Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
ruuddevil
Legende

Klinkt als een soort Schmidt. Doe maar niet.
RV1913
Nationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

ruuddevil wrote: 29 May 2023, 16:16 Klinkt als een soort Schmidt. Doe maar niet.
Zo kan je iedereen van Red Bull school wel gaan noemen maar kijk want onze Roger met de juiste selectie nu in Portugal flikt
CZ_Code
Nationale topspeler

milansandro wrote: 29 May 2023, 16:12 Geen fan van die Marsch..
Is al vrij snel bij zijn vorige werkgevers ontslagen vanwege teleurstellende resultaten..
Dit zegt hij zelf na zijn ontslag bij Leeds:
"We keep finding ways to lose,” he said recently. “I blame myself for failing to press the right tactical buttons with the players.”
BBC:
The squad was arguably stronger. But as the games passed the narrow style Marsch was trying to implement failed to produce consistent performances, attractive football or results.
Sky Sports:
https://www.google.com/amp/s/www.skyspo ... lland-road.

Nee, doe maar niet..
Had gewoon gemiddel 1 punt per wedstrijd bij Leeds en was daarmee sowieso in de PL gebleven. Dat is wat de Heerenveen’s in de ED doen bij ons… Ik zie niet waarom dat zo ondergemiddeld is, die hele PL is bizar sterk. Daarbij zaten ze ook in crisis dus dat ontslag zegt ook niet veel, kijk naar zijn resultaten met Salzburg in de CL bijvoorbeeld, das ook gewoon knap.
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Het lijkt mij een echt aimabele kerel die goed is in ppl management. Vergelijkbaar karakter als onzen Roger!
Daarentegen heb ik wel op tactisch vlak een hogere pet op van deze Jesse en denk dat hij met de juiste squad en beetje tijd een super team kan smeden.

Ik kan me nog de geweldige speech herinneren die we achteraf kregen te zien na de pot met Liverpool in de CL. Ze werden helemaal scheel getikt 1e helft en met 3-0 stonden ze achter. 2e helft speelde ze als herboren en wonnen uiteindelijk net niet van liverpool (4-3) maar het scheelde niet veel.

Geweldige motivator (psycholoog light) met goede spelopvatting en is tactisch erg wendbaar. Ben wel enthousiast
Sanga are u dead ???? NO MAN!
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Dus als ik het goed begrijp: veel voetbal door het midden met de 4 aanvallers in een kleine ruimte. Veel strakke inspeelpasses van achteruit. Zodra de bal wordt verloren na de inspeelpass moeten de 2 overige middenvelders helpen met drukzetten om de bal meteen terug te krijgen. Belangrijke rol voor de backs vanwege de ruimte die overblijft aan de zijkant.
ruuddevil
Legende

RV1913 wrote: 29 May 2023, 16:18
ruuddevil wrote: 29 May 2023, 16:16 Klinkt als een soort Schmidt. Doe maar niet.
Zo kan je iedereen van Red Bull school wel gaan noemen maar kijk want onze Roger met de juiste selectie nu in Portugal flikt
Is niet noodzakelijkerwijs negatief bedoeld richting Schmidt, ik vind het gewoon een te grote omslag om weer dat pad op te gaan. Deze selectie is helemaal niet in staat om zo te spelen.
hondjevandebakker
Internationale topspeler

In die legendarische wedstrijd tegen Liverpool speelden ze overigens in een 442/4222 met 2 vrij controlerende middenvelders en 2 snelle spitsen
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

DadOfFour wrote: 29 May 2023, 15:51 Hier wordt het ook wel goed uitgelegd wat voor type persoon het is;
En hier meer info over zijn partner:
milansandro
Legende

CZ_Code wrote: 29 May 2023, 16:18
milansandro wrote: 29 May 2023, 16:12 Geen fan van die Marsch..
Is al vrij snel bij zijn vorige werkgevers ontslagen vanwege teleurstellende resultaten..
Dit zegt hij zelf na zijn ontslag bij Leeds:
"We keep finding ways to lose,” he said recently. “I blame myself for failing to press the right tactical buttons with the players.”
BBC:
The squad was arguably stronger. But as the games passed the narrow style Marsch was trying to implement failed to produce consistent performances, attractive football or results.
Sky Sports:
https://www.google.com/amp/s/www.skyspo ... lland-road.

Nee, doe maar niet..
Had gewoon gemiddel 1 punt per wedstrijd bij Leeds en was daarmee sowieso in de PL gebleven. Dat is wat de Heerenveen’s in de ED doen bij ons… Ik zie niet waarom dat zo ondergemiddeld is, die hele PL is bizar sterk. Daarbij zaten ze ook in crisis dus dat ontslag zegt ook niet veel, kijk naar zijn resultaten met Salzburg in de CL bijvoorbeeld, das ook gewoon knap.
Yep knap..
Daarna niks meer gepresteerd en bij zijn volgende 2 clubs binnen een jaar ontslagen..
Het is een Schmidt op steroïden..
Heeft maar 1 aanpak, werkt dat niet met de spelers dan is het over en uit..
Zo'n coach wil ik echt niet..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
CZ_Code
Nationale topspeler

milansandro wrote: 29 May 2023, 16:39
CZ_Code wrote: 29 May 2023, 16:18 Had gewoon gemiddel 1 punt per wedstrijd bij Leeds en was daarmee sowieso in de PL gebleven. Dat is wat de Heerenveen’s in de ED doen bij ons… Ik zie niet waarom dat zo ondergemiddeld is, die hele PL is bizar sterk. Daarbij zaten ze ook in crisis dus dat ontslag zegt ook niet veel, kijk naar zijn resultaten met Salzburg in de CL bijvoorbeeld, das ook gewoon knap.
Yep knap..
Daarna niks meer gepresteerd en bij zijn volgende 2 clubs binnen een jaar ontslagen..
Oke dus je zou trainers als Pochettino en Nagelsmann ook niet willen want die werden ook na 1 jaar ontslagen bij recente clubs? Lekker selectief, PL clubs flikkeren trainers er bijna altijd meteen uit als het zogenaamd niet goed genoeg is.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Ik wil vooral lange termijnvisie. Het is intussen zelfs zover dat ik alles wat daarop lijkt met beide handen aangrijp.

Hierbij is het m.i. heel belangrijk om te bedenken dat visie > trainer en selectie. Als ze met Marsch terug kunnen grijpen op inmiddels binnen de club bestaande zaken die ontwikkeld zijn tijdens het verblijf van Roger, zodat die lijn dus weer opgepikt wordt, derving van investeringen uit die jaren alsnog beperkt wordt, en besloten wordt deze lijn minimaal de komende 10 jaar hoe dan ook door te zetten, dan ben ik vóór. En dan is het slagen van Marsch m.i. ook geen voorwaarde voor het voort blijven zetten van de visie, dan moet je dus ook rekening houden met de mogelijkheid dat je na Marsch weer een ander gaat zoeken bij dezelfde visie.

Het blijft m.i. wel een risicovolle aanpak omdat je kiest voor een speelstijl die weinig zwakke plekken in je selectie kan verdragen: als niet iedereen 100% meedoet val je al snel om. De klassieke PSV aanpak 'gedegen organisatie aangevuld met uitzonderlijke aanvallers' is m.i. minder kwetsbaar. Maar, tering zeg. Maak een keuze.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
milansandro
Legende

CZ_Code wrote: 29 May 2023, 16:44
milansandro wrote: 29 May 2023, 16:39

Yep knap..
Oke dus je zou trainers als Pochettino en Nagelsmann ook niet willen want die werden ook na 1 jaar ontslagen bij recente clubs? Lekker selectief, PL clubs flikkeren trainers er bijna altijd meteen uit als het zogenaamd niet goed genoeg is.
Het ging ook niet goed met die clubs waarbij hij al snel werd ontslagen..
Hoezo zogenaamd?
Even gechargeerd:
Ik heb liever een coach die kijkt naar zijn spelersgroep en daar zijn tactiek op baseert, dan een coach die zijn spelers in een tactisch keurslijf wil stoppen en daar niet kan of wil afwijken..
Maar zo denk ik erover..
Last edited by milansandro on 29 May 2023, 17:01, edited 1 time in total.
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
CZ_Code
Nationale topspeler

milansandro wrote: 29 May 2023, 16:58
Hoezo zogenaamd?
Omdat je nu Marsch beoordeelt op een “wanprestatie” die alleen zo bestempeld wordt omdat elke directie in de PL verwacht dat je even meer dan anderhalf punt per wedstrijd pakt in eek competitie waar de helft van de teams oliegeld in de selectie pompt… Vandaar mijn punt over Nagelsmann bijvoorbeeld, dat is gewoon een goeie trainer maar als de directie gewoon te hoge verwachtingen heeft dan word je toch al snel ontslagen, maakt iemand niet minder in zijn vak.

Even een edit op wat je zelf hebt toegevoegd. Ik snap je punt, maar is dit niet juist een moment dat je dat zou doen? Je wil het liefst veel doorselecteren en je hebt dit jaar een redelijke buffer om dat te doen door je winterwindow. Welke trainer kan jij bijvoorbeeld bedenken die wel kan omgaan met middelmaat als Ramalho, Til en Ghazi (serieuze vraag)? Ik vind dat zelf gewoon een heel lastige vraag.
Bram
Nationale topspeler

milansandro wrote: 29 May 2023, 16:58
Hoezo zogenaamd?
Even gechargeerd:
Ik heb liever een coach die kijkt naar zijn spelersgroep en daar zijn tactiek op baseert, dan een coach die zijn spelers in een tactisch keurslijf wil stoppen en daar niet kan of wil afwijken..
Maar zo denk ik erover..
Zo ben je gedoemd voor middelmatigheid imo. Want dan win je het niet van geld.
Persepolis
Vedette

ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:42 Ik blijf het een absurde situatie vinden. Dus je zet een clubheld te vroeg voor de groep, stelt echter dat het voor de lange termijn is, het eerste seizoen presteert hij uiteindelijk boven verwachting en tóch is ie pleitos?

Ik denk dat Marcel en Earnie eerst eens langs mogen gaan bij Ruud zelf.
75 punten in de competitie. In de beker de route Sparta-Emmen-ADO-Spakenburg doorgekomen en vervolgens na penalties gewonnen van Ajax. Uitgeschakeld door Rangers in de CL voorronde, 2e in de EL groep met Arsenal, Bodo en Zürich, uitgeschakeld door Sevilla. JC Schaal gewonnen van Ajax.
In welke ambitieloze wereld is bovenstaande bóven verwachting bij PSV? 🤔
Massimo
Legende

Tot nu toe is het een vaag gerucht, maar dit klinkt wel een als zeer interessante optie waarbij de connectie met Stewart wel gemaakt kan worden. Hij klinkt als een trainer met visie en die moet je eerst aanstellen voordat je het gros van de spelers gaat halen. Helemaal waar je transfersommen wil gaan uitgeven. Als je zo'n trainer kan halen die wel kwalitatief goed en duidelijk is, maar door een paar mindere resultaten en clubs met weinig geduld kan halen, dan kan je zomaar een mooie slag slaan. Hopelijk niet iemand waar zijn trainingsmethode zorgt voor veel blessures elk seizoen. Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee.

Een visie die meer op de lijn Schmidt zou zijn heeft wel meer kans van slagen omdat je nu niet op min 10 hoeft te beginnen. Benieuwd of er de komende dagen meer berichten over naar buiten komen.
DE MADERA 76
Regelmatige invaller

Massimo wrote: 29 May 2023, 17:32 Tot nu toe is het een vaag gerucht, maar dit klinkt wel een als zeer interessante optie waarbij de connectie met Stewart wel gemaakt kan worden. Hij klinkt als een trainer met visie en die moet je eerst aanstellen voordat je het gros van de spelers gaat halen. Helemaal waar je transfersommen wil gaan uitgeven. Als je zo'n trainer kan halen die wel kwalitatief goed en duidelijk is, maar door een paar mindere resultaten en clubs met weinig geduld kan halen, dan kan je zomaar een mooie slag slaan. Hopelijk niet iemand waar zijn trainingsmethode zorgt voor veel blessures elk seizoen. Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee.

Een visie die meer op de lijn Schmidt zou zijn heeft wel meer kans van slagen omdat je nu niet op min 10 hoeft te beginnen. Benieuwd of er de komende dagen meer berichten over naar buiten komen.
Fans van Leeds zijn minder positief in hun reacties op een artikel in The Athletic:

"Tactical and coaching fraud, corporate speak bullshitter..."
"Bullshit artist"
"Utter fraud, joke manager"
"Good going forward, woeful at the back"
"Football was awfull"

Voor wat het waard is, duidelijk dat de Leeds fans geen van waren van de RB stijl van Jesse
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

DE MADERA 76 wrote: 29 May 2023, 18:20
Massimo wrote: 29 May 2023, 17:32 Tot nu toe is het een vaag gerucht, maar dit klinkt wel een als zeer interessante optie waarbij de connectie met Stewart wel gemaakt kan worden. Hij klinkt als een trainer met visie en die moet je eerst aanstellen voordat je het gros van de spelers gaat halen. Helemaal waar je transfersommen wil gaan uitgeven. Als je zo'n trainer kan halen die wel kwalitatief goed en duidelijk is, maar door een paar mindere resultaten en clubs met weinig geduld kan halen, dan kan je zomaar een mooie slag slaan. Hopelijk niet iemand waar zijn trainingsmethode zorgt voor veel blessures elk seizoen. Daar ben ik nu wel een beetje klaar mee.

Fans van Leeds zijn minder positief in hun reacties op een artikel in The Athletic:

"Bullshit artist"
"Football was awfull"

Voor wat het waard is, duidelijk dat de Leeds fans geen van waren van de RB stijl van Jesse
Klinkt een beetje als een aantal reacties hier in de Rogertijd.
CZ_Code
Nationale topspeler

DE MADERA 76 wrote: 29 May 2023, 18:20

"Bullshit artist"
"Football was awfull"

Ik hoor juist andere dingen, veel Leeds fans waren juist ontevreden over zijn ontslag omdat er een stijgende lijn in zat en ze met hem waarschijnlijk in de PL zouden zijn gebleven. De trainer die het overnam deed het slechter zelfs met winterse aankopen.
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Persepolis wrote: 29 May 2023, 17:28
ziege maar ook zagge wrote: 28 May 2023, 23:42 Ik blijf het een absurde situatie vinden. Dus je zet een clubheld te vroeg voor de groep, stelt echter dat het voor de lange termijn is, het eerste seizoen presteert hij uiteindelijk boven verwachting en tóch is ie pleitos?

Ik denk dat Marcel en Earnie eerst eens langs mogen gaan bij Ruud zelf.
75 punten in de competitie. In de beker de route Sparta-Emmen-ADO-Spakenburg doorgekomen en vervolgens na penalties gewonnen van Ajax. Uitgeschakeld door Rangers in de CL voorronde, 2e in de EL groep met Arsenal, Bodo en Zürich, uitgeschakeld door Sevilla. JC Schaal gewonnen van Ajax.
In welke ambitieloze wereld is bovenstaande bóven verwachting bij PSV? 🤔
Mee eens, maar dan moet je geen groentje voor de groep zetten. Op het moment dat je dat doet moet je m.i. je verwachtingen bijstellen (en ik denk dat dat ook gebeurd is).

Routes zullen wel, als je vooraf had gezegd dat Nistel alle wedstrijden tegen de NL top zou gaan winnen en zou eindigen met beker, fruitflap en CL deelname dan hadden mensen je waarschijnlijk een onverbeterlijke dromer gevonden.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
mr.top
Internationale topspeler

Jesse March? Als PSV dan ook bewust een begin maakt met een nieuwe visie dan vind ik dat prima. Een grote maar..

Waarom trok je vorig jaar de lijn Schmidt dan niet door?
CZ_Code
Nationale topspeler

mr.top wrote: 29 May 2023, 18:34 Jesse March? Als PSV dan ook bewust een begin maakt met een nieuwe visie dan vind ik dat prima. Een grote maar..

Omdat John de Jong er weinig kijk op heeft en het wel prettig vond om alles binnen PSV te doen. Dus Ruud IN!
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

mr.top wrote: 29 May 2023, 18:34
Waarschijnlijk konden we toen geen trainer vinden die daarbij paste en goed genoeg was? Daarom ook dat voor Ruud duidelijk was dat het now or never was…
mr.top
Internationale topspeler

CZ_Code wrote: 29 May 2023, 18:37
mr.top wrote: 29 May 2023, 18:34
Jesse March? Als PSV dan ook bewust een begin maakt met een nieuwe visie dan vind ik dat prima. Een grote maar..

Omdat John de Jong er weinig kijk op heeft en het wel prettig vond om alles binnen PSV te doen. Dus Ruud IN!
:grin:

Nou ja, dat dus. Ik hoop , net als ziege maar ook zagge , op een langetermijnvisie. Als de club de middelen heeft om nu wel door te selecteren dan zeg ik: doen.

Thijs Misschien. Maar dan ga ik met terugwerkende kracht sympathie voelen voor RvN. Dan kon hij dit nooit winnen.
Massimo
Legende

mr.top wrote: 29 May 2023, 18:34 Jesse March? Als PSV dan ook bewust een begin maakt met een nieuwe visie dan vind ik dat prima. Een grote maar..

Andere TD. Al is het afwachten wat het waarheidsgehalte is van dit gerucht en waar Stewart mee aan komt zetten.
Post Reply