Ajax

Clubs en wedstrijden uit de Eredivisie kunnen hier besproken worden.
Locked
mr.top
Internationale topspeler

Joenepsv wrote: 25 Jul 2022, 20:27
D.Millpants wrote: 25 Jul 2022, 20:10

Behalve dan met die niet gegeven uit bal bij PSV - Ajax…..
Ook de besten zitten er wel eens naast.

Maar vind Mossou wel vrij realistisch altijd.

Heb mijn VI abonnement jaren geleden al opgezegd. Heb nog wel VI Pro voor de stukjes over PSV, analyses en andere verhalen maar het is vooral een Ajax en in mindere mate Feyenoord minded weekblad geworden. Met name over Ajax lees je zelden een kritische noot. Dat zal Freekie wel regelen. Die slaapt in een Ajax pyjama.
Ik denk dat Johan Derksen het prima stelde toen hij zei dat hij reageerde op wat lezers wilde. En daar heeft hij gelijk in. Jezelf hierover opwinden is zinloos.

Er staat deze week ook een foto van Burak Yilmaz op de voorkant in Fortuna shirt. Ik geloof dat er sinds 1997 geen Fortuna Sittard cover is geweest maar er kan nu verdiend worden aan Nederlandse Turken.
Op weg naar nr 26
Vedette

koetje wrote: 25 Jul 2022, 20:06 Freek Jansen ging met dat blije hoofd serieus zeggen dat Ihattaren bij Ajax vast zou opkijken tegen jongens als Blind (?) en Klaassen (??). Hij gaf in een bijzin nog wel aan dat collega Timmer hem al gewaarschuwd had veel te simpel over dit dossier te denken maar ging rustig door met zijn betoog. Alsof Ajax de zon is waar planeet voetbal om draait.
Waar deed Freekie Fanboy dat?
tezzyunited
Regelmatige invaller

koetje wrote: 25 Jul 2022, 20:06 Alsof Ajax de zon is waar planeet voetbal om draait.
Is toch ook logisch? In Amsterdam hebben ze het voetbal uitgevonden & Cruijff is de beste speler die ooit gevoetbald heeft?

Oh wacht, dat denken ze daar vooral...

Overigens ben ik vrij benieuwd of het deze gehele week, vooraf aan de super cup, ook alleen maar over ihattaren zal gaan. Dat was met de bekerfinale namelijk wel het geval. Nu zullen ze het in een doofpot stoppen :tear:
Massimo
Legende

Toen Thijs Slegers nog bij PSV vond ik dat er best veel artikelen over PSV waren en ook met regelmaat een PSV-er op de cover. Dat Ajax en daarna Feyenoord de meeste artikelen krijgen begrijp ik helemaal, evenals hosanna artikelen over ze als er goed gepresteerd werd in Europa. Dat wordt dan graag gelezen en dat je je met regelmaat aan de grotere doelgroepen aanpast vind ik ook niet meer dan logisch.

Wat me alleen op een gegeven moment begon te storen is dat vanaf 2019 elke scheet van Frenkie de Jong goed was voor drie nieuwe artikelen alsof er niks meer anders in de voetbalwereld bestond. Evenals de onevenredige stroom aan artikelen die vrijwel ook nog eens allemaal zonder enige kritische noot geschreven werden of werden verdedigd waarom Ajax het zo gedaan had. De variëteit vind ik flink zoek geraakt zonder dat je je grootste doelgroepen te kort te doen, evenals dat de berichtgeving ik te eenzijdig vind geworden met name als het over Ajax gaat. Als ze goed presteren of andere zaken goed doen dan hoort dat zeker beschreven te worden, maar tussen de 286 artikelen per week over Ajax zou het ook wel leuk zijn als daar af en toe ook wat andere invalshoeken te vinden zouden zijn. Niet voor niets weet Nico Dijkshoorn dit met regelmaat pijnlijk bloot te leggen.

Vroeger had je volgens mij wat vaker meer rotaties van clubwatchers bij clubs en dat zouden ze bij de huidige setting van VI ook best kunnen gebruiken, al zal het vast ook wel een logistiek dingetje zijn.
koetje
Legende

Op weg naar nr 25 wrote: 25 Jul 2022, 20:30
koetje wrote: 25 Jul 2022, 20:06 Freek Jansen ging met dat blije hoofd serieus zeggen dat Ihattaren bij Ajax vast zou opkijken tegen jongens als Blind (?) en Klaassen (??). Hij gaf in een bijzin nog wel aan dat collega Timmer hem al gewaarschuwd had veel te simpel over dit dossier te denken maar ging rustig door met zijn betoog. Alsof Ajax de zon is waar planeet voetbal om draait.
Waar deed Freekie Fanboy dat?
Bij dit soort gelegenheden:

https://www.vi.nl/audio/ihattaren-zal-i ... eroorzaken
VeresRivne
Vedette

Toen Thijs Slegers nog bij PSV vond ik dat er best veel artikelen over PSV waren en ook met regelmaat een PSV-er op de cover.
Slegers haalde nog wel eens wat naar boven bij PSV, al journalist heeft hij het toen zo goed gedaan dat men hem meteen perschef maakte om al dat lekken tegen te gaan. Sindsdien zit het aardig dicht en als iemand toch wat ongevalligs naar buiten brengt zoals Paul Post van Omroep Brabant nou dan is er meteen mot. Dus nee ik denk niet dat die tijden in de nabije toekomst nog gaan terugkeren. Lijkt me moeilijk met veel vernieuwende content te komen zonder ingangen.
Voor wat die covers betreft PSV-Feyenoord-Ajax dat ontloopt elkaar dit jaar weinig. Ruud Van Nistelrooij heeft er al twee keer opgestaan om maar wat te noemen.
De variëteit vind ik flink zoek geraakt zonder dat je je grootste doelgroepen te kort te doen, evenals dat de berichtgeving ik te eenzijdig vind geworden met name als het over Ajax gaat. Als ze goed presteren of andere zaken goed doen dan hoort dat zeker beschreven te worden, maar tussen de 286 artikelen per week over Ajax zou het ook wel leuk zijn als daar af en toe ook wat andere invalshoeken te vinden zouden zijn. Niet voor niets weet Nico Dijkshoorn dit met regelmaat pijnlijk bloot te leggen.
Er is de afgelopen jaren zeker een overkill geweest, maar dat is in zekere zin ook ‘massa is kassa’. Zo is het medialandschap er wel gaan uitzien.
Verder over Freek Janssen, ik denk dat veel mensen het hier stiekem heel leuk vinden zich te ergeren en af te kunnen zetten. Want ik heb wel eens het idee dat die hiermeer luisteraars heeft dan in de Ajaxcontreien waarin ik verkeer. Aan de constellatie van de jorunalistieke horizon is het een heel klein sterretje die veel groter gemaakt wordt dan hij is. Rik Elferink kan ik en m’n mede supporters dan ook prima mee vermaken, maar ik ga me er niet aan ergeren of er schande over spreken. Rik is een soort cult voor ons geworden.
Vroeger had je volgens mij wat vaker meer rotaties van clubwatchers bij clubs en dat zouden ze bij de huidige setting van VI ook best kunnen gebruiken, al zal het vast ook wel een logistiek dingetje zijn.
Bij VI zijn ze er voor het opbouwen van een duurzaam netwerk waarbij je als je een poppetje langer laat zitten die om langere termijn ook beter kan wortelen. Opgeteld met de logistiek inderdaad. Dan hangt het er natuurlijk ook vanaf welk poppetje je hebt, in meervoud zijn het geen hoogvliegers. Ajax heeft jarenlang Simn Zwartkruis gehad wat een parodie op een journalist is.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!
IvanNielsen
Lid 2e elftal
Clubvoorkeur: PSV nondeju!

Rik met Freak vergelijken, je moet maar durven...
Een goede loodgieter is beter dan een verre vriend
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Bij ESPN lullen ze weer graag over Ajax met Vink en Hansie voorop. En Hansie weet zeiken over Sangare. Hans ga deaud
ruuddevil
Legende

Vink begon aardig, maar na 2 weken was het net zo’n Ajax pijper als de rest. Ze gaan allemaal in no time het gewenste gedrag vertonen als ze merken dat dat wordt beloond.
Ardbeg
Mister PSV

VeresRivne wrote: 25 Jul 2022, 22:24 Verder over Freek Janssen, ik denk dat veel mensen het hier stiekem heel leuk vinden zich te ergeren en af te kunnen zetten. Want ik heb wel eens het idee dat die hiermeer luisteraars heeft dan in de Ajaxcontreien waarin ik verkeer.
Zegt de ajacied die heel veel tijd op een PSV forum spendeert. Nee, niemand vindt dat of hem stiekem leuk.
RIO
Legende

ruuddevil wrote: 26 Jul 2022, 07:34 Vink begon aardig, maar na 2 weken was het net zo’n Ajax pijper als de rest. Ze gaan allemaal in no time het gewenste gedrag vertonen als ze merken dat dat wordt beloond.
Vinkie vond zichzelf geschikt voor de TD rol. Ook zo’n dick picker. Dik is ie zeker, smeerlap. En maar zijn mening doordrammen. Die houdt zijn lul vast onder de tafel als ie in beeld komt.
RIO
Legende

Ardbeg wrote: 26 Jul 2022, 07:41
VeresRivne wrote: 25 Jul 2022, 22:24 Verder over Freek Janssen, ik denk dat veel mensen het hier stiekem heel leuk vinden zich te ergeren en af te kunnen zetten. Want ik heb wel eens het idee dat die hiermeer luisteraars heeft dan in de Ajaxcontreien waarin ik verkeer.
Zegt de ajacied die heel veel tijd op een PSV forum spendeert. Nee, niemand vindt dat of hem stiekem leuk.
De meeste hebben een pokke hekel aan hem, vooral omdat het zo’n zelf pijper is. Maar nu moet ie 2 TDs naaien, eentje op zijn konijns, de ander op zijn hamsters. Vroeger hoefde ie alleen Dick pic te bevredigen.
TomPSV
Legende

Is het zo erg ja? Vond Vink vorig seizoen zo’n beetje de meest realistische en beste analist bij wedstrijden van PSV.
Last edited by TomPSV on 26 Jul 2022, 08:01, edited 1 time in total.
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

koetje wrote: 25 Jul 2022, 20:06

Ook opvallend: wie kan zich de laatst bedreigde actieve voetballer nog herinneren? Nou er schiet me er zo geen binnen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... te-politie
koetje
Legende

Mr. Spock wrote: 26 Jul 2022, 08:01
koetje wrote: 25 Jul 2022, 20:06

Ook opvallend: wie kan zich de laatst bedreigde actieve voetballer nog herinneren? Nou er schiet me er zo geen binnen.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... te-politie
Oh ja dat was er eentje :D

Dat was dan nog wel voetbalgerelateerd. Bij Ihattaren niet. Tenminste als er sprake is van bedreigingen.
Standbeeld
Mister PSV
Clubvoorkeur: PSV

koetje wrote: 26 Jul 2022, 08:04
Oh ja dat was er eentje :D

Dat was dan nog wel voetbalgerelateerd. Bij Ihattaren niet. Tenminste als er sprake is van bedreigingen.
Dit jaar nog bij Bayern. https://www.rtlnieuws.nl/sport/voetbal/ ... d-bedreigd Maar die (online) bedreigingen zijn niet serieus te nemen. Iedereen weet dat het blaffen maar niet bijten is. Wat wil zo'n Aboukhlal doen dan? Iedereen weet dat hij het is en het kost hem (een deel van) zijn carrière als hij echt iets zou doen. Gewoon een smoesje van Mo. Die heeft te horen gekregen dat hij bij voornamelijk bij Jong zijn wedstrijden gaat spelen.
Robson de Souza
Vedette

Als er met Ihattaren een jaar terug aan de hand zou zijn wat er nu gebeurt waren de media er vol liefde op gedoken om "die Duitser" er weer van te beschuldigen dat hij alles fout doet. Nu blijft het verdacht stil. Ook onder de Ajax-supporters die vorig seizoen ook vonden dat die Duitser de voetballer Ihattaren niet begreep en daarmee kapot maakte. Stelletje hypocrieten zeg...
Johnnie Walker
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: Philips

Vink begon inderdaad 2 weken goed, maar spuit inmiddels veel Ajax onzin. Irritant, omdat ESPN over het algemeen vrij prima is. Verder wel eens met dat je het ook niet op moet zoeken. Als je de Pak Schaal Podcast gaat luisteren, dan ben je inderdaad niet goed bij je paasei. Die naam alleen al, kots.
ruuddevil
Legende

Inderdaad, waarom zou je in hemelsnaam een Ajax podcast luisteren.
Rudie-10
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong

Zou Mo bedreigd worden door de kebabkraam dat ie de laatste tijd te weinig langskomt?
psvgouda
Vedette
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Pak schaal... :lol: :lol: :lol:
Robson de Souza
Vedette

Even om te laten zien hoe groot het verschil is als iemand bij Ajax speelt of bij een andere club:
Dit was VI vorig jaar (wat ik overigens ook niet goed keur want dat was wel heel sensatiebelust):
René1978
Nationale topspeler

TomPSV wrote: 26 Jul 2022, 08:01 Is het zo erg ja? Vond Vink vorig seizoen zo’n beetje de meest realistische en beste analist bij wedstrijden van PSV.
Vink gaf vooral aan dat hij het een rare gang van zaken vond dat Ajax in alle toonaarden zwijgt over wat er aan de hand is. En hij had kritiek over hoe Schreuder met Kudus omgaat. Dus ja, het ging over Ajax (ook over andere clubs trouwens), maar niet bepaald in positieve zin.
Ittot
Internationale topspeler

IvanNielsen wrote: 25 Jul 2022, 22:27 Rik met Freak vergelijken, je moet maar durven...
Het zijn allebei homo sapiens en daar houd de vergelijking wel een beetje op.

Rik is een journalist en beschrijft zaken zoals hij ze ziet / waarneemt zonder daar echt eigen invulling aan te geven. Ofwel zo objectief mogelijk omschrijven wat er gebeurd.

Ajax Freak Jansen is een fanboy die voor een fanboy magazine werkt en nog nooit van journalistiek of objectiviteit gehoord heeft.
Het Kanon
Internationale topspeler

Ittot wrote: 26 Jul 2022, 09:48
IvanNielsen wrote: 25 Jul 2022, 22:27 Rik met Freak vergelijken, je moet maar durven...
Het zijn allebei homo sapiens en daar houd de vergelijking wel een beetje op.
Is Frekie sapiens? Dat zal toch niet?
Locked