PSV Jeugdopleiding Algemeen

Alles over de jeugd van PSV.
Post Reply
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

Juist die afwisseling in tegenstanders en het er naartoe leven maken het leuk en leerzaam. Ik zou dus niet zeggen dat je het niet mist. Het wordt op meerdere gebieden een bijzondere generatie zo.
rick_burgsteden
Veelbelovend talent

Nieuwe teamsamenstellingen zijn op de PSV site doorgevoerd.
https://www.PSV.nl/jeugd/teams/team/PSV ... 0-2021.htm

Veel spelers van onder 18 die meespeelde bij jong zijn nu overgeplaatst naar jong PSV. De onder 18 heeft ook veel nieuwe spelers erbij: Babadi (15 jaar), Gonzaga, Gil Y muinos, Houben, Jansen, Loeffen en van de Blaak. Bij onder 17 zijn er ook wat nieuwe spelers bijgekomen: van den Heuvel, Jager (14 jaar), Piedfort en Tytens
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Goed om te zien dat ze jonge gasten steeds sneller doorschuiven naar hogere teams, heeft onze 'vrienden' uit Abcoude ook geen windeieren gelegd
Op weg naar nr 26
Vedette

Goede zaak, lang geleden toen ik zelf nog voetbalde in de jeugd speelde ik ook in de -C ,-B en -A categorieën, ook al een jaar soms 1,5 jaar eerder tegen tegenstanders die tot 2,5 jaar ouder waren. Werden we ook sterker van, tegen fysiek sterkere tegenstanders.
DeBruyne
Meervoudig international

PSV heeft nu ook zelf bekendgemaakt wie na dit seizoen vertrekken bij Jong PSV.

- Schoonbrood, Mendonca, Kuisch, Oostenbrink, Van Lindert (spelen al niet meer)
- Kristinsson (gehuurd)
- Spenkelink, Van Dorp
- Zeegers, De Haas (al verhuurd)

Ik zag dit berichtje hier verder nog niet voorbij komen, maar niet echt schokkende namen lijkt mij..
ShovingNE2
Site Admin

Schoonbrood had ik meer van verwacht qua ontwikkeling. Best wel een goede voetballer, denk dat die het betaalde voetbal wel gaat halen.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
Joenepsv
Legende

Geen schokkende namen inderdaad. Van de meesten was het in de winterstop al bekend dat ze mochten vertrekken. Zijn spelers die simpelweg tekort komen voor (Jong) PSV en voor de meesten misschien zelfs voor het betaalde voetbal. Ik zie een Schoonbrood eventueel nog wel naar een Fc Eindhoven of Helmond Sport ofzo.
Magnus
Meervoudig international

Zullen er vast meer tussen zitten die het wel in de profvoetbal gaan redden, en zelfs wel Eredivisie gaan halen. Voor PSV komen ze allemaal tekort. Schoonbrood staat al jaren stil in zijn ontwikkeling, had daar jaren geleden wel iets meer van verwacht.

Spenkelink is wel echt voor niets aangetrokken afgelopen zomer. Één keer mogen keepen bij afwezigheid van de drie andere keepers, voor de rest alleen getraind, en mag nu weer vertrekken.
Ren Höek
Vedette
Clubvoorkeur: PSV

Een even aantal keepers is belangrijk bij trainingen, als hij daarvoor is aangetrokken dan was het niet voor niets.
“Never argue with an idiot.
They will drag you down to their level and beat you with experience.”
Massimo
Legende

Ik ben vooral benieuwd naar de nieuwe aanwas. Dit seizoen is bij de jeugd helemaal niet duigen gevallen, dus dat maakt het wel een stuk lastiger.
DeBruyne
Meervoudig international

Khaled Razak (15) heeft onze opleiding verlaten en een contract getekend bij Willem II. Iemand een idee of hij dat eventueel bij ons ook kon doen?
TomPSV
Legende

Lijkt me niet, anders ga je niet naar Ajax II.
rick_burgsteden
Veelbelovend talent

Volgens mij is hij al sinds begin 2020 weg uit de jeugdopleiding van PSV, zie ook onderstaande

DeBruyne
Meervoudig international

𝒀𝒐𝒖'𝒓𝒆 𝒂𝒔 𝒄𝒐𝒍𝒅 𝒂𝒔 ❆♪ - Isaac ‘Icey’ Babadi was gisteren jarig & tekende zijn eerste profcontract bij PSV! 🥶

Congrats Icey, een mooie beloning! 🤘

Dat is echt heel goed nieuws. Naar mijn bescheiden meining echt één van de allergrootste talenten die momenteel in de opleiding zit.
nilssonH
Moderator

Mooie lichting de O18 voor komend jaar, en bijna allemaal hebben ze nu een contract. Erg benieuwd wie de trainer gaat worden.
Manolev25
Meervoudig international
Clubvoorkeur: PSV und der BVB

Stijn Schaars misschien? Is nu assistent bij de o16 volgens mij maar ik denk dat hij best wel eens een hele kundige trainer kan worden
Lorenzo von Matterhorn
Internationale topspeler

Manolev25 wrote: 07 Apr 2021, 11:23 Stijn Schaars misschien? Is nu assistent bij de o16 volgens mij maar ik denk dat hij best wel eens een hele kundige trainer kan worden
Dat zou leuk zijn. Sympathieke vent en verstandige praat. Gunfactor heeft hij zeker.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik vind Schaars ook wel een goed idee. Echt een leuke vent die zoals Lorenzo zegt een geliefd persoon is maar daarnaast ook knetter hard en direct kan zijn en weet wat winnen is. Als hij zichzelf niet als trainer had willen ontwikkelen had je hem er ook prima bij kunnen hebben bij Bruggink Perez Maduro en kwakman.

Wat ik me af vraag is of er nu talenten makkelijker naar ons toe komen dan pakweg 10 jaar geleden. Heeft het te maken met de resultaten van onze opleiding, met het mooie complex, met de gemoedelijkheid of ex-spelers?
Magnus
Meervoudig international

DeBruyne wrote: 07 Apr 2021, 11:03 𝒀𝒐𝒖'𝒓𝒆 𝒂𝒔 𝒄𝒐𝒍𝒅 𝒂𝒔 ❆♪ - Isaac ‘Icey’ Babadi was gisteren jarig & tekende zijn eerste profcontract bij PSV! 🥶

Dat is echt heel goed nieuws. Naar mijn bescheiden meining echt één van de allergrootste talenten die momenteel in de opleiding zit.
Zou je wat meer kunnen vertellen? Wat maakt hem zo goed? Waar blinkt hij in uit ofzo? Ik ken hem namelijk niet, maar jij schijnt hem wel eens te hebben zien voetballen.
DeBruyne
Meervoudig international

Aanvallende middenvelder die een paar jaar geleden is over gekomen vanNEC. Heeft de pech gehad dat hij hier vrij snel een zware blessure heeft opgelopen.

Snel, Technisch zeer begaafd en een heel goed overzicht. Ook is hij Fysiek in orde als je het vergelijkt met leeftijdsgenoten. Is ook niet voor niets doorgeschoven halverwege het seizoen van de O15 naar de O18.
Menno1
Legende

DeBruyne wrote: 07 Apr 2021, 11:03 𝒀𝒐𝒖'𝒓𝒆 𝒂𝒔 𝒄𝒐𝒍𝒅 𝒂𝒔 ❆♪ - Isaac ‘Icey’ Babadi was gisteren jarig & tekende zijn eerste profcontract bij PSV! 🥶

Absoluut. Grootste talent durf ik zelfs wel te zeggen; speelde op zijn 15e al in de onder 18 en was daar 'gewoon' de beste speler. Prachtige techniek ook die jongen. Komt ook bescheiden en toch zelfverzekerd over; hopelijk blijft dat zo, dan hebben we hier een goede aan.
Thijs
Lid van verdienste
Rol: Organisator Prediction League
Favoriete speler: Ronaldo Luís Nazário de Lima

De nieuwe Ihattaren? ;)
koetje
Legende

Thijs85 wrote: 07 Apr 2021, 18:38 De nieuwe Ihattaren? ;)
Hij klonk meer als de nieuwe Gakpo ;)
Heruone
Lid scoutingsteam

Een van de allergrootste talenten in zijn leeftijdscategorie op de Nederlandse velden.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Menno1
Legende

11 Sir Tinus wrote: 07 Apr 2021, 12:10 Ik vind Schaars ook wel een goed idee. Echt een leuke vent die zoals Lorenzo zegt een geliefd persoon is maar daarnaast ook knetter hard en direct kan zijn en weet wat winnen is. Als hij zichzelf niet als trainer had willen ontwikkelen had je hem er ook prima bij kunnen hebben bij Bruggink Perez Maduro en kwakman.

Wat ik me af vraag is of er nu talenten makkelijker naar ons toe komen dan pakweg 10 jaar geleden. Heeft het te maken met de resultaten van onze opleiding, met het mooie complex, met de gemoedelijkheid of ex-spelers?
Combinatie van lijkt mij. Ook het FUNdament systeem zal ongetwijfeld meewerken. Je moet de omstandigheden creeren wat interessant is voor de speler zelf maar ook voor de ouders. Door ouders niet te forceren 4keer in de week 2-3 uur in een auto te zitten richting trainingen en toch op top niveau trainingen krijgen maar dan lokaal, is vast heel interessant. Ook scholing begeleiding enz speelt mee.

Denk echter dat de meeste motivatie komt als je ziet hoe jeugdspelers kansen in Jong PSV en vooral PSV 1 krijgen. Wat dat betreft heeft PSV, maar ook AZ bijvoorbeeld, de laatste 5-10 jaar een enorme inhaalslag mee gemaakt tov Feyenoord en Ajax.
Post Reply