Gedoe met supporters

Dit is het forum voor stadionzaken.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Je zou verwachten dat normaal denkende mensen erachter komen dat als ze doorlopend iets doet wat ten eerste verboden is, boetes op staan en verboden op uitwedstrijden aan gekoppeld kunnen worden door de groep en waar 99% van de supporters een schurfthekel hebben ze dan denken: misschien moeten we het niet meer doen op die manier.

Pyro's kunnen echt mooi zijn. Maar wel op de juiste momenten. Zoals gisteren bij thuiskomst van de bus bijvoorbeeld.

Dat sommigen niet zo denken, ook hier, geeft alleen maar dat ze echt vinden dat ze boven de club de staan. Als je dat level hebt bereikt als supporter moet je een spiegel opzoeken. Of hulp.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
Koning_Arnold_IV
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
RW1990
Jeugdspeler
Posts: 39
Joined: 31 Aug 2021, 10:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ben ik de enige die er van baalt, omdat ik ook nog hoop had op een 0-10?🙊
These users thanked the author RW1990 for the post (total 2):
koetjeguus
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RW1990 wrote: 26 Apr 2024, 08:19 Ben ik de enige die er van baalt, omdat ik ook nog hoop had op een 0-10?🙊
Vooral Pepi baalde want zijn Pepi time brak net aan.
AddoCultheld
Internationale topspeler
Posts: 3,548
Joined: 19 Oct 2020, 10:20
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 08:19 Je zou verwachten dat normaal denkende mensen erachter komen dat als ze doorlopend iets doet wat ten eerste verboden is, boetes op staan en verboden op uitwedstrijden aan gekoppeld kunnen worden door de groep en waar 99% van de supporters een schurfthekel hebben ze dan denken: misschien moeten we het niet meer doen op die manier.

Pyro's kunnen echt mooi zijn. Maar wel op de juiste momenten. Zoals gisteren bij thuiskomst van de bus bijvoorbeeld.

Dat sommigen niet zo denken, ook hier, geeft alleen maar dat ze echt vinden dat ze boven de club de staan. Als je dat level hebt bereikt als supporter moet je een spiegel opzoeken. Of hulp.
Zonde van fakkels op het veld, verder gewoon schitterend. Man geniet toch eens van het leven.
These users thanked the author AddoCultheld for the post:
tezzyunited
User avatar
Gestelnaar
Nationale topspeler
Posts: 1,689
Joined: 20 Sep 2017, 00:00
Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MC Hammer wrote: 26 Apr 2024, 07:23 Ik kijk veel voetbal, maar ik zie vuurwerk bijna alleen maar hier in Nederland. Het hoort niet bij voetbalcultuur, dat maak je jezelf wijs om het goed te praten.
Sorry, maar dit is echt gelul. Overal wordt pyro afgestoken en in alle landen om ons heen is het vele male groter dan hier 😂
These users thanked the author Gestelnaar for the post (total 4):
AddoCultheldB. Dzsudzsakdanko-lazovic1913PSV.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 26 Apr 2024, 08:26
ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 08:19 Je zou verwachten dat normaal denkende mensen erachter komen dat als ze doorlopend iets doet wat ten eerste verboden is, boetes op staan en verboden op uitwedstrijden aan gekoppeld kunnen worden door de groep en waar 99% van de supporters een schurfthekel hebben ze dan denken: misschien moeten we het niet meer doen op die manier.

Pyro's kunnen echt mooi zijn. Maar wel op de juiste momenten. Zoals gisteren bij thuiskomst van de bus bijvoorbeeld.

Dat sommigen niet zo denken, ook hier, geeft alleen maar dat ze echt vinden dat ze boven de club de staan. Als je dat level hebt bereikt als supporter moet je een spiegel opzoeken. Of hulp.
Zonde van fakkels op het veld, verder gewoon schitterend. Man geniet toch eens van het leven.
Dit blijft zo'n ontzettende dooddoener na elk incident dat plaatsvindt. Zo snel mogelijk er overheen stappen en door, tot het volgende incident komt en dan weer hetzelfde doen. Rinse and repeat.
Thoresen
Nationale topspeler
Posts: 1,645
Joined: 10 May 2018, 10:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Ik heb de beelden teruggekeken van gisteren. Welgeteld 2 stuks vuurwerk op het veld. Niet goed maar kom op zeg Laten we gewoon hartstikke trots zijn op het het kampioenschap en dit niet te groot maken.

Prima als je niet van pyro houdt, dan neuk je waarschijnlijk met de lamp uit. Dat is ook prima, dat is niet verboden. Ieder zijn ding.
These users thanked the author Thoresen for the post (total 5):
EllermanJAddoCultheldNiekudenPCGCdanko-lazovic
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

AddoCultheld wrote: 26 Apr 2024, 08:26Zonde van fakkels op het veld, verder gewoon schitterend. Man geniet toch eens van het leven.
De allermooiste wedstrijd van het jaar en die laat je staken. Nou nou wat genieten.

En maak je geen zorgen, ik geniet met volle teugen van het leven hoor. Alsof je niet geniet als je dit soort totaal idiote acties veroordeelt. En straks janken als mensen weer een SV krijgen en een boete.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik acht onze supporters zelfs in staat het volgende week te laten staken. Bidden dat mensen zich eens gedragen.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 26 Apr 2024, 08:57 Ik acht onze supporters zelfs in staat het volgende week te laten staken. Bidden dat mensen zich eens gedragen.
En mocht dat gebeuren acht ik de kans bijzonder groot dat er een deel het ook nog goed poogt te praten, het goed voor de sfeer is en daarmee impliciet aangeeft dat de regels te streng zijn en de KNVB de sfeer verpest.
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ja dat hoort er tegenwoordig bij tijdens een kampioenswedstrijd hè !!
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Buitenspelgoal
Vaste waarde in elftal
Posts: 737
Joined: 04 Nov 2020, 17:33
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Thoresen wrote: 26 Apr 2024, 08:41

Ik heb de beelden teruggekeken van gisteren. Welgeteld 2 stuks vuurwerk op het veld. Niet goed maar kom op zeg Laten we gewoon hartstikke trots zijn op het het kampioenschap en dit niet te groot maken.

Prima als je niet van pyro houdt, dan neuk je waarschijnlijk met de lamp uit. Dat is ook prima, dat is niet verboden. Ieder zijn ding.
Ik vond de pyro gisteren mooi, tot het op het veld werd gegooid een minuut voor tijd. Niet te groot maken? Naast dat het nog altijd gewoon gevaarlijk is zoiets op het veld te gooien is het een zoveelste incident. Er is hier al genoemd dat het niet om die fakkels gaat, maar om weer een extra bouwsteen richting een situatie waarin uitsupporters niet meer welkom zijn. En dan? Huilie huilie doen? Allemaal de schuld van de autoriteiten? Nee, je verneukt het hier zelf en op den duur voor iedereen. En voor PSV, dat straks geen uitsupport meer heeft. Je benadeelt je eigen club. Wat als de wedstrijd gestaakt was? Mag de selectie terug naar Heerenveen voor een minuut voetbal. Deze mensen zijn gewoon ontzettend dom bezig, benadelen hun eigen club en als je dit bagateliseert heb je een plaat voor je hoofd. De gevolgen kunnen verstrekkend zijn. Ik genoot oprecht van de pyro, maar een minuut voor tijd dit flikken is gewoon jammer. In wat een van de mooiste (uit)wedstrijden was die PSV ooit gespeeld heeft. En dan Luuk en Veerman die nog boos naar de supporters toe moeten om ze tot kalmte te manen. Absurd.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

fakkels op het veld, wedstrijd gestaakt...

'Laten we het niet groter maken dan het is'

Dan snap je er ook geen kloten van hé.

Maar inderdaad, deze figuren zijn in staat volgende week definitief te laten staken en dat dan op maandag in een leeg stadion de schaal wordt uitgereikt. Zij zijn immers veel groter dan de club.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Raw85
Meervoudig international
Posts: 1,149
Joined: 04 Nov 2020, 14:40
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 08:19 Je zou verwachten dat normaal denkende mensen erachter komen dat als ze doorlopend iets doet wat ten eerste verboden is, boetes op staan en verboden op uitwedstrijden aan gekoppeld kunnen worden door de groep en waar 99% van de supporters een schurfthekel hebben ze dan denken: misschien moeten we het niet meer doen op die manier.
Daar zit je mis, denk ik.
guus
Internationale topspeler
Posts: 4,669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 08:56
AddoCultheld wrote: 26 Apr 2024, 08:26Zonde van fakkels op het veld, verder gewoon schitterend. Man geniet toch eens van het leven.
De allermooiste wedstrijd van het jaar en die laat je staken. Nou nou wat genieten.
Precies dit hè. Het was zo puur genieten van het spel en dan die anticlimax.
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 09:15 fakkels op het veld, wedstrijd gestaakt...

'Laten we het niet groter maken dan het is'

Dan snap je er ook geen kloten van hé.

Maar inderdaad, deze figuren zijn in staat volgende week definitief te laten staken en dat dan op maandag in een leeg stadion de schaal wordt uitgereikt. Zij zijn immers veel groter dan de club.
Er was op dit forum toch laatst ook iemand die stelde dat supportersgroepen er zelf voor zorgde dat enkel de mensen die er mee om konden gaan zo'n fakkel kregen ( om in ieder geval te stellen dat ze niet volledig verbannen dienen te worden terwijl ze dat al zijn )? Iets lijkt daarin nu dus niet goed te gaan, gelukkig komt het niet vaak op het veld al is de rookontwikkeling ook een probleem waardoor de wedstrijd stil gelegd kan worden.

Het blijft een kansarme discussie, clubs willen geen fakkels in supportersvakken, doe dat dan gewoon niet. Waarom denkt zo'n supportersgroep boven de clubs te staan? Maar dit is net zoals de discussies over de bekertjes ( nee, je behoort nooit objecten richting spelers te gooien, ook niet bij een doelpunt en ook niet als het een object met een lage massa is ) , daar komt nooit een concensus over.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Prof_napo wrote: 26 Apr 2024, 09:22daar komt nooit een concensus over.
Dat is een vergelijkbare 'discussie' als door rood rijden. Dat is geen discussie. Sommigen denken boven de wet te staan. En dat moet je de kop indrukken.

Je bent een absolute idioot als je zo'n wedstrijd laat staken. Je hoort echt een tijdje niet meer in een stadion thuis.
These users thanked the author ShovingNE2 for the post:
guus
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 26 Apr 2024, 09:25
Prof_napo wrote: 26 Apr 2024, 09:22daar komt nooit een concensus over.
Dat is een vergelijkbare 'discussie' als door rood rijden. Dat is geen discussie. Sommigen denken boven de wet te staan. En dat moet je de kop indrukken.

Je bent een absolute idioot als je zo'n wedstrijd laat staken. Je hoort echt een tijdje niet meer in een stadion thuis.
Helaas vindt niet iedereen alle regelgeving even gepast en stapt daar gemakshalve overheen, niet zo zeer om in het algemeen aan te tonen dat de regels onvoldoende zijn maar voornamelijk vanuit de eigen beleving. Als club moet je daar mijn inziens ook heel duidelijk in handelen. Ongewenst gedrag is geen toegang, afhankelijk van de zwaarte kan de eerste keer prima een waarschuwing zijn maar het moet duidelijk zijn dat de supporter die zich niet gedraagt begrijpt dat zij niet over de huisregels gaan.

Je zou toch hopen dat als je ooit fakkels in een supportersvak in een stadion wil, of dat als je ooit bekertje bier naar het veld wil gooien ( en dat wil ik beide niet maar schijnt toch iets te doen voor sommige ) dat je daar rustig aan naar toe werkt door aan te tonen dat je over het algemeen je gedraagt. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard terwijl sommige het graag andersom zouden willen zien.
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 26 Apr 2024, 07:06
Trixm wrote: 25 Apr 2024, 22:59

Sinds wanneer is vuurwerk voetbal cultuur?
Mwah, zo’n 30 jaar pas.

Net als een goeie vreugde pitch invasion ook voetbal cultuur is, hopen op een mooie zondag 5 mei!
Met die redenering hoort vandalisme ook bij voetbalcultuur. Stop met verpauperen van de voetbalcultuur.
Saibari is underrated.
RPSV94
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 792
Joined: 29 Jul 2022, 12:16
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wat kunnen we toch lekker overdrijven met zijn allen zeg. Alsof die wedstrijd volgende week gestaakt gaat worden. Dat er gisteren 2 simpele figuren besloten om die fakkels het veld op te gooien, betekent niet dat er volgende week meerdere keren hetzelfde gebeurd. Ik kan jou vertellen dat bij de eerste de beste die het doet, die persoon het stadion met een paar klappen kan verlaten. Net als vorig bij die biergooier tijdens PSV - Ajax gebeurde. De belangen zijn veel te groot. Ik kan me echt amper voorstellen dat het gebeurd. Vuurwerk zal er vast zijn, maar staken zal niet gebeuren.
These users thanked the author RPSV94 for the post:
danko-lazovic
User avatar
MC Hammer
International
Posts: 921
Joined: 12 Jun 2023, 21:48
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Gestelnaar wrote: 26 Apr 2024, 08:37
MC Hammer wrote: 26 Apr 2024, 07:23 Ik kijk veel voetbal, maar ik zie vuurwerk bijna alleen maar hier in Nederland. Het hoort niet bij voetbalcultuur, dat maak je jezelf wijs om het goed te praten.
Sorry, maar dit is echt gelul. Overal wordt pyro afgestoken en in alle landen om ons heen is het vele male groter dan hier 😂
Niet.
Hammertime!
Heya Hallvar
Nationale topspeler
Posts: 2,041
Joined: 01 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het treurige van dit soort zogenaamde supporters cultuur is dat het allemaal copy gedrag is. Wat zij kunnen, kunnen wij ook maar dan nog een graadje erger. Ik mis de originaliteit van bijv Engeland, waar rivaliserende supportersgroepen continue met nieuwe liederen op elkaar reageren.
Jur1913
Internationale topspeler
Posts: 3,831
Joined: 28 Jan 2022, 17:08
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RPSV94 wrote: 26 Apr 2024, 09:50 Wat kunnen we toch lekker overdrijven met zijn allen zeg. Alsof die wedstrijd volgende week gestaakt gaat worden. Dat er gisteren 2 simpele figuren besloten om die fakkels het veld op te gooien, betekent niet dat er volgende week meerdere keren hetzelfde gebeurd. Ik kan jou vertellen dat bij de eerste de beste die het doet, die persoon het stadion met een paar klappen kan verlaten. Net als vorig bij die biergooier tijdens PSV - Ajax gebeurde. De belangen zijn veel te groot. Ik kan me echt amper voorstellen dat het gebeurd. Vuurwerk zal er vast zijn, maar staken zal niet gebeuren.
Vergeten dat aan het begin van het seizoen wedstrijden gestaakt werden vanwege een bekertje op het veld?

Ze weten daar dondersgoed dat de KNVB het absoluut niet moet hebben en dat ze de wedstrijd stil gaan leggen.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9,886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
Send Prediction League reminder to second email adress: No

MC Hammer wrote: 26 Apr 2024, 09:51
Gestelnaar wrote: 26 Apr 2024, 08:37

Sorry, maar dit is echt gelul. Overal wordt pyro afgestoken en in alle landen om ons heen is het vele male groter dan hier 😂
Niet.
Hahaha, ik zou even in Duitsland of België gaan kijken. Of Zweden, of Denemarken, of Italië, of in de Balkan. Of in Hongarije of Roemenië. Of hier in Australië.

Moet ik even doorgaan?
These users thanked the author PCGC for the post:
danko-lazovic
#FreeGeneratie4
Prof_napo
Internationale topspeler
Posts: 4,619
Joined: 23 Feb 2022, 09:56
Clubvoorkeur: v.v. UNA
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PCGC wrote: 26 Apr 2024, 10:07
Moet ik even doorgaan?
Gaarne
Post Reply