Interessante spelers

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Danny03 wrote: 08 Nov 2021, 20:29 Kevin Kampl is een beetje op een zijspoor beland bij leipzig naast sangare hebben we dan eindelijk een voetballer die het spel kan verdelen. Goeie aanwinst lijkt me
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, ik las dat eerder ook al. Maar hij speelt gewoon echt regelmatig hoor, ook in de grote potjes. Onhaalbaar lijkt me
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
FOOTB_REM_S: No

OnsPSV wrote: 08 Nov 2021, 21:02 Een dubbeldeal met Midtjylland: Evander en Cajuste. Met cajuste heb je een mogelijke vervanger van Sangare klaar staan. Evander kan op 8/10 en op de vleugels met zijn vaste dribbels en techniek!
Als je die allebei kan binnenhalen..Pfoeh!
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 08 Nov 2021, 21:34
Danny03 wrote: 08 Nov 2021, 20:29 Kevin Kampl is een beetje op een zijspoor beland bij leipzig naast sangare hebben we dan eindelijk een voetballer die het spel kan verdelen. Goeie aanwinst lijkt me
Ik weet niet waar dat verhaal vandaan komt, ik las dat eerder ook al. Maar hij speelt gewoon echt regelmatig hoor, ook in de grote potjes. Onhaalbaar lijkt me
Inderdaad speelt heel regelmatig, 618 minuten in 9 wedstrijden. Maar 2 wedstrijden niet gespeeld (reden weet ik niet). Zou een super aanwinst zijn, maar lijkt me niet haalbaar als je naar zijn statistieken kijkt.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Waar zijn de Nederlandse spelers? We hebben straks in het beste geval met Drommel, Teze, Obispo, Van Ginkel en Gakpo vijf Nederlanders in de basis, waarvan er eigenlijk 2 of 3 tekort komen. Zien we nog ergens Nederlanders die iets toe kunnen voegen? Want als straks Gakpo na dit seizoen eventueel weg is, is het wel heel karig op dat gebied.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Nederlandse spelers is mooi maar als ze niet goed genoeg zijn, dan is dat maar even pech
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Is Lucas Gourna-Douath misschien een optie om achter Sangare te hebben? Verdedigende middenvelder van 18, International van Frankrijk O18.
Heeft dit seizoen al 9 wedstrijden in de Ligue 1 gespeeld voor Saint Etienne.


Vooral zijn uithoudingsvermogen en natuurlijke fitheid springen eruit qua cijfers op dit moment, maar is uiteraard nog volop in ontwikkeling met zijn leeftijd.
Heb hem verder niet zien spelen buiten het complilatiefilmpje om, maar daar zitten een paar hele fijne tackles in.
Marktwaarde volgens WoF is 4M (begin van het jaar), de vrienden van Transfermarkt zetten in op 12M (vlak voor de zomer)

Iemand meer info over deze jongen?
La vida és massa curta per no fer broma
FritskePhilips
Nationale topspeler
Posts: 2090
Joined: 11 Jul 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

FritskePhilips wrote: 04 Oct 2021, 07:19
DC_PSV wrote: 28 Sep 2021, 22:02 Scouten in Frankrijk, genoeg jongere Sangaré's die daar lopen😁.

Lucas Gourna-Douath.
04 oktober 2021 genoemd in transferwindow topic. Potential beast. I'm in!
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat is een hoop geld...
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De Ligue 1 is wel echt een geweldige competitie om talenten uit te vissen. Met name in Duitsland hebben ze dat helemaal ontdekt. Kijk maar eens wat er allemaal bij Leipzig rond loopt. Sangare hebben daar ook al vandaan getoverd natuurlijk, zou graag zien dat PSV daar vaker gaat 'shoppen'. Fulgini was in de laatste dagen van de transfermarkt in de zomer nog een gerucht, speler van Angers.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Ik zag dat Emanuel Emegha van Sparta net 2x scoorde voor Oranje O19. Is in de competitie nog wat ongelukkig in de afronding, maar dit vind ik zeker een talent om in de gaten te houden.

Net als onze eigen Fofana natuurlijk. Hopelijk is hij ook snel weer fit.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 10 Nov 2021, 09:13 Nederlandse spelers is mooi maar als ze niet goed genoeg zijn, dan is dat maar even pech
Tja, ik geloof toch dat om binding te hebben en een echt team te vormen, je wel een kern nodig hebt van eenzelfde achtergrond. Gomes en Alex hadden toch ook echt veel profijt van gasten als Ooijer, Bouma, Cocu, Bommel, Vennegoor en dergelijke om hen heen, ook al zouden sommigen van hen ons huidige team niet verbeteren.
In het huidige PSV zouden spelers als Ramalho, Götze, Sangaré en Madueke die extra klasse moeten leveren in een verder stabiele kern. Wij missen een stabiele kern meer dan dat we spelers missen die er bovenuit steken, want die hebben we in principe met Götze, Sangaré, Gakpo en Madueke wel.
Tovast
Nationale topspeler
Posts: 2031
Joined: 11 Mar 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Diego Lainez zit al een tijd weg te kwijnen op de bank in Sevilla, zou dat in de winter geen mooie optie zijn om een back-up te zijn voor de blessuregevoelige Noni en Cody? Geen idee in hoeverre dat nog wat is tegenwoordig [mention]Ykhim[/mention] ? Maar nog altijd pas 21 jaar en werd een grote toekomst toegedicht.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 10 Nov 2021, 14:30
Ardbeg wrote: 10 Nov 2021, 09:13 Nederlandse spelers is mooi maar als ze niet goed genoeg zijn, dan is dat maar even pech
Tja, ik geloof toch dat om binding te hebben en een echt team te vormen, je wel een kern nodig hebt van eenzelfde achtergrond. Gomes en Alex hadden toch ook echt veel profijt van gasten als Ooijer, Bouma, Cocu, Bommel, Vennegoor en dergelijke om hen heen, ook al zouden sommigen van hen ons huidige team niet verbeteren.
In het huidige PSV zouden spelers als Ramalho, Götze, Sangaré en Madueke die extra klasse moeten leveren in een verder stabiele kern. Wij missen een stabiele kern meer dan dat we spelers missen die er bovenuit steken, want die hebben we in principe met Götze, Sangaré, Gakpo en Madueke wel.
Ik ben het volledig met je eens! Helaas zie ik zo geen spelers die deze rol kunnen invullen. Uiteindelijk moet dit wel gebeuren. De enige die ik in de Eredivisie momenteel zie rondlopen die dat kan worden is iemand als Jayden Oosterwolde
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 10 Nov 2021, 14:40
Thijs wrote: 10 Nov 2021, 14:30

Tja, ik geloof toch dat om binding te hebben en een echt team te vormen, je wel een kern nodig hebt van eenzelfde achtergrond. Gomes en Alex hadden toch ook echt veel profijt van gasten als Ooijer, Bouma, Cocu, Bommel, Vennegoor en dergelijke om hen heen, ook al zouden sommigen van hen ons huidige team niet verbeteren.
In het huidige PSV zouden spelers als Ramalho, Götze, Sangaré en Madueke die extra klasse moeten leveren in een verder stabiele kern. Wij missen een stabiele kern meer dan dat we spelers missen die er bovenuit steken, want die hebben we in principe met Götze, Sangaré, Gakpo en Madueke wel.
Ik ben het volledig met je eens! Helaas zie ik zo geen spelers die deze rol kunnen invullen. Uiteindelijk moet dit wel gebeuren. De enige die ik in de Eredivisie momenteel zie rondlopen die dat kan worden is iemand als Jayden Oosterwolde
Het houdt inderdaad niet over. Dan is het wel echt te hopen dat gasten als Drommel, Obispo, Teze en Van Ginkel zich (terug) ontwikkelen naar een niveau waarop ze goede basisspelers en cultuurbewakers kunnen worden. Het probleem is alleen dat als ze drie keer goed spelen in het eerste, ze ook al snel weer gelinkt worden aan een overstap naar het buitenland. In die zin was iemand als Hendrix als 12de man natuurlijk echt niet verkeerd en voor mij in die rol nog steeds een optie in de toekomst. Toch iemand die je tegen de PECs, NECs en andere afkortingen prima kunt gebruiken en mede kan zorgen voor het vuur in zo’n verder oninteressante wedstrijden.
User avatar
Persepolis
Vedette
Posts: 8265
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Dat waren destijds ook stuk voor stuk spelers die toen al jaren voor PSV speelden (Cocu dan met een tussenpoos in Barcelona). Wil je hetzelfde effect dan moet je Nederlandse spelers halen die al een aantal jaren ervaring hebben, en die zitten vaak al in het buitenland, of Nederlandse spelers die erbovenuit steken bij subtoppers. En, behalve dat daar niet veel van zijn, die kosten onevenredig veel geld en zullen vaak een tijdje nodig hebben om te groeien naar het niveau sterkhouder. Dat is het lastige.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Persepolis wrote: 10 Nov 2021, 14:49 Dat waren destijds ook stuk voor stuk spelers die toen al jaren voor PSV speelden (Cocu dan met een tussenpoos in Barcelona). Wil je hetzelfde effect dan moet je Nederlandse spelers halen die al een aantal jaren ervaring hebben, en die zitten vaak al in het buitenland, of Nederlandse spelers die erbovenuit steken bij subtoppers. En, behalve dat daar niet veel van zijn, die kosten onevenredig veel geld en zullen vaak een tijdje nodig hebben om te groeien naar het niveau sterkhouder. Dat is het lastige.
Klopt, maar recenter hadden we dat in zekere zin natuurlijk ook wel met Wijnaldum, Luuk, Memphis, Zoet, Bruma, Schaars, Ginkel en in zekere zin Locadia en Willems. Ik zou daarom ook echt niet zo negatief er tegenover staan als je gasten als Jetro en Locadia voor een appel en een ei terug kunt halen. Niet per se basisspelers, maar wel als de basisspelers verzaken zoals Max en Zahavi, dan staan deze gasten direct klaar en houden het wel mede scherp, ook al zijn het misschien niet per se de grote leidersfiguren. Beiden hebben wel duidelijk clubliefde, vind ik.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

In mijn ogen heb je niet perse Nederlandse spelers nodig om binding te krijgen met - en niet onbelangrijk - binnen een team. Je zou meer moeten kijken naar type mens, en daarbij moet het niet uitmaken uit welk land of cultuur je komt.
Als voorbeeld; het bedrijf waar ik voor werk heeft kantoren in Amsterdam, Berlijn, Bratislava, New York, Californië en Bangalore. Al tijdens de sollicitatiegesprekken wordt er gekeken naar wat voor soort mens je bent (cultuur, humor, achtergrond, dat soort dingen), maar zodra je begonnen bent heb je de kans om elke week met iemand te spreken uit een andere regio - als digitaal koffie-apparaatpraatje zeg maar. Wat hieruit naar voren komt is dat (bijna) iedereen binnen de organisatie het bedrijf roemt om zijn teamwork, en dat alle mensen zo goed met elkaar klikken op persoonlijk vlak.

Dit is - nog steeds naar mijn bescheiden mening - een belangrijk punt. En wij als supporter krijgen vanzelf binding met een team als er gewonnen wordt, en als die 11 spelers op het veld + de wissels plezier en teamwork uitstralen.
La vida és massa curta per no fer broma
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima
FOOTB_REM_S: No

Het is zeker niet onmogelijk met niet-Nederlanders, maar wel een heel stuk moeilijker. Sentimenten en cultuur maken een groot verschil binnen een club als PSV, die in Nederland gevestigd is. Een internationaal bedrijf kan binnen elke vestiging op een heel andere manier hun cultuur bevestigd zien, maar PSV is in Eindhoven, Nederland, dus moet je daar ook binding mee hebben.
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Thijs wrote: 10 Nov 2021, 15:46 Het is zeker niet onmogelijk met niet-Nederlanders, maar wel een heel stuk moeilijker. Sentimenten en cultuur maken een groot verschil binnen een club als PSV, die in Nederland gevestigd is. Een internationaal bedrijf kan binnen elke vestiging op een heel andere manier hun cultuur bevestigd zien, maar PSV is in Eindhoven, Nederland, dus moet je daar ook binding mee hebben.
Ben ik met je eens, maar je ziet - met name op ons kantoor in Amsterdam - dat daar veel expats aan het werk zijn, vooral uit India en Oost-Europa, wat toch daadwerkelijk wel veel verschillende culturen met zich meebrengt.

Helemaal met je eens verder dat het met niet-NL-ers lastiger is om zich aan een Nederlandse club te binden, al is het misschien (iets) makkelijker als voetballer, omdat je daar al bijna kan verwachten dat je ergens anders komt te spelen en je daar meer op kunt instellen. Tenminste, zo zou ik er in staan :)
La vida és massa curta per no fer broma
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Twee grote talenten!
Sao-Mellow
Meervoudig international
Posts: 1471
Joined: 04 Nov 2020, 14:47
FOOTB_REM_S: No

Ykhim wrote: 10 Nov 2021, 18:32 Twee grote talenten!
Mooi, aanvaller en een rechter middenvelder. Wel posities die we nodig hebben, alleen nog een RB.
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Ik zag dat Doan in de belangstelling zou staan van Southampton. Misschien dat ze hem in de winterstop willen vervangen voor Zuid Amerikaans temperament?
User avatar
DeBruyne
Meervoudig international
Posts: 1166
Joined: 19 Apr 2018, 13:21
FOOTB_REM_S: No

Robson de Souza wrote: 10 Nov 2021, 18:23
In 1 van de vele berichtjes onder dit bericht staat ook dat PSV Federico Girotti van River Plate heeft bekeken. Ken je deze aanvaller ook een beetje [mention]Ykhim[/mention] ?
Post Reply