Ruud van Nistelrooij

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

We moeten af van het idee dat maar één iemand schuld kan dragen. John de Jong en co hebben geen topselectie neergezet, maar Ruud haalt er voorlopig ook helemaal niks uit. Goeie uitstraling, maar verder ontbreekt het aan zo'n beetje alles bij dit PSV.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Ronaldio wrote: 11 Sep 2022, 16:56 Het was vorig seizoen onder Schmidt net zo min goed genoeg. Daarvoor onder van Bommel hetzelfde verhaal.
Het ligt allang niet meer aan de trainer. Maar aan de leiding van PSV.

Ruud moet sowieso de tijd krijgen om aan het team te bouwen, hij is pas net 3 maanden bezig.
De leiding is ook zo’n beetje volledig veranderd, toch? Het enige wat hetzelfde blijft zijn de supporters, dus…
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 788
Joined: 04 Nov 2020, 14:36

Het voetbal wat we spelen is echt om te janken, sloom, slomer, sloomst echt een verschrikking.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4,784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV

Volgens mij kan je het maar 1 iemand kwalijk nemen wanneer continu tactisch dezelfde verkeerde keuzes worden gemaakt. Daar is maar 1 eindverantwoordelijke voor.
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

Standbeeld wrote: 11 Sep 2022, 16:52
Ronaldio wrote: 11 Sep 2022, 16:49

Nee, maar vind het niet aan Ruud liggen.

Ik verwijs even naar John de Jong. Die weer een totaal onsamenhangende selectie heeft samengesteld.
Het is echt van een treurig niveau wat PSV op de back posities heeft lopen. Geen vervanger in de spits voor Luuk de Jong.
John heeft onvoldoende werk geleverd en Ruud is momenteel ook aardig bezig onvoldoende werk te leveren. We hebben op alle posities betere spelers lopen dam Rangers, Twente en RKC. Het is gewoon niet goed genoeg wat Ruud nu op de mat legt. Misschien gaat het nog komen, maar dan moet er snel verandering komen.
Als RKC absuluut eens. Maar met de huidige belssures kun je daar t.o.v rangers en twente echt wel vraagtekens bij zetten vind ik
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Dn Trol wrote: 11 Sep 2022, 17:05
Standbeeld wrote: 11 Sep 2022, 16:52
John heeft onvoldoende werk geleverd en Ruud is momenteel ook aardig bezig onvoldoende werk te leveren. We hebben op alle posities betere spelers lopen dam Rangers, Twente en RKC. Het is gewoon niet goed genoeg wat Ruud nu op de mat legt. Misschien gaat het nog komen, maar dan moet er snel verandering komen.
Als RKC absuluut eens. Maar met de huidige belssures kun je daar t.o.v rangers en twente echt wel vraagtekens bij zetten vind ik
Nee joh, echt niet. En dan vergeet ik Bodo nog zie ik.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Jwoeloe wrote: 11 Sep 2022, 17:04 Volgens mij kan je het maar 1 iemand kwalijk nemen wanneer continu tactisch dezelfde verkeerde keuzes worden gemaakt. Daar is maar 1 eindverantwoordelijke voor.
[mention]Heruone[/mention]?
Ronaldio
Meervoudig international
Posts: 1,355
Joined: 23 Jul 2022, 21:30
Clubvoorkeur: PSV

Thijs wrote: 11 Sep 2022, 17:02
Ronaldio wrote: 11 Sep 2022, 16:56 Het was vorig seizoen onder Schmidt net zo min goed genoeg. Daarvoor onder van Bommel hetzelfde verhaal.
Het ligt allang niet meer aan de trainer. Maar aan de leiding van PSV.

Ruud moet sowieso de tijd krijgen om aan het team te bouwen, hij is pas net 3 maanden bezig.
De leiding is ook zo’n beetje volledig veranderd, toch? Het enige wat hetzelfde blijft zijn de supporters, dus…
Technische leiding en scouting is nog exact hetzelfde als de afgelopen jaren. Niets veranderd.
Voijke
Internationale topspeler
Posts: 3,165
Joined: 25 Aug 2017, 13:31
Clubvoorkeur: PSV

Als de wijze dat de posities op het veld worden ingevuld volgens de keuze van de technische staf is, zou ik ze er vandaag nog uitgooien.
Dan is namelijk geen goed voetbal mogelijk
Sangaré, le Roi du PSV :strong:
Dn Trol
Vaste waarde in elftal
Posts: 664
Joined: 04 Nov 2020, 14:50

Standbeeld wrote: 11 Sep 2022, 17:07
Dn Trol wrote: 11 Sep 2022, 17:05

Als RKC absuluut eens. Maar met de huidige belssures kun je daar t.o.v rangers en twente echt wel vraagtekens bij zetten vind ik
Nee joh, echt niet. En dan vergeet ik Bodo nog zie ik.
Op dit moment hadden smal, brenet, v wolfswinkel er max, mwene en saibari gewoon uit de basis gespeeld. Om er maar een paar te noemen. Ik vind de beschikbare spelers van PSV op dit moment echt niet heel veel beter dan twente, AZ en Feyenoord.

Wil overigens niet zeggen dat Ruud vrij is van enige kritiek. Want dit 11tal kan echt wel beter dan het de laatste wedstrijden laat zien
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Het gaat weer precies hetzelfde: John levert een wanprestatie en de trainer draait er voor op. Alleen Roger had de ervaring om dit te managen, dat is het verschil. John executeert nogmaals de trainerscarriere van een clubicoon en de supporters trappen er in en geven Ruud de schuld. John wanneer stap je op jongen.
Thijs
Lid van verdienste
Posts: 17,021
Joined: 01 Sep 2017, 06:29
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

ruuddevil wrote: 11 Sep 2022, 18:22 Het gaat weer precies hetzelfde: John levert een wanprestatie en de trainer draait er voor op. Alleen Roger had de ervaring om dit te managen, dat is het verschil. John executeert nogmaals de trainerscarriere van een clubicoon en de supporters trappen er in en geven Ruud de schuld. John wanneer stap je op jongen.
Suggereer je nu dat Bommels falen door John komt?
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Thijs wrote: 11 Sep 2022, 18:26
ruuddevil wrote: 11 Sep 2022, 18:22 Het gaat weer precies hetzelfde: John levert een wanprestatie en de trainer draait er voor op. Alleen Roger had de ervaring om dit te managen, dat is het verschil. John executeert nogmaals de trainerscarriere van een clubicoon en de supporters trappen er in en geven Ruud de schuld. John wanneer stap je op jongen.
Suggereer je nu dat Bommels falen door John komt?
Mark heeft er zelf aan bijgedragen door zijn gedrag, maar kijk eens naar de bras waarmee John hem heeft opgezadeld.
Zuc0
Nationale topspeler
Posts: 2,308
Joined: 22 Jun 2022, 17:28
Clubvoorkeur: PSV

De Jong en Brands hebben half werk afgeleverd (en zouden zich dat aan moeten trekken). Desalniettemin vond Ruud blijkbaar toen het seizoen begon dat er een selectie stond die goed genoeg was (had het hier en daar zelfs over top). Als trainers (Fred even meegeteld) kun je ook uit deze selectie veel meer halen. Voetballend lijkt het op zowat alle vlakken nergens op. We hebben niet genoeg kwaliteit om makkelijk door wedstrijden te fietsen maar veel meer dan wat er nu al 17 potjes getoond wordt. Dit is gewoon abominabel.
Last edited by Zuc0 on 11 Sep 2022, 22:46, edited 2 times in total.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12,759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39

Ruud kan moeilijk iets anders zeggen. Overigens was ie positief in de periode dat wij dat ook waren, toen het leek alsof er nog veel ging gebeuren omdat er geld genoeg was.
LucNilis87
Regelmatige invaller
Posts: 387
Joined: 24 Jun 2019, 09:13

We spelen Fred-ball.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

LucNilis87 wrote: 11 Sep 2022, 19:58 We spelen Fred-ball.
Wat is dat?
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

Ik ben heeeeel erg benieuwd hoe Ruud het zondag wilt gaan doen tegen Feyenoord. Zie ze net paar minuten spelen, daar zit toch wel power achter. Ik zou het zelf ook nog niet zo goed weten wat nou de beste opstelling zou zijn. We missen Luuk gewoon echt heel erg, niet alleen als aanspeelpunt, maar ook voor de voorzetten vanaf de zijkant. Wordt echt een lastige klus..
MaartenV
Nationale topspeler
Posts: 1,597
Joined: 23 Oct 2020, 00:00

Ik heb alleen de samenvatting gezien en dan valt het vooral op dat er kansen genoeg zijn...die allemaal worden gemist. Gebrek aan kwaliteit of pech ?

Als je eerder scoort ga je mogelijk veel gemakkelijker voetballenomdat die tegenstander dan ook iets moet.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

ruuddevil wrote: 11 Sep 2022, 18:57 Ruud kan moeilijk iets anders zeggen. Overigens was ie positief in de periode dat wij dat ook waren, toen het leek alsof er nog veel ging gebeuren omdat er geld genoeg was.
Dat wij in die fase positief waren wil niet zeggen dat Ruud dat ook moet zijn. En vice versa.
Den Bondskoots
Vaste waarde in elftal
Posts: 588
Joined: 04 Nov 2020, 16:02

MaartenV wrote: 11 Sep 2022, 22:23 Ik heb alleen de samenvatting gezien en dan valt het vooral op dat er kansen genoeg zijn...die allemaal worden gemist. Gebrek aan kwaliteit of pech ?

Als je eerder scoort ga je mogelijk veel gemakkelijker voetballenomdat die tegenstander dan ook iets moet.
Dan raad ik je aan om de hele wedstrijd terug te kijken. Na afloop staat er een grote U in je scherm gebrand.

Van de linksbuiten-linksback-centrale verdedigers-rechtsback-rechtsbuiten.
Ykhim
Lid scoutingsteam
Posts: 19,255
Joined: 25 Aug 2017, 19:14
Clubvoorkeur: PSV

MaartenV wrote: 11 Sep 2022, 22:23 Ik heb alleen de samenvatting gezien en dan valt het vooral op dat er kansen genoeg zijn...die allemaal worden gemist. Gebrek aan kwaliteit of pech ?

Als je eerder scoort ga je mogelijk veel gemakkelijker voetballenomdat die tegenstander dan ook iets moet.
Ik denk niet dat goals dit seizoen het probleem zijn bij PSV. Best opmerkelijk overigens, aangezien we Madueke en de Jong ook alweer een tijdje missen. Natuurlijk kan PSV nog voldoende stappen zetten in het spel aan de bal, maar het grote probleem ligt vooral achterin en op het middenveld.
Massimo
Legende
Posts: 13,814
Joined: 21 Sep 2017, 00:00

Als een geïmproviseerd middenveld van Twente met o.a. Kjölo die vorig jaar in Jong PSV speelde de op papier behoorlijk tot goede middenvelders van PSV de baas zijn dan klopt er iets niet. Ik kan het niet zo mooi illustreren of in detail uitleggen als [mention]Heruone[/mention] , maar zoals ik afgelopen vrijdag al opschreef kan ik wel zien op welk gedeelte PSV teveel spelers heeft, de zijkant en dus veel gerommel en uitballen daar en in te weinig in de as, dus te weinig driehoekjes en afspeelmogelijkheden waardoor het traag gaat. De te grote ruimtes en het niet durven aansluiten c.q. doordekken dat ziet vrijwel iedereen wel en dat terwijl de spaarzame keren het wel gebeurt het 9 van de 10 het in het voordeel van PSV is. Net zoals dat als er even fases van wel druk naar voren is PSV de beste periodes van de wedstrijd heeft en tevens ook meteen het eigen publiek er weer achter krijgt.

Omdat PSV meer scorend vermogen heeft dan afgelopen seizoen zullen er vaker grote uitslagen tussen zitten tegen kleine tegenstanders als Volendam en Excelsior en vorig jaar zaten er veel meer wedstrijden tussen, met name de eerste seizoenshelft zoals gisteren tegen RKC, maar je komt nog steeds in de problemen zodra de weerstand iets omhoog gaat en/of tegenstanders tactisch het wat 'slimmer' of beter doen.
User avatar
Armada
Internationale topspeler
Posts: 4,804
Joined: 20 Mar 2018, 08:46

Ik zie te veel Fred terug op het veld. Goeie gast maar ja…
User avatar
Riffii
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 769
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

Ik maak mij echt zorgen. Veel hier geven John de schuld van de huidige situatie en dat vind ik niet terecht.

Ik heb Ruud echt hoog zitten en hoop echt dat hij zn ‘over-mijn-lijk’ instelling en drive kan overbrengen.
Maar ik zie gewoon totaal geen lijn, geen tactiek en automatismen.

Het spel is ontzettend stroperig, voorspelbaar met het eeuwig van achter opbouwen. Iedereen zet ons vast en dan kunnen we niets behalve de bal naar voren jassen.

En zonder Luuk kun je daar helemaal niets mee!
Er is geen duidelijk plan A … laat staan B.
Roger had wel een duidelijke visie en spelbeeld wat misschien niet altijd goed uit de verf kwam en uiteindelijk voorin continu naar binnen combineren werd tot het doodbloedde. Maar er zat wel een gedachte achter .. dat zie ik nu helaas NOG niet.

We hebben een veel betere selectie dan vorig jaar en toch spelen we nog niet eens op 50% van ons kunnen van afgelopen jaar. Dit is wel erg zorgwekkend.
Sanga are u dead ???? NO MAN!
Post Reply