Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
Ik merk sowieso dat veel PSV fans teveel redeneren vanuit sentiment en niet met het hoofd. Luuk de Jong moest en zou terugkomen want hij is een clublegende die 5/6 jaar geleden alle ballen erin kopte maar we hebben dit seizoen gezien dat hij ondanks zijn 13 goals geen schim meer is van de speler die iedereen zo adoreerde. Ballen springen constant van zn voet, hij is nog statischer als voorheen en zijn enige wapen is niet meer zo gevaarlijk als eerst ook omdat de verdedigers van tegenwoordig gewoon beter in de lucht zijn.
Last edited by Elkito on 30 May 2023, 08:25, edited 1 time in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Rik weet het ook niet, maar laat wel de namen van Jansen en Bosz vallen itt Cocu of Marsch.
Dat is op dit moment nog het best bewaarde geheim van Eindhoven. De namen van Peter Bosz en Pascal Jansen worden in en rondom PSV gefluisterd, terwijl ondertussen Ajax in dezelfde vijver vist. Of zij ook echt op het lijstje van technisch directeur Earnest Stewart van PSV staan, kon de nieuwe voetbalman vorige week nog niet zeggen. Het afscheid van Ruud van Nistelrooij was toen nog kakelvers en volgens de PSV-leiding ook een totale verrassing.

PSV zal voor zekerheid willen gaan en dan is Bosz een hele logische kandidaat, hoewel hij ook nog naar Ajax zou kunnen gaan. De 59-jarige coach leidde Ajax in 2017 naar een Europa League-finale, maar aan hem kleeft wel dat hij nooit een grote prijs won. Bosz staat garant voor spektakel, met attractief voetbal waaraan niet snel concessies worden gedaan. Als hij PSV zou gaan leiden, moet de spelersgroep in principe wel flink op de schop. Zeker in de defensie heeft PSV dan meer betrouwbare actoren nodig, die in de één tegen één de meeste situaties de baas kunnen.
https://www.ed.nl/PSV/PSV-heeft-geen-ti ... haring_web
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10,697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
Met deze plek op de coëfficiëntenlijst is het toch juist minder belangrijk om bij de eerste twee te komen dan met een lagere plek? 3e plek wordt vCL en is het nu niet.
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 May 2023, 08:21
Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier.
Als er een ding hier geromantiseerd wordt is het wel het woord ‘visie’

We zijn al 5 jaar geen kampioen geworden en missen ook voor de CL iedere keer de boot. Komen we straks weer aankakken met een buitenlandse trainer met een geweldige visie die weer alleen de B-prijzen pakt.

Ik verwacht dat we met Cocu gewoon 2 a 3 jaar op rij bij de eerste twee zitten. Ga eerst maar eens financieel fundament terug opbouwen met CL komende jaren. Gaan we daarna weer experimenteren met een leuke trainer met ‘visie’
Met Schmidt en zijn 'visie' ook twee keer tweede, en scheelde weinig of we waren eerste in zijn laatste seizoen. En nu doet hij het ook heel goed bij zijn huidige club, Benfica. Ik denk dat zo'n visie prima kan werken zolang een trainer de juiste support en spelers krijgt. Ik word liever met leuk voetbal tweede dan met saai voetbal.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Tyyne wrote: 30 May 2023, 08:30
trouwepsvfan wrote: 30 May 2023, 08:21

Als er een ding hier geromantiseerd wordt is het wel het woord ‘visie’

We zijn al 5 jaar geen kampioen geworden en missen ook voor de CL iedere keer de boot. Komen we straks weer aankakken met een buitenlandse trainer met een geweldige visie die weer alleen de B-prijzen pakt.

Ik verwacht dat we met Cocu gewoon 2 a 3 jaar op rij bij de eerste twee zitten. Ga eerst maar eens financieel fundament terug opbouwen met CL komende jaren. Gaan we daarna weer experimenteren met een leuke trainer met ‘visie’
Met Schmidt en zijn 'visie' ook twee keer tweede, en scheelde weinig of we waren eerste in zijn laatste seizoen. En nu doet hij het ook heel goed bij zijn huidige club, Benfica. Ik denk dat zo'n visie prima kan werken zolang een trainer de juiste support en spelers krijgt. Ik word liever met leuk voetbal tweede dan met saai voetbal.
Wauw, tegenwoordig is het blijkbaar logische wiskunde buitenlander = B-prijzen, Cocu = plek bij eerste twee. En dan idd vergeten dat Schmidt (enige buitenlandse trainer in de recente geschiedenis) ook gewoon twee keer tweede werd :lol:

Zo zie je maar hoe foutief/troebel een beeld, gebaseerd op onderbuikgevoel, kan zijn.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Ykhim wrote: 30 May 2023, 08:10 Bovendien is de terechte vraag wat er van Feyenoord overblijft als Slot vertrekt, terwijl het ook niet gek is om aan te nemen dat er niet heel veel meer rek zit in dit Feyenoord. Met name de opvolging van Slot is relevant binnen het thema visie.
Maar dit geldt toch net zo goed voor elke Nederlandse (top)club na een goed jaar? Dan wordt de terechte vraag wat er van PSV overblijft nu Ruud is vertrokken, terwijl het ook niet gek is om aan te nemen dat er niet heel veel meer rek zit in dit PSV (en andersom evenzo). Met name de opvolging van Ruud en de lijnen die Brands en Stewart uitzetten zijn relevant binnen het thema visie. Los van de gebruikelijke overdrijvingen (maar daar kijken we inmiddels wel doorheen, toch?) heeft Menno wmb wel degelijk een punt als hij stelt dat de basis van Feyenoord nu in ieder geval beter staat dan bij PSV, met de lofzang op Ajax kan ik minder meegaan, maar ook die kunnen ondanks een minder jaar nog wel even teren op reputatie en het geld dat ze nog wél ter beschikking hebben.

Ik vind de keuzes die PSV de komende week/weken gaat maken veel spannender en ik hoop dat er zowel een korte als lange termijnvisie wordt uitgerold. Het type spel is voor mij nooit een aspect van die zogenaamde clubidentiteit geweest, zoals elders gesteld, maar juist het beleid om de andere clubs een stapje voor te zijn als het aankomt op creativiteit én vernieuwing heeft ons successen opgeleverd; niet door te teren op een al dan niet succesvol verleden, maar door vooruit te denken en mee te bewegen met moderniseringen in het voetbal.
Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
Beide zijn belangrijk; direct succes zorgt voor meer vet op de botten, maar ook voor een club die in alle geledingen (zowel immaterieel als materieel) met de tijd mee kan.

Hoe dan ook: wat mij betreft zit er vooral een keer een goed idee achter de keuzes die we maken en of je dan op twee jaar Cocu of twee/drie jaar Marsch uitkomt, maakt me eigenlijk niet zoveel uit. Als het maar niet wéér van dat god-zegene-de-greep-we-zien-wel-waar-we-stranden-hap/snap-beleid wordt.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

El Sordo wrote: 30 May 2023, 08:39
Ykhim wrote: 30 May 2023, 08:10 Bovendien is de terechte vraag wat er van Feyenoord overblijft als Slot vertrekt, terwijl het ook niet gek is om aan te nemen dat er niet heel veel meer rek zit in dit Feyenoord. Met name de opvolging van Slot is relevant binnen het thema visie.
Maar dit geldt toch net zo goed voor elke Nederlandse (top)club na een goed jaar? Dan wordt de terechte vraag wat er van PSV overblijft nu Ruud is vertrokken, terwijl het ook niet gek is om aan te nemen dat er niet heel veel meer rek zit in dit PSV (en andersom evenzo). Met name de opvolging van Ruud en de lijnen die Brands en Stewart uitzetten zijn relevant binnen het thema visie. Los van de gebruikelijke overdrijvingen (maar daar kijken we inmiddels wel doorheen, toch?) heeft Menno wmb wel degelijk een punt als hij stelt dat de basis van Feyenoord nu in ieder geval beter staat dan bij PSV, met de lofzang op Ajax kan ik minder meegaan, maar ook die kunnen ondanks een minder jaar nog wel even teren op reputatie en het geld dat ze nog wél ter beschikking hebben.

Ik vind de keuzes die PSV de komende week/weken gaat maken veel spannender en ik hoop dat er zowel een korte als lange termijnvisie wordt uitgerold. Het type spel is voor mij nooit een aspect van die zogenaamde clubidentiteit geweest, zoals elders gesteld, maar juist het beleid om de andere clubs een stapje voor te zijn als het aankomt op creativiteit én vernieuwing heeft ons successen opgeleverd; niet door te teren op een al dan niet succesvol verleden, maar door vooruit te denken en mee te bewegen met moderniseringen in het voetbal.
Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
Beide zijn belangrijk; direct succes zorgt voor meer vet op de botten, maar ook voor een club die in alle geledingen (zowel immaterieel als materieel) met de tijd mee kan.

Hoe dan ook: wat mij betreft zit er vooral een keer een goed idee achter de keuzes die we maken en of je dan op twee jaar Cocu of twee/drie jaar Marsch uitkomt, maakt me eigenlijk niet zoveel uit, als het maar niet wéér van dat god-zegene-de-greep-we-zien-wel-waar-we-stranden-hap/snap-beleid wordt.
Dat laatste is absoluut belangrijk, of het nou Bosz, Marsch, Cocu of wie dan ook wordt; als er vanuit de club maar een gedragen idee achter zit en de trainer en spelers bij een speelwijze passen. En niet slechts een van de twee.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Deze aversie tegen buitenlandse trainers is hilarisch voor een land dat virtueel niks heeft bereikt op het internationale podium. Wat mij betreft zijn er op dit moment geen Nederlandse trainers beschikbaar die PSV terugbrengen waar het hoort en er ook voor zorgt dat de club daar structureel blijft + ook in europa fatsoenlijk gaat presteren.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 30 May 2023, 08:43 Deze aversie tegen buitenlandse trainers is hilarisch voor een land dat virtueel niks heeft bereikt op het internationale podium. Wat mij betreft zijn er op dit moment geen Nederlandse trainers beschikbaar die PSV terugbrengen waar het hoort en er ook voor zorgt dat de club daar structureel blijft + ook in europa fatsoenlijk gaat presteren.
En die buitenlandse trainers zijn wel beschikbaar? Ik denk dat er maar een handjevol trainers is die kunnen neerzetten wat je hierboven schetst bij een club als PSV in het huidige voetballandschap.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 08:44
Elkito wrote: 30 May 2023, 08:43 Deze aversie tegen buitenlandse trainers is hilarisch voor een land dat virtueel niks heeft bereikt op het internationale podium. Wat mij betreft zijn er op dit moment geen Nederlandse trainers beschikbaar die PSV terugbrengen waar het hoort en er ook voor zorgt dat de club daar structureel blijft + ook in europa fatsoenlijk gaat presteren.
En die buitenlandse trainers zijn wel beschikbaar? Ik denk dat er maar een handjevol trainers is die kunnen neerzetten wat je hierboven schetst bij een club als PSV in het huidige voetballandschap.
Knutsen of Hjulmand zijn beiden beschikbaar
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Heissenberrug wrote: 29 May 2023, 22:31 Cocu die wisselde ook echt soms pas in de 85e minuut ofzo, althans zo meen ik het beleefd te hebben.
72e minuut. Standaard.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
trouwepsvfan
Vedette
Posts: 8,014
Joined: 11 Aug 2019, 14:50
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 08:39
Tyyne wrote: 30 May 2023, 08:30

Met Schmidt en zijn 'visie' ook twee keer tweede, en scheelde weinig of we waren eerste in zijn laatste seizoen. En nu doet hij het ook heel goed bij zijn huidige club, Benfica. Ik denk dat zo'n visie prima kan werken zolang een trainer de juiste support en spelers krijgt. Ik word liever met leuk voetbal tweede dan met saai voetbal.
Wauw, tegenwoordig is het blijkbaar logische wiskunde buitenlander = B-prijzen, Cocu = plek bij eerste twee. En dan idd vergeten dat Schmidt (enige buitenlandse trainer in de recente geschiedenis) ook gewoon twee keer tweede werd :lol:

Zo zie je maar hoe foutief/troebel een beeld, gebaseerd op onderbuikgevoel, kan zijn.
Ik heb het toch helemaal niet over Schmidt? Ik doelde met name op die trainer van Leeds die nu genoemd en al die andere buitenlandse namen die hier worden gedropt, waarvan dan beweerd wordt dat ze visie hebben.

Cocu heeft bewezen verzorgd resultaatvoetbal te spelen en hoofdprijzen te kunnen pakken. Hij doet het redelijk goed in toppers, heeft tactisch inzicht en kan goed anticiperen op een tactische omzetting van de tegenstander. Wisselbeleid vond ik ook positief.

PS: en je vergeet dat Schmidt 2x tweede werd in seizoenen waarin Feyenoord er geen klote van bakte, terwijl ze nu minimaal gelijkwaardig aan ons zullen zijn. Dus het wordt moeilijker om bij de eerste twee te eindigen dan in het Schmidt tijdperk. Feyenoord en AZ waren zo zwak toen dat het haast onmogelijk was om als PSV zijnde géén tweede te worden.
Last edited by trouwepsvfan on 30 May 2023, 09:00, edited 3 times in total.
Strong and independent woman, parttime airfryer ambassadeur
User avatar
Ted Lasso
Bankzitter
Posts: 219
Joined: 23 Jan 2023, 21:56
Old name: FC Bavaria
Clubvoorkeur: Wa zoude denken?
Favoriete speler: Olivier Boscagli
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu heeft buiten PSV nergens overtuigd. En bij ons was het ook met zeikstralenvoetbal en vooral te danken aan mannen als Moreno, Guardado, Bergwijn en Lozano. De kans dat Cocu tegenvalt (omdat hij zijn eerdere prestatie niet kan evenaren) is levensgroot. Dat zou betekenen dat we weer een clubicoon beschadigen. Hopelijk kijken Ernie en Marcel toch wat verder en gaan ze voor een frisse wind en iemand met visie. Jesse, welcome to Eindhoven!
Scheids, 't is gin corner en ok gin boitespel.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 30 May 2023, 08:48
DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 08:44

En die buitenlandse trainers zijn wel beschikbaar? Ik denk dat er maar een handjevol trainers is die kunnen neerzetten wat je hierboven schetst bij een club als PSV in het huidige voetballandschap.
Knutsen of Hjulmand zijn beiden beschikbaar
Of ze beschikbaar zijn is de vraag. Knutsen zit bij Bodø en Hjulmand bij Denemarken. Daarbij, wat heeft Knutsen echt gepresteerd?
Hjulmand zou ik wel voorstander van zijn.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 May 2023, 08:52
Sensation wrote: 30 May 2023, 08:39

Wauw, tegenwoordig is het blijkbaar logische wiskunde buitenlander = B-prijzen, Cocu = plek bij eerste twee. En dan idd vergeten dat Schmidt (enige buitenlandse trainer in de recente geschiedenis) ook gewoon twee keer tweede werd :lol:

Zo zie je maar hoe foutief/troebel een beeld, gebaseerd op onderbuikgevoel, kan zijn.
Ik heb het toch helemaal niet over Schmidt? Ik doelde met name op die trainer van Leeds die nu genoemd en al die andere buitenlandse namen die hier worden gedropt, waarvan dan beweerd wordt dat ze visie hebben.

Cocu heeft bewezen verzorgd resultaatvoetbal te spelen en hoofdprijzen te kunnen pakken. Hij doet het redelijk goed in toppers, heeft tactisch inzicht en kan goed anticiperen op een tactische omzetting van de tegenstander. Wisselbeleid vond ik ook positief.

PS: en je vergeet dat Schmidt 2x tweede werd in seizoenen waarin Feyenoord er geen klote van bakte, terwijl ze nu minimaal gelijkwaardig aan ons zullen zijn. Dus het wordt moeilijker om bij de eerste twee te eindigen dan in het Schmidt tijdperk.
''Cocu heeft bewezen verzorgd resultaatvoetbal te spelen en hoofdprijzen te kunnen pakken'' alleen bij PSV want hij heeft er in het buitenland niks van gebakken
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8,141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Wel opvallend dat Rik Elfrink gisteren bij Aad de mos alleen sprak over Peter Bosz en dat het een logische keuze zou zijn.
Nu in zijn artikel weer over Peter Bosz en niet over een Cocu of Marsch.

Denk dat Rik al door heeft dat PSV Peter Bosz op 1 heeft staan.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja
Send Prediction League reminder to second email adress: No

trouwepsvfan wrote: 30 May 2023, 08:52
Sensation wrote: 30 May 2023, 08:39

Wauw, tegenwoordig is het blijkbaar logische wiskunde buitenlander = B-prijzen, Cocu = plek bij eerste twee. En dan idd vergeten dat Schmidt (enige buitenlandse trainer in de recente geschiedenis) ook gewoon twee keer tweede werd :lol:

Zo zie je maar hoe foutief/troebel een beeld, gebaseerd op onderbuikgevoel, kan zijn.
Ik heb het toch helemaal niet over Schmidt? Ik doelde met name op mensen als Bosz. Geweldige voetbalvisie, maar ik vraag me zeer af of je met zijn kamikaze voetbal kampioen gaat worden.

Cocu heeft bewezen verzorgd resultaatvoetbal te spelen en hoofdprijzen te kunnen pakken. Hij doet het redelijk goed in toppers, heeft tactisch inzicht en kan goed anticiperen op een tactische omzetting van de tegenstander. Wisselbeleid vond ik ook positief.

PS: en je vergeet dat Schmidt 2x tweede werd in seizoenen waarin Feyenoord er geen klote van bakte, terwijl ze nu minimaal gelijkwaardig aan ons zullen zijn. Dus het wordt moeilijker om bij de eerste twee te eindigen dan in het Schmidt tijdperk.
Ik reageerde op deze quote:
Komen we straks weer aankakken met een buitenlandse trainer met een geweldige visie die weer alleen de B-prijzen pakt.
En over je PS: nu is het Ajax die er geen klote van bakt :mrgreen:

Nee zonder dollen, visie is idd ook een woord wat iets teveel lading heeft gekregen op dit forum. Het gaat er gewoon om dat veel clubs aantonen dat het van belang is dat er in de jeugd en het eerste elftal min of meer hetzelfde type voetbal gespeeld wordt zodat jeugdspelers makkelijker ingepast kunnen worden. Maar we gooien het al snel op allemaal uitersten hier op het forum. Het is of de RB 'school' of het is de verdediging dichttimmeren. Volgens mij heeft Feyenoord een type spel wat zowel aanvallend gericht is, en relatief hoog druk zetten, maar waar ze ook weinig tegengoals krijgen en veel de bal hebben. Feyenoord heeft in de Eredivisie dit seizoen de meeste shots on target, meeste 'progressive carries', tweede hoogst aantal passes, tweede hoogste aantal tackles in 'attacking third', hoogste aantal tackles in 'mid third' en minste 'expected goals against' in de Eredivisie. Al deze stats komen echt niet door óf hoog druk zetten óf de verdediging dichttimmeren.
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 08:54
Elkito wrote: 30 May 2023, 08:48

Knutsen of Hjulmand zijn beiden beschikbaar
Of ze beschikbaar zijn is de vraag. Knutsen zit bij Bodø en Hjulmand bij Denemarken. Daarbij, wat heeft Knutsen echt gepresteerd?
Hjulmand zou ik wel voorstander van zijn.
Knutsen heeft met de Noorweegse versie van RKC twee opeenvolgende landstitels gewonnen op een budget van minder dan 5 miljoen + een europese halve finale bereikt door onder meer AS Roma met 1-6 kansloos van het veld te vegen
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 09:02
trouwepsvfan wrote: 30 May 2023, 08:52

Ik heb het toch helemaal niet over Schmidt? Ik doelde met name op mensen als Bosz. Geweldige voetbalvisie, maar ik vraag me zeer af of je met zijn kamikaze voetbal kampioen gaat worden.

Cocu heeft bewezen verzorgd resultaatvoetbal te spelen en hoofdprijzen te kunnen pakken. Hij doet het redelijk goed in toppers, heeft tactisch inzicht en kan goed anticiperen op een tactische omzetting van de tegenstander. Wisselbeleid vond ik ook positief.

PS: en je vergeet dat Schmidt 2x tweede werd in seizoenen waarin Feyenoord er geen klote van bakte, terwijl ze nu minimaal gelijkwaardig aan ons zullen zijn. Dus het wordt moeilijker om bij de eerste twee te eindigen dan in het Schmidt tijdperk.
Ik reageerde op deze quote:
Komen we straks weer aankakken met een buitenlandse trainer met een geweldige visie die weer alleen de B-prijzen pakt.
En over je PS: nu is het Ajax die er geen klote van bakt :mrgreen:

Nee zonder dollen, visie is idd ook een woord wat iets teveel lading heeft gekregen op dit forum. Het gaat er gewoon om dat veel clubs aantonen dat het van belang is dat er in de jeugd en het eerste elftal min of meer hetzelfde type voetbal gespeeld wordt zodat jeugdspelers makkelijker ingepast kunnen worden. Maar we gooien het al snel op allemaal uitersten hier op het forum. Het is of de RB 'school' of het is de verdediging dichttimmeren. Volgens mij heeft Feyenoord een type spel wat zowel aanvallend gericht is, en relatief hoog druk zetten, maar waar ze ook weinig tegengoals krijgen en veel de bal hebben. Feyenoord heeft in de Eredivisie dit seizoen de meeste shots on target, meeste 'progressive carries', tweede hoogst aantal passes, tweede hoogste aantal tackles in 'attacking third', hoogste aantal tackles in 'mid third' en minste 'expected goals against' in de Eredivisie. Al deze stats komen echt niet door óf hoog druk zetten óf de verdediging dichttimmeren.
Feyenoord zet heel hoog druk op een compacte manier daarom incasseren ze weinig hoge volume kansen maar ook relatief weinig goals. Men denkt automatisch dat hoog druk zetten = kamikaze en je bent kwetsbaarder voor tegengoals maar dat is een ouderwetse gedachtegang.
User avatar
El Sordo
Vedette
Posts: 7,941
Joined: 25 Aug 2017, 09:12
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Als het Bosz wordt ga ik toch met net wat minder zin de transferzomer in.
User avatar
Analist
Veelbelovend talent
Posts: 116
Joined: 19 Aug 2021, 13:07
Send Prediction League reminder to second email adress: No

ShovingNE2 wrote: 30 May 2023, 08:50
Heissenberrug wrote: 29 May 2023, 22:31 Cocu die wisselde ook echt soms pas in de 85e minuut ofzo, althans zo meen ik het beleefd te hebben.
72e minuut. Standaard.
We kunnen niet Cocu halen zonder Maher te kopen. Wie moet hij dan iedere week wisselen?
Hard work beats talent if talent doesn't work hard
Revolinho
Internationale topspeler
Posts: 4,177
Joined: 09 Oct 2020, 20:16
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
Jij hebt het hier over romantiseren en komt dan met die wedstrijd aanzetten. Die kampioenswedstrijd was inderdaad fantastisch, maar is voor mij totaal geen reden om Cocu terug te willen. Sterker nog, niemand heeft romantische gedachten bij Cocu. Daarom juist! Het zou een keuze zijn obv intelligentie en nuchterheid. Want dat is wat de club ontzettend hard nodig heeft. Nuchterheid, weer terug naar de basis. Ik heb eerder prachtige flashbacks naar het voetbal onder Schmidt, dát mis ik pas echt. Maar we zijn nu niet in de positie om het over mooi voetbal te hebben. Het is het geklaag wat ook dit jaar weer kwam, maar daar moet de club maar schijt aan hebben. Het is niet terug grijpen, maar juist een nieuwe beslissing nemen in deze nieuwe situatie. Er is geen paniek, maar wel haast geboden.

We zijn langzaam het Ajax-publiek aan het worden. Prijs alleen is niet meer goed, het moet mooi. Dat waren wij nooit, PSV was mooi vanuit het intelligente. Net wat slimmer dan het kwetsbare Ajax, dat mooi móest spelen. Inspelen op hun ijdelheid. En wat doen we nu, exact dat domme najagen van mooi spel ipf efficient spel. We zijn daarvoor bereid om trainers te overwegen die elders meerdere malen zijn ontslagen omdat hun aanpak juist niet werkt. Nutty professors die hun hele carrière bezig zijn met het wiel opnieuw uit te vinden. Alsof PSV1 een snuffelstage is.

Er is niks mis met visie, maar de enige visie die voor mij telt is winnen. Niets anders. Dan pak je een trainer die wint, of althans niet vaak verliest. Bosz en Marsch zetten hun ballen telkens op het spel om op een bepaalde manier te winnen. Als je dan bij je clubs ontslagen word omdat het geen consistentie biedt, ja dan kies ik inderdaad voor een ander. Cocu of iemand zoals hij. Hoe gaan jullie met je geld om als je jarenlang risicovol belegt en je verliest. Dan pak je eerst een ‘veilige’ weg en kijkt daarna verder.

Wie het ook word, ik zal het steunen. Moet wel. Maar ik zal met bijv. Bosz nooit gerust zijn op een stabiel seizoen. Vraag het maar aan zijn vorige clubs.
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Elkito wrote: 30 May 2023, 09:02
DeEintovenaar wrote: 30 May 2023, 08:54

Of ze beschikbaar zijn is de vraag. Knutsen zit bij Bodø en Hjulmand bij Denemarken. Daarbij, wat heeft Knutsen echt gepresteerd?
Hjulmand zou ik wel voorstander van zijn.
Knutsen heeft met de Noorweegse versie van RKC twee opeenvolgende landstitels gewonnen op een budget van minder dan 5 miljoen + een europese halve finale bereikt door onder meer AS Roma met 1-6 kansloos van het veld te vegen
Ik zie wel dat Knutsen pas net hoofdtrainer is en eigenlijk weinig ervaring heeft. Pas enkele jaren hoofdtrainer. Heeft denk ik wel pluspunten maar ook minpunten.
Ik verwacht niet dat ze in beeld zijn want heb nog nergens de namen gelezen helaas.
User avatar
PSVerDenBosch
Basisspeler
Posts: 445
Joined: 23 Jun 2022, 13:43
Clubvoorkeur: PSV
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Cocu speelt dan wel saai voetbal maar we wonnen wel de belangrijke prijzen onder zijn bewind. Van achteren beginnen met bouwen aan een elftal. Ik speel het liefst heel kut en slecht voetbal maar wel kampioen worden dan heel mooi voetbal en geen prijzen.

Hij kent de club door en door. Onder zijn bewind waren ook de Spaans talige voetballers erg tevreden. Ik zou het alleen maar toejuichen
User avatar
Elkito
Verbannen
Posts: 317
Joined: 28 Mar 2022, 11:36
Clubvoorkeur: PSV, Arsenal
Send Prediction League reminder to second email adress: No

Revolinho wrote: 30 May 2023, 09:08
Sensation wrote: 30 May 2023, 08:18 Cocu wordt erg geromantiseerd hier. En dat mag ook, die kampioenswedstrijd tegen Ajax is een van de mooiste momenten uit mijn tijd als supporter van PSV. Maar is Cocu de juiste man voor de toekomst? Iedereen kijkt enkel naar volgend seizoen omdat die tweede plek zo belangrijk is, newsflash: als we deze plek op de coëfficiënten lijst houden is élk seizoen belangrijk om bij de eerste twee te zitten dus korte termijn denken is een no go.
Jij hebt het hier over romantiseren en komt dan met die wedstrijd aanzetten. Die kampioenswedstrijd was inderdaad fantastisch, maar is voor mij totaal geen reden om Cocu terug te willen. Sterker nog, niemand heeft romantische gedachten bij Cocu. Daarom juist! Het zou een keuze zijn obv intelligentie en nuchterheid. Want dat is wat de club ontzettend hard nodig heeft. Nuchterheid, weer terug naar de basis. Ik heb eerder prachtige flashbacks naar het voetbal onder Schmidt, dát mis ik pas echt. Maar we zijn nu niet in de positie om het over mooi voetbal te hebben. Het is het geklaag wat ook dit jaar weer kwam, maar daar moet de club maar schijt aan hebben. Het is niet terug grijpen, maar juist een nieuwe beslissing nemen in deze nieuwe situatie. Er is geen paniek, maar wel haast geboden.

We zijn langzaam het Ajax-publiek aan het worden. Prijs alleen is niet meer goed, het moet mooi. Dat waren wij nooit, PSV was mooi vanuit het intelligente. Net wat slimmer dan het kwetsbare Ajax, dat mooi móest spelen. Inspelen op hun ijdelheid. En wat doen we nu, exact dat domme najagen van mooi spel ipf efficient spel. We zijn daarvoor bereid om trainers te overwegen die elders meerdere malen zijn ontslagen omdat hun aanpak juist niet werkt. Nutty professors die hun hele carrière bezig zijn met het wiel opnieuw uit te vinden. Alsof PSV1 een snuffelstage is.

Er is niks mis met visie, maar de enige visie die voor mij telt is winnen. Niets anders. Dan pak je een trainer die wint, of althans niet vaak verliest. Bosz en Marsch zetten hun ballen telkens op het spel om op een bepaalde manier te winnen. Als je dan bij je clubs ontslagen word omdat het geen consistentie biedt, ja dan kies ik inderdaad voor een ander. Cocu of iemand zoals hij. Hoe gaan jullie met je geld om als je jarenlang risicovol belegt en je verliest. Dan pak je eerst een ‘veilige’ weg en kijkt daarna verder.

Wie het ook word, ik zal het steunen. Moet wel. Maar ik zal met bijv. Bosz nooit gerust zijn op een stabiel seizoen. Vraag het maar aan zijn vorige clubs.
Aanvallend/mooi voetbal willen spelen = je wordt Ajax publiek? Zijn feyenoorders dus ook ajacieden ofzo? Smaken veranderen, verwachtingen worden hoger. Je bent een grote club, dus speel ook als een grote club. Je bent PSV geen Sparta of Telstar.
Post Reply