Transferwindow 2024/25

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind wel dat hij lekker vakantie heeft verdiend. Genoeg stof om over na te denken en dan met frisse moed weer naar de tekentafel. Maar voor nu even een paar alcoholische versnaperingen en lekkere dinetjes op een oord waar geen wifi is.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post (total 2):
    DonyellMalenStratumZuid
    Ykhim
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: PSV

barthez wrote: 04 Sep 2024, 11:08Ik ben het hier ook niet mee eens. Als je het seizoen 2022/2023 niet meetelt (toen had hij pech met knieproblemen en inderdaad bijna niet gespeeld met 28 gemiste wedstrijden) heeft hij slechts 9 wedstrijden gemist in de seizoenen eromheen;
    2023/2024 4 wedstrijden
    2021/2022 1 wedstrijd
    2020/2021 4 wedstrijden

Dat is over die 3 seizoenen gemiddeld 3 wedstrijden gemist per seizoen door blessures, dus ik begrijp niet goed waarom jij en anderen dat als 'zoveel' bestempelen?
    Ja, ik zou het er inderdaad ook niet mee eens zijn als ik zomaar wat feiten weg zou strepen. Maar in het geval van blessures kun je dat niet zomaar doen. Vooruit: hij heeft een keer z'n neus gebroken en daardoor twee wedstrijden gemist, dat kan gebeuren, is pech. Verder zijn het vooral keer op keer lies- en knieproblemen. Je kan dan niet ineens een zware knieblessure uit het lijstje schrappen zodat het je punt beter uitkomt, aangezien zo'n blessure het risico op toekomstige blessures vergroot, los van het feit dat het fysiek als mentaal een litteken blijft. Zonder de gebroken neus mee te tellen staat de teller van gemiste wedstrijden in 9 seizoenen op 137 (!), wat neerkomt op gemiddeld meer dan 10 per seizoen, veroorzaakt door meer dan 20 blessures. Dat is verder zo'n 20-30% van een seizoen. Dát zijn de feiten van zijn carrière. Dat is geen kwestie van ''ik ben het er niet mee eens'', dat zijn de objectieve waarnemingen. Of je dat vervolgens wel of niet blessuregevoelig vindt, dat moet je zelf bepalen, maar het zou tamelijk bizar zijn om naar deze cijfers te kijken en te zeggen dat het allemaal wel meevalt. PSV neemt gewoon een heel groot risico, wat ze aan de andere kant ook al doen met Mauro. Het is gewoon vragen om problemen.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 3):
    ShovingNE2De RealistTrixm
    barthez
    Ballenjongen

Ykhim wrote: 04 Sep 2024, 12:35
    barthez wrote: 04 Sep 2024, 11:08Ik ben het hier ook niet mee eens. Als je het seizoen 2022/2023 niet meetelt (toen had hij pech met knieproblemen en inderdaad bijna niet gespeeld met 28 gemiste wedstrijden) heeft hij slechts 9 wedstrijden gemist in de seizoenen eromheen;
    2023/2024 4 wedstrijden
    2021/2022 1 wedstrijd
    2020/2021 4 wedstrijden

Dat is over die 3 seizoenen gemiddeld 3 wedstrijden gemist per seizoen door blessures, dus ik begrijp niet goed waarom jij en anderen dat als 'zoveel' bestempelen?
    Ja, ik zou het er inderdaad ook niet mee eens zijn als ik zomaar wat feiten weg zou strepen. Maar in het geval van blessures kun je dat niet zomaar doen. Vooruit: hij heeft een keer z'n neus gebroken en daardoor twee wedstrijden gemist, dat kan gebeuren, is pech. Verder zijn het vooral keer op keer lies- en knieproblemen. Je kan dan niet ineens een zware knieblessure uit het lijstje schrappen zodat het je punt beter uitkomt, aangezien zo'n blessure het risico op toekomstige blessures vergroot, los van het feit dat het fysiek als mentaal een litteken blijft. Zonder de gebroken neus mee te tellen staat de teller van gemiste wedstrijden in 9 seizoenen op 137 (!), wat neerkomt op gemiddeld meer dan 10 per seizoen, veroorzaakt door meer dan 20 blessures. Dat is verder zo'n 20-30% van een seizoen. Dát zijn de feiten van zijn carrière. Dat is geen kwestie van ''ik ben het er niet mee eens'', dat zijn de objectieve waarnemingen. Of je dat vervolgens wel of niet blessuregevoelig vindt, dat moet je zelf bepalen, maar het zou tamelijk bizar zijn om naar deze cijfers te kijken en te zeggen dat het allemaal wel meevalt. PSV neemt gewoon een heel groot risico, wat ze aan de andere kant ook al doen met Mauro. Het is gewoon vragen om problemen.
    Welke feiten streep ik weg? Ik heb alles benoemd, niks weggestreept. Hij heeft 2 seizoenen terug inderdaad last van zijn meniscus gehad en omdat het de eerste keer niet goed verholpen was middels de operatie moest hij later in het seizoen nogmaals onder het mes waardoor hij extra wedstrijden mistte.

Maar in jouw reactie lees ik een vrij subjectief beeld.

Keer op keer knie en liesblessures? In de afgelopen jaren maar liefst 1x geblesseerd aan zijn lies en 2 jaar geleden het seizoen met het meniscusprobleem.

Maar afgelopen jaar (het jaar na zijn knieoperatie) toch tot 28 wedstrijden gekomen en maar 4 gemist door blessures. Dat zegt me meer dan alle jaren daarvoor eigenlijk, hoe recenter hoe relevanter. Daarnaast zijn er tal van voorbeelden die na een flinke knieblessure ook probleemloos nog een (zeker voor PSV) hoog niveau hebben gehaald. Denk daarbij aan een van Nistelrooij en in mindere mate Depay, als ik zo snel aan PSV-ers denk die dit hebben gehad. Het zullen er vast meer zijn internationaal gezien. Maar dat beeld van 'mindere' prestaties na knie problemen gaat over het afscheuren van een kruisband. Bij Karsdorp ging het om iets totaal anders, een scheurtje in zijn meniscus waar die 2x aan geholpen moest worden in totaal.

Ik kijk naar de laatste jaren en als ik die bekijk is het niet zo erg als sommige mensen willen laten doen geloven.

Natuurlijk is het een risico om 1 RB in je selectie te hebben die anderhalf jaar geleden aan zijn knie is geopereerd. Ook zonder blessures zijn er maar weinig die 40-50 wedstrijden per seizoen kunnen spelen. Maar gezien zijn transfervrije status, internationale ervaring en het feit dat hij afgelopen jaar veel wedstrijden zonder knieproblemen heeft gespeeld vind ik dat sommigen een half leeg glas zien in plaats van half vol.

Ik vind het persoonlijk een heerlijke versterking en verbetering tov Teze. Veel meer voetbal en ik verwacht dat hij perfect in het Boszball spelletje past à-la Dest
  • These users thanked the author barthez for the post:
    Breur
    Ykhim
    Lid scoutingsteam

barthez wrote: 04 Sep 2024, 15:23 Welke feiten streep ik weg? Ik heb alles benoemd, niks weggestreept. Hij heeft 2 seizoenen terug inderdaad last van zijn meniscus gehad en omdat het de eerste keer niet goed verholpen was middels de operatie moest hij later in het seizoen nogmaals onder het mes waardoor hij extra wedstrijden mistte.
    Je streept een heel seizoen weg en maakt dan het punt dat hij over een paar seizoenen tijd maar gemiddeld drie wedstrijden per seizoen mist. Dat hij in 22/23 met vier blessures maar liefst 28 wedstrijden heeft gemist komt dat punt dan wel handig uit (anders kom je alweer uit op 37 wedstrijden in vier seizoenen), net als het kiezen van 20/21 als je startpunt. Kies je 19/20 als startpunt, dan komen er nog eens 20 wedstrijden bij. En dan heb je het dus niet meer over gemiddeld drie wedstrijden per seizoen missen en ziet de discussie er heel anders uit. Kortom: je streept feiten weg als ze het punt goed uitkomen. Dat is leuk, maar dan ga je mij niet vertellen dat ik een subjectief beeld schets als ik al z'n blessures over z'n hele carrière benoem, want dát is het complete beeld zonder cherry picking. Het is niet zo alsof hij in 2020 een nieuw lichaam heeft gekregen. Hoe recenter, hoe relevanter is niet hoe het werkt met een menselijk lichaam. In het verlengde van de beperkte logica die jij aanhoudt, kun je dan ook de vraag stellen waarom je niet nog een heel ander startpunt kiest. Waarom niet kijken sinds vorig jaar? Waarom niet sinds einde vorig seizoen? Waarom niet sinds vorige week? Zo werkt het gewoon niet als je het over het onderwerp blessuregevoeligheid gaat hebben, en al helemaal niet als het door een hele carrière heen zo'n continue lijn vertoont.

Vervolgens ga je verder door te zeggen dat er genoeg voorbeelden zijn van mensen die na een fikse blessure een hoog niveau hebben gehaald, maar daar gaat het helemaal niet om. Natúúrlijk kan Karsdorp hier een groot succes worden, absoluut. Weten we nu nog niet, moet nog blijken, maar op voorhand is er echt niks aan gelogen als men zegt dat PSV een enorm risico neemt door op beide backposities spelers neer te zetten met een hele grote blessuregeschiedenis. Dat risico benoemen is niet iets waar je het gekeken naar de feiten over eens of oneens kunt zijn, dat ís gewoon zo als je het hebt over zoveel blessures en gemiste wedstrijden door blessures.
  • These users thanked the author Ykhim for the post (total 2):
    SørenEllermanJ
    barthez
    Ballenjongen

Let's agree to disagree ;)

Laatste jaren maar 1 serieuze blessure gehad waar hij in totaal 100 dagen (23) wedstrijden door heeft gemist. In mijn ogen kan dat gebeuren, voor de rest is die gewoon vrij fit geweest. Dat is het enige wat ik wil zeggen, dus in mijn ogen valt het allemaal mee.

We zullen op het eind van het seizoen zien hoe fit die is gebleven :logoo:
    loginnaam
    Internationale topspeler

Kijkend naar zijn laatste 4 seizoen lijken er twee mogelijkheden te zijn voor Karsdorp:
    1. Hij mist maar een paar wedstrijden in het seizoen vanwege kleine pijntjes en kan de meeste wedstrijden spelen.
    2. Hij mist het merendeel van het seizoen door een zware blessure en je hebt er eigenlijk geen fluit aan.

Geval 1 gebeurde 75% van de afgelopen 4 seizoenen, geval 2 25%. Een gemiddelde nemen en dan zeggen dat hij zo'n 10 wedstrijden per seizoen mist, heeft geen nut, want dat is alleen interessant als je naar een langere periode wil kijken.

Laten we hopen dat het geval 1 is dit seizoen, dan is het nog wel een waardevolle transfer geweest. :D
  • These users thanked the author loginnaam for the post:
    barthez
    Bram
    Nationale topspeler

StratumZuid wrote: 04 Sep 2024, 11:11
    Wel de bevestiging dat Frans hier meekijkt. Hoi :peace:
  • These users thanked the author Bram for the post:
    Dutch Cowboy
    DonyellMalen
    Legende

Wellicht al een keer benoemd. Voor iedereen deze transfers geweldig vindt, luister deze podcast van de boys van de Cor Potcast. Bart Vriends neemt je mee in zijn reis naar Adelaide. Dan zie je pas echt in hoeveel er bij een transfer komt kijken.

Maax
    Meervoudig international

DonyellMalen wrote: 05 Sep 2024, 13:06 Wellicht al een keer benoemd. Voor iedereen deze transfers geweldig vindt, luister deze podcast van de boys van de Cor Potcast. Bart Vriends neemt je mee in zijn reis naar Adelaide. Dan zie je pas echt in hoeveel er bij een transfer komt kijken.

Haha, die laatste aflevering (allemaal, maar helemaal deze) is echt geweldig.
  • These users thanked the author Maax for the post:
    DonyellMalen
    11 Tinus
    Legende

Bram wrote: 04 Sep 2024, 20:52
    StratumZuid wrote: 04 Sep 2024, 11:11
    Ik moet zeggen dat het niet lekker weg luisterde qua niveau maar Frans is wel leuk. En net als bij de podcast met Bjorn lijkt het wel alsof ik de afgelopen maand totaal anders heb meegemaakt. Dus dat zal voor een groot gedeelte ook wel aan mij liggen. Totaal geen (zelf)kritiek bij de directie en diegene die de vragen stelt of situatie schetst stoort me dan weer wel.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Menno1
    DonyellMalen
    Legende

Rond minuut 21 is het wel interessant als het over de linksback gaat. Volgens Peter heeft het dus geen prioriteit gehad, hij durft het aan met Dams, Mauro en Oppegard tot Dest terug is.
    PCGC
    Vedette

11 Tinus wrote: 05 Sep 2024, 14:35
    Bram wrote: 04 Sep 2024, 20:52

Ik moet zeggen dat het niet lekker weg luisterde qua niveau maar Frans is wel leuk. En net als bij de podcast met Bjorn lijkt het wel alsof ik de afgelopen maand totaal anders heb meegemaakt. Dus dat zal voor een groot gedeelte ook wel aan mij liggen. Totaal geen (zelf)kritiek bij de directie en diegene die de vragen stelt of situatie schetst stoort me dan weer wel.
    Helemaal eens.

Vooral hoe Marco en Björn de PSV fans, die kritisch waren op de afgelopen window, wegzetten als notoire domoren die beter hun bek moeten houden, was echt schandalig. Die hebben echt afgedaan voor mij.
  • These users thanked the author PCGC for the post:
    Menno1
    #FreeGeneratie4
    Vanthaman18
    Internationale topspeler
    Favoriete speler: Luuk de Jong

PCGC wrote: 05 Sep 2024, 14:49
    11 Tinus wrote: 05 Sep 2024, 14:35

Helemaal eens.

Vooral hoe Marco en Björn de PSV fans, die kritisch waren op de afgelopen window, wegzetten als notoire domoren die beter hun bek moeten houden, was echt schandalig. Die hebben echt afgedaan voor mij.
    Ja maar dat zijn toch ook notoire domoren? :whistle:
    11 Tinus
    Legende

DonyellMalen wrote: 05 Sep 2024, 14:41 Rond minuut 21 is het wel interessant als het over de linksback gaat. Volgens Peter heeft het dus geen prioriteit gehad, hij durft het aan met Dams, Mauro en Oppegard tot Dest terug is.
    Geen prioriteit maar wel 9 miljoen bieden op een speler van AS Roma met 1 jaar contract. Wellicht dat de priorieit wat minder werd omdat er geen tijd meer was en er nog 3 aankopen moesten komen. Dan is de linksback nog steeds nodig maar wel minder nodig dan die andere twee posities.
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

11 Tinus wrote: 05 Sep 2024, 14:52
    DonyellMalen wrote: 05 Sep 2024, 14:41 Rond minuut 21 is het wel interessant als het over de linksback gaat. Volgens Peter heeft het dus geen prioriteit gehad, hij durft het aan met Dams, Mauro en Oppegard tot Dest terug is.
    Geen prioriteit maar wel 9 miljoen bieden op een speler van AS Roma met 1 jaar contract. Wellicht dat de priorieit wat minder werd omdat er geen tijd meer was en er nog 3 aankopen moesten komen. Dan is de linksback nog steeds nodig maar wel minder nodig dan die andere twee posities.
    Nergens maar dan ook nergens is dit bevestigd door iemand van PSV.
    Dat is nu juist de kern van het hele verhaal van de directie.

Het ging over budget en toen hebben ze met zijn allen besloten dat RB en RCV prioriteit hadden (op voorspraak van Bosz ook nog)

Dan is vraag 2 of je het eens bent met wie ze gehaald hebben, daar kan je vraagtekens bij hebben (heb ik misschien ook wel) maar als de technische staf tevreden is, wie ben ik dan?
  • These users thanked the author Jeronimo for the post:
    Tutti Frutti
    PCGC
    Vedette

Vanthaman18 wrote: 05 Sep 2024, 14:51
    PCGC wrote: 05 Sep 2024, 14:49

Helemaal eens.

Ja maar dat zijn toch ook notoire domoren? :whistle:
    Fans die o.a. hier met goed onderbouwde argumenten uitleggen waarom we echt gekut hebben mbt doet versterken van de verdediging zijn geen notoire domoren.

(Niets dan goeds overigens over het behouden van de sterspelers)
    #FreeGeneratie4
    DonyellMalen
    Legende

Lastig om uitspraken over te doen.

Wat wel blijkt uit de woorden van Frans Janssen is het feit dat nationale prijzen winnen doel een, twee en drie is. De CL wordt niet echt benoemd, onder het mom van: "Als we er nog eens dertig miljoen tegenaan klappen winnen we 'm nog niet", dat vind ik jammer en te makkelijk. Voor het imago van PSV is Europees goed presteren ontzettend belangrijk.
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

DonyellMalen wrote: 05 Sep 2024, 14:59 Lastig om uitspraken over te doen.

Wat wel blijkt uit de woorden van Frans Janssen is het feit dat nationale prijzen winnen doel een, twee en drie is. De CL wordt niet echt benoemd, onder het mom van: "Als we er nog eens dertig miljoen tegenaan klappen winnen we 'm nog niet", dat vind ik jammer en te makkelijk. Voor het imago van PSV is Europees goed presteren ontzettend belangrijk.
    Je vergeet wel een belangrijk zinnetje die erachteraan kwam: "Je moet zorgen dat je investeert op je eerste doel (de titel) en niet op doel drie (bij wijze van spreken: CL winnen), want dan kan het fout gaan en we kennen de clubs waar daar wel op is gegokt..."
  • These users thanked the author Sensation for the post (total 2):
    DonyellMalenpsvgouda
    DonyellMalen
    Legende

My bad. Thanks.
  • These users thanked the author DonyellMalen for the post:
    Sensation
    Robson de Souza
    Vedette

Je laat hier een belangrijk deel weg: 9 mljoen bieden op een speler van AS Roma die nadat hij een optie is voor linksback tot Dest fit is, ook nog de vervanger voor Lozano kan zijn en daarmee twee zaken ineens oplost en dus een oplossing is voor de langere termijn. Vandaar dat die investering beter te verantwoorden was. Maar zonder die toevoeging wordt je punt sneller duidelijk natuurlijk ;)
  • These users thanked the author Robson de Souza for the post (total 2):
    SKERLApsvgouda
    11 Tinus
    Legende

Robson de Souza wrote: 05 Sep 2024, 15:04

Je laat hier een belangrijk deel weg: 9 mljoen bieden op een speler van AS Roma die nadat hij een optie is voor linksback tot Dest fit is, ook nog de vervanger voor Lozano kan zijn en daarmee twee zaken ineens oplost en dus een oplossing is voor de langere termijn. Vandaar dat die investering beter te verantwoorden was. Maar zonder die toevoeging wordt je punt sneller duidelijk natuurlijk ;)
    Ik weet niet of dat zo belangrijk was om erbij te zeggen, buiten dat is het gek dat je een linksback koopt die ook rechtsbuiten moet worden. Als ze nu flink wilde betalen voor een upgrade op linksback voor de periode tot Dest terug is dan is die vacature, en de wens, er gewoon geweest. De wens qua rechtsbuiten was er blijkbaar ook als ik Rik mag geloven maar dat is een compleet andere situatie dan de linksback positie.

Dat Bosz zegt regel nou aub die RB en RCV want daar hebben we geen alternatieven. Voor de LB hebben we nog Mauro en 2 noodgrepen. Dat begrijp ik ook wel.
  • These users thanked the author 11 Tinus for the post:
    Robson de Souza
    Jeronimo
    Vaste waarde in elftal

Wat is goed presteren in de CL, dat is toch overwinteren?
    Dat kan prima met deze groep, maar kampioen worden is absoluut veel belangrijker.

We verkijken ons een beetje op afgelopen seizoen waar we eigenlijk hadden moeten winnen van Dortmund maar dat lukte niet om diverse redenen en dat was echt niet alleen de verdediging, de tactiek van Bosz klopte in de uitwedstrijd voor geen meter (eerste 30 minuten) bijvoorbeeld.

Dit seizoen moet je weer een beetje mazzel hebben met de loting na de eerste fase maar heel waarschijnlijk is het daarna sowieso einde verhaal.

Ajax had de illusie dat ze na 1 zo'n bijzonder seizoen wel aangehaakt waren bij Real en consorten en ging ook navenant veel uitgeven aan transfer en salaris, slecht plan.

Maar ook dit is slechts een mening ;)
    Sensation
    Lid scoutingsteam
    Clubvoorkeur: Ja

Je laat hier een belangrijk deel weg: het idee dat hij op termijn de vervanger van Lozano kan zijn is een idee wat vooral hier op het forum geboren is. Misschien dat de directie en Bosz dit heel anders zagen.
  • These users thanked the author Sensation for the post:
    DonyellMalen
    Teletubby
    Nationale topspeler

DonyellMalen wrote: 05 Sep 2024, 14:59 Lastig om uitspraken over te doen.

Aanhaken bij de topploegen in de CL is een utopie van jewelste. Clubs als Brighton gooien er in een transferperiode 200+ miljoen tegenaan. Al die Engelse, Spaanse, Italiaanse, Duitse clubs hebben inkomsten in de vorm van tv gelden en sponsordeals waar PSV nooit in de buurt van gaan komen. Uiteindelijk moet inderdaad de doelstelling zijn elk jaar een titel en dat is al lastig zat. Je zit als PSV als een grote vis in een kleine vijver waar continue gevist wordt door kapitaalkrachtigere teams dan jij. Het is een unieke prestaties door het EK en afwachtende transfermarkt dat PSV al zijn sterkhouders heeft kunnen houden. In elk ander jaar verlies je als kampioen gewoon minimaal 2 sterkhouders. Je wilt gewoon elk jaar bij de top 2 dikste vissen zitten en dan ben je al blij zat.
  • These users thanked the author Teletubby for the post:
    Jeronimo
    SKERLA
    Legende
    Favoriete speler: Peet Scheefbril

11 Tinus wrote: 05 Sep 2024, 15:09

Ik weet niet of dat zo belangrijk was om erbij te zeggen, buiten dat is het gek dat je een linksback koopt die ook rechtsbuiten moet worden. Als ze nu flink wilde betalen voor een upgrade op linksback voor de periode tot Dest terug is dan is die vacature, en de wens, er gewoon geweest. De wens qua rechtsbuiten was er blijkbaar ook als ik Rik mag geloven maar dat is een compleet andere situatie dan de linksback positie.

Dat Bosz zegt regel nou aub die RB en RCV want daar hebben we geen alternatieven. Voor de LB hebben we nog Mauro en 2 noodgrepen. Dat begrijp ik ook wel.
    Maar RCV en rechtsback had dus Peets prioriteit. Er werd gekeken op welke plek Dest zou moeten/kunnen terugkeren, omdat linksback gekozen is kwam daar niemand en kwam Karsdorp.
    Post Reply