PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Post Reply
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Altijd lekker. Van wat ik meekrijg zou dit een groot talent zijn.
milansandro
Legende
Posts: 10,609
Joined: 04 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heb hem live in actie gezien op het toernooi van FC Eindhoven in de voorbereiding..
Wat opviel is dat hij inderdaad nu veel voordeel heeft van zijn fysiek..
Maar ook technisch prima en is balvast..
Is niet bijzonder snel overigens..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4,860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie streep hoor. Voor de rest ben ik vooral onder de indruk van de indrukwekkende haardos van die rosse die er tussendoor loopt.
rick_burgsteden
Veelbelovend talent
Posts: 92
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No



Mooie goals van Bouhoudane
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

En die Bouhoudane is 13? Damn...pareltje hoor.

User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie pluim voor de jeugdopleiding!

Koplopers Najaar - Eredivisie 2021/22 (bron:drumfries)

O18 AZ
O17 PSV
O16 PSV
O15 Vitesse
O14 PSV
O13-1 Feyenoord
O13-2 PSV Winterkampioen
Saibari is underrated.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 25 Nov 2021, 14:49 Mooie pluim voor de jeugdopleiding!

Koplopers Najaar - Eredivisie 2021/22 (bron:drumfries)

O18 AZ
O17 PSV
O16 PSV
O15 Vitesse
O14 PSV
O13-1 Feyenoord
O13-2 PSV Winterkampioen
Dat ziet er goed uit!

Belangrijker is uiteraard hoeveel er doorstromen naar 1 maar het begint natuurlijk hiermee. Weet je toevallig op welke positie o18 en o15 staan?

Opvallend dat er geen Ajax teams bovenaan staan, aan de andere kant spelen zij structureel met teams die een jaar of soms zelfs 2 jonger zijn en dus ook wel te verklaren.
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ittot wrote: 25 Nov 2021, 15:17 Weet je toevallig op welke positie o18 en o15 staan?
Ik las op Twitter van Dumfries (oom van Denzel, fanatiek jeugdvolger bij PSV) onlangs dat PSV -18 won van AZ -18 en daardoor 2e staat.
Ze hebben 2 punten minder dan AZ, en staan gelijk in punten met Ajax en Feyenoord.

PSV -15 heb ik even opgezocht en die staan 4e, met 2 punten achter koploper Vitesse.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Ren Höek
Vedette
Posts: 9,422
Joined: 17 Jul 2018, 07:46
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik zie dat [mention]Trixm[/mention] hem ook noemt :Thumbsup:
Sowieso een must follow voor iedere PSV'er die Twitter heeft:

https://twitter.com/RJDM854?ref_src=tws ... r%5Eauthor
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 25 Nov 2021, 15:38 Ik zie dat @Trixm hem ook noemt :Thumbsup:
Sowieso een must follow voor iedere PSV'er die Twitter heeft:

https://twitter.com/RJDM854?ref_src=tws ... r%5Eauthor
ere wie ere toekomt Ren ;)
Saibari is underrated.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ren Höek wrote: 25 Nov 2021, 15:38 Ik zie dat @Trixm hem ook noemt :Thumbsup:
Sowieso een must follow voor iedere PSV'er die Twitter heeft:

https://twitter.com/RJDM854?ref_src=tws ... r%5Eauthor
Is dat familie van ?
User avatar
Trixm
Vedette
Posts: 6,536
Joined: 06 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Op weg naar nr 25 wrote: 25 Nov 2021, 16:02
Ren Höek wrote: 25 Nov 2021, 15:38 Ik zie dat @Trixm hem ook noemt :Thumbsup:
Sowieso een must follow voor iedere PSV'er die Twitter heeft:

https://twitter.com/RJDM854?ref_src=tws ... r%5Eauthor
Is dat familie van ?
buiten dat het vier posts boven je staat vermeld, wat denk je zelf ;)
Saibari is underrated.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25,533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Hahaha, goh.
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6,156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Trixm wrote: 25 Nov 2021, 16:09
Op weg naar nr 25 wrote: 25 Nov 2021, 16:02

Is dat familie van ?
buiten dat het vier posts boven je staat vermeld, wat denk je zelf ;)
Image
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

O17 nu uit tegen Ajax. Te zien op YouTube:

User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

nilssonH wrote: 04 Dec 2021, 14:35 O17 nu uit tegen Ajax. Te zien op YouTube:

Nicee, opstelling toevallig?
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 04 Dec 2021, 15:34 Nicee, opstelling toevallig?
Smolenaars
El Meliani - Netten - Kuhn - Tytens
Geerts - Van den Heuvel - Bars
Simons - Van Duiven - Kwaaitaal

Stand overigens 1-2 voor PSV. Simons en Kwaaitaal met de goals.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Mooie naam, Kwaaitaal.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Nog even hierop terug komen: ik vond het een indrukwekkende en zeer vermakelijke pot, waarbij de O17 mij echt heeft geboeid. Zowel qua individueel niveau als tactisch. Wat zaken die mij persoonlijk opvielen:

- Er lag een hele duidelijke tactische blauwprint met spelkaders, accenten en principes die terugkwamen vanuit het eerste. De 3+1 opbouw met inzakkende middenvelders, halfspace wisselwerking met buitenspelers/back/nr '10' positie, pressingtriggers, zonale bal georiënteerde positionering zonder bal, collectief meeverdedigen, gegenpressing, diepgang, kantelen, overtal creëren in de as, etc. De O17 speelde met een bepaalde identiteit en als liefhebber van jeugdvoetbal en opleiden is dat fascinerend om te zien.

- De uitvoering van het gehele spel vond ik zeer indrukwekkend. In de eerste helft liep PSV echt over Ajax heen, in de tweede helft had Ajax de bal en domineerde PSV wmb eigenlijk zonder. Ajax heeft op die twee penalty's en die 2-2 niet echt extreem grote kansen gekregen. Speksnijders, die rechtsbuiten die over is gekomen van Feyenoord twee jaar terug, had nog één a twee redelijke schietmogelijkheden randje zestien, maar daar hield het bij op.

- Ik weet niet wat die jongens tegenwoordig te eten krijgen op de Herdgang, maar ze ogen allemaal fysiek zo sterk en ontwikkeld voor hun leeftijd t.o.v. voorgaande jeugdlichtingen. Het lijkt alsof daar een structurele verandering op is ingezet. Wellicht dat andere mensen die de jeugdopleiding ook volgen zoiets kunnen bevestigen. Ik vond ze allemaal fysiek qua kracht, explosiviteit en lengte echt goed ontwikkeld. Dat is bij de O16 overigens ook al het geval dus toeval lijkt het niet.

Ik vond heel veel spelers goed spelen, maar spelers die mij echt opvielen waren linksback Tytens ('05), centrale verdediger Kuhn ('06), beide middenvelders v/d Heuvel ('05) en Geerts ('05), keeper Smolenaars ('05) en de drie aanvallers (ook allemaal '05). Jason van Duiven heeft geen verdere toelichting nodig wmb. Had wel een goal mogen maken wmb, maar zijn traptechniek en vooral de kracht en zuiverheid waarmee hij een bal kan raken is fascinerend om te zien. Die andere twee aanvallers, Simons en Kwaaitaal, weet ik niet per se of ze het qua potentie PSV 1 kunnen halen, maar ze bezitten wel veel moderne kenmerken die je in een vleugelaanvaller zoekt, zoals Gakpo dat ook heeft. Lengte, snelheid, directheid, kracht, fysiek sterk en daarnaast ook een goede techniek. Heel veel aanvallers hebben die fysieke kwaliteiten niet.

Geerts en v/d Heuvel vond ik sterk aan de bal, maar vooral ook zonder in duelkracht, intercepties, pressures en ook het achterliggende inzicht wat nodig is om juiste keuzes te maken. Met name Geerts vond ik heel erg goed, ook aan de bal wist hij altijd de juiste oplossing te vinden en twee a drie stappen vooruit te denken. Oogde extreem rustig aan de bal onder druk en bezat een goede passing range en passing techniek/variëteit. Op hem wist Ajax maar geen grip te krijgen. Ik denk dat weinig mensen van hem hebben gehoord, maar stiekem heb ik van hem wel hele hoge verwachtingen. Pin me er niet op vast overigens :mrgreen:

En dan mijn andere favorietje: Kühn. Gast is van 2006, maar is in September pas 15 geworden. Maar jeetje mina zeg, wat een kast is dat zeg. Ook defensief erg sterk en ook een goede inspeelpass. Wist goed agressief door te dekken, vond makkelijk spelers tussen de linies en won vrijwel alle defensieve duels. Alleen bij het penalty moment zag hij er even niet heel goed uit, maar daarvan kan hij mooi leren. Hij komt van de O16 en als het goed is, zitten er met regelmaat nog meer interessante spelers van de O16 op de bank bij de O17. Het is wachten totdat de boel doorschuift. Ik hoop dat na de winterstop ergens bijv. Van Duiven naar de O18 gaat en dan kan Bouhoudane wellicht doorschuiven (hoewel die al 2 klasses hoger speelt).
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
rick_burgsteden
Veelbelovend talent
Posts: 92
Joined: 04 Nov 2020, 15:59
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heruone wrote: 06 Dec 2021, 17:04 weet niet wat die jongens tegenwoordig te eten krijgen op de Herdgang, maar ze ogen allemaal fysiek zo sterk en ontwikkeld voor hun leeftijd t.o.v. voorgaande jeugdlichtingen. Het lijkt alsof daar een structurele verandering op is ingezet. Wellicht dat andere mensen die de jeugdopleiding ook volgen zoiets kunnen bevestigen. Ik vond ze allemaal fysiek qua kracht, explosiviteit en lengte echt goed ontwikkeld. Dat is bij de O16 overigens ook al het geval dus toeval lijkt het niet.
Om hierop te reageren. Kwam laatst deze tweet tegen van een Ajax jeugd kenner. O16 is ook al enorm fysiek denk ik.



Daarbij hoop ik dat van Duiven en Simons in de winter de overstap naar O18 maken. De opvolgers van deze twee staan ook al klaar (denk ik): Onesime Zimuangana en Elvic Jager. 2 jongens uit 2006 die al op de bank zitten bij O17
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Goed om te lezen dat er weer wat talent opkomt bij PSV. Vooral dan bij de O16 en O17. Benieuwd of ze ook overeind kunnen blijven als het fysieke voordeel gaandeweg gaat verdwijnen. Daaronder een minder idee van de interessante spelers. Van de O18 ben ik ondanks de koppositie op dit moment niet zo heel gecharmeerd van. Uiteraard Babadi, maar dat ziet vrijwel iedereen wel. Maar verder moet ik het nog zien. Je hebt nog eventueel Houben en als dispensatiespeler zou het wellicht een goed idee zijn om Jiminez na de winterstop door te schuiven naar Jong PSV en dan eens kijken hoe hij zich de tweede seizoenshelft kan ontwikkelen om een hoger niveau.
User avatar
Heruone
Lid scoutingsteam
Posts: 8,164
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ik vind de O18 ook maar niks inderdaad. Wellicht de keeper Niek Schiks, maar dat vind ik lastig te beoordelen. Jiminez vind ik een talentvolle speler, maar ik betwijfel of hij het haalt. Aan de bal en technisch fantastisch, maar hij mist zoveel belangrijke kenmerken als explosiviteit en kracht en simpel gezegd ook verdedigend vind ik hem redelijk zwak. Houben idem dito eigenlijk. Talentvolle buitenspeler met zoveel techniek, maar in zijn acties is hij zo voorspelbaar en een dimensionaal wmb. Schoot er overigens wel een paar lekker in tegen Utrecht O18.

Maar Babadi is wmb ook de oogappel en het pareltje.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4,270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Babadi zou ik inderdaad ook echt meenemen op trainingskamp dit jaar. ik denk dat hij Schmidt echt kan verrassen en Jong over kan slaan. Dat is echt een glasbak. Altijd doorbewegen, zo fijn!!!
nilssonH
Moderator
Posts: 11,043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Kan ik mij wel in vinden. Koen Jansen vind ik ook nog wel een interessante speler, aanvallend sterke back. Maar is fysiek nog wel erg licht, zal echt nog wel wat stappen moeten zetten.
Menno1
Legende
Posts: 16,064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Leuk om te zien dat de jeugd het zo goed doet. Hoe doen die nieuwe buitenlandse spelers het eigenlijk? Ik zag Abed scoren bij de onder 18; hoe zit het met die Cypriotische jongen? Speelt hij? Is dat wat?

Wel eens dat de onder 18 niet super grote talenten heeft. Jimenez lijkt een beetje stil te staan helaas, terwijl dat echt een pareltje is/was. Babadi is uiteraard de grote ster, moet fysiek wel wat sterker worden, maar is nog jong natuurlijk. Maar verder vallen weinig spelers echt op, des te knapper dat ze bovenaan staan.
Post Reply