Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 21 Mar 2022, 22:18 Na twee jaar "freshness en toplevel" gaan we nu weer in "een proces".
Fred Rutten is geen winnaar en RVN heeft nog nergens gepresteerd. Ik vind het een groot risico maar gun ze allebei het beste.
Ik gun ze allebei het beste. Ruud bij Jong of eerst nog een andere eredivisieclub en Rutten in zijn moestuin.
Jwoeloe
Moderator
Posts: 4784
Joined: 26 Aug 2017, 17:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ontstaat bij mij een gevoel alsof we weer terug bij af zijn als dit gebeurt. Jammer.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 21 Mar 2022, 22:20
Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:14

Of juist erg ambitieus, hangt ervan af hoe je het bekijkt.
Omdenken. Levenskunst.

Ga er vanuit dat Ruud deze constructie echt wel ziet zitten, en PSV hem niet het huis uitjaagt door hem nu publicitair onder druk te zetten terwijl hij er zelf écht geen trek in zou hebben.

Had het meer dan prima en ook hartstikke logisch gevonden wanneer hij eerst (een) Heerenveen was gaan trainen om ervaring op te doen op het hoogste niveau, maar wanneer hij het zelf ziet zitten en ervoor wil gaan met Rutten, mijn zegen hebben ze.
Precies, Ruud is volwassen genoeg om zelf ja of nee te kunnen zeggen als Brands het nog eens probeert met een ervaren Rutten erbij. Ik vertrouw erop dat Ruud voor zichzelf de beste keuze maakt. Dan gaan we zien hoe het uitpakt. Het zegt wel wat dat Brands dit eerder de kans wil geven dan een Cocu opnieuw aanstellen.
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Jwoeloe wrote: 21 Mar 2022, 22:24 Ontstaat bij mij een gevoel alsof we weer terug bij af zijn als dit gebeurt. Jammer.
Dat zou ik eerder hebben wanneer Cocu het was geworden..
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

Thoresen wrote: 21 Mar 2022, 22:18 Na twee jaar "freshness en toplevel" gaan we nu weer in "een proces".
Fred Rutten is geen winnaar en RVN heeft nog nergens gepresteerd. Ik vind het een groot risico maar gun ze allebei het beste.
Daarom wordt Rutten ook assistent. Dan hoeven we dat gebrabbel niet aan te horen. Ruud is communicatief veel sterker.
Brael
Vedette
Posts: 9063
Joined: 01 Aug 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het een zwaktebod vanuit PSV. Van Nistelrooij heeft driekwart seizoen ervaring als trainer in het betaalde voetbal, en dat dan bij Jong PSV.

Rutten is dan wel ervaren, maar heeft aan de andere kant ook sinds 2019 geen club meer getraind.

Nee, hoe zeer ik ook hoop dat dit een succes wordt, en hoe hoog ik beide heren vanwege hun verleden ook heb zitten, als dit de tandem wordt, spreekt daar weinig ambitie uit.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Balinho wrote: 21 Mar 2022, 22:20
Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:14

Of juist erg ambitieus, hangt ervan af hoe je het bekijkt.
Omdenken. Levenskunst.

...maar wanneer hij het zelf ziet zitten en ervoor wil gaan met Rutten, mijn zegen hebben ze.
Eens hoor, als hij wil dan mag het van mij.

Ik zou me voor kunnen stellen dat Brands een plaatje heeft geschetst voor 3 jaar en dat ze hem die tijd gaan geven. Ajax zit in een rebuild en PSV kan met Ruud enigszins door op het pad van Roger. Er is veel te investeren waarschijnlijk en Ruud heeft oog voor de jeugd.

Met Rutten heb ik ook wel vrede. Zou zelf niet snel een andere ervaren trainer weten met PSV DNA die niet voor de eerste de beste hoofdtrainerschap de club in de steek laat.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Rutten als assistent is goud waard, dat wel. I.t.t. hoofdcoach. Als Ruud dit uiteindelijk toch echt wil/gaat doen dan zou ik echter naast Rutten nóg een ervaren assistent ernaast zetten. Bijvoorbeeld een Ruud Brood of iets in die richting.
Last edited by Grasmat on 21 Mar 2022, 22:40, edited 1 time in total.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Flet Kutten wil ik echt nooit meer bij PSV zien. Als hij een kaartje wil kopen voor een wedstrijd gewoon weigeren. De man brengt ongeluk.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:24
Balinho wrote: 21 Mar 2022, 22:20

Omdenken. Levenskunst.

Ga er vanuit dat Ruud deze constructie echt wel ziet zitten, en PSV hem niet het huis uitjaagt door hem nu publicitair onder druk te zetten terwijl hij er zelf écht geen trek in zou hebben.

Had het meer dan prima en ook hartstikke logisch gevonden wanneer hij eerst (een) Heerenveen was gaan trainen om ervaring op te doen op het hoogste niveau, maar wanneer hij het zelf ziet zitten en ervoor wil gaan met Rutten, mijn zegen hebben ze.
Precies, Ruud is volwassen genoeg om zelf ja of nee te kunnen zeggen als Brands het nog eens probeert met een ervaren Rutten erbij. Ik vertrouw erop dat Ruud voor zichzelf de beste keuze maakt. Dan gaan we zien hoe het uitpakt. Het zegt wel wat dat Brands dit eerder de kans wil geven dan een Cocu opnieuw aanstellen.
Dan zou ik ook m'n twijfels bij Ruud hebben aangezien hij heel kort geleden nog dit zei bij ESP :

,
,Ik heb vrijdag de deur op een kier gelaten, maar uiteindelijk besloten dat ik het nu nog niet doe. Dat is voor de club geen grote verrassing, omdat ik dit in december al heb gezegd”, aldus Van Nistelrooy. ,,Er was nu een nieuwe situatie. Ik denk dat het traject dat we samen afspreken en nu volgen goed is en dat we daar nu door mee kunnen gaan.”

Van Nistelrooy herhaalde dat hij voor de verdere toekomst de ambitie houdt om trainer van PSV 1 te worden. ,,Maar nu komt het te vroeg.”
Is er in de laatste weken zo'n enorme omslag geweest? Heeft Ruudje wonderbaarlijk veel ervaring opgedaan op het hoogste niveau?
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Blij dat het niet terug naar Cocu of kansloos met Bosz wordt, dan vind ik dit nog de betere optie.
Maar of ik er nou heel enthousiast van word.....
Zoals zo'n beetje iedereen hier met elkaar eens lijkt te zijn een rare 'uitkomst' na de uitspraken van van Nistelrooij, en gevoelsmatig is het te vroeg. Ook al staat Rutten er naast als ervaren en goede assistent.

Twee ontzettend sympathieke mensen, en daarom gun ik ze ook alles, maar ben ik ook bang voor een deceptie
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 21 Mar 2022, 22:28 Rutte als assistent is goud waard, dat wel. I.t.t. hoofdcoach. Als Ruud dit uiteindelijk toch echt wil/gaat doen dan zou ik echter naast Rutte nóg een ervaren assistent ernaast zetten. Bijvoorbeeld een Ruud Brood of iets in die richting.
Ik denk dat Rutten en Ruud wel ongeveer dezelfde voetbal-ideeen hebben. Bij Brood vraag ik mezelf dat af. Kon mij met zijn spel bij oa NAC en Ado ook niet overtuigen. Ooijer erbij lijkt mij voldoende.
Last edited by Standbeeld on 21 Mar 2022, 22:34, edited 1 time in total.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Brood is een intrigant, niet aan beginnen.
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ach ja we gaan het zien. Ergens snap ik de keuze wel, want je wilt geen trainer voor 1/2 jaar en dan die wegdoen voor Ruud, maar je wilt Ruud ook niet zo voor de leeuwen gooien. Dus je doet Ruud met een ervaren trainer ernaast. We weten allemaal dat Ruud erg goed is met jeugd en talent, maar ik vind het te vroeg.

Het is een gok die erg goed kan vallen, maar ook dramatisch.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 21 Mar 2022, 22:29 Flet Kutten wil ik echt nooit meer bij PSV zien. Als hij een kaartje wil kopen voor een wedstrijd gewoon weigeren. De man brengt ongeluk.
Ach, daar geloof je toch zeker zelf niet in? Quatsch.
Kingfisher
Meervoudig international
Posts: 1066
Joined: 10 Jun 2021, 22:11
Clubvoorkeur: PSV, Manchester United
FOOTB_REM_S: No

Moet eerlijk zeggen dat ik behoorlijk teleurgesteld ben als dit gaat gebeuren. Jammer.
User avatar
ruuddevil
Legende
Posts: 12759
Joined: 25 Aug 2017, 11:39
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:35
ruuddevil wrote: 21 Mar 2022, 22:29 Flet Kutten wil ik echt nooit meer bij PSV zien. Als hij een kaartje wil kopen voor een wedstrijd gewoon weigeren. De man brengt ongeluk.
Ach, daar geloof je toch zeker zelf niet in? Quatsch.
Bekijk zijn carrière, zegt genoeg. Geboren loser.
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Die Dijkhof heeft wel veel power in de RVC als ie zelfs RUTTE naar PSV kan halen.
Danny03
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 829
Joined: 24 Oct 2021, 18:35
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ben bang dat dit een geval van bommel wordt, maar ik kan het mis hebben.
Fc Denzel
Vaste waarde in elftal
Posts: 515
Joined: 18 Mar 2022, 21:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Tja.. Openen we een forum speciaal voor de opvolging van onze Roger...
Krijgen we deze fantasieloze optie..

Begrijp me niet verkeerd. Ik heb Ruud heel hoog zitten!!
Maar laat hem nog even wat meer vlieguren maken...
User avatar
DadOfFour
Internationale topspeler
Posts: 3536
Joined: 28 Feb 2021, 10:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ik vind het afbreukrisico voor RVN wel groot..
En zoals de meesten hier al aangeven, hij heeft eigenlijk de deur al dichtgedaan, en wat is (straks) 1 seizoen KKD met Jong PSV waard al ervaring?
Zelfs met Rutte ernaast is het voor mij een lastig verhaal..
La vida és massa curta per no fer broma
User avatar
Balinho
Internationale topspeler
Posts: 3875
Joined: 08 Apr 2018, 11:33
FOOTB_REM_S: No

De Realist wrote: 21 Mar 2022, 22:30
Twee ontzettend sympathieke mensen, en daarom gun ik ze ook alles, maar ben ik ook bang voor een deceptie
Er zal hier niemand zijn die zich handenwrijvend verkneukelt wanneer dit project faliekant mislukt, op een incidentele typische "forumgelijkhaler" na wellicht.
Te meer natuurlijk omdat het twee mensen betreft die al veel voor de club betekend hebben en je die liever niet ziet falen.

Aan de andere kant kun je bij ieder andere trainer vrezen voor een mogelijke deceptie.

Denk dat juist heel bewust gekozen wordt voor een samenstelling voor de mogelijk lange termijn op deze manier. En dat vind ik een prima gedachte.
Rickskeg
International
Posts: 915
Joined: 21 Mar 2021, 14:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 21 Mar 2022, 22:36
Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:35
Ach, daar geloof je toch zeker zelf niet in? Quatsch.
Bekijk zijn carrière, zegt genoeg. Geboren loser.
Als Assistant toch een goede carrière onder Guus
kastoekast
Nationale topspeler
Posts: 1840
Joined: 27 Jan 2022, 18:08
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De mensen bij PSV weten echt wel wat er met van Bommel is gebeurd. Er moet een achterliggend plan zitten die wij niet weten.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ruuddevil wrote: 21 Mar 2022, 22:36
Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 22:35
Ach, daar geloof je toch zeker zelf niet in? Quatsch.
Bekijk zijn carrière, zegt genoeg. Geboren loser.
Als assistent de nodige successen. Lijkt me een uitstekende veldtrainer, maar geen goede manager. Dat is Ruud vast beter, anders zal Bramds die combi niet kiezen.
Locked