''Aangezien we toch zaken gaan doen met Internazionale zou ik graag Lucien Agoume onder de aandacht brengen''
Dit was een post van mij toen Dumfries naar Inter ging. Ik zag hem toen ak graag komen. Hij is dit seizoen door hun verhuurd. Dus mogelijk willen ze hem na dit seizoen laten gaan
Transferwindow 2022-2023
-
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: PSV
-
- Internationale topspeler
Blind met jarenlange ervaring, speelt in de CL sterk. Leest het spelletje. Is alleen traag aan het worden.Trixm wrote: ↑02 Feb 2022, 14:36En maar afvragen waarom ajax wel de hoofdprijs krijgt voor hun spelers.AddoCultheld wrote: ↑02 Feb 2022, 14:32
10 miljoen. Man man dan breng ik hem nog weg. Welke club gaat 10 miljoen voor hem geven, op de cruciale momenten staat hij er nooit.
Boscagli heeft uitstekende cijfers, beter dan blind in ieder geval. Scoort, speelt in positie, bouwt op, schuift in als middenvelder. Maar onze eigen supporters zetten hem weg als nobody.
Boscagli mist gewoon ervaring en tactisch inzicht. Nog steeds te vaak staat hij niet goed opgesteld of is hij "niet wakker".
-
- Basisspeler
Boscagli staat er in Frankrijk enorm goed op. Die wordt bij ons nog wel eens onderschat. Echter denk ik ook dat het beter is om hem te laten gaan en een echte ervaren topper erbij te halen zodat je achter Ramalho en de topper twee jeugdspelers kan hebben in Seelt en Obispo. Vooral verdedigend vind ik het momenteel nog te zwak. Ramalho en Boscagli zijn beide niet perse muren of echte killers. Met mauro/max op links zie je dus ook dat daar vaak het gevaar ontstaat.
Anel Ahmedhodzic komt eraan!
- ShovingNE2
- Site Admin
Even maar hier. [mention]Wilysimba[/mention] wordt bejubeld in de Peesjeveepodcast. Vanaf 5:25 ongeveer.
https://www.ed.nl/dossier-PSV/peesjevee ... ~aa666caa/
https://www.ed.nl/dossier-PSV/peesjevee ... ~aa666caa/
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
- ComeOnPSV
- Vedette
Ik verwacht tussen de 4 en 5 miljoen euro...
https://www.ed.nl/PSV/PSV-rondt-verhuur ... ~afdc392c/ Hierin staat ook dat het om een handvol miljoenen gaat. Nou zijn dat er dan meestal 5.. in sommige gevallen wat minder. Je begrijpt het;)
-
- Lid 2e elftal
Geldt ook voor spelers zoals Doan en Bruma. Helaas gaan we daar fors verlies op maken.
-
- Lid 2e elftal
Ik verwacht zodra Madueke terug is van zijn blessure dat hij niet/nauwelijks meer uit de basis gaat en dat Doan sporadisch mag invallen wat niet ten goede komt van de toekomstige transfersom, idem bij Bruma die door de terugkeer van Madueke ook minder in aanmerking zal komen.
-
Madueke gaat niet weken lang twee wedstrijden in de week 90 minuten spelen dus Doan zal nog aan genoeg minuten komen inclusief een aantal basisplaatsen wanneer Madueke weer helemaal fit en in vorm is.PSVehv wrote: ↑02 Feb 2022, 19:40Ik verwacht zodra Madueke terug is van zijn blessure dat hij niet/nauwelijks meer uit de basis gaat en dat Doan sporadisch mag invallen wat niet ten goede komt van de toekomstige transfersom, idem bij Bruma die door de terugkeer van Madueke ook minder in aanmerking zal komen.
-
- Nationale topspeler
ik denk persoonlijk dat PSV noni heel langzaam gaat brengen maar dan echt heel langzaam.
zeker verwacht ik dat doan wel veel gaat spelen maar dat je zijn 7.5 mil niet meer gaat terugverdienen.
voor 5-6 mag je tevreden zijn en misschien nog een kleine doorverkoop.
bruma mag je al met 5 mil erg blij zijn.
zelfde geldt voor guti.
persoonlijk hoop ik dat teze blijft maar anders verwacht ik 5mil met doorverkoop.
zeker verwacht ik dat doan wel veel gaat spelen maar dat je zijn 7.5 mil niet meer gaat terugverdienen.
voor 5-6 mag je tevreden zijn en misschien nog een kleine doorverkoop.
bruma mag je al met 5 mil erg blij zijn.
zelfde geldt voor guti.
persoonlijk hoop ik dat teze blijft maar anders verwacht ik 5mil met doorverkoop.
- hondjevandebakker
Madueke rustig inbrengen -> Doan veel speeltijd
Dan Doan verkopen voor een goed bedrag, het liefste zonder verlies.
Voor iets meer geld een nieuwe flexibele aanvaller halen en die mag op rechtsbuiten spelen wanneer Madueke niet fit is. Als madueke fit is moet die aanvaller ergens anders in de aanval staan want je gaat geen 8m+ uitgeven aan een bankzitter.
Voor iets meer geld een nieuwe flexibele aanvaller halen en die mag op rechtsbuiten spelen wanneer Madueke niet fit is. Als madueke fit is moet die aanvaller ergens anders in de aanval staan want je gaat geen 8m+ uitgeven aan een bankzitter.
-
- Nationale topspeler
beter een rechtsbuiten die ook op linksbuiten kanhondjevandebakker wrote: ↑02 Feb 2022, 20:22 Madueke rustig inbrengen -> Doan veel speeltijd
-
- Legende
Het is te hopen dat de koopoptie van Baumgartl gelicht wordt. Bij Doan had ik dat afgelopen zomer ook wel gedacht en dat anders andere (Bundeskiga) clubs wel interesse zouden hebben. Misschien dat het scheelt dat Baumgartl Duitser is en dat Duitse clubs iets eerder genegen zijn om hem te halen. Bij Bruma is het te hopen dat die een keer scoort in de Conference League en dat een club hem inclusief salaris wil ophalen.
-
- Vedette
-
- Legende
Soms lukt het, maar meestal niet. Omdat een speler weg wil en omdat PSV het geld nodig heeft om zelf weer te investeren. In de zomer van 2020 heeft PSV geen sterkhouders laten gaan met als resultaat een verlies van 23 miljoen. Toch hoeft het helemaal geen ramp te zijn als er maar een solide basis staat. In de zomer van 2015 vertrokken Depay en Wijnaldum en ik vond PSV in het seizoen 2015/2016 sterker dan het seizoen daarvoor. Dat kwam door adequate vervangers voor die twee (Lestienne kwam al snel te vervallen) en door goede spelers op andere posities met Moreno, Pereiro en in de winterstop Van Ginkel.Johann Vogel wrote: ↑02 Feb 2022, 20:48 Als je als PSV zijnde een stap wil maken zal je hetzelfde moeten doen als in de zomer van 2014. Je beste spelers behouden in plaats van verkopen en de zwakke posities (doelman, rechtsback en spits) versterken. Zolang we elke zomer onze beste spelers gaan verkopen blijf je achter de feiten aanlopen.
- Dr. Gonzo
- Vaste waarde in elftal
John de Jong zei in t interview dat hij hard heeft moeten werken om Sangaré te behouden met alle Engelse interesse.
Daaruit concludeer ik dat hij (+zaakwaarnemer) graag de stap maken. Die zal weg zijn.
Hopelijk kunnen we dan Gakpo behouden. Niet onrealistisch, want ik verwacht nog niet dat de absolute top voor hem komt.
Ze beiden verliezen zou toch een beetje voelen alsof je weer van voren af aan moet beginnen.
Daaruit concludeer ik dat hij (+zaakwaarnemer) graag de stap maken. Die zal weg zijn.
Hopelijk kunnen we dan Gakpo behouden. Niet onrealistisch, want ik verwacht nog niet dat de absolute top voor hem komt.
Ze beiden verliezen zou toch een beetje voelen alsof je weer van voren af aan moet beginnen.
-
- Lid scoutingsteam
Ja, of je pakt de zomer van 2015 als uitgangspunt. Toen vertrokken onze twee beste spelers en gingen we zowaar naar een hoger niveau omdat het geheel sterker werd gemaakt met het geld dat we kregen. Moreno, Pereiro, Pröpper, dat werk. Daar zul je komend seizoen op moeten mikken. De kans dat Gakpo en Sangaré blijven acht ik namelijk ongeveer 0.Johann Vogel wrote: ↑02 Feb 2022, 20:48 Als je als PSV zijnde een stap wil maken zal je hetzelfde moeten doen als in de zomer van 2014. Je beste spelers behouden in plaats van verkopen en de zwakke posities (doelman, rechtsback en spits) versterken. Zolang we elke zomer onze beste spelers gaan verkopen blijf je achter de feiten aanlopen.
-
- Vedette
Het lukt ook als je daarin ambitieus bent. Als je als een club een overtuigend verhaal hebt is de kans dat het lukt groter. Als je met een plan komt dan kan je zoiets creëeren. Geen garantie dat het lukt. Maar als iedereen zich committeert om te blijven en volgend jaar een stap omhoog te zetten dan kan het.Massimo wrote: ↑02 Feb 2022, 20:53Soms lukt het, maar meestal niet. Omdat een speler weg wil en omdat PSV het geld nodig heeft om zelf weer te investeren. In de zomer van 2020 heeft PSV geen sterkhouders laten gaan met als resultaat een verlies van 23 miljoen. Toch hoeft het helemaal geen ramp te zijn als er maar een solide basis staat. In de zomer van 2015 vertrokken Depay en Wijnaldum en ik vond PSV in het seizoen 2015/2016 sterker dan het seizoen daarvoor. Dat kwam door adequate vervangers voor die twee (Lestienne kwam al snel te vervallen) en door goede spelers op andere posities met Moreno, Pereiro en in de winterstop Van Ginkel.Johann Vogel wrote: ↑02 Feb 2022, 20:48 Als je als PSV zijnde een stap wil maken zal je hetzelfde moeten doen als in de zomer van 2014. Je beste spelers behouden in plaats van verkopen en de zwakke posities (doelman, rechtsback en spits) versterken. Zolang we elke zomer onze beste spelers gaan verkopen blijf je achter de feiten aanlopen.
Wijnaldum en Memphis zullen ook niet na een gesprek van tien minuten overtuigd zijn geraakt om te blijven. Dat zal ook veel tijd, vele gesprekken en een hoop geduld hebben gekost. En ook bepaalde garanties, dat als de spelers A zeggen de club B zegt.
Het kan al helpen om bijvoorbeeld het contract van Schmidt te verlengen en uit te spreken dat de club een volgende stap wil maken. Een contract verlenging van Sangare zou ook een signaal zijn. Wat vermogende fans/bedrijven zal je achter zo’n plan moeten krijgen om te investeren. Ik hoop al enkele jaren dat men op de achtergrond zo’n plan uitdoktert.
Waar ik nu een beetje voor vrees is dat we langzaam aan in een impasse komen. In 2015 konden we een paar sterkhouders verkopen omdat het elftal stond en er ook flink werd geïnvesteerd in versterkingen. Nu hebben we een elftal dat verre van af is, eigenlijk al enkele jaren. En elke keer worden de beste spelers verkocht en begin je elk seizoen al weer met een elftal dat opgebouwd moet worden.
Los van dit op korte termijn zorgt dat je elk seizoen begint met een enorme uitdaging begint heeft dit ook effect op de uitstalling van de club. Als je elke keer je beste spelers zo snel verkoopt kan je ook afvragen wat de ambities zijn van de club. Niet alleen vraag ik me dat als supporter af. Maar ook spelers en trainers zullen steeds minder overtuigd zijn van de ambities van onze club.
Afgelopen jaren is er voor zoveel verkocht. Telkens met verhaal dat met het geld gebouwd kon gaan worden aan een goed elftal. Inmiddels is dat verhaal steeds minder geloofwaardig. Elke keer als er een stukje gebouwd is, het fundament staat en je kan denken aan het toewerken naar iets moois, wordt het fundament verkocht.
We kunnen lullen wat we willen over aankopen. De laatste jaren zijn we daarin op zijn zachtst gezegd erg ongelukkig. Beter gezegd, we hebben tientallen miljoenen door de plee gespoeld aan spelers die ons niks hebben bijgebracht.
Wil je als club een stap maken, moet je beginnen bij het fundament. Zolang dat elke keer wordt weggeslagen is succes ver weg.
-
- Lid scoutingsteam
We hebben nu ook gewoon een elftal dat staat. Je kan bijna ieder poppetje vervangen en de ploeg wint nog steeds, doorgaans zelfs zonder noemenswaardige problemen. Dat is overigens wat anders dan daadwerkelijk tegenstanders de wil opleggen en attractief voetbal spelen, inderdaad. Het is echter lang niet zo slecht als menigeen hier soms roept. Volgens mij is alleen Sangaré echt onvervangbaar. Als hij wegvalt, dan zijn we echt een klasse minder. Maar dat probleem ga je ook niet oplossen met een goeie aankoop, het is gewoon van zeldzaam hoog niveau. Dat verlies moet je gewoon nemen, maar daartegenover staan wel enorme opbrengsten die naar meerdere aankopen kunnen gaan.
Maar stel dat Gakpo en Sangaré gaan, dan vang je misschien een miljoen of 80, waarvan je er grofweg 40 kunt herinvesteren. Ondertussen heb je het geraamte van je elftal al staan: Ramalho, Obispo/Boscagli achterin, Veerman en Götze op het middenveld, Madueke voorin. Dat is bijna je hele as die nu al staat, waarbij je eventueel met Luuk de Jong en Mertens ook nog een zekerheidje op '9' kunt binnenhalen. We hebben op dit moment ook wat spelers die nog kunnen groeien en hun plek kunnen veroveren (lees: Mauro en Vertessen), maar je hebt het slechts over een paar posities die je goed moet invullen. In de breedte heb je ook keuzes en daar kun je eventueel wat veranderingen doorvoeren. Je kan waarschijnlijk prima door met gasten als Thomas, van Ginkel, Gutiérrez, Doan, Mwene en Teze. Je kan er zelfs wat verkopen, waarbij met name de weinig cruciale Zahavi en Bruma flink ruimte kunnen verschaffen in het salarishuis.
Ik vind het dus wel meevallen met een eventuele grote uitdaging.
Maar stel dat Gakpo en Sangaré gaan, dan vang je misschien een miljoen of 80, waarvan je er grofweg 40 kunt herinvesteren. Ondertussen heb je het geraamte van je elftal al staan: Ramalho, Obispo/Boscagli achterin, Veerman en Götze op het middenveld, Madueke voorin. Dat is bijna je hele as die nu al staat, waarbij je eventueel met Luuk de Jong en Mertens ook nog een zekerheidje op '9' kunt binnenhalen. We hebben op dit moment ook wat spelers die nog kunnen groeien en hun plek kunnen veroveren (lees: Mauro en Vertessen), maar je hebt het slechts over een paar posities die je goed moet invullen. In de breedte heb je ook keuzes en daar kun je eventueel wat veranderingen doorvoeren. Je kan waarschijnlijk prima door met gasten als Thomas, van Ginkel, Gutiérrez, Doan, Mwene en Teze. Je kan er zelfs wat verkopen, waarbij met name de weinig cruciale Zahavi en Bruma flink ruimte kunnen verschaffen in het salarishuis.
Ik vind het dus wel meevallen met een eventuele grote uitdaging.
- El Sordo
- Vedette
Dat lijkt me geen heel eerlijke vergelijking. In ‘14/‘15 hadden we, in tegenstelling tot nu, meer dan twee ‘beste’ spelers. Wijnaldum en Memphis vertrokken weliswaar, maar er stond een flink fundament met Luuk, Guardado, Bruma, Jetro, Arias en Zoet (die destijds prima keepte) en die waren ook nog eens kampioen geworden het jaar daarvoor.Ykhim wrote: ↑02 Feb 2022, 21:13Ja, of je pakt de zomer van 2015 als uitgangspunt. Toen vertrokken onze twee beste spelers en gingen we zowaar naar een hoger niveau omdat het geheel sterker werd gemaakt met het geld dat we kregen. Moreno, Pereiro, Pröpper, dat werk. Daar zul je komend seizoen op moeten mikken. De kans dat Gakpo en Sangaré blijven acht ik namelijk ongeveer 0.Johann Vogel wrote: ↑02 Feb 2022, 20:48 Als je als PSV zijnde een stap wil maken zal je hetzelfde moeten doen als in de zomer van 2014. Je beste spelers behouden in plaats van verkopen en de zwakke posities (doelman, rechtsback en spits) versterken. Zolang we elke zomer onze beste spelers gaan verkopen blijf je achter de feiten aanlopen.
Indien zowel Sangaré als Gakpo nu vertrekken houd je van de sterkhouders eigenlijk alleen Götze, Ramalho en eventueel Boscagli over. Een groot contrast, wmb. Ik vind het te vroeg om spelers als Obispo en Veerman in die categorie in te delen en Ginkel vind ik momenteel echt te wisselvallig. Wil je enigszins bouwen op wat we nu hebben, zou ik ook alles op alles zetten om een van de twee te behouden.
Afijn, mocht bijvoorbeeld Sangaré blijven, dan heb je aan twee, liefst drie, flinke (maar dan ook flínke) investeringen genoeg om een heel goed elftal neer te zetten.
-
Nu is de kans ook erg groot dat Götze vertrekt denk ik, dus zal je op zoek moeten naar een extra aanvallende middenvelderEindhovenvoetbal wrote: ↑01 Feb 2022, 15:59 Heel benieuwd naar komende zomer. Ik verwacht vrij veel uitgaand:
Mvogo (aflopend contract)
Thomas (aflopend contract)
Max (? als hij bankzitter blijft)
Bruma
Romero (om er nog iets aan over te houden, en als hij blijft kan je er ook niet op rekenen)
Zahavi (aflopend contract)
Daar houd je vermoedelijk zo'n 10-12 miljoen euro aan over in totaal. En dan is de kans natuurlijk nog groot dat vertrekken:
Gakpo
Sangaré
Dat zal voor de hoofdprijs zijn, 30-40 miljoen per speler. Daarnaast wordt er altijd wel onverwacht iemand verkocht. Een Boscagli, Mauro, Teze of Doan ofzo. Gebeurt elk jaar omdat het een aanbieding is die eigenlijk niet geweigerd kan worden.
Dan houd je over als kern:
DM: Drommel, Müller, Delanghe
DF: Mwene, Teze, Boscagli, Ramalho, Obispo, Mauro
MV: Veerman, Guti, Van Ginkel, Götze, Ledezma
SP: Madueke, Doan, Vertessen, Fofana
Dat betekent dat er echt een hele drukke zomer komt. Je moet voor de basis dan halen een KEEPER, RECHTSBACK, VERDEDIGENDE MIDDENVELDER, SPITS, LINKSBUITEN. Dat zijn vijf directe versterkingen, dat gebeurt echt zelden. En eigenlijk voor de breedte heb je dan nog een spits, een buitenspeler en een aanvallende middenvenvelder nodig. Dan kom je met doorschuiven van wat jeugd op het volgende uit:
DM: Drommel, Müller, Delanghe, AANKOOP
DF: Mwene, Teze, Boscagli, Ramalho, Obispo, Mauro, AANKOOP, Oppegard
MV: Veerman, Guti, Van Ginkel, Götze, Ledezma, AANKOOP, AANKOOP
SP: Madueke, Doan, Vertessen, AANKOOP, AANKOOP, Bakayoko, Fofana
Dat zijn 22 veldspelers en 4 keepers. Is nog niet erg breed allemaal. Ben heel benieuwd naar komende zomer. John moet wel heel erg aan de bak. Champions League halen belangrijker dan ooit.