Toen Thijs Slegers nog bij PSV vond ik dat er best veel artikelen over PSV waren en ook met regelmaat een PSV-er op de cover.
Slegers haalde nog wel eens wat naar boven bij PSV, al journalist heeft hij het toen zo goed gedaan dat men hem meteen perschef maakte om al dat lekken tegen te gaan. Sindsdien zit het aardig dicht en als iemand toch wat ongevalligs naar buiten brengt zoals Paul Post van Omroep Brabant nou dan is er meteen mot. Dus nee ik denk niet dat die tijden in de nabije toekomst nog gaan terugkeren. Lijkt me moeilijk met veel vernieuwende content te komen zonder ingangen.
Voor wat die covers betreft PSV-Feyenoord-Ajax dat ontloopt elkaar dit jaar weinig. Ruud Van Nistelrooij heeft er al twee keer opgestaan om maar wat te noemen.
De variëteit vind ik flink zoek geraakt zonder dat je je grootste doelgroepen te kort te doen, evenals dat de berichtgeving ik te eenzijdig vind geworden met name als het over Ajax gaat. Als ze goed presteren of andere zaken goed doen dan hoort dat zeker beschreven te worden, maar tussen de 286 artikelen per week over Ajax zou het ook wel leuk zijn als daar af en toe ook wat andere invalshoeken te vinden zouden zijn. Niet voor niets weet Nico Dijkshoorn dit met regelmaat pijnlijk bloot te leggen.
Er is de afgelopen jaren zeker een overkill geweest, maar dat is in zekere zin ook ‘massa is kassa’. Zo is het medialandschap er wel gaan uitzien.
Verder over Freek Janssen, ik denk dat veel mensen het hier stiekem heel leuk vinden zich te ergeren en af te kunnen zetten. Want ik heb wel eens het idee dat die hiermeer luisteraars heeft dan in de Ajaxcontreien waarin ik verkeer. Aan de constellatie van de jorunalistieke horizon is het een heel klein sterretje die veel groter gemaakt wordt dan hij is. Rik Elferink kan ik en m’n mede supporters dan ook prima mee vermaken, maar ik ga me er niet aan ergeren of er schande over spreken. Rik is een soort cult voor ons geworden.
Vroeger had je volgens mij wat vaker meer rotaties van clubwatchers bij clubs en dat zouden ze bij de huidige setting van VI ook best kunnen gebruiken, al zal het vast ook wel een logistiek dingetje zijn.
Bij VI zijn ze er voor het opbouwen van een duurzaam netwerk waarbij je als je een poppetje langer laat zitten die om langere termijn ook beter kan wortelen. Opgeteld met de logistiek inderdaad. Dan hangt het er natuurlijk ook vanaf welk poppetje je hebt, in meervoud zijn het geen hoogvliegers. Ajax heeft jarenlang Simn Zwartkruis gehad wat een parodie op een journalist is.
It's not the size of the dog in the fight, it's the size of fight in the dog.
SLAVA UKRAINE!!!