Transferwindow 2023/24

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

PSG heeft geen optie. Xavi heeft de optie. Dus in zoverre lijkt het mij niet waar.

Je zou het af kunnen spreken met PSG dat zij marktconform betalen als Xavi wil, maar dat is feitelijk contractbreuk met Xavi. En Xavi zou met die afspraak met PSG veel minder leverage hebben bij nieuwe contractonderhandelingen. Ik geloof er vooralsnog weinig van dat dit speelt.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

psvgouda wrote: 16 May 2023, 09:35 Maar wéér alsof PSG een terugkoopoptie voor Xavi heeft…Je zou onderhand gaan twijfelen
Hoe zit het nu dan met die clausule?
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25,115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 16 May 2023, 09:44
Juancho wrote: 15 May 2023, 13:52

Danjuna lijkt me een type El G aankoop, gedoemd om te mislukken voor de rol waarvoor je hem haalt. Vraag me niet om uitleg, tis meer een gevoel :mrgreen:
Formeel zou Danjuma een aankoop met een krasje worden. Dit is een categorie die PSV al heel veel kosten en verlies heeft bezorgd door de jaren heen.
En net zo goed heel erg veel heeft opgeleverd. Geen idee waarom je dat weglaat.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 16 May 2023, 09:42
psvgouda wrote: 16 May 2023, 09:35 Maar wéér alsof PSG een terugkoopoptie voor Xavi heeft…Je zou onderhand gaan twijfelen
nee goed lezen, verder in het stuk staat dat deze alleen geactiveerd kan worden als Xavi zelf ook wil
Dan nóg staat er dat PSG het initiatief kan nemen. Mèt daarbij als (bepaald niet onbelangrijke) (rand-) voorwaarde dat Xavi ermee moet instemmen, ja. Maar het wordt muggenzifterij, wij kennen de precieze tekst niet en de journalist/clickbait auteur van het stukje evenmin: er blijft de nodige schimmigheid. En dat zal zo blijven: wat gaat ons het contract tussen een voetbalclub en een van haar werknemers aan tenslotte? Tot een nieuwe footballeaks blijft het speculeren over de exacte voorwaarden :mrgreen:
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het verhaal dat ze Sangaré willen hebben moet je denk ik los lezen van de rest vh verhaal.
Ze zullen Sangaré wel willen hebben.
Xavi verhaal is onzinnig en slaat als kut op dirk. PSG is gewoon woest dat ze Xavi kwijt zijn en gaan dat lekker bij de media neerleggen om de druk te vergroten op PSV en Xavi.
Het Kanon
Internationale topspeler
Posts: 3,077
Joined: 22 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Grasmat wrote: 16 May 2023, 09:56
Het Kanon wrote: 16 May 2023, 09:44 Formeel zou Danjuma een aankoop met een krasje worden. Dit is een categorie die PSV al heel veel kosten en verlies heeft bezorgd door de jaren heen.
En net zo goed heel erg veel heeft opgeleverd. Geen idee waarom je dat weglaat.
Omdat de balans doorslaat naar de negatieve kant.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

LaFoquita wrote: 16 May 2023, 08:03 Ik verwacht eerlijk gezegd dat Sangare al rond is met PSG en de transfer na AZ gepubliceerd gaat worden. Interesse van PSG speelt al sinds februari. Die wedstrijden op de bank kunnen ook te wijten zijn aan verminderde concentratie door gesprekken met PSG.
Laat het maar zo zijn, dan hebben we lekker vroeg duidelijkheid.
Noosa
Meervoudig international
Posts: 1,402
Joined: 26 Oct 2017, 10:45
Send Prediction League reminder to second email adress: No

RV1913 wrote: 16 May 2023, 09:30 https://www.footballtransfers.com/nl/tr ... e-schermen

Als dit waar is is dit een hele slimme zet
Lijkt me onzin. Als een club de clausule voor Sangaré betaalt kan hij weg en heeft PSV niks te eisen. Als er onderhandelt wordt over de transfersom dan zou dat betekenen dat PSG minder wil betalen en dat PSV daarvoor de mogelijke clausule voor Xavi wil laten vallen. Echter is er altijd gezegd dat de clausule alleen in het contract van Xavi staat, dus dan is PSG helemaal niet de partij om over deze clausule te onderhandelen.
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heren,

Heb het volgens mij vorig jaar (?) al eens voorbij zien komen. Heeft iemand een lijstje van wanneer de eerste transfers plaatsvinden bij PSV, de afgelopen jaren? Lijkt me dat transfervrije spelers na AZ / Heerenveen bekendgemaakt kunnen worden. Vooral als er zekerheid is mbt CL play offs.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Afgelopen jaren worden deals geregeld beklonken rond 1 juli (Benitez/Xavi/Til). Zodat ze de voorbereiding kunnen doen. Transferwindow opent in Nederland op 9 juni, maar als het internationals betreft hoef je niet teveel officieel nieuws te verwachten tot de interlands over zijn. Voor Nederland is dat 18 juni meen ik.

Daarnaast de transfers waar je op moet reageren. Je kan geen vervanger voor Guti en Sangaré halen totdat je zeker weet dat ze weg zijn. Zelfde geldt voor tweede keeper. Ik neem aan dat Gerrit, Hazard en Silva voor 1 juni bekend is wat er gaat gebeuren. Daar zal Stewart nu al mee bezig zijn of zelfs al mee klaar zijn bij een speler.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13,901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Absoluut, Hazard zal sowieso gaan en het lijkt er toch op dat Jarrad en Fabio (helaas) ook zullen gaan. Na de laatste wedstrijd, AZ-uit, gaat het transfercarrousel echt beginnen.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sambo is de eerste 'transfer' neem ik aan. Transfervrije spelers als Spierings/vd Boomen zullen ook vroeg moeten als je daarvoor kiest. En voor de rest zit PSV in de bekende wachtkamer tenzij ze zelf knopen doorhakken mbt Silva/Jarred lijkt me. Maar ik kan me niet aan de indruk ontrekken dat PSV voor beide heel ver wil gaan en dan is soms ook geduld nodig.
User avatar
Vogelund
Vaste waarde in elftal
Posts: 739
Joined: 16 Aug 2019, 00:00
Old name: Vogelund
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Haal je met het behalen van voorrondes CL eigenlijk al meer geld op dan zekerheid groepsfase Europa League? M.a.w. heeft PSV meer te ‘besteden’ als we 2e worden?
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zou het mooi vinden als de focus in 1e instantie op NLse spelers ligt en de buitenlandse spelers toptalenten of directe kleppers zijn. Zeg maar net zoals vruuuger.

Aanval: Dallinga of Van Hooijdonk, Van Bommel
Midden: vd Boomen (no brainer, uit de streek en ik zou ziek zijn als die naar rotterdom gaat). Die Spierings heb ik geen beeld van maar zou ook goede stats hebben?
Achter: van Ewijk
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

11 Tinus wrote: 16 May 2023, 11:15Sambo is de eerste 'transfer' neem ik aan.
Is dat al niet bevestigt dat hij de voorbereiding sowieso gaat meemaken bij PSV? Zei Ruud of Stewart dat niet?

Vogelund Pas als je de derde (voorr ons eerste) voorronde doorkomt dus de playoffs haalt. Dat scheelt 5 miljoen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 11:23 Ik zou het mooi vinden als de focus in 1e instantie op NLse spelers ligt en de buitenlandse spelers toptalenten of directe kleppers zijn. Zeg maar net zoals vruuuger.

Aanval: Dallinga of Van Hooijdonk, Van Bommel
Midden: vd Boomen (no brainer, uit de streek en ik zou ziek zijn als die naar rotterdom gaat). Die Spierings heb ik geen beeld van maar zou ook goede stats hebben?
Achter: van Ewijk
Is dit echt het niveau waar je op wil gaan mikken? Nmi echt het failliet van PSV als dit is waar je voor gaat.
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1,772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 11:23 Ik zou het mooi vinden als de focus in 1e instantie op NLse spelers ligt en de buitenlandse spelers toptalenten of directe kleppers zijn. Zeg maar net zoals vruuuger.

Aanval: Dallinga of Van Hooijdonk, Van Bommel
Midden: vd Boomen (no brainer, uit de streek en ik zou ziek zijn als die naar rotterdom gaat). Die Spierings heb ik geen beeld van maar zou ook goede stats hebben?
Achter: van Ewijk
op basis waarvan is van Ewijk beter dan Sambo?
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15,339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 16 May 2023, 11:28
11 Tinus wrote: 16 May 2023, 11:15Sambo is de eerste 'transfer' neem ik aan.
Is dat al niet bevestigt dat hij de voorbereiding sowieso gaat meemaken bij PSV? Zei Ruud of Stewart dat niet?

@Vogelund Pas als je de derde (voorr ons eerste) voorronde doorkomt dus de playoffs haalt. Dat scheelt 5 miljoen.
Bedoelde meer dat PSV waarschijnlijk zijn contract moet gaan openbreken en verlengen en hem bombardeert als de nieuwe RB. Vd Boomen zou een transfer voor 'erbij' kunnen zijn als je enige ambitie hebt. Dus dat zie ik ook nog wel gebeuren eigenlijk.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Het Kanon wrote: 16 May 2023, 09:44
Juancho wrote: 15 May 2023, 13:52

Danjuna lijkt me een type El G aankoop, gedoemd om te mislukken voor de rol waarvoor je hem haalt. Vraag me niet om uitleg, tis meer een gevoel :mrgreen:
Formeel zou Danjuma een aankoop met een krasje worden. Dit is een categorie die PSV al heel veel kosten en verlies heeft bezorgd door de jaren heen. Bij Danjuma denk ik dat nog fit en ambitieus genoeg is om bij PSV een succes te worden.
Ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat Danjuma PSV meer zal brengen dan El Ghazi, wat ik echt als een kapitale miskoop beschouw onderhand. Maar op zich ben ik wel klaar met de profielen die bij ons gekrast en gedeukt binnenkomen om hier de beoogde routinier te worden. Zo'n Ramalho ook, wat hebben we daar in godsnaam aan als hij niet eens meer levert dan Teze of Obispo op dezelfde positie? Bovendien is de financiele afbreuk groot; oudere spelers verdienen voor PSV-begrippen een godsvermogen, hun restwaarde nagenoeg nihil en sportief zijn ze vaak niet de leiders waar we op hopen.

Wat dat betreft vind ik het Feyenoord van dit seizoen een prachtig voorbeeld. Die hebben met Trauner een oudere speler die wel over het juiste leiderschap beschikt. Maar verder heeft hun TD een selectie samengesteld waarvan het gros 21 t/m 27 jaar is. Die selectie heeft een mooie opbouw en belooft veel restwaarde, niet in de laatste plaats dankzij een goede trainer die daadwerkelijk zijn spelers beter maakt. Met welk gemak en tegen welke prijs Feyenoord spelers als Hancko, Gimenez, Paixao en ook Bullaude (die komt er volgend seizoen wel aan) heeft gehaald geeft wel te denken als je dat vergelijkt met voor de hand liggende transferkeuzes van PSV (Til, El Ghazi), ook al moet gezegd dat Benitez en Simons gouden grepen waren.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O Goleiro Grande wrote: 16 May 2023, 11:46
Het Kanon wrote: 16 May 2023, 09:44 Formeel zou Danjuma een aankoop met een krasje worden. Dit is een categorie die PSV al heel veel kosten en verlies heeft bezorgd door de jaren heen. Bij Danjuma denk ik dat nog fit en ambitieus genoeg is om bij PSV een succes te worden.
Ik durf mijn hand er wel voor in het vuur te steken dat Danjuma PSV meer zal brengen dan El Ghazi, wat ik echt als een kapitale miskoop beschouw onderhand. Maar op zich ben ik wel klaar met de profielen die bij ons gekrast en gedeukt binnenkomen om hier de beoogde routinier te worden. Zo'n Ramalho ook, wat hebben we daar in godsnaam aan als hij niet eens meer levert dan Teze of Obispo op dezelfde positie? Bovendien is de financiele afbreuk groot; oudere spelers verdienen voor PSV-begrippen een godsvermogen, hun restwaarde nagenoeg nihil en sportief zijn ze vaak niet de leiders waar we op hopen.

Wat dat betreft vind ik het Feyenoord van dit seizoen een prachtig voorbeeld. Die hebben met Trauner een oudere speler die wel over het juiste leiderschap beschikt. Maar verder heeft hun TD een selectie samengesteld waarvan het gros 21 t/m 27 jaar is. Die selectie heeft een mooie opbouw en belooft veel restwaarde, niet in de laatste plaats dankzij een goede trainer die daadwerkelijk zijn spelers beter maakt. Met welk gemak en tegen welke prijs Feyenoord spelers als Hancko, Gimenez, Paixao en ook Bullaude (die komt er volgend seizoen wel aan) heeft gehaald geeft wel te denken als je dat vergelijkt met voor de hand liggende transferkeuzes van PSV (Til, El Ghazi), ook al moet gezegd dat Benitez en Simons gouden grepen waren.
Het is wat mij betreft niet zo zwart-wit. Nu heeft Feyenoord een relatief goede transferzomer gedraaid, soms doet PSV dat. Iedere club heeft goede aankopen, iedere club heeft mindere aankopen. Feyenoord heeft nu deze zomer wat meer goede dan slechte en hopelijk heeft PSV dat komende zomer ook. Hancko was een schot in de roos maar dat was op voorhand ook niet zo duidelijk want hij was al gefaald in Italië. Trauner is bijna het hele seizoen geblesseerd, als we zo'n speler bij PSV hadden riep ook iedereen dat het zo onderhand een miskoop was. Paixao en Bullaude vind ik tot nu toe echt nog niet dusdanig overtuigend hoor. Idrissi, Jahanbaksh en Szymanski vertegenwoordigen ook nog 0 waarde dus om alleen de succesvolle spelers te belichten is ook een beetje krom. PSV heeft ook succesvolle transfers met Xavi, Benitez, Van Aanholt, Branthwaite.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ardbeg wrote: 16 May 2023, 11:29
Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 11:23 Ik zou het mooi vinden als de focus in 1e instantie op NLse spelers ligt en de buitenlandse spelers toptalenten of directe kleppers zijn. Zeg maar net zoals vruuuger.

Aanval: Dallinga of Van Hooijdonk, Van Bommel
Midden: vd Boomen (no brainer, uit de streek en ik zou ziek zijn als die naar rotterdom gaat). Die Spierings heb ik geen beeld van maar zou ook goede stats hebben?
Achter: van Ewijk
Is dit echt het niveau waar je op wil gaan mikken? Nmi echt het failliet van PSV als dit is waar je voor gaat.
van Bommel zou ik direct uitlenen. Komt nu tekort voor het eerste maar heeft potentie en kost je een paar ton. Laat je die nu naar een Twente gaan en hij slaagt daar dan kun je over 2 jaar miljoenen aftikken. Het Mertens/Strootman scenario. Of beter gezegd: kijk naar Wieffer. :mrgreen:

Dallinga/van Hooijdonk zou in 1e instantie de backup van De Jong zijn. Mij lijkt dat Silva gewoon niet als definitieve transfer haalbaar is en ik ben niet van de huurdeals.

vd Boomen lijkt mij voldoende nivo te hebben. Alleen al kijkend naar zijn stats.

van Ewijk: geen idee of die beter is dan Sambo. Ik lul de menigte maar na.
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 12:01
Ardbeg wrote: 16 May 2023, 11:29

Is dit echt het niveau waar je op wil gaan mikken? Nmi echt het failliet van PSV als dit is waar je voor gaat.
van Bommel zou ik direct uitlenen. Komt nu tekort voor het eerste maar heeft potentie en kost je een paar ton. Laat je die nu naar een Twente gaan en hij slaagt daar dan kun je over 2 jaar miljoenen aftikken. Het Mertens/Strootman scenario. Of beter gezegd: kijk naar Wieffer. :mrgreen:

Dallinga/van Hooijdonk zou in 1e instantie de backup van De Jong zijn. Mij lijkt dat Silva gewoon niet als definitieve transfer haalbaar is en ik ben niet van de huurdeals.

vd Boomen lijkt mij voldoende nivo te hebben. Alleen al kijkend naar zijn stats.

van Ewijk: geen idee of die beter is dan Sambo. Ik lul de menigte maar na.
Van Hooijdonk zul je ook niet voor minder da 10 miljoen kunnen oppikken. Dat is vrij duur voor een back up. van Bommel is gewoon gratis op dit moment.
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Vanthaman18 wrote: 16 May 2023, 12:05
Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 12:01
van Bommel zou ik direct uitlenen. Komt nu tekort voor het eerste maar heeft potentie en kost je een paar ton. Laat je die nu naar een Twente gaan en hij slaagt daar dan kun je over 2 jaar miljoenen aftikken. Het Mertens/Strootman scenario. Of beter gezegd: kijk naar Wieffer. :mrgreen:

Dallinga/van Hooijdonk zou in 1e instantie de backup van De Jong zijn. Mij lijkt dat Silva gewoon niet als definitieve transfer haalbaar is en ik ben niet van de huurdeals.

vd Boomen lijkt mij voldoende nivo te hebben. Alleen al kijkend naar zijn stats.

van Ewijk: geen idee of die beter is dan Sambo. Ik lul de menigte maar na.
Van Hooijdonk zul je ook niet voor minder da 10 miljoen kunnen oppikken. Dat is vrij duur voor een back up. van Bommel is gewoon gratis op dit moment.
Van Bommel heeft aangegeven bij te tekenen bij MVV zodat ze wat vangen. Vandaag nog op Vi.nl:
De jongste zoon van Mark van Bommel heeft een aflopend contract bij MVV, maar wil dat verlengen om zijn club nog te laten profiteren van een transfer.
10m voor SvH is inderdaad (te) veel.
User avatar
Hatseflats
Vedette
Posts: 9,166
Joined: 16 May 2019, 17:36
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 11:23 Ik zou het mooi vinden als de focus in 1e instantie op NLse spelers ligt en de buitenlandse spelers toptalenten of directe kleppers zijn. Zeg maar net zoals vruuuger.

Aanval: Dallinga of Van Hooijdonk, Van Bommel
Midden: vd Boomen (no brainer, uit de streek en ik zou ziek zijn als die naar rotterdom gaat). Die Spierings heb ik geen beeld van maar zou ook goede stats hebben?
Achter: van Ewijk
Geen Wieffer? :weird:
User avatar
Mr. Spock
Internationale topspeler
Posts: 3,689
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hatseflats wrote: 16 May 2023, 12:08
Mr. Spock wrote: 16 May 2023, 11:23 Ik zou het mooi vinden als de focus in 1e instantie op NLse spelers ligt en de buitenlandse spelers toptalenten of directe kleppers zijn. Zeg maar net zoals vruuuger.

Aanval: Dallinga of Van Hooijdonk, Van Bommel
Midden: vd Boomen (no brainer, uit de streek en ik zou ziek zijn als die naar rotterdom gaat). Die Spierings heb ik geen beeld van maar zou ook goede stats hebben?
Achter: van Ewijk
Geen Wieffer? :weird:
Wel realistisch blijven hé.
Wieffer bij PSV...... en Haaland bij Helmond Sport en M'Bappé bij FC Eindhoven zeker.
Post Reply