Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

John wilde Barco graag kopen, maar hij vergat de R in de fax.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Maikel wrote: 07 Apr 2022, 11:14
kastoekast wrote: 06 Apr 2022, 19:58 Ben bang dat ajax vol voor Bergwijn gaat.
Niet het juiste topic maat.
Dan gewoon lekker in het Ajax topic blijven als je zo graag over Ajax wilt praten.

Het is onnodig en bijzonder om zo vaak in PSV gerelateerde topics over Ajax te beginnen en Ajax zo op een voetstuk te plaatsen.
Het was richting degene die zei dat het een goed idee is om Bergwijn te huren.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Goede keeper, goede rechtsback en goede spits zijn cruciaal voor John (en dus Ruud). Vervanging voor vertrekkende spelers daarnaast ook, denkende aan spits (Zahavi Vinicius), linksbuiten (Gakpo), middenvelder (Sangaré).
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
FOOTB_REM_S: No

Kortweg: genoeg te doen.

Alles wat je verder kan behouden zou overigens dan wel mooi zijn. Als spelers zoals Götze, Guti, Doan of Boscagli óók nog vertrekken, dan wordt het wel heel lastig om een selectie samengesteld te hebben die mogelijk voor de CL moet gaan strijden.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Natuurlijk zullen er een aantal goede spelers gaan vertrekken. Maar wat ik niet snap is dat mensen schrijven dat we dan een vervanger voor Gakpo moeten halen. Natuurlijk zou dat in de ideale wereld heel mooi zijn, maar als je zeg 45mln ontvangt voor Gakpo, dat bedrag kan en wil je toch niet investeren in een nieuwe speler? Welke speler kun je dan voor een relatief laag bedrag halen die meteen bijna net zoveel levert als een Gakpo? Dat is denk ik een droom en het zou fantastisch zijn maar zie dat niet gebeuren.
De verwachtingen omtrent nieuwe spelers is vrij hoog merk ik maar ik moet het allemaal nog zien, zeker met de gestegen prijzen van alle spelers de laatste jaren.
Madueke
Legende
Posts: 10870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gakpo is niet 1 op 1 te vervangen, maar je mag toch wel verwachten dat ze met een deel van dat geld een bekwame vervanger kunnen vinden? Hetzelfde gaat op voor Sangaré. Daar heb je nu een scouting en bekwame TD voor, maar daar is al genoeg over gezegd.
User avatar
Ryme
Vaste waarde in elftal
Posts: 603
Joined: 20 May 2021, 17:21
FOOTB_REM_S: No

Hoe zag jij het voor je dan? Geen vervanger halen en met Bruma als basisspeler het seizoen in?

Een vervanger hoeft er niet één op één te komen, dat gaat ook haast niet om je MVP te vervangen. Maar die rol zou eigenlijk Madueke, al dan niet met iemand anders, op zich moeten nemen volgend seizoen. Daar tegenover staat dat je eigenlijk met die 45 miljoen een speler haalt die volgend seizoen een redelijk seizoen draait, en het seizoen daarop gewoon een dragende speler kan zijn. Ik vind ook dat we met dat geld een talent moeten halen wat vervolgens dan weer klaar staat om op te volgen, maar volgensmij is daar juist dat geld uit die talentenpool voor.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Als we Timber willen halen dan moeten we denk ik wel snel handelen straks. Ik zie ajax hem wel terughalen als mogelijke vervanger van Gravenbergh straks.
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 08 Apr 2022, 11:35 Natuurlijk zullen er een aantal goede spelers gaan vertrekken. Maar wat ik niet snap is dat mensen schrijven dat we dan een vervanger voor Gakpo moeten halen. Natuurlijk zou dat in de ideale wereld heel mooi zijn, maar als je zeg 45mln ontvangt voor Gakpo, dat bedrag kan en wil je toch niet investeren in een nieuwe speler? Welke speler kun je dan voor een relatief laag bedrag halen die meteen bijna net zoveel levert als een Gakpo? Dat is denk ik een droom en het zou fantastisch zijn maar zie dat niet gebeuren.
De verwachtingen omtrent nieuwe spelers is vrij hoog merk ik maar ik moet het allemaal nog zien, zeker met de gestegen prijzen van alle spelers de laatste jaren.
Er zit een verschil tussen 'een vervanger' halen en 'een 1-op-1 vervanger die hetzelfde levert' halen. Natuurlijk halen we niet iemand die hetzelfde levert. Dat is het lot van een club zoals de onze. Maar natuurlijk moeten we wel een vervanger halen, want als Gakpo vertrekt verlies je je belangrijkste voorhoede speler zonder dat we al opvolgers klaar hebben staan. Wel in kwantiteit overigens (Bruma Vertessen) maar niet in kwaliteit.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Ik denk dat Utrecht ook wel weet dat Timber hot is en die weten dat Ajax en PSV meer dan genoeg geld hebben om te shoppen dus ik denk dat je al richting de 8 a 10 miljoen gaat. Als je overtuigd bent dan moet je het wel doen want jonge NL spelers in dit segment wil je ook graag hebben. Ajax gaat sowiesooooo informeren en zeker als ze lucht krijgen dat PSV hem interessant vindt.
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Siemen wrote: 08 Apr 2022, 11:54
DeEintovenaar wrote: 08 Apr 2022, 11:35 Natuurlijk zullen er een aantal goede spelers gaan vertrekken. Maar wat ik niet snap is dat mensen schrijven dat we dan een vervanger voor Gakpo moeten halen. Natuurlijk zou dat in de ideale wereld heel mooi zijn, maar als je zeg 45mln ontvangt voor Gakpo, dat bedrag kan en wil je toch niet investeren in een nieuwe speler? Welke speler kun je dan voor een relatief laag bedrag halen die meteen bijna net zoveel levert als een Gakpo? Dat is denk ik een droom en het zou fantastisch zijn maar zie dat niet gebeuren.
De verwachtingen omtrent nieuwe spelers is vrij hoog merk ik maar ik moet het allemaal nog zien, zeker met de gestegen prijzen van alle spelers de laatste jaren.
Er zit een verschil tussen 'een vervanger' halen en 'een 1-op-1 vervanger die hetzelfde levert' halen. Natuurlijk halen we niet iemand die hetzelfde levert. Dat is het lot van een club zoals de onze. Maar natuurlijk moeten we wel een vervanger halen, want als Gakpo vertrekt verlies je je belangrijkste voorhoede speler zonder dat we al opvolgers klaar hebben staan. Wel in kwantiteit overigens (Bruma Vertessen) maar niet in kwaliteit.
True. Als je Luuk de Jong met bijbehorende doelpunten haalt als spits, dan haal je de druk bij de vervanger van Gakpo op linksbuiten ook een beetje weg. Aangezien dat een jonge jongen moet zijn die ons in de toekomst veel geld op kan leveren is dat geen overbodige luxe.

Er gaat een hoop gebeuren deze zomer. Dat is zeker.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Wat ik bedoel is dat we inderdaad in zullen gaan zetten op jeugd. Dat is een beetje de filosofie van Nederlandse clubs tegenwoordig. Als je ziet wat je tegenwoordig voor spelers betaalt, kijk naar een Bruma, zie ik niet zo goed voor me hoe je een waardige vervanger van Gakpo kunt halen die er meteen staat. Ik laat me graag verrassen en natuurlijk hoop ik dat er een goede vervanger komt alleen ik denk dat de verwachtingen vrij hoog zijn. Vooral kijkend naar de markt dan.
Daarnaast snap ik echt niet goed waarom mensen terug blijven komen bij Luuk de Jong. Natuurlijk heeft hij ontzettend veel betekent voor PSV en is het wat mij betreft een icoon geworden. Maar mensen vergeten volgens mij dat ook hij periodes gehad heeft dat hij de grootste kansen mistte. Ik denk niet da je met Luuk een garantie op goals binnen haalt, zeker niet als je met Madueke, een soort Gakpo voorin speelt en Mauro op de back. Hoeveel goede voorzetten komen daar vandaan?
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Posts: 1966
Joined: 26 Jun 2019, 08:24
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

DeEintovenaar wrote: 08 Apr 2022, 13:12 Wat ik bedoel is dat we inderdaad in zullen gaan zetten op jeugd. Dat is een beetje de filosofie van Nederlandse clubs tegenwoordig. Als je ziet wat je tegenwoordig voor spelers betaalt, kijk naar een Bruma, zie ik niet zo goed voor me hoe je een waardige vervanger van Gakpo kunt halen die er meteen staat. Ik laat me graag verrassen en natuurlijk hoop ik dat er een goede vervanger komt alleen ik denk dat de verwachtingen vrij hoog zijn. Vooral kijkend naar de markt dan.
Daarnaast snap ik echt niet goed waarom mensen terug blijven komen bij Luuk de Jong. Natuurlijk heeft hij ontzettend veel betekent voor PSV en is het wat mij betreft een icoon geworden. Maar mensen vergeten volgens mij dat ook hij periodes gehad heeft dat hij de grootste kansen mistte. Ik denk niet da je met Luuk een garantie op goals binnen haalt, zeker niet als je met Madueke, een soort Gakpo voorin speelt en Mauro op de back. Hoeveel goede voorzetten komen daar vandaan?
Ik snap die beredenering van je over Luuk wel hoor, die zullen meerderen hebben. Ik ben het daar alleen niet mee eens. Even buiten dat Luuk ook zijn waarde heeft buiten voorzetten, want dat is echt niet het enige wat hij kan. Ik hoor ook vaak: we spelen niet met voorzetten. Ik vind dat een vrij onzinnige opmerking. We spelen notabene met 4 man op de flanken: 2 backs en 2 buitenspelers. Waarvan Mauro, Gakpo en Madueke over een uitstekende trap beschikken. Het punt nu is dat er iemand vrij moet staan in de 16 om die voorzet te geven (denk aan de subtiele voorzet van Mauro op Zahavi uit bij Emmen). Want het heeft geen zin om die voorzet te geven op Zahavi of Vinicius die in de dekking staan. Zij winnen namelijk niets. Daarom geven we die bal nu niet, terecht. Met Luuk geven we die wel. Ook naar binnen trekkende buitenspelers zoals Madueke kunnen prima wat naar binnen trekken en de voorzet geven. Kijk naar een Anthony of Berghuis.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
FOOTB_REM_S: No

Johnnie Walker wrote: 08 Apr 2022, 13:48
DeEintovenaar wrote: 08 Apr 2022, 13:12 Wat ik bedoel is dat we inderdaad in zullen gaan zetten op jeugd. Dat is een beetje de filosofie van Nederlandse clubs tegenwoordig. Als je ziet wat je tegenwoordig voor spelers betaalt, kijk naar een Bruma, zie ik niet zo goed voor me hoe je een waardige vervanger van Gakpo kunt halen die er meteen staat. Ik laat me graag verrassen en natuurlijk hoop ik dat er een goede vervanger komt alleen ik denk dat de verwachtingen vrij hoog zijn. Vooral kijkend naar de markt dan.
Daarnaast snap ik echt niet goed waarom mensen terug blijven komen bij Luuk de Jong. Natuurlijk heeft hij ontzettend veel betekent voor PSV en is het wat mij betreft een icoon geworden. Maar mensen vergeten volgens mij dat ook hij periodes gehad heeft dat hij de grootste kansen mistte. Ik denk niet da je met Luuk een garantie op goals binnen haalt, zeker niet als je met Madueke, een soort Gakpo voorin speelt en Mauro op de back. Hoeveel goede voorzetten komen daar vandaan?
Ik snap die beredenering van je over Luuk wel hoor, die zullen meerderen hebben. Ik ben het daar alleen niet mee eens. Even buiten dat Luuk ook zijn waarde heeft buiten voorzetten, want dat is echt niet het enige wat hij kan. Ik hoor ook vaak: we spelen niet met voorzetten. Ik vind dat een vrij onzinnige opmerking. We spelen notabene met 4 man op de flanken: 2 backs en 2 buitenspelers. Waarvan Mauro, Gakpo en Madueke over een uitstekende trap beschikken. Het punt nu is dat er iemand vrij moet staan in de 16 om die voorzet te geven (denk aan de subtiele voorzet van Mauro op Zahavi uit bij Emmen). Want het heeft geen zin om die voorzet te geven op Zahavi of Vinicius die in de dekking staan. Zij winnen namelijk niets. Daarom geven we die bal nu niet, terecht. Met Luuk geven we die wel. Ook naar binnen trekkende buitenspelers zoals Madueke kunnen prima wat naar binnen trekken en de voorzet geven. Kijk naar een Anthony of Berghuis.
Daar ben ik het zeker wel mee eens. We spelen met voldoende mensen op de flanken dus daar heb je gelijk! Wel zul je dan trainen dat Madueke bijvoorbeeld vaker de voorzet gaat geven. Dat zit nu totaal niet in zijn spel. Hier zul je dan ook rekening mee moeten houden als je een back en/of buitenspeler aantrekt. Koop je een speler die eigenlijk altijd naar binnen trekt en uithaalt schiet je minder op met een type Luuk. Inderdaad kan hij meer dan enkel koppen maar dat is wel waar hij het voornamelijk van moet hebben.
Maar mijn belangrijkste reden om niet helemaal voor te zijn is toch wel dat ik me afvraag of het een goede investering is. Luuk is begin volgend seizoen 32, zal een behoorlijk dik salaris willen en heeft natuurlijk geen restwaarde meer. Dit terwijl juist de aanval een linie is waar je wel op zou kunnen verdienen. Daarnaast is het natuurlijk ook niet zo dat Luuk een garantie is op goals. Ik denk dat je dan beter wat meer kunt investeren in een wat jongere spits, maar dat is mijn mening.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Cillessen en Krul worden genoemd als nieuwe keepers aldus VI
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Dat staat er niet. Dit staat er:
Inmiddels zingen voor de positie van eerste doelman de namen van twee ervaren internationals rond.
Dat is iets anders en beduidend zwakker. Maar Cillessen moet een miljoen of 4 a 5 kosten denk ik. Basis Valencia alleen nu geblesseerd. En dat gaan we niet neertellen voor een keeper die binnenkort 33 wordt.

Cillessen miste 55 duels door blessures de afgelopen 4 seizoenen en daar gaan nog wat duels bij komen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Cilessen :lol: de ene choker voor de andere.

Nee, niet die huilebalk. Daar gooi ik een veto op. Ga er maar voor liggen [mention]ShovingNE2[/mention]
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Jankgezichtje nee dank je. Krul is onderhand 40 denk ik? Lijkt me dus ook niet
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Die jongen is gewoon goed genoeg maar sentiment voert de boventoon. Als derde keeper dan he. Ik hoop wel op wat anders als 1e.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Als derde keeper is prima. Als het goed is ben je er dan alleen voor de sfeer in de groep en als opvulling/ervaring voor de keeperstrainingen. Maar zeker niet als 1e doelman.
Sheepies
Bankzitter
Posts: 271
Joined: 17 May 2021, 19:41
FOOTB_REM_S: No

https://www.vi.nl/nieuws/PSV-zoekt-erva ... ul-genoemd

“PSV gaat op zoek naar een nieuwe eerste keeper voor komend seizoen, waarmee Joël Drommel de strijd zal moeten aangaan. Jasper Cillessen en Tim Krul worden genoemd als mogelijke kandidaten.“

VI noemt ze toch echt als mogelijke eerste keepers en niet als 3e.
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Als we op dit niveau keepers gaan halen, word je toch al ongelukkig wat er nog meer gaat komen. Simpel: Krul is niet goed genoeg. Cillessen is altijd geblesseerd en een irritante stoorzender in je selectie
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Irritante stoorzender? Omdat?
OnsPSV
Meervoudig international
Posts: 1099
Joined: 19 Feb 2021, 08:52
FOOTB_REM_S: No

Algemeen bekend dat hij door zijn ‘nare persoonlijkheid’ in meerdere groepen/selecties niet goed gevallen is. Schijnt een behoorlijk arrogante kerel te zijn.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 09 Apr 2022, 10:32 Algemeen bekend dat hij door zijn ‘nare persoonlijkheid’ in meerdere groepen/selecties niet goed gevallen is. Schijnt een behoorlijk arrogante kerel te zijn.
Weet hij toch knap te verbergen met zijn uitstraling van een 11 jarige brugklasser.
Locked