Opvolging Roger Schmidt
- hondjevandebakker
- Internationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
- De Realist
- ShovingNE2
- Site Admin
-
- Vaste waarde in elftal
- Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák
- hondjevandebakker
PSV zal toch wel meer namen op het lijstje hebben staan dan alleen Bosz, Koeman en Cocu. De andere namen komen gewoon nog niet naar buiten.Hannamontana wrote: ↑04 Mar 2022, 20:15 Maar nu? Alles op peter bosz die 10e staat met Lyon? Is dat het dan?
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Zie je wel dat het allemaal niet zo spannend is. Iedereen kan bedenken wat de shortlist is. Zelfs Rik 'save' Elfrink wist Koeman te noemen met Cocu. Hoe langer het duurt des te groter de kans op Bosz.Hannamontana wrote: ↑04 Mar 2022, 20:15 Maar nu? Alles op peter bosz die 10e staat met Lyon? Is dat het dan?
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
- Standbeeld
- Mister PSV
Hij hoeft natuurlijk ook niet optie 1 te zijn. Ik verwacht dat PSV gewoon rustig bij zijn zaakwaarnemer polst of hij er eventueel open voor zou staan, net zoals PSV dat waarschijnlijk doet bij tal van andere trainers.
- ShovingNE2
- Site Admin
Dit is wel heel typisch voor supporters.
Supporters vinden dat de shortlist Cocu Koeman en Bosz is. PSV heeft niets gecommuniceerd, we hebben geen idee wat zij willen.
Jij : toch wel verontrustend dat PSV deze shortlist heeft.
Komop de Menno. Hoe debiel is het om PSV deze door supporters verzonnen shortlist te verwijten. Dat is gewoon kritiek geven om het kritiek geven.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- 11 Tinus
- Legende
- Clubvoorkeur: Philips
Ik heb soms het gevoel alsof het altijd spannend moet zijn volgens sommige. We hebben Stevens Rutten Advocaat Faber vBommel en Roger gehad en die zijn in niets met elkaar te vergelijken. Misschien gaat PSV altijd voor de best beschikbare NL trainer en omdat die bij Roger zijn aanstelling niet aanwezig waren kwamen ze bij Roger uit en hebben ze gecommitteerd aan zijn visie en niet Roger gekozen nadat ze een visie hadden bepaald.
- Juancho
- Mister PSV
Ongetwijfeld maar ik mag hopen wel bij trainers die PSV ook daadwerkelijk evt graag zou willen en past bij de filosofie en richting die PSV op wil. Als Koeman daadwerkelijk benaderd is doe je dat dus niet voor de grap mag ik hopen. Dus ergens zou PSV hem een kandidaat trainer vinden. Een shortlist maak je om opties in kaart te brengen die je graag wil en verder gaat onderzoeken.Standbeeld wrote: ↑04 Mar 2022, 20:32Hij hoeft natuurlijk ook niet optie 1 te zijn. Ik verwacht dat PSV gewoon rustig bij zijn zaakwaarnemer polst of hij er eventueel open voor zou staan, net zoals PSV dat waarschijnlijk doet bij tal van andere trainers.
En in dat kader ga ik wel mee met [mention]Menno1[/mention] . Koeman vind ik iig erg lastig te plaatsen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
- ShovingNE2
- Site Admin
Koeman is met afstand de best presterende Nederlandse trainer van de afgelopen jaren die beschikbaar is.
Hoezo is lastig te plaatsen dat PSV interesse heeft in hem?
Dat is toch volstrekt logisch? Je moet echt wel in een parallel universum leven als je denkt dat hij niet in beeld zou zijn.
Dat is toch volstrekt logisch? Je moet echt wel in een parallel universum leven als je denkt dat hij niet in beeld zou zijn.
- Standbeeld
- Mister PSV
Voor mij is het ook niet meer dan logisch dat PSV de beste Nederlandse trainer die beschikbaar is polst. Maar als ik het goed begrijp zie jij een mismatch tussen "de filosofie en richting die PSV op wil" en Koeman? Kan je vertellen waarom?Juancho wrote: ↑04 Mar 2022, 20:52Ongetwijfeld maar ik mag hopen wel bij trainers die PSV ook daadwerkelijk evt graag zou willen en past bij de filosofie en richting die PSV op wil. Als Koeman daadwerkelijk benaderd is doe je dat dus niet voor de grap mag ik hopen. Dus ergens zou PSV hem een kandidaat trainer vinden. Een shortlist maak je om opties in kaart te brengen die je graag wil en verder gaat onderzoeken.Standbeeld wrote: ↑04 Mar 2022, 20:32
Hij hoeft natuurlijk ook niet optie 1 te zijn. Ik verwacht dat PSV gewoon rustig bij zijn zaakwaarnemer polst of hij er eventueel open voor zou staan, net zoals PSV dat waarschijnlijk doet bij tal van andere trainers.
En in dat kader ga ik wel mee met @Menno1 . Koeman vind ik iig erg lastig te plaatsen.
-
- Legende
Stel dat Koeman, Cocu en Bosz op de shortlist staan. Ik zeg stel, voordat er weer een stel ongestelde posters op mij af komen, dan vind ik het dus de vraag wat je profielschets is voor een nieuwe trainer. De enige overeenkomst is dat ze een verleden als trainer hebben bij een of meerdere Nederlandse topclubs.Juancho wrote: ↑04 Mar 2022, 20:52Ongetwijfeld maar ik mag hopen wel bij trainers die PSV ook daadwerkelijk evt graag zou willen en past bij de filosofie en richting die PSV op wil. Als Koeman daadwerkelijk benaderd is doe je dat dus niet voor de grap mag ik hopen. Dus ergens zou PSV hem een kandidaat trainer vinden. Een shortlist maak je om opties in kaart te brengen die je graag wil en verder gaat onderzoeken.Standbeeld wrote: ↑04 Mar 2022, 20:32
En in dat kader ga ik wel mee met @Menno1 . Koeman vind ik iig erg lastig te plaatsen.
Maar kwa voetbalvisie? Totaal verschillend. Koeman is een echte pragmaticus, Cocu een behoudende trainer en Bosz is kamikaze spektakel. Waar wil je als club naartoe, ook met het oog op de opleiding waar blijkbaar tientallen miljoenen heen gaan als we het vd Wallen plan moeten geloven.
de namen cocu, Bosz en Koeman pluk ik niet uit een hoge hoed: die worden constant door de PSV volgers Elfrink en Timmer geroepen. Mocht het niet kloppen en PSV heeft een bepaald type trainer op het oog, dan thank fuck for that, want dat zou tekenen zijn van een bepaalde visie over wat voor soort voetbal je wilt spelen.
- Juancho
- Mister PSV
[mention]Standbeeld[/mention] Om eerlijk te zijn zie ik nog helemaal niet precies waar PSV naar toe wil. Maar als je wil kiezen tussen Bosz en Koeman zie ik daar wel een groot verschil tussen ja. Iets dat ik niet helemaal kan rijmen. Ik zeg dus niet dat Koeman een slechte trainer is. Ik vind hem wel zo verschillend van een Bosz of Slot (mijn nummer 1) dat ik het niet logisch vind dat je ze door elkaar hutselt op je shortlist.
Wat contact houden is wat anders dan een serieus shortlist maken met kandidaten die je graag zou willen. Maar zo denk ik er over .
Edit: wat [mention]Menno1[/mention] dus zegt
Wat contact houden is wat anders dan een serieus shortlist maken met kandidaten die je graag zou willen. Maar zo denk ik er over .
Edit: wat [mention]Menno1[/mention] dus zegt
- Standbeeld
- Mister PSV
Nee, maar een Bosz wordt ook maar genoemd door supporters voornamelijk. Die heeft gewoon een contract bij Lyon en is op dit moment niet beschikbaar. Wellicht beschouwt een John hem helemaal niet als optie.
Het blijft allemaal koffiedik kijken, maar wellicht is de speelstijl van de trainer niet heilig. Een "nieuw type Schmidt" zou natuurlijk ook ervaring moeten hebben bij een topclub, beschikbaar zijn en zelf interesse hebben. Ik heb zelf niet het idee dat PSV risico gaat nemen door een relatief onervaren trainer aan te stellen. Maar stel een nieuw type Schmidt is niet beschikbaar, dan moet je als club natuurlijk wel verder kijken. Een Koeman heeft wel gewoon laten zien dat hij verschillende speelstijlen erin kan slijpen.
Het blijft allemaal koffiedik kijken, maar wellicht is de speelstijl van de trainer niet heilig. Een "nieuw type Schmidt" zou natuurlijk ook ervaring moeten hebben bij een topclub, beschikbaar zijn en zelf interesse hebben. Ik heb zelf niet het idee dat PSV risico gaat nemen door een relatief onervaren trainer aan te stellen. Maar stel een nieuw type Schmidt is niet beschikbaar, dan moet je als club natuurlijk wel verder kijken. Een Koeman heeft wel gewoon laten zien dat hij verschillende speelstijlen erin kan slijpen.
- Juancho
- Mister PSV
Dat is nou net mijn punt. De speelstijl van de trainer is idd niet heilig of bepalend. De visie en richting van de club wel. Je moet een situatie krijgen dat trainer zo kunnen instappen maar ook vervangbaar zijn.
Daarom zou het vreemd zijn nu met een shortlist te komen waar allerlei verschillende type coaches op staan. Dan gaat het niet om de coaches zelf maar om het feit dat de club blijkbaar niet zo goed weet welke richting op te gaan. Als dat bij Koeman zou passen, prima. Jullie maken er van dat ik hem geen goede trainer vindt. Maar dat is nou het hele punt dat ik wol duidelijk maken. Zeer als PSV meer wil inzetten op de categorie jonger toptalent en daar ook fors in wil investeren. Dan zou een type Bosz beter passen dan een Koeman toch? Eens?
Daarom zou het vreemd zijn nu met een shortlist te komen waar allerlei verschillende type coaches op staan. Dan gaat het niet om de coaches zelf maar om het feit dat de club blijkbaar niet zo goed weet welke richting op te gaan. Als dat bij Koeman zou passen, prima. Jullie maken er van dat ik hem geen goede trainer vindt. Maar dat is nou het hele punt dat ik wol duidelijk maken. Zeer als PSV meer wil inzetten op de categorie jonger toptalent en daar ook fors in wil investeren. Dan zou een type Bosz beter passen dan een Koeman toch? Eens?
- Standbeeld
- Mister PSV
- ShovingNE2
- Site Admin
Nou... de allergrootste tegenvaller voor mij was Gerbrands die zei 'ik denk alleen in goede en slechte trainers.' Dat betekent: nul visie en geen profielschets. Vooral daarom was ik blij dat hij niet meer over de nieuwe trainer zou gaan maar Brands iets later als opvolger werd gepresenteerd.
-
Dan moet je hopen dat Brands wel een visie heeft en niet hetzelfde denkt als Gerbrands. Zij hebben wel heel lang samen gewerkt en waarschijnlijk dezelfde ideeën.ShovingNE2 wrote: ↑04 Mar 2022, 22:49Nou... de allergrootste tegenvaller voor mij was Gerbrands die zei 'ik denk alleen in goede en slechte trainers.' Dat betekent: nul visie en geen profielschets. Vooral daarom was ik blij dat hij niet meer over de nieuwe trainer zou gaan maar Brands iets later als opvolger werd gepresenteerd.
- ruuddevil
- Legende
Mwah, je weet ook dat Koeman een rasopportunist is die denkt na mij de zondvloed. Een club met een lange termijn visie stelt zo iemand niet aan.ShovingNE2 wrote: ↑04 Mar 2022, 21:11 Koeman is met afstand de best presterende Nederlandse trainer van de afgelopen jaren die beschikbaar is.
- Sensation
- Lid scoutingsteam
- Clubvoorkeur: Ja
Helemaal met je eens behalve met het laatste punt, zowel Bosz als Koeman hebben aangetoond uitstekend met jonge talenten te kunnen werken.Juancho wrote: ↑04 Mar 2022, 22:38 Dat is nou net mijn punt. De speelstijl van de trainer is idd niet heilig of bepalend. De visie en richting van de club wel. Je moet een situatie krijgen dat trainer zo kunnen instappen maar ook vervangbaar zijn.
- SomaQan
- Nationale topspeler
Mijn voorkeur gaat toch uit naar Cocu. Zo'n Peter Bosz heeft nergens echt iets bewezen met zijn kamikaze voetbal los van een paar leuke uitslagen en EL finale plaats met Ajax.
(Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je terug kijkt dan had hij ook wel een behoorlijk getalenteerde elftal als je ziet waar ze allemaal terecht zijn gekomen)
Cocu daarin tegen heeft het prima gedaan als trainer van PSV en Derby County. Zeker in het 1ste seizoen voordat Rooney hem aan de nek kwam hijgen. Bij Fenerbache was het te verwachten daar is het altijd onrustig met die gekke voorzitters weinig eer te behalen.
Een trainer is eenmaal afhankelijk van zijn spelersmatriaal en ik acht dat Cocu slimmer, simpelere en realistischer voetbal zal spelen dan een Peter Bosz die een bepaalde visie in zijn hoofd heeft wat niet direct uitvoerbaar is. Zeker niet op de korte termijn. We zijn op dit moment gebaat bij iemand die ons op korte termijn CL voetbal of de titel bezorgd om het gat qua inkomsten niet groter te laten worden.
(Ik mag het eigenlijk niet zeggen, maar als je terug kijkt dan had hij ook wel een behoorlijk getalenteerde elftal als je ziet waar ze allemaal terecht zijn gekomen)
Cocu daarin tegen heeft het prima gedaan als trainer van PSV en Derby County. Zeker in het 1ste seizoen voordat Rooney hem aan de nek kwam hijgen. Bij Fenerbache was het te verwachten daar is het altijd onrustig met die gekke voorzitters weinig eer te behalen.
Een trainer is eenmaal afhankelijk van zijn spelersmatriaal en ik acht dat Cocu slimmer, simpelere en realistischer voetbal zal spelen dan een Peter Bosz die een bepaalde visie in zijn hoofd heeft wat niet direct uitvoerbaar is. Zeker niet op de korte termijn. We zijn op dit moment gebaat bij iemand die ons op korte termijn CL voetbal of de titel bezorgd om het gat qua inkomsten niet groter te laten worden.
Last edited by SomaQan on 04 Mar 2022, 23:26, edited 1 time in total.