Transferwindow 2022-2023

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Locked
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou graag iemand zien die alvast kan acclimatiseren en kan doorgroeien, maar voor een half jaar iemand die er meteen staat en de posities links voorin en in de spits allebei kan invullen zou ik ook wel mee kunnen leven. Er zijn meerdere opties en meerdere argumenten zoals die hierboven worden gegeven mogelijk. Qua transfermarkt kan je komende zomer sowieso meer uitrichten dan nu.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Waarom gaat Ajax niet voor die Tsygankov? Die hebben nog meer behoefte aan een rechtsbuiten dan wij.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Paco Casal wrote: 03 Jan 2023, 16:34
Chucky wrote: 03 Jan 2023, 16:08 Ik mag toch hopen dat we Malen überhaupt niet gaan huren.
Enkel bij koop zou het voor mij een optie zijn, maar dat lijkt me niet realistisch.
Maar waarom? Ik snap dat nooit zo goed. Als Malen toch de beste optie is, waardoor we sportief meer kans maken op succes en we ons rustig kunnen oriënteren op de markt voor aankomende zomer.. Wat is er dan mis met huur? Malen kent de club, een deel van de selectie en de competitie. Die kan bij wijze van spreke morgen invliegen en zaterdag starten.

Ik denk dat een betere optie (korte termijn) dan Malen niet beschikbaar is en via een transfer al helemaal niet betaalbaar.

Malen een half jaar huren zou wat mij betreft een no-brainer zijn.
Omdat we in dat geval 4 huurspelers in onze selectie hebben, waarvan 3 talenten (Hoever, Branthwaite, Sávio).

Mijn persoonlijke mening is dat er ruimte mág zijn voor huur, maar:
- Enkel wanneer een speler een directe versterking is
- Wanneer 1 huurspeler als norm wordt gehanteerd, met 2 als maximum

Te veel huurspelers in je selectie kost uiteindelijk te veel geld, zowel direct (huursom + salaris) als indirect (impact op je eigen kapitaal).
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elfrink meldt natuurlijk niet voor niets dat Borussia 20 mil wil hebben voor Malen. Die heeft ergens opgevangen dat Borussia best wil meewerken aan een (tijdelijk) vertrek. Niemand gaat dat betalen, dus een verhuur zou voor alle partijen logisch kunnen zijn.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 03 Jan 2023, 16:40 Ik zou graag iemand zien die alvast kan acclimatiseren en kan doorgroeien, maar voor een half jaar iemand die er meteen staat en de posities links voorin en in de spits allebei kan invullen zou ik ook wel mee kunnen leven. Er zijn meerdere opties en meerdere argumenten zoals die hierboven worden gegeven mogelijk. Qua transfermarkt kan je komende zomer sowieso meer uitrichten dan nu.
Ik vind om die reden dat men nu eigenlijk Tsygankov zou moeten proberen te halen. Makkelijker gezegd dan gedaan, maar enfin. Ik denk dat aankomende zomer de window is voor Madueke om te verkopen. En daarmee heb je die jongen dan al in huis.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

We mogen ons in de handjes klappen met een huur van Malen. Is niet goed genoeg voor Dortmund maar zal de intensiteit van de Bundesliga wel meenemen in die paar maanden hier. Speler die heel makkelijk scoort. Dat hebben we nodig met het wegvallen van Gakpo. Kan verder ook als volwaardige nummer 9 functioneren.

Een kampioenschap is zeer belangrijk. Dat geeft je financieel zoveel ruimte deze zomer en je brengt concurrent Ajax een zware klap toe.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Chucky wrote: 03 Jan 2023, 16:48
Paco Casal wrote: 03 Jan 2023, 16:34

Maar waarom? Ik snap dat nooit zo goed. Als Malen toch de beste optie is, waardoor we sportief meer kans maken op succes en we ons rustig kunnen oriënteren op de markt voor aankomende zomer.. Wat is er dan mis met huur? Malen kent de club, een deel van de selectie en de competitie. Die kan bij wijze van spreke morgen invliegen en zaterdag starten.

Ik denk dat een betere optie (korte termijn) dan Malen niet beschikbaar is en via een transfer al helemaal niet betaalbaar.

Malen een half jaar huren zou wat mij betreft een no-brainer zijn.
Omdat we in dat geval 4 huurspelers in onze selectie hebben, waarvan 3 talenten (Hoever, Branthwaite, Sávio).

Mijn persoonlijke mening is dat er ruimte mág zijn voor huur, maar:
- Enkel wanneer een speler een directe versterking is
- Wanneer 1 huurspeler als norm wordt gehanteerd, met 2 als maximum

Te veel huurspelers in je selectie kost uiteindelijk te veel geld, zowel direct (huursom + salaris) als indirect (impact op je eigen kapitaal).
Volgens mij zou het uitgangspunt van huren vooral moeten zijn dat een speler tijdelijk een mate van kwaliteit kan toevoegen die je zelf niet hebt of op dat moment kunt aantrekken met koop. Of het zou de opmaat naar een eventuele definitieve transfer moeten zijn. Ik vind de huurspelers van PSV in dat opzicht merkwaardige vondsten de laatste jaren. Carlos Vinicius was een regelrechte aanfluiting, met een techniek die je in de hoofdklasse niet eens ziet en daarmee dus niet beter dan de eveneens matige Zahavi. Waarom Adrian Fein zonder evt. uitzicht op permanent verblijf bij PSV bracht snap ik evenmin en dat John de Jong meende met tijdelijke lichtgewichten Hoever en Branthwaite de ellende achterin te verhelpen is onkunde eersteklas. En Savio? Gaat die in een PSV nog iets brengen wat de club zelf niet in huis heeft?

Prima als PSV Malen aantrekt om het kampioenschap binnen te trekken komende maanden; dat lijkt me Gakpo-waardige vervanging die je deze winter zelf niet kan halen via koop. Maar ik mag hopen dat de club onder De Jongs opvolger gewoon inzet op zelf opgeleide of doorontwikkelde spelers uit Jong PSV als bij wijze van alternatief de huurling niet basiswaardig is.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Deels mee eens. In de meeste gevallen is het zonde, maar soms ook handig als de desbetreffende speler ook voldoet voor de rol waarvoor hij gehaald wordt. Bij bovenstaande voorbeelden was dat niet of nauwelijks het geval, ook al kan je over Branthwaite discussiëren of hij niet doet waarvoor hij gehaald is. In het seizoen 14/15 had PSV ook weinig te besteden en naast de contractverlenging van Depay en Wijnaldum werd Luuk de Jong en Guardado als huur zoals het hoort als je een versterking wil gehaald. Toen was het geld min of meer op en zat PSV slecht in de centrale verdedigers. Het had alleen maar Bruma en Rekik, die laatste werd voor het tweede seizoen gehuurd en had nog een back-up nodig. Isimat werd toen gehuurd. Precies voor de rol om beide verdedigers te kunnen vervangen.
koetje
Legende
Posts: 11,072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 03 Jan 2023, 18:33
Volgens mij zou het uitgangspunt van huren vooral moeten zijn dat een speler tijdelijk een mate van kwaliteit kan toevoegen die je zelf niet hebt of op dat moment kunt aantrekken met koop. Of het zou de opmaat naar een eventuele definitieve transfer moeten zijn. Ik vind de huurspelers van PSV in dat opzicht merkwaardige vondsten de laatste jaren. Carlos Vinicius was een regelrechte aanfluiting, met een techniek die je in de hoofdklasse niet eens ziet en daarmee dus niet beter dan de eveneens matige Zahavi. Waarom Adrian Fein zonder evt. uitzicht op permanent verblijf bij PSV bracht snap ik evenmin en dat John de Jong meende met tijdelijke lichtgewichten Hoever en Branthwaite de ellende achterin te verhelpen is onkunde eersteklas. En Savio? Gaat die in een PSV nog iets brengen wat de club zelf niet in huis heeft?
Het is allemaal wel genuanceerder.

Vinicius was gehuurd voor twee jaar met een soort koopverplichting of optie. Vage deal. Zijn cijfers waren geweldig. Daarom gehaald en als hij goed was bevallen speelde hij nog steeds in Eindhoven.

Fein is gehaald ook met optie tot koop. Prima deal juist. Hij bleek inderdaad goed te kunnen voetballen maar er ontbrak duidelijk iets aan. PSV hoefde de optie niet te lichten.

Hoever is gehaald als toekomstige vaste rechtsback. Een optie tot koop werd ingewikkeld. Met het oog op de voorronde CL wilde PSV niet wachten. Bij goed functioneren had PSV deze speler echt wel gekocht, waarbij Hoever dan zelf ingezet zou worden om druk op de Wolves te zetten (zoals ooit met Guardado).

Branthwaite en Savio zijn beide grote talenten. Ze vervullen een rol in de selectie maar een groter plan ontbreekt bij deze twee inderdaad.

Een huur van Malen zou wat mij betreft vallen in de categorie van ooit Ruiz, Van Ginkel en Rodriquez. Dat waren broodnodige directe versterkingen voor de basis toen met een duidelijk doel aangetrokken.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het grote plan van Jarred is toch zo klaar als een klontje? Op dat moment hadden we geen verdedigers en kwamen we door blessures in de problemen. We moesten een goede speler hebben voor erbij zonder dat het ons miljoenen moest kosten. Brands kende hem en hij was bsb en poef het was in no time rond.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Volgens mij moet je pragmatisch kijken naar spelers huren. Stel je budget is 20 miljoen en je hebt 4-5 spelers nodig voor je selectie. Kies je dan voor 5 middelmatige spelers voor 4 miljoen per stuk? Of kies je voor die 2 toppers die je absoluut graag wilt hebben en die een cruciale rol gaan spelen in bijvoorbeeld de as en haal je daar 3 breedte spelers bij als selectie opvulling via een huur?

Ik vind het belangrijk dat PSV genoeg kapitaal op het veld heeft icm kwaliteit. Een Hoever is een complete mislukking, maar thank fuck dat we die gast gehuurd hebben ipv dat we er 6 miljoen op hebben stuk gegooid en een 5 jaren contract. uiteraard had ik hem liever helemaal niet gezien en een betere speler gehuurd/gekocht zien worden, maar het is niet altijd feest.

Een Malen huren of een Fofana is een kwaliteits impuls. Dat zie ik liever dan 4 miljoen uitgeven voor een linksbuiten die niet beter is dan een El Ghazi om maar een voorbeeld te geven.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vraag me wel af of Malen gemotiveerd genoeg is om alles uit de kast te halen bij PSV. Voor zijn vertrek naar Dortmund had ie al regelmatig een dosis peper nodig.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Malen is gewoon een dooie. Ooit dat interview met Andy vd Meijde gezien? Zelfs die kreeg er niks uit. Er zit weinig vuur in naar de buitenkant, maar dat wilt niet zeggen dat hij niet werkt of geen inzet toont. Ik zie hem best graag komen, al lijkt het mij wel een hele dure huur.
Makaveli
Meervoudig international
Posts: 1,465
Joined: 27 Aug 2017, 18:26
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als je Malen kunt huren, dan gelijk doen uiteraard. Los je zowel het probleem op linksvoor als back up spits mee op. Maar volgens mij is het totaal niet realistisch. Hij doet het niet geweldig bij Dortmund maar speelt wel redelijk veel. Dus zowel vanuit Dortmund als vanuit Malen zelf is het geen logische stap.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Dit gaat om die Arda Guler; heeft blijkbaar een clausule in zijn contract dat hij een bepaald aantal minuten moet maken. Wat hij niet gaat halen.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als er afgelopen jaar een man met enige visie had gezeten had die in de zomer een extra linksbuiten gehaald die achter Gakpo kon rijpen. Die had dan nu een half jaar kunnen wennen en er vanaf januari kunnen staan. De hele voetbalwereld zag aankomen dat Gakpo binnen een jaar ging vertrekken maar daar is totaal niet op geanticipeerd. Ja opa Ghazi is gehaald maar dat is een rechtsbuiten. Ook bij Jong PSV was er ruimte voor een linksbuiten. Door John zijn wanbeleid zijn we in een situatie gekomen dat we wel moeten huren om een volledige selectie te hebben ondanks dat er tientallen miljoenen binnenkomen. Topclub onwaardig.

Wat Malen betreft, ik denk dat je schrikt wat je daarvoor kwijt bent om die een half jaar te huren. En ik vind hem bovendien geen specifieke buitenspeler terwijl je die nu wel nodig bent. Zie daarom eigenlijk de logica niet om voor Malen te gaan. Een speler met de status van Malen kun je overigens wel beter huren dan die snotneuzen die we nu huren die alles nog te bewijzen hebben. Geld ook voor die Fofana. Dat zijn spelers die je zelf moet kopen en niet moet huren.
User avatar
29.04.2007
Nationale topspeler
Posts: 2,148
Joined: 04 Nov 2020, 15:22
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Opa El Ghazi... Hij is 27 jaar.
Even een biertje opentrekken, Joene, dat helpt soms.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

29.04.2007 wrote: 03 Jan 2023, 20:53 Opa El Ghazi... Hij is 27 jaar.
Even een biertje opentrekken, Joene, dat helpt soms.
Doe ik altijd voor ik iets post :pul: . Zo krijg ik die genuanceerde oneliners eruit. Zal volgende keer een glas melk proberen.

Ghazi heeft nogal veel tijd nodig om in een ritme te komen. Ondanks een gebrek aan speeltijd mag je van een speler van 27 verwachten dat hij sneller in staat is om twee volledige wedstrijden in een week te spelen dan onze Anwar. Prima speler verder hoor maar niet basiswaardig voor een club als PSV. Beetje als luxe invaller prima om erbij te hebben.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Anwar had heel lang niet gespeeld en heeft volgens mij ook wat terugval gehad.

Is best normaal allemaal.
Nu is hij fit en kan hij mooi zaterdag spelen.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

De beste positie van El Ghazi vind ik niet rechtsbuiten, maar linksbuiten. Het is alleen de vraag of hij constant genoeg is in fitheid en in rendement. Als hij op links komt te spelen de komende maanden dan zal daar ook een flink porti doelpunten en assists bij horen.
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18,382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Ghazi heeft een eigen topic.

Door over geruchten en mogelijke transfers.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Juancho wrote: 03 Jan 2023, 20:00 Ik vraag me wel af of Malen gemotiveerd genoeg is om alles uit de kast te halen bij PSV. Voor zijn vertrek naar Dortmund had ie al regelmatig een dosis peper nodig.
Ook bang voor. Kan me dat verongelijkte gezicht steeds ook nog goed herinneren.
Zal natuurlijk ook met de nodige ‘attitude’ binnenkomen, als speler van Dortmund.

Benieuwd of dit in de kleedkamer gaat werken.
#FreeGeneratie4
User avatar
Paco Casal
Internationale topspeler
Posts: 4,601
Joined: 06 Feb 2018, 00:00
Clubvoorkeur: Eindhoven Football Casuals
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nee joh. Als dat echt het geval was geweest had men Malen nooit meer als optie gezien. Uitstraling zegt lang niet altijd alles. Malen is ook niet het meest verfijnde talent. Op het niveau waar hij zit kom je niet zonder hard te werken en de juiste instelling te hebben.
#FreeGeneratie4
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tja dat zou je met Hoever ook denken maar als je die ook ziet voetballen... :wall: :mrgreen:. Zonder gekheid, ik denk dat Malen helemaal niet terug wil. Hij speelt gewoon behoorlijk veel bij Dortmund. Geloof er niks van dat hij een half jaartje terug wil naar de Eredivisie. Denk dat hij ook wel elders naar leuke clubs in net wat grotere competities kan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Zou Jurgen Locadia geen optie zijn om terug te halen met een klein contract? Kan zowel linksbuiten als centrum spits. Op dit moment geen club en daardoor gratis. Zijn statistieken bij PSV waren toen echt super en wellicht als hij opnieuw in NL gaat spelen dat het er weer uit komt?
Locked