez verplaatsen de bal van flank naar flank op posities waar Go Ahead dat niet erg vindt. Op dat vlak is Veerman een welkome aanvulling. De spelmaker staat vaak aan de basis van de spaarzame dreigende aanvallen van PSV in de eerste helft. Doordat hij net als Götze veel over het veld zwerft, vraagt zijn aanwezigheid veel communicatie bij de tegenstander. Zeker op momenten dat Sangaré in de eindfase ook nog ten aanval trekt.
Massimo
Legende

Trainers als Van Wonderen hebben we al zo vaak voorbij zien komen door de jaren heen. Goed overkomen, maar buiten doorgaans behoorlijke dingen zeggen en overpresteren met de desbetreffende club Om dan te denken dat hij de uitzondering op de regel is, lijkt me een ietwat grote gok.
Ardbeg
Mister PSV

Heb je gezien hoeveel tactisch vermogen in dat Pinky & The Brain hoofd van hem past?
ShovingNE2
Site Admin

Eerst maar eens op een hoger niveau presteren inderdaad.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sensation
Lid scoutingsteam

Ardbeg wrote: 03 Mar 2022, 09:06

Heb je gezien hoeveel tactisch vermogen in dat Pinky & The Brain hoofd van hem past?
Daarom, daar kan niemand aan tippen :mrgreen:
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

:lol: :lol: Time to take over the world! Maar voorlopig is zelfs Brugge nog een brug te ver...
Ardbeg
Mister PSV

Grasmat wrote: 03 Mar 2022, 09:22

:lol: :lol: Time to take over the world! Maar voorlopig is zelfs Brugge nog een brug te ver...
Speaking of: Dat Union Sint-Gillis loopt nog steeds goed! Toevalsseizoen of zit er een sterk plan/trainer achter?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ardbeg wrote: 03 Mar 2022, 09:37
Grasmat wrote: 03 Mar 2022, 09:22

Speaking of: Dat Union Sint-Gillis loopt nog steeds goed! Toevalsseizoen of zit er een sterk plan/trainer achter?
Veel buitenlands geld vanuit Brighton vooral.
Juancho
Mister PSV

Aan de andere kant zegt veel ervaring ook lang niet alles. Dat zien we nu zelfs terug bij Schmidt. Het gaat vooral om een bepaalde visie en die op de juiste wijze kunnen doorvoeren maar daarin ook flexibel zijn. Als je dat kan met minder ervaring, prima, als je dat als ervaren coach minder hebt, dan ben je vind ik minder geschikt. Bij die hele Red Bull school, worden trainers daar ook niet aangesteld als ze amper ervaring hebben? Of zelfs nog heel jong zijn?

Dus wel/geen ervaring genoeg vind ik iets te zwart/wit. Neemt niet weg dat ik v. Wonderen ook niet zou kiezen overigens, maar wel een interessante trainer om in de gaten te houden voor de toekomst.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
11 Tinus
Legende

Weinig ervaring is minder erg als er geen grote incidenten plaatsvinden. Kijk bv naar AZ dit jaar die buiten een lastige start met veel vertrekkende spelers hebben ze in de luwte aan een reeks gewerkt. Amper blessures, amper ophef, trainer doet of zegt geen stomme dingen, winnen Europees hun wedstrijdjes, winnen de toppers en het is daar een oase aan rust. Mocht daar nu iets gebeuren van de Ajax bingo onder Overmans dan moet je het maar zien hoe het dan loopt.

Vanavond is het wel weer interessant om naar AZ te kijken. Hoe gaan zij Ajax bestrijden nadat ze al een keer van Ajax wonnen en weten dat Ajax kwetsbaar is. Als hij vandaag weer Ajax eruit knikkert dan denk ik dat hij nog flink kan stijgen op de lijst met mogelijke kandidaten. Nu zou het nog 'verrassend' zijn maar wellicht is hij over een maand wel de meest logische naam. Maar ik lijk de enige te zijn op dit forum die dat zo ziet :)
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal

Grasmat wrote: 03 Mar 2022, 09:43
Ardbeg wrote: 03 Mar 2022, 09:37

Veel buitenlands geld vanuit Brighton vooral.
Dat klopt maar er zijn nauwelijks dure jongens aangetrokken. Bart Nieuwkoop is basisspeler dus dat zegt veel over de aankopen van de laatste jaren.

Lijkt me eerder gevalletje goed beleid.
Locked