Opvolging Roger Schmidt

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Locked

Ruud van Nistelrooij & Fred Rutten. Goede keuze?

Ja!
37
33%
Nee!
33
30%
Ze krijgen het voordeel van de twijfel
41
37%
 
Total votes: 111
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Bosz en Ruud hebben 1 ding gemeen: nog nooit wat gewonnen.

Geef mij dan maar 10000000x liever Ruud.
#FreeGeneratie4
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 21 Mar 2022, 23:22 Bosz en Ruud hebben 1 ding gemeen: nog nooit wat gewonnen.

Geef mij dan maar 10000000x liever Ruud.
Ja, dat dan weer wel. :top:
User avatar
Skuddem
Nationale topspeler
Posts: 2494
Joined: 14 Jan 2022, 16:39
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 23:21 Sluit niet uit dat deze combi zelfs door Hiddink himself is bedacht.
https://images.app.goo.gl/qFibfRs659QNVYC19
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Skuddem wrote: 21 Mar 2022, 23:16
Menno1 wrote: 21 Mar 2022, 23:09

Ik waardeerde juist dat Ruud het inzicht had dat hij nog een tijdje nodig had. dat was een zeer terechte opmerking van hem. In plaats dat PSV dat respecteerde, gaan ze nu pushen om hem op andere gedachten te brengen. Ik zeg dat ze hem zelfs nooit hadden moeten vragen voor die rol, laat staan nog een keer proberen hem zelfs te overtuigen.
Niet echt te vergelijken maar wellicht in gedachte wél; Schmidt heeft 100 keer nee gezegd tegen de job als hoofdcoach, totdat iemand hem dermate had gestimuleerd en had gewezen op zijn kwaliteiten om er een succes van te maken, dat hij het uiteindelijk toch heeft gedaan. Het uitgangspunt dat je ergens niet aan wilt beginnen omdat je er nog niet klaar voor bent, er geen fiducie in hebt, dat valt te prijzen - tevens valt het te prijzen dat iemand daarover serieus in gesprek gaat met je, altijd vrijblijvend maar wel stimulerend, en ik vind het dan ook te prijzen dat je perspectief daardoor verandert en je standpunt ook.
Zo kun je vanalles verzinnen om het recht te praten. Feit blijft dat Ruud dus heel snel om te praten is wat mij niet het vertrouwen geeft dat dit een succes gaat worden.
User avatar
DonyellMalen
Legende
Posts: 13901
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Klopt dat we de ins en outs niet weten, maar vraag me gewoon af hoe dat dat gaat, aangezien Ruud duidelijk aangaf het liefst nog eventjes te willen wachten met het hoofdtrainerschap. En op die manier nog wat extra ervaring op te doen bij Jong, omdat hij zich daar goed bij voelt.

Afgezien van deze hele situatie vind ik Ruud echt een koning, was een fantastische spits en is een ongelooflijk sympathieke man. Welbespraakt en met een geweldige uitstraling. Een trainer waar alle spelers naar opkijken, want wat een carriere heeft hij gehad zeg.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het meest jammere is dat Ajax op knappen staat. Dit is voor PSV DE kans om er over heen te gaan en te oogsten volgend seizoen. Voordat Ajax weer opnieuw is opgebouwd. Juist nu moet PSV keihard doorpakken. Nu heb ik echt het idee: we nemen een stapje terug, kiezen bewust voor een trainer die net begint met alle risicos van dien.

Terwijl er een pracht moment is om juist er vol op te klappen nu. erg zonde.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 21 Mar 2022, 23:28
Zo kun je vanalles verzinnen om het recht te praten. Feit blijft dat Ruud dus heel snel om te praten is wat mij niet het vertrouwen geeft dat dit een succes gaat worden.

Feit? Niks feit. Je doet een aanname op basis van heel weinig informatie. Dat zijn geen feiten he ;) Om jezelf te quoten: "Zo kun je vanalles verzinnen".
Last edited by Ardbeg on 21 Mar 2022, 23:35, edited 4 times in total.
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 21 Mar 2022, 23:30 Het meest jammere is dat Ajax op knappen staat. Dit is voor PSV DE kans om er over heen te gaan en te oogsten volgend seizoen. Voordat Ajax weer opnieuw is opgebouwd. Juist nu moet PSV keihard doorpakken. Nu heb ik echt het idee: we nemen een stapje terug, kiezen bewust voor een trainer die net begint met alle risicos van dien.

Terwijl er een pracht moment is om juist er vol op te klappen nu. erg zonde.
Met welke coach weet je dan wel zeker dat je ajax gaat pakken?
Last edited by PCGC on 21 Mar 2022, 23:33, edited 1 time in total.
#FreeGeneratie4
guus
Internationale topspeler
Posts: 4669
Joined: 02 Nov 2019, 18:00
FOOTB_REM_S: No

Menno1 wrote: 21 Mar 2022, 23:30 Het meest jammere is dat Ajax op knappen staat. Dit is voor PSV DE kans om er over heen te gaan en te oogsten volgend seizoen. Voordat Ajax weer opnieuw is opgebouwd. Juist nu moet PSV keihard doorpakken. Nu heb ik echt het idee: we nemen een stapje terug, kiezen bewust voor een trainer die net begint met alle risicos van dien.

Terwijl er een pracht moment is om juist er vol op te klappen nu. erg zonde.
Ik denk dat Feyenoord met Slot die kans gaat pakken.
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het zou ook niet mijn voorkeur hebben, al vind ik de opties wel beperkter dan soms geschetst wordt. Overigens wel tevreden over de keuze om Rutten als assistent aan te stellen. Dat zou ik zelfs met elke andere hoofdcoach al een goede move vinden.

Maar de angst op 'imagoschade' met als voorbeeld Van Bommel begrijp ik niet zo. Dat het imago van Van Bommel is beschadigd heeft (althans voor mij) veel meer te maken met de algehele gang van zaken en het modder gooien achteraf dan de resultaten zelf. Daarin ben je als trainer vroeg of laat altijd aan de beurt. Neemt niet weg dat dit een (te?) groot risico zou zijn.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 21 Mar 2022, 23:33
Menno1 wrote: 21 Mar 2022, 23:30 Het meest jammere is dat Ajax op knappen staat. Dit is voor PSV DE kans om er over heen te gaan en te oogsten volgend seizoen. Voordat Ajax weer opnieuw is opgebouwd. Juist nu moet PSV keihard doorpakken. Nu heb ik echt het idee: we nemen een stapje terug, kiezen bewust voor een trainer die net begint met alle risicos van dien.

Terwijl er een pracht moment is om juist er vol op te klappen nu. erg zonde.
Ik denk dat Feyenoord met Slot die kans gaat pakken.

Hahahah.

Nee. Die faalhaas met zijn dikke duimenkop wordt hier chronisch overschat.
Last edited by Ardbeg on 21 Mar 2022, 23:35, edited 2 times in total.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 21 Mar 2022, 23:34
guus wrote: 21 Mar 2022, 23:33

Ik denk dat Feyenoord met Slot die kans gaat pakken.

Hahahah.

Nee.
Wordt steeds gekker hier. :tear:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

guus wrote: 21 Mar 2022, 23:33
Menno1 wrote: 21 Mar 2022, 23:30 Het meest jammere is dat Ajax op knappen staat. Dit is voor PSV DE kans om er over heen te gaan en te oogsten volgend seizoen. Voordat Ajax weer opnieuw is opgebouwd. Juist nu moet PSV keihard doorpakken. Nu heb ik echt het idee: we nemen een stapje terug, kiezen bewust voor een trainer die net begint met alle risicos van dien.

Terwijl er een pracht moment is om juist er vol op te klappen nu. erg zonde.
Ik denk dat Feyenoord met Slot die kans gaat pakken.
Ik weet wel zeker van niet. Kwaliteit in je selectie d.m.v. financiële investeringen in kwaliteitsspelers is belangrijker dan een goede trainer. Feyenoord mist kwaliteit.

Met Guardiola voor de groep is het nog niet eens zeker dat wij kampioen zouden worden, maar als Pep bij Feyenoord voor de groep zou staan zou hij ook gewoon maximaal derde worden.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Daarnaast is Slot een ballon met een gezichtje er op getekend. Laten we dat niet vergeten!
User avatar
mr.top
Internationale topspeler
Posts: 4860
Joined: 01 Dec 2019, 07:18
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 21 Mar 2022, 23:16
mr.top wrote: 21 Mar 2022, 23:14 Ach, het is wel een originele keuze.

Het is jammer dat de club op technisch vlak een stapje terug doet. Als je hier eerst allerlei spannende buitenlandse namen voorbij ziet komen dan valt dit wel een beetje tegen.
Wat bedoel je met dit?
PSV koos bewust voor een bepaald type voetbal met een ervaren coach. En nu zetten ze iemand voor de groep die het vak moet leren. Ze combineren hem met Rutten die toch echt een soort gymleraar is met een sociale inslag. Als je mazzel hebt dan gaat het werken. Maar ik had liever gezien dat PSV een meer ervaren man had gekozen.

Laten we elkaar geen mietje noemen. Ik hoop dat RvN zijn beroemde temperament een beetje onder controle heeft. Als het tegenzit dan kan hij zich zomaar ontpoppen tot van Bommel II.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fred Rutten in de assistentrol is wel echt fantastisch.

Ben heel benieuwd of ze het gaan doen.
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Voordeel van Ruud en Fred is wel dat die spelers het echt wel goed en fijn gaan hebben. Voor het teambelang is dat echt uitstekend.

Nog nooit iemand gehoord dat Fred of Ruud vervelend zijn of waren. (Dat was bij V. Bommel wel anders.)
koetje
Legende
Posts: 11072
Joined: 25 Aug 2017, 07:40
FOOTB_REM_S: No

mr.top wrote: 21 Mar 2022, 23:42
Laten we elkaar geen mietje noemen. Ik hoop dat RvN zijn beroemde temperament een beetje onder controle heeft. Als het tegenzit dan kan hij zich zomaar ontpoppen tot van Bommel II.
RvN heeft onlangs wel aangegeven dat zijn huidige rolinvulling beter bij zijn persoonlijkheid past dan zijn gedrag als voetballer.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

PCGC wrote: 21 Mar 2022, 23:33
Menno1 wrote: 21 Mar 2022, 23:30 Het meest jammere is dat Ajax op knappen staat. Dit is voor PSV DE kans om er over heen te gaan en te oogsten volgend seizoen. Voordat Ajax weer opnieuw is opgebouwd. Juist nu moet PSV keihard doorpakken. Nu heb ik echt het idee: we nemen een stapje terug, kiezen bewust voor een trainer die net begint met alle risicos van dien.

Terwijl er een pracht moment is om juist er vol op te klappen nu. erg zonde.
Met welke coach weet je dan wel zeker dat je ajax gaat pakken?
Aad de Mos. Garantie op succes.

Nee, zekerheid heb je nooit. Maar dit is het andere uiterste natuurlijk. Niks is onmogelijk maar dit is wel extra risico natuurlijk.
User avatar
Park
Nationale topspeler
Posts: 2112
Joined: 25 Aug 2017, 19:12
FOOTB_REM_S: No

Wil niet zelfde fout maken als met Van Bommel door weer een clubheld te vroeg voor de groep te gooien. Van Nistelrooy heeft duidelijk aangegeven zich er nog niet klaar voor te voelen en nu wordt er grote druk op hem uitgeoefend om het toch wel te gaan doen.
User avatar
Ardbeg
Mister PSV
Posts: 25533
Joined: 08 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Gewoon met de vingers in de oren blijven roepen dar hij gepushet/onder druk wordt gezet.
Menno1
Legende
Posts: 16064
Joined: 25 Aug 2017, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rickskeg wrote: 21 Mar 2022, 23:05
d'Oude wrote: 21 Mar 2022, 23:02 Nee ik ben ook niet overtuigd. Het is een keuze maken naar het bekende, niet noodzakelijk het beste. Komt risicomijdend op me over.
Verder is het lastig te bepalen wat er achter de schermen heeft gespeeld (misschien weigerde alle andere kandidaten) maar dit komt inderdaad over als een ambitie of visie-arme keuze.
We gaan er misschien nooit achter komen maar ik vraag me af of dit een keuze is na een aantal afwijzingen of dat ze oprecht denken dat dit de beste optie is.

En misschien heeft Ruud een goede naam als speler maar gaat hier een pakweg Götze nu van zeggen; zo, voor die naam blijf ik! Of gaan andere spelers nu eerder kiezen voor PSV?

Van Bommel had meer bewezen bij de jeugd en de pers was lyrisch over zijn gedrevenheid en capaciteiten tijdens de voorbereiding. En we weten hoe dat ging. Dat kostte punten en een deuk in de reputatie van een clubicoon.

Nee ik ben niet overtuigd. Verre van.
Van Bommel duldt volgens mij geen mening van anderen. Ik denk dat Ruud daar meer voor openstaat.

En Rutten of de assistenten van MvB is ook wel wereld van verschil
Ruud en Mark zijn allebei temperamentvolle jongens. Maar kwa persoonlijkheid schat ik Ruud veel hoger in. Die zou een Mart niet opzij schuiven ten faveure van een Taco. Of een medische staf overrulen.

Ik maak mij daar geen zorgen over; dat Ruud ook voor een complete tweedeling binnen de club zorgt. Maar je hebt wel kans dat Ruud net zoveel beginnersfouten maakt op bijvoorbeeld tactisch gebied als Mark.
User avatar
Juancho
Mister PSV
Posts: 26304
Joined: 25 Aug 2017, 19:23
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Een trainer van PSV heeft in mijn ogen geen ervaren rot nodig om de kneepjes te leren. Dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Wat Ruud zelf dus al zei. Ga lekker elders ervaring op doen tot je het zelfstandig aan kan.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
User avatar
PCGC
Vedette
Posts: 9886
Joined: 26 Aug 2017, 23:04
FOOTB_REM_S: No

Juancho wrote: 22 Mar 2022, 00:04 Een trainer van PSV heeft in mijn ogen geen ervaren rot nodig om de kneepjes te leren. Dan ben je er gewoon nog niet klaar voor. Wat Ruud zelf dus al zei. Ga lekker elders ervaring op doen tot je het zelfstandig aan kan.
Je weet dat Guus ook 0.0 hoofdtrainer ervaring had toen hij in maart 87 het overnam hè bij PSV? Hij had ook heel veel aan assistent Hans Dorjee.
#FreeGeneratie4
User avatar
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler
Posts: 3416
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Fred Rutten als assistent zou ik echt heel leuk vinden!

#FanvanFred
Locked