Marcel Brands

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

GillesdelaCroquette wrote: 23 May 2023, 21:52
ComeOnPSV wrote: 23 May 2023, 21:50

Hoe weet je dat?
Tja, soms weet je iets.
Was die al gepland of is deze ineens georganiseerd?
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

koetje wrote: 23 May 2023, 20:40Als rat weggezet in de soap rond het vertrek van Bergwijn.
Was ook niet zomaar zaakwaarnemer van Bergwijn, de pa van Bergwijn is nl. zeer dikke vriend en zakenpartner van Fulco. Zo'n beetje familie dus.
GillesdelaCroquette wrote: 23 May 2023, 21:46Morgen is een grote directievergadering. Er komt deze week zeker geen rust tot zondag.
Dat is toch echt het enige wat ze daar kunnen besluiten, om daar maximaal aan te werken. Stop het hele team maar in een trainingskamp zonder contact met de buitenwereld oid. Mobieltjes inleveren, bekken dicht en trainen.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2,101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV

Joenepsv wrote: 23 May 2023, 19:55 Ben in dit geval wel blij dat we van John en Toon af zijn. De manier waarop die "opgestapt" zijn verdiend niet de schoonheidsprijs maar het is wel het beste voor PSV. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden en dat kunnen we nu zien. De aanstelling van Stewart is daarin erg belangrijk daar hij niet uit de ons kent ons cultuur komt die de afgelopen jaren heeft geheerst. Wat Brands betreft, die kan met zijn netwerk en knowhow heel belangrijk zijn voor de toekomst maar zijn eerste jaar vond ik niet overtuigend. Hij heeft de winterse transferperiode compleet verprutst doordat hij zijn zaakjes niet op orde had en ik ben heel benieuwd hoe hij dit gaat managen. Als ik alles zo lees is de situatie voor Ruud onhoudbaar en lost dat probleem zich misschien vrij makkelijk op.
Met de kennis van nu is iedereen wel blij van Toon en John af zijn. Eerstgenoemde werd zelfs al geroemd toen de inkt van zijn contract niet droog was en dat laatstgenoemde na het vertrek van Brands en tien jaar als (hoofd)scout doorschoof naar TD vond ook niemand vreemd. PSV stak met dit duo de Rubicon over en de joyride van John de Jong in zijn eerste zomer was al desastreus. In de sportieve neergang, prijzendroogte en financiële verloedering die volgde was het enige dat groeide een cultuur van vriendjespolitiek en excuses en ome Toon trok alleen van leer als hij misdragende supporters of de KNVB een morele les kon leren. Dus ja, blij dat we van die jokers af zijn.

Maar wie zegt dat we niet van de regen in de drup zijn gekomen? Wie zegt dat Brands een betere AD is of durft te zweren dat Stewart wel de gans met de gouden eieren vindt? In zijn eerste jaar overtuigt Brands niet bepaald. Het was zijn idee om (na twee turbulente eerdere pogingen opnieuw) een onervaren trainer aan te stellen, zelfs toen deze openlijk zijn twijfels had geuit. En zoals het niet in John de Jong opkwam om na 42 tegengoals nieuwe verdedigers te halen die iets meer cv meebrachten dan twee piepjonge huurlingen, ging er bij Brands geen belletje rinkelen om hem daar eens op te wijzen. Zoals hij het ook prima vond dat PSV met een volwaardige spits begon en later als interim-TD er een maand en zo'n tien kandidaten over deed om vervangers van Gakpo en Madueke aan te trekken. Het lijkt een koud kunstje voor Stewart om die 'prestaties' te overtoepen, maar PSV weet me de laatste jaren iets te vaak te bewijzen dat vernieuwing niet altijd verbetering is. Ben zeer benieuwd of Ernie de grote roerganger voor de komende jaren wordt.
User avatar
Sensation
Lid scoutingsteam
Posts: 14,019
Joined: 26 Aug 2017, 13:16
Clubvoorkeur: Ja

Qua staat van dienst op dit forum is Chiel de Toupet hierboven geen type die zomaar wat gaat roepen imo
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV

GillesdelaCroquette wrote: 23 May 2023, 21:46 Morgen is een grote directievergadering. Er komt deze week zeker geen rust tot zondag.
Bestaan er ook kleine directie vergaderingen ;)

Weet je of deze is ingelast na het eerdere overleg maandag of stond deze al gepland? Groot omdat deze wellicht naast de directie ook anderen (RvC?) betreft?

Afhankelijk hiervan voorspel ik de uitkomst alvast. RvN op non-actief en Fred zondag op de bank
User avatar
Vanthaman18
Internationale topspeler
Posts: 4,851
Joined: 31 Jan 2022, 13:19
Favoriete speler: Luuk de Jong

DE MADERA 76 wrote: 23 May 2023, 22:20
GillesdelaCroquette wrote: 23 May 2023, 21:46 Morgen is een grote directievergadering. Er komt deze week zeker geen rust tot zondag.
Bestaan er ook kleine directie vergaderingen ;)

Weet je of deze is ingelast na het eerdere overleg maandag of stond deze al gepland? Groot omdat deze wellicht naast de directie ook anderen (RvC?) betreft?

Afhankelijk hiervan voorspel ik de uitkomst alvast. RvN op non-actief en Fred zondag op de bank
Maar stel dat zou gebeuren, is dat dan niet heel erg vreemd. Dan moet er haast wel toch iets gebeurd zijn. Dat geklaag over Ruud is in de week na de bekerfinale geweest.
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9,682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie

Nee, speelt al langer. Zoals door meerdere mensen hier al bevestigd
loginnaam
Internationale topspeler
Posts: 3,382
Joined: 10 Nov 2019, 08:06

Juancho wrote: 23 May 2023, 20:52
“Ruud belde mij vlak voordat ik de beslissing maakte om terug te keren zelf op omdat hij wilde sparren over zijn carrière. Over mijn terugkeer wist hij op dat moment nog helemaal niets af”, aldus Brands.

Direct gaf Brands aan dat hij mogelijk weer terug zou keren bij PSV. “Toen reageerde hij erg verrast. We hebben toen een afspraak gemaakt toen alles bekend werd”, zegt hij daarover. “We hebben een heel open gesprek gehad. Niet zo zeer over de functie als hoofdtrainer, maar meer over hoe ik dingen zie en wat de ambitie is. Aan het einde van de dag belde hij me op dat ik hem aan het wankelen had gebracht.”

Enkele dagen later belde Van Nistelrooij opnieuw op dat hij verder wilde praten. “Toen heb ik meteen John de Jong en Robert van der Wallen ingeschakeld. Het balletje is toen gaan rollen en we hebben een aantal gesprekken met elkaar gezegd”, zo geeft hij aan. “Dan ga je pas echt praten over de inhoud, de functie, de staf en natuurlijk het contract. Zo is het gegaan. Heel relaxed en echt niet met de focus dat ik met Ruud ging zitten dat hij de nieuwe trainer moest worden.”

Wat voor Van Nistelrooij dan de voornaamste reden was om toch de nieuwe hoofdcoach van PSV te willen worden weet Brands niet. “Ik was niet bij dat eerste gesprek. Misschien was het moment van dat gesprek niet het juiste moment. Dat was meteen nadat Roger Schmidt de beslissing had genomen om niet verder te gaan bij PSV”, legt hij uit. “Er zat een behoorlijke periode tussen dat gesprek en het gesprek dat ik met Ruud heb gehad. Toen ik John belde dat hij misschien op andere gedachten was gekomen had John ook meteen dat we moesten proberen door te pakken.”
Het stuk meteen na de zin die je vet hebt gemaakt, gaat het nu juist echt om:
Het balletje is toen gaan rollen en we hebben een aantal gesprekken met elkaar gehad”, zo geeft hij aan. “Dan ga je pas echt praten over de inhoud, de functie, de staf en natuurlijk het contract. Zo is het gegaan. Heel relaxed en echt niet met de focus dat ik met Ruud ging zitten dat hij de nieuwe trainer moest worden.”
M.a.w. Brands heeft niet met Ruud gesproken met het idee dat hij de nieuwe trainer moest worden, daar is pas over gesproken, met De Jong en Van der Wallen daar ook bij, nadat Ruud zelf had aangegeven dat hij verder wilde praten. En aangezien Ruud al eerder was benaderd hiervoor door De Jong en Gerbrands, is het niet raar dat die gesprekken er waren.
RIO
Legende
Posts: 14,073
Joined: 01 Jul 2019, 00:00
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

ziege maar ook zagge wrote: 23 May 2023, 21:34
Menno1 wrote: 23 May 2023, 20:59Maar de Telegraaf als ze echt kwaad wouden doen, ook dit artikel kunnen plaatsen voor de wedstrijd tegen Heerenveen, want nogmaals, het speelt al weken, zo niet maanden dit.
Hebben ze toch ook gedaan man. Een paar uur voor de wedstrijd verscheen het eerste bericht. Perez bracht het gisteren ook direct ter sprake tijdens dat praatprogramma, helaas zat er niemand van de Telegraaf.

100% dat dit getimed is, we gaan al langer mee dan vandaag he. En eens met @koetje en @Standbeeld dat genoemde route aannemelijk is. Maar wat mij meer boeit is het besef dat wij op dit moment naar de pijpen van Amsterdam dansen met als doel onze club op de valreep ettelijke miljoenen door de neus te boren, ik zou dus zeggen: iedereen ff dimmen met dit onderwerp tot na het weekend, en Nistel de spelersgroep verenigen en ff goed opnaaien met deze wetenschap zodat we AZ met dubbele kracht tegemoet treden ipv met 'club en teamcrisis' in het achterhoofd.

Maar helaas zal dat teveel gevraagd zijn... als hongerige wolven duiken we erop terwijl er in Amsterdam nog eens geproost wordt.
100% getimed, maar we verkloten zelf die wedstrijd. Na afgelopen weekend had het klaar kunnen en moeten zijn en aankomende zondag hadden we lekker de -18 kunnen sturen, maar nu is er maximaal stress om een punt te pakken. We are fucked.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

RIO we verkloten zelf die wedstrijd - tsja maar dat is de opzet, om ruis in die koppen te krijgen. Vorige week was het een bom uit het niets die vlak voor de wedstrijd gedropt werd, dan begin je als staf helemaal niks meer en zeker niet als je zelf het middelpunt van die bom vormt.

Komende wedstrijd is het totaal anders, dan hebben we er een week lang mee gedeald. Wat deden we in die week: gingen we aan onze eigen stoelpoten zagen door als kippen zonder kop op de roddel in te gaan of doorzagen we de truc en besloten we sterker en slimmer te zijn?

Tot nu toe doen we zo te zien vooral dat eerste: we lopen vierkant in de val, als makke schapen naar de slachtbank.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
M.Delgado
Vaste waarde in elftal
Posts: 601
Joined: 04 Nov 2020, 14:41

ziege maar ook zagge wrote: 24 May 2023, 10:30 @RIO we verkloten zelf die wedstrijd - tsja maar dat is de opzet, om ruis in die koppen te krijgen. Vorige week was het een bom uit het niets die vlak voor de wedstrijd gedropt werd, dan begin je als staf helemaal niks meer en zeker niet als je zelf het middelpunt van die bom vormt.

Komende wedstrijd is het totaal anders, dan hebben we er een week lang mee gedeald. Wat deden we in die week: gingen we aan onze eigen stoelpoten zagen door als kippen zonder kop op de roddel in te gaan of doorzagen we de truc en besloten we sterker en slimmer te zijn?

Tot nu toe doen we zo te zien vooral dat eerste: we lopen vierkant in de val, als makke schapen naar de slachtbank.
Ik ben bang dat je gelijk hebt en zie momenteel ook geen aanknopingspunten anders dan de hulp van Twente, dat en sich is al niet hoopgevend.
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

M.Delgado wrote: 24 May 2023, 10:36Ik ben bang dat je gelijk hebt en zie momenteel ook geen aanknopingspunten anders dan de hulp van Twente, dat en sich is al niet hoopgevend.
Het is pas woensdag, er is nog tijd. Maar dan moeten we wel actie ondernemen.

En dan bedoel ik dus niet verder poeren in die beerput.
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Zolang onze AD zich verstopt gaat er ook niks gebeuren. Stilzwijgen, dat kan Brands goed. Ondertussen staat de club in de fik en dreigen we die hele belangrijke 2de plek te verliezen. 🙈🙉
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Juancho wrote: 24 May 2023, 10:51 Zolang onze AD zich verstopt gaat er ook niks gebeuren. Stilzwijgen, dat kan Brands goed. Ondertussen staat de club in de fik en dreigen we die hele belangrijke 2de plek te verliezen. 🙈🙉
Wat verwacht je dan? Dat Brands nu met een statement komt? Dan gaat het echt niet uitmaken wat hij zegt: dat wakkert het vuur alleen maar verder aan.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Sjorsensjimmie
Bankzitter
Posts: 276
Joined: 31 Aug 2021, 11:58
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 24 May 2023, 10:51 Zolang onze AD zich verstopt gaat er ook niks gebeuren. Stilzwijgen, dat kan Brands goed. Ondertussen staat de club in de fik en dreigen we die hele belangrijke 2de plek te verliezen. 🙈🙉
Hoezo verstopt? Wat zou Brands nu moeten doen dan?

Juist, intern de zaken regelen en zorgen dat er rust komt intern.
Brand is iemand die de rust bewaard en geen haastige keuzes maakt. Uiteraard zitten daar weleens verkeerde keuzes bij, maar rust uitstralen is uiterst belangrijk in een bedrijf.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Opstaan en voor de club opkomen in deze hele belangrijke week. Dat verwacht ik van een AD in deze crisis situatie. Juist afleiden van alle shit die gaande is, zorgen dat de groep en coach niet of zo min mogelijk gestort worden. Alles moet in het teken staan van die 2de plek. Linksom of rechtsom. Ten koste van alles. Kom naar buiten met een duidelijk statement of verhaal.

Wat je nu juist ziet is dat de media er meer en meer op springt, de crisis wordt juist groter en groter en daarmee de druk op zondag ook. Intern de zaken regelen kan allang niet meer, daarvoor ligt er al te veel ellende op straat.

Dit heeft in mijn ogen juist helemaal niks meer te maken met de gezellige Brabantse rust uitstralen. Dit is eerder een kwestie van je verstoppen als leiding als de club zwaar in de fik staat. De bericht4n in de media gaan nu ook weer een stapje verder, zie oa Timmer die vandaag Weet of Ruud nog wel op de bank zit zondag.
Last edited by Juancho on 24 May 2023, 11:05, edited 1 time in total.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30,459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV

Juancho wrote: 24 May 2023, 11:02 Opstaan en voor de club opkomen in deze hele belangrijke week. Dat verwacht ik van een AD in deze crisis situatie. Juist afleiden van alle shit die gaande is, zorgen dat de groep en coach niet of zo min mogelijk gestort worden. Alles moet in het teken staan van die 2de plek. Linksom of rechtsom. Ten koste van alles. Kom naar buiten met een duidelijk statement of verhaal.

Wat je nu juist ziet is dat de media er meer en meer op springt, de crisis wordt juist groter en groter en daarmee de druk op zondag ook. Intern de zaken regelen kan allang niet meer, daarvoor ligt er al te veel ellende op straat.

Dit heeft in mijn ogen juist helemaal niks meer te maken met de gezellige Brabantse rust uitstralen. Dit is eerder een kwestie van je verstoppen als leiding als de club zwaar in de fik staat.
Je kan pas duidelijkheid verschaffen als er ook duidelijkheid is. Het is nu nog maar de vraag of Ruud aankomend weekend op de bank zit. Dus je hebt niet zoveel te vertellen als Marcel nu.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26,304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 11:04
Juancho wrote: 24 May 2023, 11:02 Opstaan en voor de club opkomen in deze hele belangrijke week. Dat verwacht ik van een AD in deze crisis situatie. Juist afleiden van alle shit die gaande is, zorgen dat de groep en coach niet of zo min mogelijk gestort worden. Alles moet in het teken staan van die 2de plek. Linksom of rechtsom. Ten koste van alles. Kom naar buiten met een duidelijk statement of verhaal.

Wat je nu juist ziet is dat de media er meer en meer op springt, de crisis wordt juist groter en groter en daarmee de druk op zondag ook. Intern de zaken regelen kan allang niet meer, daarvoor ligt er al te veel ellende op straat.

Dit heeft in mijn ogen juist helemaal niks meer te maken met de gezellige Brabantse rust uitstralen. Dit is eerder een kwestie van je verstoppen als leiding als de club zwaar in de fik staat.
Je kan pas duidelijkheid verschaffen als er ook duidelijkheid is. Het is nu nog maar de vraag of Ruud aankomend weekend op de bank zit. Dus je hebt niet zoveel te vertellen als Marcel nu.
Achter de feiten aanlopen dus. Precies wat je had kunnen voorspellen.
Wat een ellende weer bij PSV. Er komt maar geen einde aan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
ziege maar ook zagge
Lid van verdienste
Posts: 32,083
Joined: 27 Aug 2017, 23:16
Clubvoorkeur: Jawadenktezelf

Standbeeld wrote: 24 May 2023, 11:04Het is nu nog maar de vraag of Ruud aankomend weekend op de bank zit.
Haha ja man maak het vooral zo groot mogelijk! Slim!

:brain:
Пу́тін — хуйло́ • Putin – khuylo!
DeEintovenaar
Nationale topspeler
Posts: 2,275
Joined: 24 Mar 2022, 09:22

Juancho wrote: 24 May 2023, 11:02Opstaan en voor de club opkomen in deze hele belangrijke week. Dat verwacht ik van een AD in deze crisis situatie. Juist afleiden van alle shit die gaande is, zorgen dat de groep en coach niet of zo min mogelijk gestort worden. Alles moet in het teken staan van die 2de plek. Linksom of rechtsom. Ten koste van alles. Kom naar buiten met een duidelijk statement of verhaal.
Moet Marcel dan met een statement komen: we richten ons met de club volledig op komend weekend. Voor ons is het belangrijk dat we de tweede plek veiligstellen. Daar is nu alles op gericht. Na dit weekend gaan we kijken naar de toekomst. Daar zijn we al volle bak mee bezig maar de focus ligt nu op het veilig stellen van de voorronde Champions League. Ik doe verder geen uitspraken wat we intern bespreken, dat blijft intern. Ruud geniet het vertrouwen, dat weet hij, en de spelersgroep staat er achter. We hebben er het volste vertrouwen in dat het ons lukt om de tweede plaats veilig te stellen.
Is het intern onrustig? Nee, iedereen heeft vertrouwen in Ruud en de selectie voor deze laatste wedstrijd. Na de wedstrijd zit het seizoen er op en gaan we evalueren.

Denk niet dat dat iets oplost hoor.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Wrijven in een vlek heet dat. Maar dat heeft nog niet iedereen door denk ik.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6,654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28

ShovingNE2 wrote: 24 May 2023, 11:13 Wrijven in een vlek heet dat. Maar dat heeft nog niet iedereen door denk ik.
En als er vandaag een vergadering gepland staat dan zou het sowieso vreemd zijn om vooraf al iets te zeggen.
Dan wacht je die vergadering af en naar gelang de uitkomst komt er wel of niet iets naar voren.
Als Ruud opstapt zullen we dat niet pas merken als hij afwezig is in Alkmaar :lol:
Maar zonder dollen, als gezegd wordt: we gaan "in goed overleg" uit elkaar en maken het karwei zondag af zonder elkaar zwart te maken, dan hoeft hij natuurlijk niets in de pers te gaan vertellen ook.
Madueke
Legende
Posts: 10,870
Joined: 26 Jun 2019, 00:00

Als de berichten kloppen zit Marcel vandaag dus in dat directieoverleg. Wellicht komt hij/PSV daarna met een statement of bericht via de gebruikelijke kanalen/spreekbuis. Als het ook nog eens een ingelast overleg is kan Marcel toch ook weinig zeggen? Alles wat hij eventueel zou zeggen tot vandaag kan teniet gedaan worden tijdens dit overleg.
Chucky
Vedette
Posts: 5,511
Joined: 07 Sep 2018, 12:37

Marcel kan nu wel naar buiten treden, maar dat lost voor deze week niets meer op.
Of laat ik het simpel stellen, ik zie niet in hoe Marcel op dit moment nog (indirect) het resultaat van zondag kan beïnvloeden op een positieve manier.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29,749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11

Chucky wrote: 24 May 2023, 11:34Of laat ik het simpel stellen, ik zie niet in hoe Marcel op dit moment nog (indirect) het resultaat van zondag kan beïnvloeden op een positieve manier.
"Wij hebben vertrouwen in Ruud."

Alsof iemand dat gelooft.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Post Reply