Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik denk dat dat wel zal meevallen. PSV moet ook door en het liefst zsm een nieuwe trainer zodat de potentiële aankopen ook duidelijkheid hebben.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou weleens willen weten wat Stewart en/of Brands waar de nieuwe trainer aan moet voldoen in hun ogen.

Waar willen wij voor staan volgend seizoen, waar focussen we ons op?
Puur winnen en alles wijkt voor het kampioenschap, als dat 34 x met 1-0 is, is het prima of willen we meer? Hebben zij een tactiek voor ogen?

Als ze dat weten kan je de juiste trainer er bij kiezen.

Ik hoop dat er zo gekeken wordt en niet puur lukraak achter een naam wordt aangegaan en dat wordt dan het nieuwe plan voor de aankomende jaren.
#FreeGeneratie4
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12,359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 29 May 2023, 08:27 Stel dat gebeurt. Moet je iedereen in de pers en bepaalde supportersgroepen tekeer horen gaan dat ze allang contact hadden met de trainer voordat Ruud is opgestapt. Welke nieuwe trainer het wordt: als opvolger van Ruud gaan hele volksstammen hem nooit goedkeuren. Te beginnen met ESPN, de T. en VandaagInside.
Beetje overdreven niet? Zelfs bij de door jouw genoemde media snappen ze wel dat PSV verder moet en voor dat simpele feit hebben we een trainer nodig. En ook al hebben ze iets te zeiken.. Wat dan nog? Vandaaginside en de Telegraaf neem ik zelf al jaren niet meer serieus en ik zal niet de enige zijn.
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 00:48 Dus zijn hele persoon is zogenaamd niet geschikt. En in de 8 jaar werken naar trainer van PSV1 is dat dan nooit opgemerkt binnen de club?

Fuckin aye man. Geef die gast een personal (mental) coach en zet eens een keer door ipv wéér van voren af aan te beginnen.
Driewerf neen.

Hij heeft het vak onderschat. Een team profs managen is andere koek dan wat jeugdploegen aansturen. Het is niets voor hem.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 29 May 2023, 08:37 Ik zou weleens willen weten wat Stewart en/of Brands waar de nieuwe trainer aan moet voldoen in hun ogen.

Waar willen wij voor staan volgend seizoen, waar focussen we ons op?
Puur winnen en alles wijkt voor het kampioenschap, als dat 34 x met 1-0 is, is het prima of willen we meer? Hebben zij een tactiek voor ogen?

Als ze dat weten kan je de juiste trainer er bij kiezen.

Ik hoop dat er zo gekeken wordt en niet puur lukraak achter een naam wordt aangegaan en dat wordt dan het nieuwe plan voor de aankomende jaren.
Vooral Stewart eigenlijk. Ik vond hem in de persco erg sterk overkomen naast Brands. Hij zat er niet een beetje bij maar nam echt samen met Brands het woord. Ik denk dat alles moet wijken voor een plek bij de eerste twee. Dat hoorde je Brands min of meer al zeggen bij Maddie. Maar ik denk niet dat ze een coach halen die bekend staat om zijn sterke defensie en alles met 1 goal verschil winnen. Of Cocu zo heel verdedigend is zoals in zijn jaren bij PSV vraag ik mij af. Het eerste jaar wilde hij heel graag naar voren en voor spektakel zorgen. De tweede seizoenshelft en daarna ging hij vooral uit van de mogelijkheden en zwakke punten van de selectie uit en ging vanuit daar werken aan resultaat.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Was natuurlijk ook een vergelijking van het ene uiterste tot aan het andere hè.

In het ED vandaag een veelbelovende passage:
Kwaliteit
Ondertussen moet PSV ook snel voldoende kwaliteit aan boord halen om over tien weken al goed beslagen ten ijs te komen. Onder anderen Stijn Spierings, dit seizoen een vaste waarde bij het Franse Toulouse FC, is een van de kandidaten om de club snel van zekerheid op het middenveld te voorzien. PSV wikt en weegt op dit moment tal van opties, maar heeft ook een aantal dingen ‘on hold’ gezet omdat eerst duidelijk moet zijn wie de nieuwe trainer wordt. In overleg met Earnest Stewart kan dan gekeken worden wie bij de gewenste speelwijze past en wie PSV als extra versterkingen wil halen.
Dus eerst een speelwijze , dan de versterkingen. Prima.
#FreeGeneratie4
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dan moet er hopelijk wel snel duidelijkheid komen wat betreft de nieuwe trainer. Anders schiet je jezelf in de voet. Het geeft in ieder geval aan dat er op de achtergrond hard gewerkt wordt wat betreft versterkingen.
Brael
Vedette
Posts: 9,063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ziege maar ook zagge wrote: 29 May 2023, 00:48 Dus zijn hele persoon is zogenaamd niet geschikt. En in de 8 jaar werken naar trainer van PSV1 is dat dan nooit opgemerkt binnen de club?

Fuckin aye man. Geef die gast een personal (mental) coach en zet eens een keer door ipv wéér van voren af aan te beginnen.
Ruud is er zelf mee gestopt he.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Menno1 wrote: 29 May 2023, 00:42 Ruud wou al na 4(!!) wedstrijden stoppen, na het verlies tegen Twente. en later wou hij ook stoppen. En uiteindelijk loopt hij weg, iedereen in stomme verbazing achterlatend. Ruud is een uitstekende kerel, maar hij is niet geschikt als trainer: veel te impulsief, je kan er niet op rekenen. Hij werkt niet samen met zijn assistenten. Hij communiceert slecht met zijn spelers blijkbaar. En hij kreeg het niet voor elkaar na 50 wedstrijden vaste patronen en een duidelijk spel te implementeren.

Daar kan je gewoon niet op bouwen. de kans dat hij er dan volgend seizoen er uit vliegt, is levensgroot. Daarnaast heb ik in Ruud nooit een trainer gezien. Ik denk dat hij uitermate geschikt is in wellicht een commerciele rol bijvoorbeeld, maar niet als trainer. Hij mist de tactische baggage, is te emotioneel en kan geen leiding geven blijkbaar.

Nee jongens, we moeten door. Ruud moet bij zichzelf te rade gaan of hij uberhaupt trainer wilt blijven/zijn of dat hij wellicht een hele andere kant op wilt. Hij is volledig onafhankelijk, dus kan kiezen wat hij leuk vind. Ondertussen moet PSV dus door en een goede trainer aanstellen, die past bij de visie (wat dat ook moge zijn) van de club.
Daarom is het denk ik ook maar goed dat dit nu is gebeurd terwijl de kans levensgroot was geweest dat dit anders over een maand of 4-5 zou zijn gebeurd met alweer een reeks teleurstellingen achter de rug.

Met Van Nistelrooij komt er iemand binnen en met name in het buitenland is hij een grootheid. Echter als trainer is er nooit de overtuiging geweest en voor ons als supporters zien we het spel en resultaat tijdens de wedstrijden. Geen progressie en veel onvrede in heel veel geledingen. Liever opnieuw beginnen voordat het nieuwe seizoen begint. Aan de ene kant wel weer irritant, aan de andere kant was dit ook niet de juiste weg die bewandeld werd.

De aanstelling van Van Nistelrooij mag je de directie van PSV aanrekenen en Van Nistelrooij dat hij te weinig open stond voor de adviezen om hem heen.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Helemaal eens Massimo , dat resteert toch wel na de afgelopen pijnlijke week. Alleen blijft bij mij nog wel de vraag hangen: hoe goed zal dan de eerstvolgende keuze van de directie zijn? Gelukkig kunnen we Earnest nog niet beoordelen, die moet op zijn minst het voordeel van de twijfel krijgen, maar een AD met RvC die tweemaal min of meer dezelfde fout maken, doen mij toch aarzelen. Hopelijk gaan de heren eens goed in de spiegel kijken…
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik heb vertrouwen in Earnest. Minder in Brands moet ik toegeven.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik dus ook… en dat had ik niet verwacht, eerlijk gezegd
Rigo
Bankzitter
Posts: 266
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Bosz samen met Rutten en Maas als assistenten zou mijn keuze zijn.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Massimo wrote: 29 May 2023, 09:57
Menno1 wrote: 29 May 2023, 00:42 Ruud wou al na 4(!!) wedstrijden stoppen, na het verlies tegen Twente. en later wou hij ook stoppen. En uiteindelijk loopt hij weg, iedereen in stomme verbazing achterlatend. Ruud is een uitstekende kerel, maar hij is niet geschikt als trainer: veel te impulsief, je kan er niet op rekenen. Hij werkt niet samen met zijn assistenten. Hij communiceert slecht met zijn spelers blijkbaar. En hij kreeg het niet voor elkaar na 50 wedstrijden vaste patronen en een duidelijk spel te implementeren.

Daar kan je gewoon niet op bouwen. de kans dat hij er dan volgend seizoen er uit vliegt, is levensgroot. Daarnaast heb ik in Ruud nooit een trainer gezien. Ik denk dat hij uitermate geschikt is in wellicht een commerciele rol bijvoorbeeld, maar niet als trainer. Hij mist de tactische baggage, is te emotioneel en kan geen leiding geven blijkbaar.

Nee jongens, we moeten door. Ruud moet bij zichzelf te rade gaan of hij uberhaupt trainer wilt blijven/zijn of dat hij wellicht een hele andere kant op wilt. Hij is volledig onafhankelijk, dus kan kiezen wat hij leuk vind. Ondertussen moet PSV dus door en een goede trainer aanstellen, die past bij de visie (wat dat ook moge zijn) van de club.
Daarom is het denk ik ook maar goed dat dit nu is gebeurd terwijl de kans levensgroot was geweest dat dit anders over een maand of 4-5 zou zijn gebeurd met alweer een reeks teleurstellingen achter de rug.

Met Van Nistelrooij komt er iemand binnen en met name in het buitenland is hij een grootheid. Echter als trainer is er nooit de overtuiging geweest en voor ons als supporters zien we het spel en resultaat tijdens de wedstrijden. Geen progressie en veel onvrede in heel veel geledingen. Liever opnieuw beginnen voordat het nieuwe seizoen begint. Aan de ene kant wel weer irritant, aan de andere kant was dit ook niet de juiste weg die bewandeld werd.

De aanstelling van Van Nistelrooij mag je de directie van PSV aanrekenen en Van Nistelrooij dat hij te weinig open stond voor de adviezen om hem heen.
Helemaal eens en met nadruk op dat laatste. Zo'n beetje ieder weldenkend mens zou een aanstormend trainer die zichzelf eerlijk in de spiegel kijkt en je meegeeft dat hij nog niet klaar is voor het grote werk met rust laten. Het is dan toch onbestaanbaar dat precies de ene persoon die Algemeen Directeur is die signalen negeert en hem op het schild hijst? Het gebrek aan ontwikkeling van spelers, het bijzondere matige spel van de ploeg en het dito niveau van communicatie binnen de staf en selectie... het past helemaal in het beeld waarvan Ruud zelf al de signalen gaf. Dat Brands precies in het jaar dat Ajax op klappen stond (en voorafgaand aan de seizoenstart waren die voortekenen er al) een twijfelende trainer laat aanmodderen is een regelrechte blunder. En ook bij de andere grote uitdagingen van de club - nieuwe TD aanstellen, het dramatisch verlopen wintertransferluik - heeft Brands zich geen dienst bewezen. Wat mij betreft is komend seizoen dan ook het jaar van de waarheid voor hem als beginnend (!) AD, want tot dusver lijkt hij die functie totaal niet in de vingers te hebben.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Is het een idee een nieuw topic aan te maken ‘nieuwe trainer PSV’. Zonder RvN in de titel kunnen we het vooruitkijken wellicht beter scheiden van het terugkijken en alle discussies die daarbij horen.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 29 May 2023, 09:32 Was natuurlijk ook een vergelijking van het ene uiterste tot aan het andere hè.

In het ED vandaag een veelbelovende passage:
Kwaliteit
Ondertussen moet PSV ook snel voldoende kwaliteit aan boord halen om over tien weken al goed beslagen ten ijs te komen. Onder anderen Stijn Spierings, dit seizoen een vaste waarde bij het Franse Toulouse FC, is een van de kandidaten om de club snel van zekerheid op het middenveld te voorzien. PSV wikt en weegt op dit moment tal van opties, maar heeft ook een aantal dingen ‘on hold’ gezet omdat eerst duidelijk moet zijn wie de nieuwe trainer wordt. In overleg met Earnest Stewart kan dan gekeken worden wie bij de gewenste speelwijze past en wie PSV als extra versterkingen wil halen.
Dus eerst een speelwijze , dan de versterkingen. Prima.
Goed om te lezen ja. En zo hoort het ook. Als het andersom zou zijn geweest zou dat maf beleid zijn.

PSV moet voor een trainer gaan aan wiens speelwijze het de komende jaren vasthoudt en de daarbijbehorende geschikte spelers kan halen. We gaan nu te veel van links (Schmidt) naar rechts (RvN) en mogelijk weer richting links (Bosz) de laatste jaren. Kies een vaste lijn en borduur daarop voort. Die duidelijkheid heeft PSV nodig.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Dat is de theorie. Zo leer je het uit de boekjes. Nu afwachten wat de praktijk wordt…
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 29 May 2023, 10:31 Is het een idee een nieuw topic aan te maken ‘nieuwe trainer PSV’. Zonder RvN in de titel kunnen we het vooruitkijken wellicht beter scheiden van het terugkijken en alle discussies die daarbij horen.
En jij graag even je naar aanpassen naar nieuwetrainerdevil.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Logisch vanuit zijn perpectief. "Als MvB en RvN een kans krijgen, waarom ik niet?" Alleen moet PSV dit nu niet meer doen, men heeft geleerd van de beleidsmatige fouten mag ik hopen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Logisch dat ie dat zegt toch?
Tijn
Internationale topspeler
Posts: 4,216
Joined: 26 Aug 2017, 14:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ramzi was misschien wel de meest veelbelovende trainer, maar door het falen van Van Bommel en Van Nistelrooij, is de kans voor hem juist kleiner dat hij nu trainer wordt.
Laat hem eerst maar ervaring opdoen elders als hoofdtrainer.
Josef Dettelbacher
Legende
Posts: 20,086
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gewoon assistent maken, en ervaring opdoen.
Her lips said no, but her eyes said read my lips..
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8,265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Makaveli wrote: 28 May 2023, 08:35
Persepolis wrote: 28 May 2023, 00:58 Probleem is alleen dat zo'n pragmaticus niet een bijster veel grotere kans van slagen hoeft te hebben, althans niet in de vijver trainers waarin PSV vist. Dat werd bv. ook beoogd in 2012-13, toen pragmaticus Advocaat werd aangetrokken voor 1 seizoen om ons kampioen te maken in het jubileumjaar. Dat lukte echter niet, waarna we weer een seizoen nodig hadden om te bouwen en Ajax inmiddels 2 titels en heel veel CL geld kon bijschrijven waar ze een paar jaar daarna heel veel profijt van hadden. Je loopt dus het risico dat je niet 1, maar 2 of meer seizoenen kwijtraakt. Nogmaals, als je kijkt in de vijver waarin wij kunnen vissen, hoeveel echt goede pragmatische succestrainers kunnen we opnoemen? Het is niet dat de Ancelotti's en Mourinho's van deze wereld onze kant opkomen. Destijds was het Advocaat, veel hoger zal het niveau in die vijver niet zijn hoor. Dan kijk je naar een Cocu o.i.d., maar heeft zo iemand in het hedendaagse voetballandschap zo'n hogere kans op de top 2 dan een visionair die gaat bouwen? Ik ben daarom meer van mening dat we moeten stoppen met het korte termijn-denken en juist iets duurzaams moeten gaan bouwen. Het seizoen erop heeft Nederland waarschijnlijk ook 2 plekken in de CL, en als we die daarna kwijt zijn is het wel erg handig om zo ver te zijn dat we of een grote kans op de titel hebben of een goed niveau in de CL voorrondes. Dus, lange termijn beleid wmb.
Ja, omdat die "visionair" met kwaliteit er nu niet is. Althans, ik zie ze niet. In NL zijn er maar 2 echte toptrainers in mijn ogen, ten Hag en Slot. Pascal Jansen en Peter Bosz en dergelijke zijn een klasse minder. Ik vind de laatste sowieso zeker niet zo goed vind als sommige hem maken. Bij hem lijkt het eigen imago nogal eens voorrang te krijgen op het resultaat. In de zin dat hij dan weigert om ook maar enige concessie te doen op moment dat het overduidelijk niet loopt/werkt.

Als je kijkt welke trainers er echt succesvol zijn geweest de laatste 20 jaar bij PSV zijn dat er eigenlijk maar 2 geweest, Hiddink en Cocu. (misschien nog Koeman maar dat is ook bij uitstek een pragmaticus) Jij pakt Advocaat er uit als voorbeeld maar de enige 2 (of 3) trainers die succes hebben gebracht behoren eveneens tot de categorie pragmatici. De lange termijn visie trainers die de club naar hun hand wilden zetten hebben allemaal betrekkelijk weinig gewonnen. Van Rutten tot van Bommel, Schmidt en nu van Nistelrooij.

Ik heb overigens mijn twijfels over wat hier als visie wordt neergezet. Dat lijkt toch grotendeels wel een eigen invulling van wat iemand persoonlijk zelf wil zien. Als Frank de Boer wordt bestempeld tot een trainer die niet binnen de Ajax principes paste, dan heb je imo wel echt een eigen invulling en afkadering gemaakt van wat die principes nou echt zijn. Ik denk eerlijk gezegd dat als je het 4 verschillende jeugdtrainers van Ajax zou vragen, ze niet hetzelfde antwoord gaan geven. Je moet dat in die zin ook niet overdrijven.

Toen Schmidt kwam had ik hetzelfde idee als wat Menno schetst: oke, we gaan als PSV voor een Red Bull achtige speelstijl met pressing de komende jaren. Tof, in die visie geloof ik wel en het past bij de huidige trend. Maar als je dan een jaar later rigoureus breekt met die filosofie, moet je niet nog een seizoen later de boel opnieuw terugveranderen. Ik vond de opmerking van Ruud na meer dan een half jaar dat ze nog last hadden van Schmidt een beetje flauw maar in de kern heeft hij natuurlijk wel een punt dat het switchen tussen stijlen die diametraal tegenover elkaar staan, tijd kost. En nu zouden we dan weer met bv Bosz een ommezwaai gaan maken de andere kant op. Terwijl de tijd ontbreekt.

Als de risk reward zo hoog is als hij nu is, dan is het niet logisch om nu opnieuw te gaan voor lange termijn presteren. Die keuze hadden we in principe gemaakt met van Nistelrooij maar dat is helaas voor alle partijen een verloren jaar geworden. Dus kies voor een trainer wiens principes nog redelijk dicht bij die van Ruud liggen zodat we de speelstijl niet weer helemaal om hoeven te gooien en ga vanuit daar werken om er direct aan het begin van de competitie gelijk te staan. Feyenoord zal er sowieso direct staan en Ajax gaat er een budget tegenaan gooien dat wij niet kunnen evenaren. (maar verliest mogelijk in het begin wat omdat zij ook opnieuw moeten starten) Dus we moeten in hoog tempo iets neerzetten om bij aanvang al punten te gaan pakken en daarmee de kans zo groot mogelijk maken dat we eind van de rit op 80+ staan. Dat lukt niet met eerst weer een half tot een heel seizoen een nieuwe speelwijze gaan implementeren.

Ik vind het idee dat we dat het jaar er op dan wel kunnen doen iets te makkelijk gedacht. Feyenoord pakt nu al 50 miljoen, de CL daarna gaat het richting de 70. Als we niet bij de eerste 2 komen, holt onze relatieve slagkracht echt achteruit. En buiten dat zij dan meer kunnen investeren in transfersommen dus kunnen mikken op een andere categorie spelers, worden wij voor de groep transfervrije/goedkope spelers ook minder interessant dan Feyenoord en Ajax. (want sportief een minder podium te bieden) Die situatie moet je voor blijven. De balans in voetbal is best dun, onze positie als topclub en minimaal 2e in NL is echt niet gegarandeerd en een gegeven. Dat kan met de hoogte van de gelden die er nu aankomen, heel snel veranderen. Daarom snap ik de nervositeit op dat vlak bij onze RvC wel. Het moet echt in de komende 2 seizoenen gaan gebeuren met die CL, anders heb je wel degelijk een probleem.
Ik snap je gedachte hoor, zeker, en de waarheid is natuurlijk dat beide kanten lang geen garanties bieden. Ik had bewust Advocaat als voorbeeld genomen omdat hij degene was die met het doel dat jij schetste werd aangesteld: 1 seizoen presteren en daarna bouwen. Toen omdat het het jubileumjaar was, nu voor de CL gelden. Dat werd echter niks. Sterker nog, het gaf Ajax 2 titels en miljoenen aan CL gelden. Een averechts effect dus. Hiddink was in een tijd dat nagenoeg alle succesvolle trainers als pragmaticus konden worden omschreven, van Ferguson tot Mourinho, met een paar uitzonderingen. 20 jaar is een enorm lange tijd in het voetbal en er is echt heel veel veranderd inmiddels. Cocu werd destijds wel als opbouwtrainer aangesteld; hij kreeg een heel jong team en met vallen en opstaan en een paar goede aankopen kon hij vanaf zijn 2e seizoen oogsten. Ik weet echter niet of hij in het hedendaagse topvoetbal dezelfde route kan volgen.

Verder eens over visie, maar dat hoeft ook niet dusdanig specifiek te zijn dat maar een handjevol trainers het kunnen invullen. Het kan verder ook alles zijn, niet per se pressing voetbal à la Klopp en Schmidt bv.. Maar er moet wel iets van een lijn zijn waar je de komst van trainers en spelers op baseert, en waardoor jeugdspelers makkelijker ingepast worden. Anno 2023 is het niet te doen om om de 2, 3 jaar steeds een andere trainer met andere visie aan te stellen, en elftallen daaraan aan te passen. Dat maakt succesvol zijn althans een stuk moeilijker.

Natuurlijk is "we doen het het jaar erop" veel makkelijker gezegd dan gedaan, daar ben ik me van bewust. Maar ik vind het eerlijk gezegd net zo makkelijk om te zeggen "we stellen nu een pragmatische trainer aan en dan doen we het volgend seizoen wel". Die kans acht ik niet groter, dat is wat ik wilde aantonen met het voorbeeld van de laatste keer dat er zo gedacht werd (2012/13). Sterker nog, ook met een opbouwtrainer kunnen zaken sneller gaan dan verwacht en kunnen we volgend jaar bij de top 2 eindigen. Dat is ook afhankelijk van de concurrentie. Precies omdat geen 1 scenario er echt bovenuit steekt qua kans op succes zou ik ervoor kiezen om nu al aan de lange termijn te werken. Uiteindelijk blijft het een boeiende discussie waar voor beide kanten iets te zeggen valt. We gaan het zien, om maar even met een paar clichés af te sluiten.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ruuddevil wrote: 29 May 2023, 10:31 Is het een idee een nieuw topic aan te maken ‘nieuwe trainer PSV’. Zonder RvN in de titel kunnen we het vooruitkijken wellicht beter scheiden van het terugkijken en alle discussies die daarbij horen.
Volstaat de aanpassing van de titel of wil je gewoon een nieuw topic. Your call, ik vind het allebei prima.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply