Johan Bakayoko

Spelers A-selectie.
Post Reply
Maikel
Site Admin
Clubvoorkeur: PSV

We gaan nu weer ontopic door over Bakayoko.
Standbeeld
Mister PSV

Net zoals met alles in de huidge maatschappij tegenwoordig maken de vele reacties het erger dan het is. Gewoon een mooie discussie en ik denk dat Juancho en Heruone er samen ook wel uit komen.
Heruone
Lid scoutingsteam

Dussss... Iemand die nog een discussie wilt voeren over wel/niet diepgang hebben van Bakayoko? :mrgreen:
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Juancho
Mister PSV

Standbeeld wrote: 27 Jun 2022, 19:16 Net zoals met alles in de huidge maatschappij tegenwoordig maken de vele reacties het erger dan het is. Gewoon een mooie discussie en ik denk dat Juancho en Heruone er samen ook wel uit komen.
Ow zeker want op diverse punten zijn we het ook eens hoor. Gaat om de details en die zijn leuk om te bespreken. Zo zag ik al een aantal zaken in zijn laatste post waar ik wel iets op te zeggen had. Maargoed, ten eerste wilde Heruone zelf niet meer posten en ten tweede hoeft dat van mij niet als je gelijk zo 'verveeld' gaat reageren omdat iemand het niet met je eens is. Vind ik persoonlijk gewoon geen fijne uitgangspositie en wat mij betreft nergens voor nodig. Dit is een forum he, met een stel amateurs die het best mogelijke proberen te posten hier. Geen vergadering tussen coach/TD/AD en de scouting :mrgreen:
Last edited by Juancho on 27 Jun 2022, 19:22, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Chucky
Vedette

Nee thanks, ik heb het liever nog even over hoe het ervoor staat met de clausule van Sangaré.
Heruone
Lid scoutingsteam

Chucky wrote: 27 Jun 2022, 19:21 Nee thanks, ik heb het liever nog even over hoe het ervoor staat met de clausule van Sangaré.
Zullen we het anders over het huurbeleid van PSV hebben?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
ShovingNE2
Site Admin

Niet in dit topic. :)
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Standbeeld
Mister PSV

Juancho wrote: 27 Jun 2022, 19:21
Standbeeld wrote: 27 Jun 2022, 19:16 Net zoals met alles in de huidge maatschappij tegenwoordig maken de vele reacties het erger dan het is. Gewoon een mooie discussie en ik denk dat Juancho en Heruone er samen ook wel uit komen.
Ow zeker want op diverse punten zijn we het ook eens hoor. Gaat om de details en die zijn leuk om te bespreken. Zo zag ik al een aantal zaken in zijn laatste post waar ik wel iets op te zeggen had. Maargoed, ten eerste wilde Heruone zelf niet meer posten en ten tweede hoeft dat van mij niet als je gelijk zo 'verveeld' gaat reageren omdat iemand het niet met je eens is. Vind ik persoonlijk gewoon geen fijne uitgangspositie en wat mij betreft nergens voor nodig. Dit is een forum he, met een stel amateurs die het best mogelijke proberen te posten hier. Geen vergadering tussen coach/TD/AD en de scouting :mrgreen:
En hier maak je dus een grote denkfout. Wij weten het allemaal beter dan de coach/TD/AD. Zonder twijfel. Het is niet voor niets dat PSV hier meeleest.
Maikel
Site Admin

Ok.
Alles wat nu offtopic doorgaat wordt verwijdert.

Bakayoko.
Standbeeld
Mister PSV

Standbeeld wrote: 06 Nov 2021, 08:14 Zijn voor- en achternaam passen mooi in het nummer van "Eindhoven de gekste jalalalaaa". Wanneer je "Eindhoven de gekste" vervangt door "Johan Bakayoko". Viel me gewoon op.
Ik heb hier dus in november vorig jaar alvast een mogelijke chant gedropt. Dus als LM of BTS meelezen: bij deze.
Brael
Vedette

Heruone wrote: 27 Jun 2022, 18:03 Dan de wedervraag: hoe zie je of iemand heeft gezien dat je diep bent gegaan? Kan je dat zien in die splitsseconds? Kan je dat beoordelen?
Natuurlijk kun je wel inschatten of een medespeler jou ziet, en of een medespeler oog heeft voor bepaalde ruimtes. De meest bekende manier om dat te zien, is oogcontact. Je gaat diep, en je kijkt of je medespeler op dat moment jou ziet rennen.

En natuurlijk kun je best wel inschatten wat een teamgenoot gaat doen, omdat je elke dag met hem op een trainingsveld staat. Ik kan van sommige ploeggenoten al voorspellen wat ze gaan doen, nog voordat ze aan een actie zijn begonnen. En ik sta maar 2x per week met ze op een trainingsveld. Die inschatting wat een medespeler gezien heeft, of wat hij op basis daarvan gaat doen, zal nooit 100% accuraat zijn, maar jij deed in je eerdere post voorkomen alsof Bakayoko altijd diep moet gaan, ongeacht in welke situatie Max met zijn oogkleppen verzeild raakt. Dat is natuurlijk niet zo. Als je inschat dat Max je niet gezien heeft en dus geen diepe bal gaat geven, moet je niet diepgaan. Als je inschat dat Max de bal bij de zijlijn gaat verspelen (waar het even op lijkt) moet je juist naar de situatie toe bewegen voor de tweede bal. Dat doet Bakayoko allemaal goed in deze situatie. Of dat toeval is of echt te maken heeft met zijn inzicht, kun je op basis van deze ene actie niet beoordelen. Maar over langere termijn merk je vanzelf of iemand vaak op de goede plek staat, of juist niet. Iemand die ongeacht Max' situatie altijd dezelfde beweging maakt, is geen voetballer, maar een blind paard.
Heruone wrote: 27 Jun 2022, 18:03Verder ben ik het eens met het riedeltje over dat voetbal een teamsport is en dat je output acties op elkaar afgestemd moeten worden, omdat dat van meerdere factoren afhankelijk is zonder dezen voor het gemak even te definiëren. Alleen daarin zit ook een kanttekening. Zoals jij het hier schetst, benader jij de situatie met als belangrijkste referentiekader je medespeler. Ik benader het vanuit de situatie met als belangrijkste referentiekader de situatie/het probleem.
Nee, ik plaats juist een belangrijke kanttekening bij jouw verhaal, waarin je in jouw beschrijving van "de situatie/het probleem" het concept van de medespeler volledig negeert, en dat vind ik gewoon fout. Die medespeler en wat hij wel of niet gezien heeft, is namelijk een wezenlijk onderdeel van de situatie/het probleem.
Heruone wrote: 27 Jun 2022, 18:03Want om daarmee terug te komen op bovenstaande: kan je nou daadwerkelijk inschatten in die milliseconden of een speler jou gezien heeft en of hij die pass daadwerkelijk zou geven? Dan ben je feitelijk gezien een waarzegger. Dat klinkt een beetje sarcastisch, maar de snelheid waarop deze situaties plaatsvinden, lijkt mij een dergelijke bijbehorende succesrate niet significant bevoordelend. Dat is iets wat overigens niemand kan bewijzen, maar ik denk dat die conclusie op basis van ratio wel met enige zekerheid te maken valt.'
Nee, dat vind ik echt flauwekul. Natuurlijk kunnen slimme voetballers dat soort dingen inschatten. Sterker nog, ik denk dat het vermogen om dat soort dingen te doorzien, het belangrijkste verschil is tussen voetballers die vaak op de goede plek staan, en voetballers die dat niet kunnen. 25 looplijnen uit je hoofd leren en op basis daarvan over een veld rennen, dat kan iedereen uiteindelijk wel, maar lezen wanneer je die looplijnen wel en niet moet inzetten aan de hand van de specifieke situatie, dát is puur inzicht.
Heruone wrote: 27 Jun 2022, 18:03Daar zit ook het verschil vanuit mijn gestelde referentiekader. De succesrate is feitelijk gezien ook ondefinieerbaar, maar juist het vinden/aanbieden van een oplossing is nmi een veel fundamentelere uitkomst, omdat de oplossing veel makkelijker te definiëren is. Als je diepte creëert, biedt je Max de afspeelmogelijkheid.
Mwah, als je iets eerder kijkt, zie je dat Bakayoko prima aanspeelbaar is "tussen de linies". Als Max de bal daar in de voeten geeft, kan Bakayoko open draaien en kan Max zelf verder sprinten langs de lijn om een afspeelmogelijkheid hoger op het veld te creëren. Maar Max ziet die oplossing niet (of maakt bewust een andere keuze) en loopt zich vervolgens min of meer klem aan de zijlijn. Dat vind ik persoonlijk nog een betere oplossing in deze specifieke situatie.

Zoals jij verder het voetbalspelletje en het aanvalspatroon beschrijft, is heel mechanisch, bijna computergestuurd. Dat werkt om automatismen te creëren, maar om juist binnen die automatismen te kunnen variëren op basis van menselijke inschattingen, dat onderscheidt de slimme voetballer van de blinde draver.

Daarnaast doe je ook alsof de enige goede optie voor Bakayoko is om diep te gaan. Maar er leiden meerdere wegen naar Rome. Zoals beschreven vind ik persoonlijk de bal in de voeten van Bakayoko "tussen de linies" een stuk makkelijker en logischer.
Heissenberrug
Internationale topspeler

Standbeeld wrote: 27 Jun 2022, 19:32
Standbeeld wrote: 06 Nov 2021, 08:14 Zijn voor- en achternaam passen mooi in het nummer van "Eindhoven de gekste jalalalaaa". Wanneer je "Eindhoven de gekste" vervangt door "Johan Bakayoko". Viel me gewoon op.
Ik heb hier dus in november vorig jaar alvast een mogelijke chant gedropt. Dus als LM of BTS meelezen: bij deze.
Misschien kun je hem ff opnemen met je webcam en het delen met ons hier?
Standbeeld
Mister PSV

Heissenberrug wrote: 27 Jun 2022, 22:07
Standbeeld wrote: 27 Jun 2022, 19:32

Misschien kun je hem ff opnemen met je webcam en het delen met ons hier?
Ik ben Piebe-Guido van den Berg niet.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ik ben blij dat we Savinho halen, veel verder dan Johan en meer diepgang. Penetreert graag.
Persepolis
Vedette

Dat laatste doe ik ook graag 🤔
DonyellMalen
Legende

Elfrink:
Het lijkt erop dat Johan Bakayoko zaterdag zijn plek gaat innemen en met PSV 1 direct om een prijs kan gaan spelen. De jonge Belg was vorig seizoen een revelatie in de Keuken Kampioen Divisie en kan dan direct laten zien wat hij waard is.
Rikkert1234
Vedette

Er zijn betere opties. Ik zie Bakayoko liever vanaf de bank komen
Ardbeg
Mister PSV

Persepolis wrote: 28 Jun 2022, 04:29 Dat laatste doe ik ook graag 🤔
Penetropolis.
ruuddevil
Legende

Bakayoko is nog lang niet toe aan een basisplaats.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Mensen kunnen verrassen. Ik geloof er wel in.
Zeker als hij tegen blind komt te spelen. Tegen die Bassey wordt een flinke kluif.
Hopelijk mag en kan hij zijn eigen spel spelen.
Go Baka!
Siemen
Nationale topspeler

Savio en Bakayoko zijn allebei nog niet toe aan een basisplaats. Eens, als we de ontwikkelingsstappen doorlopen (jong->bank->basis). Echter, zou het kunnen dat deze blessure van Noni voor hen goed uitkomt? Dat hun ontwikkeling in een stroomversnelling komt? Bakayoko speelde vorig jaar de KKD kapot en Savio is een toptalent. Misschien verbazen ze ons wel.

Even een beetje optimisme op de zaterdagmorgen. Gisteren kotste ik ook al mijn frustratie uit, hoor ;)
Assy
Vaste waarde in elftal

ruuddevil wrote: 30 Jul 2022, 07:59 Bakayoko is nog lang niet toe aan een basisplaats.
Ik vrees het ook, maar weet me ook nog te herinneren dat dit ook het verhaal was toen we vol op Gakpo in hebben gezet op LB. Die heeft het heel snel opgepakt.

Hopelijk kan Savio verrassen.
Last edited by Assy on 30 Jul 2022, 15:47, edited 1 time in total.
Brael
Vedette

Siemen wrote: 30 Jul 2022, 08:12 Savio en Bakayoko zijn allebei nog niet toe aan een basisplaats. Eens, als we de ontwikkelingsstappen doorlopen (jong->bank->basis). Echter, zou het kunnen dat deze blessure van Noni voor hen goed uitkomt? Dat hun ontwikkeling in een stroomversnelling komt? Bakayoko speelde vorig jaar de KKD kapot en Savio is een toptalent. Misschien verbazen ze ons wel.

Even een beetje optimisme op de zaterdagmorgen. Gisteren kotste ik ook al mijn frustratie uit, hoor ;)
Bakayoko tegen Excelsior en Cambuur, dat zou je best kunnen proberen.
Bakayoko tegen Ajax en Monaco, dat is echt te vroeg.
Voijke
Internationale topspeler

Assy wrote: 30 Jul 2022, 10:23
ruuddevil wrote: 30 Jul 2022, 07:59 Bakayoko is nog lang niet toe aan een basisplaats.
Ik vrees het ook, maar weet me ook nog te herinneren dat dit ook het verhaal was toen we vol op Gakpo in hebben gezet op LB. Die heeft het heel snel opgepakt.

Hopelijk kan Savio verassen.
Ik hoop het niet. Dat geeft een blessure waar je moeilijk van hersteld. :mrgreen:
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
FritskePhilips
Nationale topspeler

Voijke wrote: 30 Jul 2022, 10:57
Assy wrote: 30 Jul 2022, 10:23

Hopelijk kan Savio verassen.
Ik hoop het niet. Dat geeft een blessure waar je moeilijk van hersteld. :mrgreen:
Zou ook zonde zijn van de investering die we in hem doen.
Post Reply