Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

ComeOnPSV wrote: 02 Sep 2024, 11:09
Ardbeg wrote: 02 Sep 2024, 11:04

Oh, ik absoluut niet. Die positie is er nu niet om vlieguren te maken. Doe mij maar dan de ervaring en de speler die het spel al goed kent.
Diezelfde PvA die ook gewoon nog fouten maakt en absoluut geen rust in het spel brengt. Ik vind dat als je een speler haalt die met een hoog salaris zit dat je dan wel wat meer mag verwachten dan wat PvA heeft laten zien afgelopen jaar.
Ik ben het hier echt niet mee eens. Bosz en Ruud hebben hem 52 wedstrijden gebruikt in een kleine anderhalf jaar. Bosz vorig jaar 31 wedstrijden en ruim 1500 minuten. Om even in perspectief te plaatsen, Mauro haalde maar 1100 minuten, Obispo 250 minuten en Sambo 200 minuten. Het is niet alsof Pattie vorig jaar niet bruikbaar was.

Mijn inschatting is dat ze hem gewoon te duur vonden voor dat wat hij bracht. En dat is best te verdedigen als hij bij de grootverdieners zou gaan horen zonder dat Turkse salaris. Maar doe aub niet alsof hij er helemaal niets van kan en dat Oppegard, Ledezma of Dams vergelijkbaar zijn qua niveau. Van Aanholt had de eerste 5 wedstrijden van dit seizoen gewoon 5x 90 minuten kunnen spelen en dan was er helemaal niets aan de hand geweest. Hoe het er straks uit ziet tegen Juventus weet ik niet maar ik ga daar liever heen met Pattie op linksback dan Oppegard. En Bosz vind Pattie ook een goede voetballer want anders gaat hij hem niet als 6 gebruiken in de CL tegen Arsenal.

Als er een mogelijkheid is om Pattie alsnog vast te leggen voor een jaar dan zit hij letterlijk niemand in de weg. Als je dat al te duur vindt dan vind ik het absurd dat je 4 miljoen netto aan ABK kwijt bent geweest. En zoals hierboven al heel terecht werd gezegd, het is niet zo dat PSV zelf de ambitie niet had om iets te doen op linksback positie.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 10):
    Vanthaman18FreyrJostertrouwepsvfanFritskePhilipsJur1913TomPSVTjompienilisnl29.04.2007ShovingNE2
    Madueke
    Legende

Die ambitie was er pas na de zoveelste blessure van Mauro. Vervolgens hebben ze 100 linksbacks benaderd en 100 afwijzingen gekregen waardoor ze het dus maar weer zo laten. Dat kan zelfs de grootste optimist niet positief uitleggen.
    Ardbeg
    Mister PSV

Madueke wrote: 02 Sep 2024, 11:40 Die ambitie was er pas na de zoveelste blessure van Mauro. Vervolgens hebben ze 100 linksbacks benaderd en 100 afwijzingen gekregen waardoor ze het dus maar weer zo laten. Dat kan zelfs de grootste optimist niet positief uitleggen.
    Als je het zo zegt, "100 linksback en 100 afwijzigingen". Wie hebben PSV allemaal afgewezen dan?
    Jur1913
    Internationale topspeler

Madueke wrote: 02 Sep 2024, 11:40 Die ambitie was er pas na de zoveelste blessure van Mauro. Vervolgens hebben ze 100 linksbacks benaderd en 100 afwijzingen gekregen waardoor ze het dus maar weer zo laten. Dat kan zelfs de grootste optimist niet positief uitleggen.
    Ik heb eerlijk gezegd alleen Lodi en Zalewski meegekregen.
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

Makaveli wrote: 02 Sep 2024, 11:14
    SKERLA wrote: 02 Sep 2024, 10:39
    Nee, is denk eerlijk gezegd ook niet dat de tussenronde halen een vanzelfsprekendheid is.

Maar waarom denk jij dat er, ondanks de ogenschijnlijke aanwezigheid van voldoende middelen, toch geen extra linksback aangetrokken lijkt te gaan worden?
    Het zal wel met de aanwezigheid van Dest te maken hebben inderdaad denk ik. Maar daar zit nou juist een beetje mijn zorg, er komt ook geen echt coherent verhaal los uit Earnie. Nou vraagt Rik ook niet echt kritisch door daar (wat een gemiste kans is imo) maar de algemene indruk die je krijgt is dat Stewart nogal overvallen is door alles. Het was zwaar, we moeten de markt opnieuw gaan evalueren omdat er wat minder gebeurde dan voorheen, de prijzen bleken hoog etc.

Dat is ook de indruk die je van buitenaf kreeg, dat hij er echt van overtuigd was dat:

- Mauro en Obispo dit keer wel fit zouden gaan blijven
    - Vd Berg zeker zou gaan komen
    - de spelers met een kortdurend contract wel zouden gaan verlengen
    - lang wachten zou gaan leiden tot dalende prijzen ipv stijgende

Maar dat zijn best wel naïeve gedachten vind ik. Hij lijkt bv oprecht verbaasd dat er intern een hoop gedoe was. Nou ik niet als je 8 of 9 verdedigende contracten hebt die of aflopen of nog maar 1 jaar hebben. Natuurlijk gaat dat gedoe opleveren. En als je dan van deze gedachten uitgaat, zorg dan in ieder geval wel voor alternatieve scenario's waarbij je snel kunt schakelen. Nu leek het in al die gevallen eigenlijk alsof we telkens pas naar een alternatief gingen op moment dat de eerste route dicht was. Maar nooit parallel, dat gebeurde pas helemaal aan het eind van de window.

Dus al met al mis ik een beetje een duidelijk verhaal. Je kunt natuurlijk altijd periodes hebben waarin werkelijk alles mis lijkt te gaan wat je bedacht had maar ik kan dit keer het grote plaatje überhaupt niet achterhalen. En dat maakt nogal onrustig want het gaat nog veel erger worden straks met Benitez, Boscagli, Mauro en Obispo die allemaal uit hun contract lopen, Veerman die straks nog maar 1 jaar heeft en Lang, Bakayoko en Schouten die een transfer zullen willen maken.

Dat wordt hel als je weer op dezelfde wijze de window ingaat. Dan wordt het intern weer zwaar, moeilijk vanwege de prijzen etc. PSV heeft nu net als deze zomer een jaar om zich voor te bereiden, ik hoop dat Earnie zich iets realistischer op gaat stellen en niet alleen maar uit blijft gaan van het meest gunstige scenario waarin alles meezit en volgens plan gaat. Dat gebeurt nou eenmaal niet zo vaak.
    Dank.

Het blijft, zoals je zelf zegt, een indruk die je van buitenaf krijgt. Vandaar ook mijn oprechte vraag, want ik ga er vanuit dat er per geval een gedegen overweging wordt gemaakt.
    De indrukken deel ik overigens niet allemaal:

- Vd Berg zeker zou gaan komen.

Dat denk ik niet, maar het geloof was er overduidelijk wel. Is er te lang aan vdBerg vastgehouden waardoor we nu Itakura niet hebben kunnen halen? We gaan het waarschijnlijk nooit weten.

- de spelers met een kortdurend contract wel zouden gaan verlengen.

Dat heeft hij naar buiten toe zo aangegeven. Niet in jouw woorden trouwens, je overdrijft namelijk met "wel". "De meeste" verwachtte hij. Maar hij kan moeilijk zeggen dat hij denkt dat het een moeilijk verhaal gaat worden. Ook hier denk ik dat je teveel afgaat op de letterlijke woorden.

Tenslotte is de vraag in hoeverre onderstaande uit het interview meespeelt in de overwegingen:
    Wat PSV nog evalueert, is dat er op de transfermarkt in totaliteit minder gekke dingen lijken te gebeuren. Gaan de bedragen voor spelers wat omlaag? ,,We moeten dit eens rustig evalueren”, zegt Stewart. ,,In Frankrijk zijn de tv-gelden omlaag gegaan en in Engeland speelt Financial Fair Play een grotere rol dan voorheen. Dat kunnen dingen zijn waar we beleidsmatig naar moeten kijken.”
  • These users thanked the author SKERLA for the post:
    Loenaldo88
    Madueke
    Legende

Jur1913 wrote: 02 Sep 2024, 11:43
    Gosens, Wijndal. Ze zullen ze niet allemaal concreet benaderd hebben, maar het is duidelijk dat ze ineens bedachten dat het niet slim is om met Mauro en Oppegard het seizoen in te gaan.
    Robson de Souza
    Vedette

Ik hoop nog steeds op Lodi of misschien wel Ben Chilwell, die schijnt overal te zijn aangeboden.
    Dat zou wel een topoptie zijn toch?
    MR02
    Talent

Van Aanholt heeft een salaris, maar heeft natuurlijk ook toegevoegde waarde door stabieler en praktisch altijd beschikbaar te zijn. Ook als ie niet direct beter is dan Mauro. En die kan (ook letterlijk) meer waard worden dan wat je kwijt bent aan salaris. Als je bv uit in Belgrado of Brest 1-1 speelt omdat Oppegard vlak voor tijd iemand omver kegelt zoals tegen Heracles.. Zo'n foutje kost dan al 2 miljoen aan prijzengeld, naast de punten. Soms is goedkoop duurkoop, ook in het geval van het afsluiten van een verzekering zoals dit zou zijn.

Daarbij, en da's ook iets wat ik hier op het forum al een paar keer lees... Ergens is het ook wel een vorm van arrogantie die wmb niet bij PSV past. 'We worden toch wel kampioen' en zo. Ik ben blij dat we niet Ajax achteraan gaan die in hun hoogmoed wel even dachten het gevecht te kunnen winnen tegen de windmolens van de CL, en alleen nog maar op CL niveau dachten en kochten. Zie de laatste jaren de gevolgen. Maar dit is dan weer de compleet andere kant van die medaille: Als we ook met de huidige bezetting wel kampioen worden, waarom zouden we dan het geld stuk slaan op een salaris van een back-up/alternatief? Soms zul je het idd niet nodig gaan hebben, en denk je achteraf dat het weggegooid geld was. Maar het moment dat het wel nodig gaat zijn heb je spijt als je het niet gedaan hebt.

Ja, we zullen waarschijnlijk wel weer kampioen worden, en nee, ook als we steeds de nr 1 op het lijstje halen winnen we de CL niet of halen we zelfs de laatste 8 niet. Maar dit is toch ook niet het maximale uit je budget en situatie halen. 6 miljoen voor 1 jaar Lodi teveel vinden, helemaal mee eens. Maar een miljoen oid voor Van Aanholt lijkt me meer dan verdedigbaar. En gezien de fragiliteit van Mauro misschien wel nodig.
    Makaveli
    Meervoudig international

Voor de mensen die op de lijn zitten van "doelstelling is kampioen worden, CL presteren is toch niet realistisch" is dit misschien nog wel aardig. Het prijzengeld in de CL is dit jaar inderdaad flink gestegen. Dat betekent dat we gegarandeerd sowieso een fors bedrag krijgen. Maar het prestatiedeel is relatief nog harder gegroeid.

Dus door je verdediging niet op niveau te brengen, kan je op termijn echt heel veel geld mislopen. Enerzijds doordat je simpelweg minder punten haalt en anderzijds doordat je het risico neemt om de tussenronde überhaupt niet te halen. De risk-reward is heel groot in de huidige CL opzet:

Image
  • These users thanked the author Makaveli for the post:
    StratumZuid
    RIO
    Legende
    Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Heel jammer dat we niet de LB positie upgraden want zowel Mauro, als Oppergod en Dams zijn niet goed genoeg. Hoopte eigenlijk op een team dat in staat zou moeten zijn om het Dortmund van vorig seizoen te killen. De missing link voor mij zijn de backs. Karsdorp is echt de joker, kan werken of niet, maar zonder Desr als LB zijn we gewoon 3 klassen minder. Ook in de competitie mis je gewoon zijn snelheid zowel aanvallend als verdedigend. Dat hebben ze niet goed gezien en opgevangen.
  • These users thanked the author RIO for the post (total 2):
    StratumZuidMenno1
    Jur1913
    Internationale topspeler

Madueke wrote: 02 Sep 2024, 11:46
    Jur1913 wrote: 02 Sep 2024, 11:43

Gosens, Wijndal. Ze zullen ze niet allemaal concreet benaderd hebben, maar het is duidelijk dat ze ineens bedachten dat het niet slim is om met Mauro en Oppegard het seizoen in te gaan.
    Oja Gosens ook nog inderdaad. Ben nooit helemaal overtuigd geweest van Gosens of Lodi, vooral aangezien dat noodverbandjes zijn waar je later weer mee zit (of gewoon geld mee door de plee spoelt met huur).

Zo'n Zalewski zag ik dan wel weer zitten, omdat je hem nadat Dest fit is ook weer kunt gebruiken. Ze zullen vast en zeker hun ogen nog openhouden voor iemand die na de terugkeer van Dest nog een positie in kan vullen maar als die niet te vinden is dan gewoon met Mauro, Oppegard en nu ook Dams. Moet te doen zijn
    Timheu97
    Talent
    Clubvoorkeur: PSV

Robson de Souza wrote: 02 Sep 2024, 11:48 Ik hoop nog steeds op Lodi of misschien wel Ben Chilwell, die schijnt overal te zijn aangeboden.
    Dat zou wel een topoptie zijn toch?
    Dat zou well chil zijn!
    Eenhoopjob
    Basisspeler

Ah, het 'nieuwe linksback'-alarm!
  • These users thanked the author Eenhoopjob for the post (total 2):
    StratumZuidArdbeg
    fernando redondo
    Jeugdspeler

RIO wrote: 02 Sep 2024, 11:51 Heel jammer dat we niet de LB positie upgraden want zowel Mauro, als Oppergod en Dams zijn niet goed genoeg. Hoopte eigenlijk op een team dat in staat zou moeten zijn om het Dortmund van vorig seizoen te killen. De missing link voor mij zijn de backs. Karsdorp is echt de joker, kan werken of niet, maar zonder Desr als LB zijn we gewoon 3 klassen minder. Ook in de competitie mis je gewoon zijn snelheid zowel aanvallend als verdedigend. Dat hebben ze niet goed gezien en opgevangen.
    Mits fit is Mauro zeker goed genoeg. Was in moeilijke wedstrijden waar we onder druk stonden onder Schmidt vaak een van de betere.
    Inderdaad zijn fysiek is niet je van het, maar is voor de rest zeker een meer dan prima PSV-back!
  • These users thanked the author fernando redondo for the post:
    Psvamsterdam1913ab
    'Als Arie Haan iets achtergelaten heeft bij Feyenoord, dan is het de geur van goedkope parfum.' H.Camps
    JandeVakantieman
    Veelbelovend talent

Makaveli wrote: 02 Sep 2024, 11:49 Voor de mensen die op de lijn zitten van "doelstelling is kampioen worden, CL presteren is toch niet realistisch" is dit misschien nog wel aardig. Het prijzengeld in de CL is dit jaar inderdaad flink gestegen. Dat betekent dat we gegarandeerd sowieso een fors bedrag krijgen. Maar het prestatiedeel is relatief nog harder gegroeid.

Dus door je verdediging niet op niveau te brengen, kan je op termijn echt heel veel geld mislopen. Enerzijds doordat je simpelweg minder punten haalt en anderzijds doordat je het risico neemt om de tussenronde überhaupt niet te halen. De risk-reward is heel groot in de huidige CL opzet:

Image
    Dit zegt toch ook helemaal niemand hier?
    Josef Dettelbacher
    Legende

Makaveli wrote: 02 Sep 2024, 11:49 Voor de mensen die op de lijn zitten van "doelstelling is kampioen worden, CL presteren is toch niet realistisch" is dit misschien nog wel aardig. Het prijzengeld in de CL is dit jaar inderdaad flink gestegen. Dat betekent dat we gegarandeerd sowieso een fors bedrag krijgen. Maar het prestatiedeel is relatief nog harder gegroeid.

Image
    Ik zit inderdaad op die lijn. Wat ik zelf heel moeilijk vind in te schatten op CL niveau is hoeveel je daadwerkelijk moet investeren om die reward redelijkerwijs te kunnen incalculeren. Ik ga meer uit van een behouden huishouding, waarbij je voldoende investeert om CL te pakken, maar geen onnodige risico's neemt in de hoop op nóg meer. Als je dat meerjarig weet vol te houden, zou je vanzelf naar meer spelersbudget kunnen gaan op een verantwoorde wijze.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 5):
    Johann VogelaarSKERLA29.04.2007GrasmatTomV23
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

Echt enorm balen, voelt gewoon als een gemiste kans om een groot gat te slaan naar de concurrentie. Ik kan er gewoon totaal niet bij dat je met deze bezetting het seizoen in gaat. Ja, leuk dat het qua aantallen klopt maar dat is wel dankzij heel creatief boekhouden.

RB: Niet 1 zekerheid, Ledezma is geen back. Kon nu niet anders maar kan je wat mij betreft niet eens als back-up RB tellen en Karsdorp is bij lange na niet eens wedstrijdfit.
    CV: Flamingo had je 3e CV moeten zijn naast een zekerheidje naast Bosscagli, nu heb je met Nagalo en Flamingo twee back-up CV's maar mis je een glasbak.
    LB: begin ik niet eens over.
  • These users thanked the author Heissenberrug for the post (total 2):
    EllermanJdannyPSV
    StratumZuid
    Vedette

fernando redondo wrote: 02 Sep 2024, 12:02
    RIO wrote: 02 Sep 2024, 11:51 Heel jammer dat we niet de LB positie upgraden want zowel Mauro, als Oppergod en Dams zijn niet goed genoeg. Hoopte eigenlijk op een team dat in staat zou moeten zijn om het Dortmund van vorig seizoen te killen. De missing link voor mij zijn de backs. Karsdorp is echt de joker, kan werken of niet, maar zonder Desr als LB zijn we gewoon 3 klassen minder. Ook in de competitie mis je gewoon zijn snelheid zowel aanvallend als verdedigend. Dat hebben ze niet goed gezien en opgevangen.
    Mits fit is Mauro zeker goed genoeg. Was in moeilijke wedstrijden waar we onder druk stonden onder Schmidt vaak een van de betere.
    Inderdaad zijn fysiek is niet je van het, maar is voor de rest zeker een meer dan prima PSV-back!
    Op rechts soms, ik vind Mauro ook niet goed genoeg
  • These users thanked the author StratumZuid for the post:
    Tribune
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Josef Dettelbacher
    Legende

JandeVakantieman wrote: 02 Sep 2024, 12:02

Image
    Dit zegt toch ook helemaal niemand hier?
    Ik wel. Heel af en toe haal je een leuk resultaat, maar 9 vd 10 keer vlieg je er voortijdig uit. Dat blijft ook zo als de grote landen hun top 4 a 5 mogen aanleveren ipv de opzet zoals ie was jaren 90 begin 00.
  • These users thanked the author Josef Dettelbacher for the post (total 4):
    deninho32HeissenberrugSKERLAGrasmat
    Her lips said no, but her eyes said read my lips..
    alu.w
    Regelmatige invaller

Zelfs Ajax?
    Heissenberrug
    Internationale topspeler

alu.w wrote: 02 Sep 2024, 12:10

Zelfs Ajax?
    Hij voelde zich te jong voor ajax.
    Makaveli
    Meervoudig international

SKERLA wrote: 02 Sep 2024, 11:44
    Dank.

Het blijft, zoals je zelf zegt, een indruk die je van buitenaf krijgt. Vandaar ook mijn oprechte vraag, want ik ga er vanuit dat er per geval een gedegen overweging wordt gemaakt.
    De indrukken deel ik overigens niet allemaal:

- Vd Berg zeker zou gaan komen.

Dat denk ik niet, maar het geloof was er overduidelijk wel. Is er te lang aan vdBerg vastgehouden waardoor we nu Itakura niet hebben kunnen halen? We gaan het waarschijnlijk nooit weten.

Nou daar zit nou juist mijn probleem: waarom is er niet parallel onderhandeld met BMG? In jouw vraag ligt dezelfde volgordelijkheid opgesloten als degene die Earnie lijkt te hanteren. We kijken eerst of het wat wordt met vd Berg en op moment dat we die niet kunnen krijgen schakelen we door. Dan krijg je inderdaad de vraag of je te lang aan iemand hebt vastgehouden of niet. Maar dat is geen gegeven, het is een keuze om die onderhandelingen achter elkaar te voeren in plaats van tegelijk.

En nee, hardmaken dat het niet tegelijk is gebeurd kan niemand behalve de betrokkenen, maar dat heeft er toch echt wel alle schijn van.
    - de spelers met een kortdurend contract wel zouden gaan verlengen.

Dat heeft hij naar buiten toe zo aangegeven. Niet in jouw woorden trouwens, je overdrijft namelijk met "wel". "De meeste" verwachtte hij. Maar hij kan moeilijk zeggen dat hij denkt dat het een moeilijk verhaal gaat worden. Ook hier denk ik dat je teveel afgaat op de letterlijke woorden.

Ook dit is een keuze. Met het vertrek van Sambo lag er ruimte om te anticiperen op het wel of niet verlengen van Teze. Want je had sowieso een back up rechtsback nodig. (die we nu nog steeds niet echt hebben al redt Ledezma zich nog redelijk) Ik weet dat hij idd zei "de meeste" maar als je ondanks het vertrek van Sambo geen rechtsback haalt en pas reageert wanneer Teze daadwerkelijk weggaat, is mijn conclusie dat je dan de verwachting had dat hij zou blijven/verlengen. Zelfde geldt voor Boscagli met de blessure van Obispo in het achterhoofd. Als dat niet je verwachting was, dan is de conclusie dat hij eigenlijk alleen reactief handelt. Wat eveneens niet heel lekker is uiteraard.

Dit is precies wat ik bedoelde, het grote plaatje valt gewoon moeilijk te maken. In de zin wat nou echt het plan was. En dan is wat mij betreft het meest logische dat hij toch gerekend had op verlengingen. Want voor het alternatief, zonder back up pas reageren als ze weg zijn, schat ik hem wat te hoog in. Dat kan ik me bijna niet voorstellen.
    Last edited by Makaveli on 02 Sep 2024, 12:17, edited 1 time in total.
  • These users thanked the author Makaveli for the post:
    Joenepsv
    danko-lazovic
    Meervoudig international

Aardig bedrag zeg
    Chewbacca
    Jeugdspeler
    Favoriete speler: Bakayoko

10 Miljoen voor iemand die in Jong zijn minuten gaat maken? Sorry hoor ik vind dat behoorlijk schandalig als ik eerlijk mag zijn.
    StratumZuid
    Vedette

Dat maakt geen Lodi nog belachelijker..
  • These users thanked the author StratumZuid for the post:
    Kezza008
    In PHILIPS blauw St.Joris den draak doorstekende,
    alles van goud
    Post Reply