Omdat het apengedrag de spuigaten uit loopt. Iedere wedstrijd is het wel weer gezeik met aanhoudingen, vernielingen of spreekkoren. Mag een keer afgelopen zijn met dat achterlijke gedrag. Zo gedragen ze zich toch ook niet op hun werk?vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:36Wat een gelul is dit weer zeg. Als het heel de dag goed gegaan is en naar de wedstrijd onstaat er een vechtpartij in een kroegen straat. Dat kan toch gewoon altijd gebeuren. Snap als niet dat er een topic aangemaakt word met de naam supporters gedoe
Gedoe met supporters
-
- Internationale topspeler
- These users thanked the author Jur1913 for the post (total 15):
- Ykhim • R.Manco • Struviet • TigTogFlip • MaxedMatthew • Den Bondskoots • René1978 • Ren Höek • ShovingNE2 • psvgouda • ruuddevil • 10. Nilis • Hightower • Juancho • loginnaam
- SKERLA
- Legende
- Favoriete speler: Peet Scheefbril
Jij bent één van de vijf ofzo?vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:36Wat een gelul is dit weer zeg. Als het heel de dag goed gegaan is en naar de wedstrijd onstaat er een vechtpartij in een kroegen straat. Dat kan toch gewoon altijd gebeuren. Snap als niet dat er een topic aangemaakt word met de naam supporters gedoe
Ik snap niet dat je het niet snapt (aannemende dat je slimmer bent dan je op basis van je posts overkomt).
-
- Talent
- Clubvoorkeur: PSV
Volgens mij is er tegenwoordig aanleiding genoeg om een topic hiervoor te hebben…vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:36Wat een gelul is dit weer zeg. Als het heel de dag goed gegaan is en naar de wedstrijd onstaat er een vechtpartij in een kroegen straat. Dat kan toch gewoon altijd gebeuren. Snap als niet dat er een topic aangemaakt word met de naam supporters gedoe
-
- Bankzitter
Ga je zelf wel eens mee naar uitwedstrijden ?Jur1913 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:38Omdat het apengedrag de spuigaten uit loopt. Iedere wedstrijd is het wel weer gezeik met aanhoudingen, vernielingen of spreekkoren. Mag een keer afgelopen zijn met dat achterlijke gedrag. Zo gedragen ze zich toch ook niet op hun werk?vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:36
Wat een gelul is dit weer zeg. Als het heel de dag goed gegaan is en naar de wedstrijd onstaat er een vechtpartij in een kroegen straat. Dat kan toch gewoon altijd gebeuren. Snap als niet dat er een topic aangemaakt word met de naam supporters gedoe
Hoe je daar behandelt word is ook niet altijd even netjes of bepaald prettig !! Zullen we maar zeggen
En ja wat zijn voor jou vervelende spreekkoren ?
En het net incindent bij Feyenoord is ook wel een beetje uit zijn verband gerukt
Dat iemand een staaf naar beneden gooit gaat natuurlijk wel echt te ver
-
Ik ging in het verleden wel eens mee naar uitwedstrijden ja, en je wordt er idd als beesten behandeld. Zal wel om een reden zijnvak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:45Ga je zelf wel eens mee naar uitwedstrijden ?
Hoe je daar behandelt word is ook niet altijd even netjes of bepaald prettig !! Zullen we maar zeggen
En ja wat zijn voor jou vervelende spreekkoren ?
En het net incindent bij Feyenoord is ook wel een beetje uit zijn verband gerukt
Dat iemand een staaf naar beneden gooit gaat natuurlijk wel echt te ver
Spreekkoren over Joden, [x speler] is homo en weet ik wat er nog meer voorbij komt vind ik vervelende spreekkoren.
Volgens mij is het net eerder uit z'n verband gerukt dan het verhaal zelf. Blijf gewoon uit die netten, is niet zo moeilijk.
Gaat mij niet om losstaande incidenten zelf, maar om het geheel. Het gaat in de voetballerij, niet alleen bij PSV, echt de verkeerde kant op en daar zou iedereen zich voor in moeten zetten om dit de goede kant op te sturen. Het moet niet zo zijn dat die capuchonnetjes denken dat ze boven de regels staan en dat er niemand wat van durft te zeggen.
-
- Clubvoorkeur: v.v. UNA
Er is een moment dat je het inderdaad geen incident meer kan noemen, kijkende naar de afgelopen jaren is het daarom ook niet meer echt een incident te noemen maar is het een structureel probleem.Jur1913 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:49
Gaat mij niet om losstaande incidenten zelf, maar om het geheel. Het gaat in de voetballerij, niet alleen bij PSV, echt de verkeerde kant op en daar zou iedereen zich voor in moeten zetten om dit de goede kant op te sturen. Het moet niet zo zijn dat die capuchonnetjes denken dat ze boven de regels staan en dat er niemand wat van durft te zeggen.
één vechtpartij kan gebeuren en is een incident.
dat er vrijwel iedere uitwedstrijd in Europa vechtpartijen zijn is een probleem
En het is spijtig dat er door deze structurele problemen supporters afhaken om dit soort wedstrijden te bezoeken.
- Struviet
- Meervoudig international
Het is toch vrij duidelijk dat het de verkeerde kant op gaat. Moment dat uitfans niet meer mee mogen komt steeds dichter bij, en gezien het gedrag van sommigen is het nog terecht ook. Het is maatschappelijk niet meer te verkopen, gezien de kosten en tekorten bij politie etc. Dan moet je maar tegen de clubs zelf zeggen: regel het maar, koop je eigen beveiliging wel. Waarom moet de maatschappij hier altijd voor opdraaien?
-
- Bankzitter
Nee maar we maken sommige dingen ook allemaal te groot en daar gaat het mijn om.
Gaan we nu een incident benoemen die met ( 5 PSV supporters temaken zoude hebben in een uitgangsgebied ) ruzies gebeuren gewoon. Zijn sommige dingen goed te praten nee maar het word allemaal zo groot gemaakt. Net zo als onze nieuwe voorzitter van de supportersvereningen alles over één kam te gaan scheren belachelijk
Gaan we nu een incident benoemen die met ( 5 PSV supporters temaken zoude hebben in een uitgangsgebied ) ruzies gebeuren gewoon. Zijn sommige dingen goed te praten nee maar het word allemaal zo groot gemaakt. Net zo als onze nieuwe voorzitter van de supportersvereningen alles over één kam te gaan scheren belachelijk
-
We maken dingen niet te groot. Massale vechtpartijen bij AZ, uitvakken slopen door Ajacieden en PSV in Rotterdam, een ijzeren staaf (!!!!!!!!) naar beneden flikkeren in een vak vol met mensen (waaronder kinderen (!)), bij PEC weer idioten die de uitvakken in proberen te komen, Groningen supporters die hun eigen spelers slaan, rookbommen op het veld of spelers bloedend van het veld af nadat ze bekogeld zijn door fans.vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 14:02 Nee maar we maken sommige dingen ook allemaal te groot en daar gaat het mijn om.
We naderen het punt van 'tot hier en niet verder' en dan zijn alle supporters de lul. En dat punt moeten we koste wat het kost zien te vermijden, en daarvoor is het nodig dat elke scheet in de media wordt opgeblazen. Dat het maar eens ophoudt met die sukkels die denken dat ze zo stoer zijn dat ze boven de wet staan
- These users thanked the author Jur1913 for the post (total 3):
- Ykhim • Ren Höek • RalfEdstrom
- Gestelnaar
- Nationale topspeler
- Clubvoorkeur: Philips Sport Vereniging
-
Ik ga hier toch even de advocaat van de duivel spelen. Laat ik voorop stellen dat elk incident er 1 te veel is. Wat jij doet ik je stuk is elk incident wat een keer is voorgevallen in meervoud te benoemen. Dat maakt het al een stuk heftiger.Jur1913 wrote: ↑16 Aug 2023, 14:07We maken dingen niet te groot. Massale vechtpartijen bij AZ, uitvakken slopen door Ajacieden en PSV in Rotterdam, een ijzeren staaf (!!!!!!!!) naar beneden flikkeren in een vak vol met mensen (waaronder kinderen (!)), bij PEC weer idioten die de uitvakken in proberen te komen, Groningen supporters die hun eigen spelers slaan, rookbommen op het veld of spelers bloedend van het veld af nadat ze bekogeld zijn door fans.vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 14:02 Nee maar we maken sommige dingen ook allemaal te groot en daar gaat het mijn om.
We naderen het punt van 'tot hier en niet verder' en dan zijn alle supporters de lul. En dat punt moeten we koste wat het kost zien te vermijden, en daarvoor is het nodig dat elke scheet in de media wordt opgeblazen. Dat het maar eens ophoudt met die sukkels die denken dat ze zo stoer zijn dat ze boven de wet staan
Daarbij het volgende: afgelopen weekend zijn er rond de 150.000 supporters naar het stadion geweest. Daarbij is het alleen bij PEC Zwolle misgegaan. Zoals ik zeg, elk incident is er één teveel, maar ik vraag mij af als het om zo’n grote groepen mensen gaat je het ook kan terugdringen tot 0.
Het incident van gister in Graz heeft ook een andere kant van het verhaal. Nogmaals, ik praat niks goed en geweld al helemaal niet, maar op een gegeven moment kan je zeker in deze tijd ook wel een reactie verwachten. Dit incident heeft niets(!) met de wedstrijd te maken. Dit incident had ook op elk ander willekeurig moment kunnen gebeuren indien dit was voorgevallen.
Dan het volgende. Ik vind het populistisch om te roepen dat alle supporters de dupen gaan worden. Zo ver gaat het niet komen. Zullen we het stratumseind ook maar dicht gooien als je ziet wat daar elke week gebeurd? Als je ziet wat het gezeik met Koningsnacht en dag elk jaar is? De inzet die er is met carnaval van de politie? Er is nu eenmaal elke week een voetbalwedstrijd. Daardoor is de kans op incidenten groter( hoe meer mensen ergens samen komen, hoe meer kans op incidenten).
Nogmaals, dit incident van gister heeft niets met voetbal te maken. Het gebeurd in een uitgaansgelegenheid ruim na een wedstrijd. Hoe wil je hiervoor supporters gaan straffen? Een club is machteloos in zo’n situatie.
Ik ben het er mee eens dat je individuen extreem hard moet aanpakken als ze zich misdragen in een stadion. Ik vind wel dat we uit het populistische moeten blijven en normaal naar een zaak kunnen kijken.
- These users thanked the author danko-lazovic for the post (total 2):
- LVL040 • Fanatic-U-s
-
Als die ruzies tussen supporters keer op keer op keer voorkomen (en ja er kunnen verschillen zijn) dan is het geen incident meer.vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 14:02 Nee maar we maken sommige dingen ook allemaal te groot en daar gaat het mijn om.
Je doet nu voorkomen dat als er structureel te hard wordt gereden op de N2, jij nu gepakt wordt dat een incident is, dit terwijl dat aan de lopende band gebeurt. Jouw actie kan dan een incident zijn maar in het grotere plaatje is dat een probleem met de bestuurders op die wge.
-
Alleen PEC Zwolle? Vergeet je dan gemakshalve FC Groningen? SC Cambuur – FC Emmen? En dat nog zonder te zoeken naar arrestaties rond wedstrijden.danko-lazovic wrote: ↑16 Aug 2023, 14:41 Daarbij het volgende: afgelopen weekend zijn er rond de 150.000 supporters naar het stadion geweest. Daarbij is het alleen bij PEC Zwolle misgegaan. Zoals ik zeg, elk incident is er één teveel, maar ik vraag mij af als het om zo’n grote groepen mensen gaat je het ook kan terugdringen tot 0.
-
Als er in een kroeg keer op keer problemen zijn wordt deze door potentieel door de burgermeester gesloten. Op evenementen loop je het risico dat ze geen vergunning meer krijgen, voor koningsnacht is de kans niet heel groot maar voor andere festiviteiten weer wel.danko-lazovic wrote: ↑16 Aug 2023, 14:41
Zullen we het stratumseind ook maar dicht gooien als je ziet wat daar elke week gebeurd? Als je ziet wat het gezeik met Koningsnacht en dag elk jaar is? De inzet die er is met carnaval van de politie? Er is nu eenmaal elke week een voetbalwedstrijd. Daardoor is de kans op incidenten groter( hoe meer mensen ergens samen komen, hoe meer kans op incidenten).
Nogmaals, dit incident van gister heeft niets met voetbal te maken. Het gebeurd in een uitgaansgelegenheid ruim na een wedstrijd. Hoe wil je hiervoor supporters gaan straffen? Een club is machteloos in zo’n situatie.
Het punt met betrekking tot de situatie in Graz. Het is een uitgaansgelegenheid na de wedstrijd maar wel heel toevallig volgers van PSV, dus het schuurt er wel tegen aan. Zie ook situatie Feyenoord en de fontijn. Je kan ze los van elkaar zien maar zou het probleem er zonder het voetbal geweest zijn? Misschien wel, misschien niet.
-
Ja laten we 3 bekers die op het veld komen schalen onder grote supporters problemen.Prof_napo wrote: ↑16 Aug 2023, 15:07Alleen PEC Zwolle? Vergeet je dan gemakshalve FC Groningen? SC Cambuur – FC Emmen? En dat nog zonder te zoeken naar arrestaties rond wedstrijden.danko-lazovic wrote: ↑16 Aug 2023, 14:41 Daarbij het volgende: afgelopen weekend zijn er rond de 150.000 supporters naar het stadion geweest. Daarbij is het alleen bij PEC Zwolle misgegaan. Zoals ik zeg, elk incident is er één teveel, maar ik vraag mij af als het om zo’n grote groepen mensen gaat je het ook kan terugdringen tot 0.
Als je zin hebt, zoek maar naar de arrestaties rond de wedstrijden. Ook wat er daarna met die situaties is gebeurd. Voor mij zegt het namelijk heel veel dat de 5 PSV-“supporters” die iemand zwaargewond zouden hebben geslagen en geschopt alweer vrij zijn. Maar dat kan natuurlijk aan mij liggen..
Laat ik het duidelijk maken hoe ik er over denk. Wat bij Twente en AZ gebeurd is kan niet en gaat veel te ver. Maar alles in dit straatje vegen is echt heel overdreven.
-
Potentieel gesloten ja. Hetzelfde als er voor gekozen kan worden om potentieel een tribune te sluiten.Prof_napo wrote: ↑16 Aug 2023, 15:11Als er in een kroeg keer op keer problemen zijn wordt deze door potentieel door de burgermeester gesloten. Op evenementen loop je het risico dat ze geen vergunning meer krijgen, voor koningsnacht is de kans niet heel groot maar voor andere festiviteiten weer wel.danko-lazovic wrote: ↑16 Aug 2023, 14:41
Zullen we het stratumseind ook maar dicht gooien als je ziet wat daar elke week gebeurd? Als je ziet wat het gezeik met Koningsnacht en dag elk jaar is? De inzet die er is met carnaval van de politie? Er is nu eenmaal elke week een voetbalwedstrijd. Daardoor is de kans op incidenten groter( hoe meer mensen ergens samen komen, hoe meer kans op incidenten).
Het punt met betrekking tot de situatie in Graz. Het is een uitgaansgelegenheid na de wedstrijd maar wel heel toevallig volgers van PSV, dus het schuurt er wel tegen aan. Zie ook situatie Feyenoord en de fontijn. Je kan ze los van elkaar zien maar zou het probleem er zonder het voetbal geweest zijn? Misschien wel, misschien niet.
Hoeveel kroegen zijn er de laatste jaren voorgoed gesloten op Stratum?
- Grasmat
- Lid van verdienste
- Favoriete speler: Dn Flamingo
-
- Bankzitter
danko-lazovic wrote: ↑16 Aug 2023, 14:41Blijkbaar weet je meer van het incident af, we horen alleen maar dat 5 supporters van PSV .. dan willen we het ook hele verhaal horen. SOwieso ook al had het niets met voetbal te maken, en is er iets gebeurd, moet je dan met 5 man iets oplossen tegen 1 persoon. ...Jur1913 wrote: ↑16 Aug 2023, 14:07
Het incident van gister in Graz heeft ook een andere kant van het verhaal. Nogmaals, ik praat niks goed en geweld al helemaal niet, maar op een gegeven moment kan je zeker in deze tijd ook wel een reactie verwachten. Dit incident heeft niets(!) met de wedstrijd te maken. Dit incident had ook op elk ander willekeurig moment kunnen gebeuren indien dit was voorgevallen.
Dan het volgende. Ik vind het populistisch om te roepen dat alle supporters de dupen gaan worden. Zo ver gaat het niet komen. Zullen we het stratumseind ook maar dicht gooien als je ziet wat daar elke week gebeurd? Als je ziet wat het gezeik met Koningsnacht en dag elk jaar is? De inzet die er is met carnaval van de politie? Er is nu eenmaal elke week een voetbalwedstrijd. Daardoor is de kans op incidenten groter( hoe meer mensen ergens samen komen, hoe meer kans op incidenten).
Ik ben het er mee eens dat je individuen extreem hard moet aanpakken als ze zich misdragen in een stadion. Ik vind wel dat we uit het populistische moeten blijven en normaal naar een zaak kunnen kijken.
Maar indien je wil mag je het hele incident uitleggen, dan kunnen we een goed oordeel vellen
- ShovingNE2
- Site Admin
Dus ga je knokken en vernielen. Juist....vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:45Hoe je daar behandelt word is ook niet altijd even netjes of bepaald prettig !! Zullen we maar zeggen
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
-
- Nationale topspeler
Het zijn altijd gastjes tussen de 18 en 24 die stoer willen doen of zich willen "bewijzen"Jur1913 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:38Omdat het apengedrag de spuigaten uit loopt. Iedere wedstrijd is het wel weer gezeik met aanhoudingen, vernielingen of spreekkoren. Mag een keer afgelopen zijn met dat achterlijke gedrag. Zo gedragen ze zich toch ook niet op hun werk?vak kk 1988 wrote: ↑16 Aug 2023, 13:36
Wat een gelul is dit weer zeg. Als het heel de dag goed gegaan is en naar de wedstrijd onstaat er een vechtpartij in een kroegen straat. Dat kan toch gewoon altijd gebeuren. Snap als niet dat er een topic aangemaakt word met de naam supporters gedoe
-
- Moderator
De UEFA is er op een gegeven moment ook wel klaar mee vrees ik. Vorig seizoen al een wedstrijd zonder uitsupporters gehad als straf, toen kwam Dylano het veld op rennen en nu dus wéér gedoe met PSV-supporters. We zullen er niet al te best op staan.
- Standbeeld
- Mister PSV
Volgende week hetzelfde recept:
1. Er gebeurt iets met supporters dat het daglicht niet kan verdragen.
2. De media duiken erop.
3. Iemand post het in dit topic.
4. Een herhaling van zetten waarbij je al vooraf weet hoe iedereen erin staat.
Hier kan alleen maar een einde aan komen door uitsupporters te verbieden. Hopeloos is het.
2. De media duiken erop.
Hier kan alleen maar een einde aan komen door uitsupporters te verbieden. Hopeloos is het.
- These users thanked the author Standbeeld for the post (total 2):
- Grasmat • psvgouda
-
- Nationale topspeler
De Uefa mag er toch niks aan doen als het niks met de wedstrijd van doen heeft? als we er van maken 5 Nederlandse toeristen slaan 32-jarige man het ziekenhuis is in uitgaansgebied in Graz, want de wedstrijd was al afgelopen dus dan maakt de clubvoorkeur ook niet uit toch?
-
- Nationale topspeler
Het is toch ook totaal onnodig om erbij te vermelden dat het PSV-supporters zijn ipv Nederlandse toeristen? dat is gewoon extra onnodige framing naar voetbal supporters i.m.o.Standbeeld wrote: ↑16 Aug 2023, 15:31 Volgende week hetzelfde recept:
2. De media duiken erop.
Bij buitenlandse clubs gaat het overigens nog veel vaker fout (ook tussen groepen supporters) met als ergste voorbeeld die Griekse fan 2 weken terug.
Last edited by RV1913 on 16 Aug 2023, 15:34, edited 1 time in total.