Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%

Total votes: 111
DeBruyne
Meervoudig international

Wat mij betreft mag PSV voor Rudi Garcia gaan.

Oa kampioen geworden met Lille, speelt graag aanvallend voetbal en geeft jeugd de kans. Zit momenteel zonder club, hij is na onenigheid met het bestuur opgestapt bij zijn laatste club Lyon
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Sensation wrote: 04 Mar 2022, 23:07
Juancho wrote: 04 Mar 2022, 22:38 Dat is nou net mijn punt. De speelstijl van de trainer is idd niet heilig of bepalend. De visie en richting van de club wel. Je moet een situatie krijgen dat trainer zo kunnen instappen maar ook vervangbaar zijn.

Daarom zou het vreemd zijn nu met een shortlist te komen waar allerlei verschillende type coaches op staan. Dan gaat het niet om de coaches zelf maar om het feit dat de club blijkbaar niet zo goed weet welke richting op te gaan. Als dat bij Koeman zou passen, prima. Jullie maken er van dat ik hem geen goede trainer vindt. Maar dat is nou het hele punt dat ik wol duidelijk maken. Zeer als PSV meer wil inzetten op de categorie jonger toptalent en daar ook fors in wil investeren. Dan zou een type Bosz beter passen dan een Koeman toch? Eens?
Helemaal met je eens behalve met het laatste punt, zowel Bosz als Koeman hebben aangetoond uitstekend met jonge talenten te kunnen werken.
Koeman is zeker geen Advocaat nee 😁 en heeft inderdaad wel oog en ruimte voor talent. Maar wat ik zo kan inschatten ligt dat bij een Bosz wel een stuk hoger. Maar jij bent de trainer kenner, zeker internationaal.

PSV wil wat ik begreep fors inzetten en investeren in een bepaalde leeftijdscategorie. Die of nog net niet of anders wel na een jaar de stap naar het eerste moeten maken. Dan hoort daar wel een bepaald kader omheen.

Hoe dat er gaat uitzien... Ik ben razend benieuwd. Er zullen toch prima trainers zijn die dit een geweldige kans en uitdaging vinden.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Persepolis
Vedette

ShovingNE2 wrote: 04 Mar 2022, 21:11 Koeman is met afstand de best presterende Nederlandse trainer van de afgelopen jaren die beschikbaar is.

Dat zegt meer over Nederlandse trainers dan over Koeman.

Contact warmhouden prima, maar ik mag toch hopen dat dat het is en niet dat hij als belangrijke kandidaat werd gezien. Wat een armoede als je bij hem zou uitkomen.
ShovingNE2
Site Admin

ruuddevil wrote: 04 Mar 2022, 23:06 Mwah, je weet ook dat Koeman een rasopportunist is die denkt na mij de zondvloed. Een club met een lange termijn visie stelt zo iemand niet aan.
Een beetje het Dick Advocaat-syndroom: op korte termijn presteren. Wat dat later kost, ach.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Misschien tijd voor nieuw polletje nu Koeman, Ruud, Marsh en eigenlijk Letsch (wat snel misschien) niet meer serieus kanshebber lijken. Jonk bakt er ook niets meer van met Volendam.

Over: good old Cocu, Bosz die bijn ontslagen is, Fraser die vecht tegen degradatie of 'een niet Nederlander'....
Massimo
Legende

Niet dat ik Jonk als een serieuze kandidaat zie, maar hij speelt een keer gelijk en hij bakt er niets meer van?
Menno1
Legende

Ik vind Jonk als ook Bosz interessante kandidaten. Ik wil graag een trainer die een bepaalde visie en speelstijl heeft.

Geen pragmaticus, geen grijze muizen voetbal. Maar iemand met echt een idee en die het kan implementeren
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ik wil gewoon iemand die ons weer kampioen maakt. Op welke manier maakt me oprecht geen hol uit.
Menno1
Legende

Grasmat wrote: 05 Mar 2022, 19:59 Ik wil gewoon iemand die ons weer kampioen maakt. Op welke manier maakt me oprecht geen hol uit.
Om kampioen te worden zou je met iets bijzonders moeten komen kwa spel. Want financieel kan je niet mee met Ajax, dus moet je je ergens anders in onderscheiden.

Daarnaast ben ik er van overtuigd dat je spelers meer waard worden als je aanvallend, attractief voetbal speelt.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Menno1 wrote: 05 Mar 2022, 20:03
Grasmat wrote: 05 Mar 2022, 19:59 Ik wil gewoon iemand die ons weer kampioen maakt. Op welke manier maakt me oprecht geen hol uit.
Daarnaast ben ik er van overtuigd dat je spelers meer waard worden als je aanvallend, attractief voetbal speelt.
Eens, mits je resultaten haalt.
Massimo
Legende

Menno1 wrote: 05 Mar 2022, 20:03 Om kampioen te worden zou je met iets bijzonders moeten komen kwa spel. Want financieel kan je niet mee met Ajax, dus moet je je ergens anders in onderscheiden.

En toch heeft Cocu als pragmaticus als enige trainer in de laatste 14 jaar PSV titels opgeleverd met puntenaantallen waar je nu nog steeds kampioen mee kan worden. (Frank de Boer haalde steeds minder punten en kon er door de puinhopen bij PSV, Feyenoord en Twente alsnog kampioen mee worden.) Dat maakt dat ik Cocu ook wel als een serieuze optie zie ondanks dat een tweede termijn ook risico's met zich meebrengt

De tweede zin ben ik het met je eens en daarom zou ik Bosz op voorhand ook een goede vinden. Voor beide trainers vind ik wat voor te zeggen.
Josef Dettelbacher
Legende

Ik denk dat je helemaal niet met iets bijzonders hoeft te komen qua spel, PSV heeft immers in 32 van de 34 wedstrijden beter spelersmateriaal ter beschikking. Wat je m.i. nodig hebt is een trainer die een goed plan A heeft en erin slaagt de spelers dit uit te laten voeren. Vervolgens moet de trainer in een wedstrijd kunnen schaken met spelers, zodat je een antwoord hebt op een tegenstander die zich aanpast aan jouw spel en je probeert te ontregelen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ComeOnPSV
Vedette

Oud-bondscoach Fred Grim is beschikbaar!
Ik zeg doen :tear: :lol: :lol: :lol:

Nee zonder dollen is de voetbalwereld natuurlijk wel bizar. Grim werd overal geprezen en werd echt bij goede clubs genoemd nu ontslagen.

Dit is precies wat ik ook bij Wim Jonk verwacht eigenlijk. Die gaat nog wel een terugval krijgen.
Mick Jagger
Lid van verdienste

En Mathijsen is op non-actief gesteld door Willem II. Ik noemde hem ooit een eventueel interessante toekomstige optie als TD omdat Willem II het toen ieder jaar steeds iets beter deed, maar daar is inmiddels ook niets meer van over.
Trixm
Vedette

11 Sir Tinus wrote: 05 Mar 2022, 19:31 Misschien tijd voor nieuw polletje nu Koeman, Ruud, Marsh en eigenlijk Letsch (wat snel misschien) niet meer serieus kanshebber lijken. Jonk bakt er ook niets meer van met Volendam.

Over: good old Cocu, Bosz die bijn ontslagen is, Fraser die vecht tegen degradatie of 'een niet Nederlander'....
Kunnen we een reset van de poll doen met de overgebleven opties?[mention]ShovingNE2[/mention]
Saibari is underrated.
Josef Dettelbacher
Legende

ComeOnPSV wrote: 08 Mar 2022, 11:04 Oud-bondscoach Fred Grim is beschikbaar!
Ik zeg doen :tear: :lol: :lol: :lol:

Nee zonder dollen is de voetbalwereld natuurlijk wel bizar. Grim werd overal geprezen en werd echt bij goede clubs genoemd nu ontslagen.

Dit is precies wat ik ook bij Wim Jonk verwacht eigenlijk. Die gaat nog wel een terugval krijgen.
Fred Grim had inderdaad een mooie stijgende lijn te pakken qua CV, en ook nog leuk voetbal. Bij Willem II verloor hij de laatste maanden echter wel echt heel veel. Nu weet ik niet hoe die club in elkaar steekt, maar ik zou hem nog niet meteen afschrijven. Zo veel keus is er ook niet voor clubs net beneden de subtop.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
ShovingNE2
Site Admin

Trixm wrote: 08 Mar 2022, 11:19
11 Sir Tinus wrote: 05 Mar 2022, 19:31 Misschien tijd voor nieuw polletje nu Koeman, Ruud, Marsh en eigenlijk Letsch (wat snel misschien) niet meer serieus kanshebber lijken. Jonk bakt er ook niets meer van met Volendam.

Kunnen we een reset van de poll doen met de overgebleven opties?@ShovingNE2
Best een goed idee. Kan dat [mention]deninho32[/mention] ?
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
De eerste ronde leverde de volgende uitslag op:
Image

Nu de tweede ronde met de overgebleven kandidaten.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Trixm
Vedette

Thanks [mention]deninho32[/mention] !
Saibari is underrated.
Massimo
Legende

Van de huidige namen vind ik alleen Bosz of Cocu een optie, waarmee ik niet uitsluit dat een nog niet genoemde naam in de media ook een goede keuze zou kunnen zijn.
Standbeeld
Mister PSV

Ik weet het niet zo goed, wat ik zou moeten stemmen. Heb niet per se een grote voorkeur voor iemand waarvan ik zeg die moet het worden. Henk Fraser in ieder geval niet, die valt af wat mij betreft aangezien hij mij niet weet te overtuigen. Wellicht zijn er nog namen die niet in het lijstje staan. Ben vooral zeer benieuwd welke keuze PSV gaat maken.
Ren Höek
Vedette

ComeOnPSV wrote: 08 Mar 2022, 11:04 Nee zonder dollen is de voetbalwereld natuurlijk wel bizar. Grim werd overal geprezen en werd echt bij goede clubs genoemd nu ontslagen.
Klopt, zo snel kan het gaan.
Geroemd na het geweldige begin, maar inmiddels dus ontslagen na 1 x winst in de afgelopen 18 wedstrijden.

Hij lijkt mij een prima trainer voor de Eredivisie, ondanks de apart slechte reeks van Willem II. Dus hij zal vast wel weer een club vinden.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
loginnaam
Internationale topspeler

Waarom staat Ronald Koeman er nog bij? Die heeft al aangegeven geen interesse te hebben (om op de shortlist te komen), net zoals Van Nistelrooij dat heeft aangegeven nu nog niet te willen. En Jonk en Letsch lijken mij nog steeds mogelijke opties van de oorspronkelijke lijst, dus die zou ik nog steeds als optie in deze tweede ronde verwachten (ook omdat die nog best veel stemmen hadden ontvangen, meer dan Ronald - ik sta nog wel open voor Oranje - Koeman).
Heissenberrug
Internationale topspeler

Koeman heeft toch al "afgezegd"? Die kan dan ook uit dit lijstje al zal hij sowieso weinig stemmen gaan krijgen denk ik.
deninho32
Site Admin
Favoriete speler: Vinnie Jones
Mja, hij is er nu af..Maar dan begint de poll opnieuw :mrgreen: Sorry.
Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
Locked