Jerdy Schouten

Spelers A-selectie.
Post Reply
SKERLA
Legende
Favoriete speler: Peet Scheefbril

Harminator wrote: 13 Jun 2024, 14:50
SKERLA wrote: 13 Jun 2024, 14:32

Nieuw onderschrift?
Ja daar lijkt het soms wel op hè. Mijn werklaptop gaat vaak niet goed om met het plaatsen van links en dan kan ik niet altijd het knopje "verwijder bericht" vinden.
Ah zo. Ik bedoelde het meer als een aanbeveling/compliment voor de passende keuze.

:*
Juancho
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

Trixm wrote: 13 Jun 2024, 13:02
Maax wrote: 13 Jun 2024, 13:01 Maar niemand zegt hier toch dat Schouten 75 miljoen waard is? We zitten nu toch in de situatie dat we denken; we willen dat hij blijft, tenzij dat er echt gekke biedingen komen?

Ik vind Schouten ook geen 75 miljoen waard, maar voor veel minder zou ik hem op dit moment ook niet weg doen. Dus is ie 't dan wel waard? Gin idee eik.
Dat zeggen mensen dus wel, dat is de hele discussie :lol:
Mede gekoppeld aan het feit dat hij hier pas 1 jaar is en er dus geen enkele noodzaak is vanuit PSV bekeken hem te verkopen. Belangrijk punt dat je er wel bij moet zeggen.

Maar idealiter verkoop je Schouten natuurlijk niet als je uitgaat van al een verkoop van Veerman en Bakayoko van je basisspelers. Dan is het genoeg geweest. Volgend jaar zomer zijn evt. 2 anderen aan de beurt.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
ruuddevil
Legende

Schouten moet gewoon blijven. Ook al krijg je een megabedrag, je gaat namelijk geen vergelijkbare en haalbare speler vinden.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Was het maar zo simpel dat je kon regisseren dat je elk jaar max 2 spelers moet vervangen en de rest bij elkaar houdt. Bij Real Madrid of Liverpool zou dat nog best wel kunnen maar daarvoor staan we niet hoog genoeg in de piramide en betalen we simpelweg te weinig salaris. Voor Schouten is het leuk om voor 2 miljoen per jaar te spelen maar als die 6 of 8 miljoen kan verdienen in Parijs dan kan PSV dat niet tegen houden.

Bizar eigenlijk dat supporters altijd zo ver uit elkaar liggen qua schattingen over transferbedragen. Niet alleen hier hoor want bij Feyenoord heb ik ook 100 miljoen gelezen voor Gimenez en 30 miljoen voor Geertruida met nog 1 jaar contract. Van de andere kant kennen wij geen van allen de markt echt goed genoeg. De bedragen die soms in de media te lezen zijn kloppen vaker niet dan wel en je hebt nog andere zaken die niet openbaar zijn maar wel de hoogte van de som beinvloeden. Ik zou er geen vergif op in nemen dat Earnie Schouten niet voor pakweg 39 miljoen verkoopt terwijl andere mensen het over 75 a 80 miljoen hebben. Dat verschil is toch echt wel te groot voor een gezonde discussie zou je zeggen.
Trixm
Vedette

Als er 50m wordt geboden gaat de rvc Jerdy gewoon persoonlijk langsbrengen hoor, maak je geen illusies.
Saibari is underrated.
Standbeeld
Mister PSV

Trixm wrote: 13 Jun 2024, 17:34 Als er 50m wordt geboden gaat de rvc Jerdy gewoon persoonlijk langsbrengen hoor, maak je geen illusies.
Hmm, toch wat lichte twijfel vanuit mijn kant. Vorig jaar zou ik je meteen gelijk geven, maar nu zitten we in een andere positie. De 50mln is gigantisch, maar als je al 100mln+ binnenhaalt met de verkopen van o.a. Baka en Joey, plus je telt daarbij op dat we er financieel goed voorstaan, dan kan ik mij voorstellen dat PSV nee durft te zeggen. Schouten is belangrijk en als je er nu 50 voor kan vangen dan kan je volgend jaar wel 40 vangen. Hij heeft nog een lang contract, dus mocht hij geblesseerd raken is er ook geen man over boord. Dan rustig het jaar erna verkopen.
  • These users thanked the author Standbeeld for the post:
    Menno1
    ShovingNE2
    Site Admin

ruuddevil wrote: 13 Jun 2024, 16:56 Schouten moet gewoon blijven. Ook al krijg je een megabedrag, je gaat namelijk geen vergelijkbare en haalbare speler vinden.
    Jawel hoor. Zijn er meer. Ongetwijfeld. 'Megabedrag' is een subjectief begrip, maar 40 miljoen en hij is weg hoor.
    "When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
    Menno1
    Legende

Trixm wrote: 13 Jun 2024, 17:34 Als er 50m wordt geboden gaat de rvc Jerdy gewoon persoonlijk langsbrengen hoor, maak je geen illusies.
    Ligt aan de timing. Als Baka en Joey al weg zijn, dan denk ik echt van niet. De RVC barst van de ambitie. Jerdy heeft itt vele andere spelers wel een lang contract, dus dan is er nul noodzaak om hem te verkopen. Ook niet voor 50.
  • These users thanked the author Menno1 for the post (total 3):
    GrasmatBalinhoDonyellMalen
    Prof_napo
    Internationale topspeler
    Clubvoorkeur: v.v. UNA

11 Tinus wrote: 13 Jun 2024, 16:57 Was het maar zo simpel dat je kon regisseren dat je elk jaar max 2 spelers moet vervangen en de rest bij elkaar houdt. Bij Real Madrid of Liverpool zou dat nog best wel kunnen maar daarvoor staan we niet hoog genoeg in de piramide en betalen we simpelweg te weinig salaris. Voor Schouten is het leuk om voor 2 miljoen per jaar te spelen maar als die 6 of 8 miljoen kan verdienen in Parijs dan kan PSV dat niet tegen houden.
    Eens, en dat blijft toch wel het jammere van een club in een relatief kleine competitie maar ook weer direct het voordeel. De Eredivisie blijft al met al een redelijke springplank naar een grotere competitie zeker via een club die CL speelt. Directe gevolg is dan ook dat er weinig spelers naar Nederland komen om als 27- speler hier tot het einde van de carriere te blijven.

Ga je als club heel star er in zitten kan dat ook weer in je nadeel in de toekomst werken bij het aantrekken van kwalitatief goede spelers. Toch jammer - of gelukkig ;) - dat de werkelijkheid niet dicht bij Football Manager komt, spelers ook wensen hebben en je ook die relatie hebt te managen.
    Johann Vogel
    Vedette

Tovast wrote: 13 Jun 2024, 14:25
    Johann Vogel wrote: 13 Jun 2024, 14:17 Laten we hopen dat Schouten nog een jaartje blijft. Hij is zo consistent, het is moeilijk om hem te vervangen. Ik denk alleen dat bedragen van zestig miljoen of meer onrealistisch zijn voor een 27 jarige uit de Eredivisie. Maar veertig miljoen zou een mooi bedrag zijn die recht doet op zijn waarde voor dit PSV.
    Voor 40 moet je hem gewoon behouden. Zeker als je al dik 100 mil hebt gevangen voor Baka en Joey.

Dat hij voor een kopende club geen 50+ waard is hoeft niet te betekenen dat hij voor PSV geen 50+ waard kan zijn natuurlijk.
    Tuurlijk dat klinkt leuk zo als een supporter. Maar ik denk dat de realiteit is dat we zo’n bod niet kunnen laten liggen. Enerzijds, stel dat na een succesvol EK een top twaalf club in Europa langskomt. Dan zal Schouten die kans niet willen laten liggen. Dat is once in a lifetime. Ik denk niet dat Schouten een boodschap heeft dat wij eventueel al honderd miljoen hebben geïncasseerd. Daarnaast zal de penningmeester ook zijn zegje doen. Veertig miljoen voor een 27 jarige middenvelder zou gezien zijn leeftijd een enorme klapper zijn. Vanuit een zakelijk perspectief kan je dat haast niet laten liggen.

Uiteindelijk denk ik dat iedere speler te koop is. Al hebben we driehonderd miljoen geïncasseerd. Spelers zullen altijd verkocht worden. Natuurlijk zal Schouten niet bij het eerste beste bod verkocht worden. Terwijl bij een pak hem beet Boscagli wel sneller tot verkoop wordt overgegaan vanwege enerzijds zijn staat van dienst en kort lopend contract. Maar uiteindelijk heeft iedere spelers zijn prijs.

Ook na Schouten is er een leven. Dan pakt iemand anders zijn rol weer op. Zo gaat het altijd. Neemt niet weg dat Schouten voor ons een uitstekende speler is die hopelijk nog een jaartje blijft en anders voor een flinke som vertrekt.
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    ShovingNE2
    Ardbeg
    Mister PSV

Johann Vogel wrote: 13 Jun 2024, 20:06 Veertig miljoen voor een 27 jarige middenvelder zou gezien zijn leeftijd een enorme klapper zijn.
    Hoezo? Die kan nog 5, 6 jaar mee. Alleen in Nederland is dat oud.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post (total 3):
    GrasmatpsvgoudaBalinho
    Hatseflats
    Vedette

Is ie al verkocht of hoe zit dat?
    Standbeeld
    Mister PSV

Ardbeg wrote: 13 Jun 2024, 20:16
    Johann Vogel wrote: 13 Jun 2024, 20:06 Veertig miljoen voor een 27 jarige middenvelder zou gezien zijn leeftijd een enorme klapper zijn.
    Er is geen enkele middenvelder van 27+ voor 40mln vertrokken vanuit de Eredivisie. Schouten zou de eerste zijn. Sterker nog, als je 27+ neemt voor alle posities, dan ging alleen Ziyech ook voor 40mln weg. Niemand voor meer dan dat. Dus dan deelt Schouten plek 1 met Ziyech. Plek 2 is voor Haller met zijn 28 jaar en 31mln transfersom. Conclusie: het zou inderdaad een enorme klapper zijn.
    Ardbeg
    Mister PSV

Standbeeld wrote: 13 Jun 2024, 20:39

Er is geen enkele middenvelder van 27+ voor 40mln vertrokken vanuit de Eredivisie. Schouten zou de eerste zijn. Sterker nog, als je 27+ neemt voor alle posities, dan ging alleen Ziyech ook voor 40mln weg. Niemand voor meer dan dat. Dus dan deelt Schouten plek 1 met Ziyech. Plek 2 is voor Haller met zijn 28 jaar en 31mln transfersom. Conclusie: het zou inderdaad een enorme klapper zijn.
    Dat vind jij, ik niet. Ik vind 40 het bodembedrag voor zijn profiel en kwaliteiten.
  • These users thanked the author Ardbeg for the post:
    Dr. Gonzo
    Standbeeld
    Mister PSV

Ardbeg wrote: 13 Jun 2024, 21:05
    Standbeeld wrote: 13 Jun 2024, 20:39
    Dat vind jij, ik niet. Ik vind 40 het bodembedrag voor zijn profiel en kwaliteiten.
    Die twee dingen kunnen toch prima naast elkaar bestaan? Dus het is én een klapper én jij vindt 40 een bodembedrag.
    Ardbeg
    Mister PSV

Standbeeld wrote: 13 Jun 2024, 21:07 Die twee dingen kunnen toch prima naast elkaar bestaan? Dus het is én een klapper én jij vindt 40 een bodembedrag.
    Dat kan, echter vind ik 40 miljoen voor een speler zlas hij in z'n prime geen klapper ;) Daarom zei ik al dat ik dat niet vind. Als ze toen al zo veel voor Ziyech betaalde (minder goed), mogen ze 10/15 meer voor Jerdy betalen. Al is het maar de inflatie.
    Last edited by Ardbeg on 13 Jun 2024, 21:17, edited 2 times in total.
    Trixm
    Vedette

Menno1 wrote: 13 Jun 2024, 18:16
    Ligt aan de timing. Als Baka en Joey al weg zijn, dan denk ik echt van niet. De RVC barst van de ambitie. Jerdy heeft itt vele andere spelers wel een lang contract, dus dan is er nul noodzaak om hem te verkopen. Ook niet voor 50.
    Het gaat ook niet alleen om keiharde noodzaak, het gaat ook over bedrijfsvoering over een jaar of 10. Dan is 50m veel geld.
  • These users thanked the author Trixm for the post (total 3):
    HeruoneSørenRen Höek
    Saibari is underrated.
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

50 miljoen is zo'n beetje 50% van de begroting, een Real Madrid weigert ook geen 500 miljoen op een speler he. Dan is hij gewoon weg, en dat is ook gewoon logisch gezien onze positie in de piramide. Het is gruwelijk veel geld voor ons.
  • These users thanked the author Heissenberrug for the post:
    Søren
    deninho32
    Site Admin
    Favoriete speler: Vinnie Jones
    Bij 40 is hij ook weg hoor. Bij zo'n bedrag is het waarschijnlijk naar een grote club en kan PSV hem echt niet tegenhouden. Voor 12 miljoen gekocht en een jaar later voor 40 weg is ook best een goede deal voor PSV zeg maar.
    Wie zichzelf spaart krijgt nooit rente. ~ Cor van Hout
    Fedeli sono i cani. ~ Salvatore Riina
    Chucky
    Vedette

Johann Vogel wrote: 13 Jun 2024, 20:06
    Tovast wrote: 13 Jun 2024, 14:25

Voor 40 moet je hem gewoon behouden. Zeker als je al dik 100 mil hebt gevangen voor Baka en Joey.

Dat hij voor een kopende club geen 50+ waard is hoeft niet te betekenen dat hij voor PSV geen 50+ waard kan zijn natuurlijk.
    Ook na Schouten is er een leven. Dan pakt iemand anders zijn rol weer op. Zo gaat het altijd. Neemt niet weg dat Schouten voor ons een uitstekende speler is die hopelijk nog een jaartje blijft en anders voor een flinke som vertrekt.
    Niet helemaal mee eens dat het altijd zo gaat. Schouten zie ik als de vervanger van Guardado qua impact op het middenveld, terwijl laatstgenoemde al in 2017 vertrok. De afgelopen jaren heeft er redelijk wat middelmaat op ons misgelopen, en we zijn niet voor niets maar één keer kampioen geworden in de periode tussen Guardado en Schouten.

Ondanks het feit dat ik wel vertrouwen heb in Earnie dat hij Jerdy indien nodig enigszins kan vervangen, is dat allesbehalve een uitgemaakte zaak.
    Søren
    Meervoudig international

Als je als PSV zijnde op de langetermijn een rol van betekenis wil spelen in Europa, dan is het mega belangrijk serieus kapitaal op te bouwen.
    We staan er wat dat betreft goed voor, maar daar is echt nog flink meer voor nodig, en dan moet je je kansen pakken.
    Anderzijds moet je ook gewoon een kwalitatief CL waardige selectie hebben, en behouden.
    Schouten is typisch zo’n geval die in beide scenario’s enorm waardevol kan zijn.
    Dat is toch anders dan bv bij een buitenspeler, waarbij je makkelijker voor het geld kiest.
    Wat mij betreft is Jerdy de rode draad voor de toekomst, en voor de continuïteit.
    Maar als er gekke bedragen geboden worden en we financieel een stap kunnen zetten, gaat ook hij gewoon weg.
    Daarnaast heeft de speler zelf ook nog iets te willen, en is PSV wat dat betreft een menselijke club, die ook de persoonlijke belangen laat meewegen bij zakelijke beslissingen.
    Johann Vogel
    Vedette

Gaat er niet om hoe lang hij vooruit kan, maar hoeveel jaren een transfersom kan worden afgeschreven en de restwaarde. Bijna alle veertig miljoen plus uitgaande transfers vanuit de Eredivisie zijn max 25 jaar.
  • These users thanked the author Johann Vogel for the post:
    deninho32
    Johann Vogel
    Vedette

Chucky wrote: 13 Jun 2024, 22:44
    Johann Vogel wrote: 13 Jun 2024, 20:06

Niet helemaal mee eens dat het altijd zo gaat. Schouten zie ik als de vervanger van Guardado qua impact op het middenveld, terwijl laatstgenoemde al in 2017 vertrok. De afgelopen jaren heeft er redelijk wat middelmaat op ons misgelopen, en we zijn niet voor niets maar één keer kampioen geworden in de periode tussen Guardado en Schouten.

Ondanks het feit dat ik wel vertrouwen heb in Earnie dat hij Jerdy indien nodig enigszins kan vervangen, is dat allesbehalve een uitgemaakte zaak.
    Ik denk dat we met Saibairi al een speler die in ieder geval dicht tegen een basis plaats aan zit. Weliswaar speelt hij nu in een aanvallender rol natuurlijk. Maar vorig seizoen waren we allemaal lyrisch over Sangare en uiteindelijk zijn we met Schouten vooruit gegaan.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Juancho
    Mister PSV

Is toch ook weer een geweldige reclame voor PSV hé. Vanuit de serie A naar PSV komen, hier strijden voor de titel en spelen in de CL en je raakt direct in beeld bij Oranje en onze Jerdy staat straks zelfs te shinen in de basis op een prachtig EK.

Mooi sprookje en verhaal wat PSV weer eens kan aanhalen als het zulke type spelers wil halen. Super gaaf! 🙏
  • These users thanked the author Juancho for the post:
    Armada
    “Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
    Post Reply