Érick Gutiérrez

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jun 2023, 10:52 Niet om het een of ander maar was hij zonder die clausule echt heel veel meer waard geweest? Wij haalden hem destijds als 24-jarige speler op, iemand die basis speelde bij Pachuca, voor 6mil. Hij heeft in 5 seizoenen PSV minder wedstrijden gespeeld dan in 4 seizoenen bij Pachuca. Is ondertussen een 28-jarige speler die voor de volgende club weinig restwaarde heeft. Ik denk dat, zonder die clausule, alsnog verwachten dat we zijn aankoopsom terug zouden verdienen een utopie is. Je had er allicht een miljoen of 4-5 uitgepeuterd. Misschien kunnen we hem nog leuk in een deal betrekken met die Mexicaan waar we achteraan schijnen te zitten ;)

Desalniettemin een gewaardeerde kracht en een echte strijder.
Ja, ik zou zijn waarde wel inschatten op minimaal zijn aankoop bedrag wat volgens mij 6 miljoen was. Maar ik zou eerder denken aan 7-8 miljoen dan 1-3 miljoen. Guti is beter/belangrijker dan een simpele wisselspeler vind ik.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Van beide kanten begrijpelijk om afscheid te nemen. Guti wil spelen en zal misschien ook toe zijn aan een nieuwe avontuur na 5 jaar PSV. Voor PSV is het een redelijk goede speler met een aantal kwaliteiten die afgelopen seizoen belangrijk waren/konden zijn, maar ook meer beperkingen dan ik zou willen zien voor een belangrijke basisspeler. Voor die positie moet het toch een niveau hoger.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chivas wil Guti.
Schijnen ook al gesprekken te zijn geweest.

Hij moet de ster op het middenveld worden.

Schnitzel2023
Basisspeler
Posts: 447
Joined: 06 Jun 2023, 14:59
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vooral onder schmidt een belangrijke rol gehad. Maar prima om door te selecteren. Doelpunt bekerfinale blijft een prachtige herinnering.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3,440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En toch. Ergens. Had ik het wel gedurfd, Guti als vervanger van Sangaré en dan een groot talent voor de 6 kopen om te rijpen achter Guti.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Persepolis wrote: 27 Jun 2023, 12:41 Voor PSV is het een redelijk goede speler met een aantal kwaliteiten die afgelopen seizoen belangrijk waren/konden zijn, maar ook meer beperkingen dan ik zou willen zien voor een belangrijke basisspeler. Voor die positie moet het toch een niveau hoger.
Zou al erg blij zijn als we hem vervangen met een gelijkwaardige speler. Is al een hele prestatie.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee joh. PSV gaat Guti en Sangare prima vervangen, heb ik alle vertrouwen in.

Mooie stap voor Guti, grote club in Mexico.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2,234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ComeOnPSV wrote: 27 Jun 2023, 21:59 Chivas wil Guti.
Schijnen ook al gesprekken te zijn geweest.

Hij moet de ster op het middenveld worden.

Toch ook een club die geregeld bedragen van rond de 4 tot 5 miljoen uitgeeft aan spelers dus die tikken wel 3/4 miljoen af voor Guti. Dan moet je guti bedanken voor zijn inzet maar hem nog een jaar misbruiken als "fijn voor erbij speler" daar heeft hij terecht geen trek meer in. Alan varela en die andere Mexicaan incoming? We gaan het zien.
User avatar
Rauru
Verbannen
Posts: 32
Joined: 26 Jun 2023, 08:59
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Xavi Simons
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heeft Chivas geen interessante spelers voor PSV die wellicht betrokken kunnen worden in een eventuele deal?
Johann Vogel
Vedette
Posts: 5,895
Joined: 29 Nov 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou wel weer zonde zijn als zo’n jongen voor een fooi de deur uit gaat. Ik zou het jammer vinden dat hij weg gaat maar wel begrijpelijk vanuit beide kanten. Guti wil ergens wekelijks alleen, en wij moeten ook verder. Guti zal altijd tussen wal en schip vallen. Alleen, het blijft een prima voetballer. Eigenlijk hoop je een keer dat PSV in staat zou zijn ook een speler als Guti voor bijvoorbeeld tien miljoen te verkopen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rauru wrote: 27 Jun 2023, 22:19 Heeft Chivas geen interessante spelers voor PSV die wellicht betrokken kunnen worden in een eventuele deal?
Dat valt vies tegen.

https://www.transfermarkt.nl/deportivo- ... on_id/2022
Leon77M
Vaste waarde in elftal
Posts: 702
Joined: 08 Nov 2020, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Lijkt dus vrij serieus te zijn. Ik dacht dat ie zelf eerder had aangegeven nog in Europa te willen blijven.

vertaling:

Érick Gutiérrez is on his way to becoming a new reinforcement for Chivas. Negotiations have been with PSV for days and are on the right track.
User avatar
colocolofc
Meervoudig international
Posts: 1,306
Joined: 26 Jan 2019, 14:19
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3,349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nou dat is duidelijk. Varela, komt er maar bij!
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als hij gaat, dan liever z.s.m. Des te eerder we een vervanger binnen kunnen halen. De vraag is alleen, gaan we dan direct schakelen op de grote vis, een voorschot nemende op het vertrek van Sangare, of gaan we eerst de beoogde back-up binnenhalen?
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Onderhandelingen al dagen bezig.

User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vind het wel jammer dar hij gaat, maar als hij gaat dan inderdaad zo snel mogelijk. Kunnen wij ook verder. Ben benieuwd wie hem gaat vervangen.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Laat ze maar minimaal 6 miljoen lappen wat al een hele schappelijke prijs is. Ow wacht.... er zit natuurlijk weer een clausule in zijn contract! :wall: :lol:
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Bram
Nationale topspeler
Posts: 2,067
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bedankt Guti
iam
International
Posts: 892
Joined: 31 Aug 2022, 15:29
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: 12e man
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gracias! Zou mexico ook missen als je al die beroerde taco-tenten ziet in Eindhoven.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 27 Jun 2023, 23:02 Laat ze maar minimaal 6 miljoen lappen wat al een hele schappelijke prijs is. Ow wacht.... er zit natuurlijk weer een clausule in zijn contract! :wall: :lol:
Zonder die clausule was hij gratis de deur uit gelopen. En 6mil ga je nooit krijgen, dat hebben we zelf betaald, toen hij een shitload een wedstrijden in Mexico had gespeeld, die competitie ontgroeid was en bijna 5 jaar jonger was dan nu.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 27 Jun 2023, 23:02 Laat ze maar minimaal 6 miljoen lappen wat al een hele schappelijke prijs is. Ow wacht.... er zit natuurlijk weer een clausule in zijn contract! :wall: :lol:
Dit soort gejank en gezever. Kom op zeg. Wees blij dat we iets gelapt krijgen. Als die clausule er niet was geweest was er geen contractverlenging en was Guti nu gratis de deur uitgelopen. Had je dan wel de slingers buiten gehangen?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 27 Jun 2023, 23:06
Juancho wrote: 27 Jun 2023, 23:02 Laat ze maar minimaal 6 miljoen lappen wat al een hele schappelijke prijs is. Ow wacht.... er zit natuurlijk weer een clausule in zijn contract! :wall: :lol:
Zonder die clausule was hij gratis de deur uit gelopen.
Precies, je haalt zelf ook het pijnpunt al aan waar het mis gaat. Anyway, het blijft een eeuwige discussie. Een groep vind hem matig en blij dat hij gaat, een groep vind hem redelijk en zou hem er best bij willen houden en een groep die in hem een gewaardeerde basiskracht zien.

En dan krijg je vanzelf de verschillen in bedragen waarmee je tevreden zou zijn. Ik vind dat als PSV de volgende stap(pen) wil zetten jongens als Guti voor veel meer de deur uit moeten. Dan kan jezelf ook verder.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee, dan was er uiteraard ook weer iets te zeuren.

Ik ga Guti missen. Zijn transformatie is wonderbaarlijk geweest en heeft ons een ontzettend nuttige en strijdbare speler opgeleverd die helaas te weinig gebruikt is.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik troost me met de gedachte dat Gutiérrez voor een prachtige club met een gigantische achterban gaat spelen. Komt daar als een hele grote meneer uit Europa binnen, zal daar op handen gedragen worden en is samen met familie weer iets dichterbij huis. Prachtige transfer, zo bezien. Hopelijk wint 'ie alles wat er te winnen valt.

Voorbeeldprof, strijder en topkerel. Ik ga hem missen.
Post Reply