Danilho Doekhi

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Doekhi eigenlijk een behoorlijk goede verdediger. Een beetje Bruma-achtig. Snel, sterk, goed in de duels. Soms wat te nonchalant, maar prima aan de bal. Schaal hem hoger in dan Teze.
Trixm
Vedette

Is inderdaad minder slecht als men hier doet voorkomen. Zit ook nog voldoende ontwikkeling in.
Saibari is underrated.
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Clubvoorkeur: PSV

Hij is toch ook al bijna 24 nu. Hij kan zeker goed verdedigen maar als PSV zijnde heb je er denk ik niks aan.
Standbeeld
Mister PSV

Trixm wrote: 07 Jan 2022, 21:21 Is inderdaad minder slecht als men hier doet voorkomen. Zit ook nog voldoende ontwikkeling in.
Daar heb je gelijk in. Het lijkt hier nu alsof 'ie er niks van kan. Dat is niet zo. Het is gewoon geen directe versterking voor PSV en that's it.
ruuddevil
Legende

Thoresen wrote: 07 Jan 2022, 21:10
ruuddevil wrote: 07 Jan 2022, 20:55

Zelfs als dat zo is dan kan je niet met zo weinig verdedigers verder. We hebben Teze en Mwene voor 2 posities.
Eens, maar Doekhi gaat ons toch nie verder helpen?
Eens. Maar er moet wel iemand bij.
Riffii
Geselecteerd voor Oranje

Eindhovenvoetbal wrote: 07 Jan 2022, 21:15 Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Doekhi eigenlijk een behoorlijk goede verdediger. Een beetje Bruma-achtig. Snel, sterk, goed in de duels. Soms wat te nonchalant, maar prima aan de bal. Schaal hem hoger in dan Teze.
Serieus? Dit snap ik dus echt niet. Onze spelers worden zo vaak onderschat terwijl andere middelmatige spelers die elders spelen gauw de hemel ingeprezen worden.
Teze heeft vorig jaar vriend en vijand verbaasd met zn prestaties..

Heeft echt geweldige wedstrijden gespeeld… ook in Europees verband. Is ontzettend sterk en snel voor een CV. Veel beter dan deze Middelmatige verdediger van een subtopper uit Nederland.. die zich regelmatig laat kloppen door spitsen uit de kelder van de eredivisie.

Zou het belachelijk vinden om Teze geen eerlijke kans te geven op de plek van Ramalho als we geen directe versterking kunnen vinden (een echte topper dan ey)
Sanga are u dead ???? NO MAN!
voskat
Nationale topspeler

Riffii wrote: 08 Jan 2022, 02:48 Zou het belachelijk vinden om Teze geen eerlijke kans te geven op de plek van Ramalho als we geen directe versterking kunnen vinden (een echte topper dan ey)
Wil Teze zelf niet.
Die vindt zichzelf een rechtsback en niets anders. Daarom zit hij nu de bank warm te houden en komt hij er nooit in voor een CV.
Menno1
Legende

Volgens mij heeft dat een beetje eigen leven gaan leiden. Teze zit nu op de bank; die wilt met alle liefde wel Ramalho vervangen hoor. Zo niet dan kan hij beter een ander beroep kiezen.

Sowieso vind ik Teze als CV sterker dan als back.
voskat
Nationale topspeler

Menno1 wrote: 08 Jan 2022, 05:17 Volgens mij heeft dat een beetje eigen leven gaan leiden. Teze zit nu op de bank; die wilt met alle liefde wel Ramalho vervangen hoor. Zo niet dan kan hij beter een ander beroep kiezen.

Sowieso vind ik Teze als CV sterker dan als back.
Iedereen weet dat Teze centraal beter is.

Maar hij komt er echt nooit meer in om een CV te vervangen. Alleen voor Max of Mwene.
Menno1
Legende

Huh, waarom zou dat zijn? Heeft het vorig jaar toch prima gedaan? Sterker nog, hij kwam letterlijk uit het niets. Geen persoon die rekening met hem hield, maar deed het prima als CV en ik zie niet in wat een Doekhi nou beter kan, behalve dat hij wat meer lengte heeft.

Volgens mij moet je als voetballer ook wat opportunistisch zijn: toen Teze zei dat hij zich op rechtsback wou focussen, was net Ramalho gepresenteerd en zag hij waarschijnlijk de bui al hangen. Niet wetende dat daarna Mwene zou komen en dat die hem er uit zou spelen als back.

Ik weet zeker dat als Roger zegt tegen Teze; je mag Ramalho vervangen, dat Teze niet zegt: nee dank je, ik speel liever back.
voskat
Nationale topspeler

Menno1 wrote: 08 Jan 2022, 06:44 Ik weet zeker dat als Roger zegt tegen Teze; je mag Ramalho vervangen, dat Teze niet zegt: nee dank je, ik speel liever back.
Ja, maar dat is blijkbaar afgesproken: Teze ziet zichzelf niet meer als CV, dus Roger gebruikt hem ook niet meer als dusdanig.
Teze heeft letterlijk geen seconde centraal gestaan dit seizoen.

Ik vind het ook een vreemde gang van zaken, maar ik geloof dat dit Teze's manier is om veelzijdiger te worden. Uit de comfort zone van de centrale rol stappen.
Sao-Mellow
Meervoudig international

We moeten Teze niet beter maken dan dat hij is.
Vorig jaar waren we super kwetsbaar achterin en er was 0 sturing vanuit achteruit. Het had een mogelijkheid kunnen zijn als Boscagli een super verdediger was die ook kon sturen, maar die heeft het al moeilijk genoeg met zichzelf en maakt te veel fouten. Boscagli met teze naast hem en drommel achter zich is pure zelfmoord. Maar dat is het zelfde met Doekhi, daar gaan we het niet mee redden. We krijgen al zoveel goals tegen, we moeten het niet nog slechter maken. Zonder onze beste CV en VCM zal het echt niet beter worden.
PSV90
Nationale topspeler

Dit zei Teze begin mei: "Ik vind allebei de posities leuk. Het heeft voordelen en nadelen, maar uiteindelijk vind ik rechtsback toch iets fijner en leuker".

Ramalho kwam eind mei. Ik denk eigenlijk dat PSV en Teze in samenspraak tot de conclusie zijn gekomen dat Teze zich het beste op de rechtsbackpositie kon gaan richten. Dumfries ging namelijk vertrekken en hoewel Teze en Boscagli allebei een goed seizoen hadden gespeeld wilde PSV toch het centrum versterken.

Ik kan niet echt inschatten hoe goed Doekhi is, maar mijn indruk is ook dat je hem niet moet halen als je zelf Teze en Obispo hebt. Als je iemand haalt om de blessure van Ramalho op te vangen moet hij ofwel beduidend beter zijn dan wat we zelf hebben of ook op de positie van Sangaré kunnen spelen.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Ik weet niet wat ie kost maar ik vind het een prima oplossing maar ik heb liever Bazoer.
Rikkert1234
Vedette

Laten we alsjeblieft niet dit soort middelmaat halen.
Voormalig KG
Lid scoutingsteam

Standbeeld wrote: 07 Jan 2022, 21:38
Trixm wrote: 07 Jan 2022, 21:21 Is inderdaad minder slecht als men hier doet voorkomen. Zit ook nog voldoende ontwikkeling in.
Daar heb je gelijk in. Het lijkt hier nu alsof 'ie er niks van kan. Dat is niet zo. Het is gewoon geen directe versterking voor PSV en that's it.
Precies.
Daarnaast heeft Doekhi weinig snelheid, een enorme draaicirkel en voegt hijopbouwend niets toe. Bazoer heeft hem met zijn snelheid en positionering meermaals uit de problemen geholpen en steekt er met kop en schouders bij Vitesse op voetballend maar ook verdedigend vlak bovenuit, ook tijdens de Conference wedstrijden tegen Rennes en Spurs.
Doekhi veel minder, hij was een figurant. Dit is het tegenovergestelde van wat Ramalho ons bracht en een vervanger moet brengen.
Massimo
Legende

Ik vind Doekhi een prima speler bij Vitesse, maar niet beter dan bijvoorbeeld een Teze en ik heb ook zeer mijn twijfels of er nog veel rek in hem zit. Dan haal je eigenlijk een speler die niet goed voor je is en normaliter speler 15-19 van je selectie zijn. Het kan een goedkope optie zijn, maar in dit geval kan goedkoop ook duurkoop worden.
mr.top
Internationale topspeler

Je moet er ook rekening mee houden dat PSV op de centjes moet letten. Ze kunnen misschien wat naar voren schuiven in verband met volgend seizoen, maar je mag je niet van uitgaan dat er nog een enorme berg met cash ligt.

De lockdowns worden verlengd dus de competitie word in lege stadions hervat.
Ardbeg
Mister PSV

Waar hebben we het over. Doekhi is al ontracht als eerst, tweede keus
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler

Riffii wrote: 08 Jan 2022, 02:48
Eindhovenvoetbal wrote: 07 Jan 2022, 21:15 Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik vind Doekhi eigenlijk een behoorlijk goede verdediger. Een beetje Bruma-achtig. Snel, sterk, goed in de duels. Soms wat te nonchalant, maar prima aan de bal. Schaal hem hoger in dan Teze.
Serieus? Dit snap ik dus echt niet. Onze spelers worden zo vaak onderschat terwijl andere middelmatige spelers die elders spelen gauw de hemel ingeprezen worden.
Teze heeft vorig jaar vriend en vijand verbaasd met zn prestaties..

Heeft echt geweldige wedstrijden gespeeld… ook in Europees verband. Is ontzettend sterk en snel voor een CV. Veel beter dan deze Middelmatige verdediger van een subtopper uit Nederland.. die zich regelmatig laat kloppen door spitsen uit de kelder van de eredivisie.

Zou het belachelijk vinden om Teze geen eerlijke kans te geven op de plek van Ramalho als we geen directe versterking kunnen vinden (een echte topper dan ey)
Je hoeft het er ook niet mee eens te zijn. Teze heeft het vorig jaar inderdaad prima gedaan, maar Schmidt wist niet hoe snel hij een vervanger moest halen en inmiddels is Teze vierde keus. Zelfs de linksbenige Obispo krijgt rechts in het centrum de voorkeur. En Doekhi krijgt inderdaad weleens een tegendoelpunt in de eredivisie, gelukkig overkwam dat Teze vorig jaar nooit...

Teze is snel en fel, maar tactisch vrij dom, fysiek niet heel imponerend en wat klein. Desalniettemin een nuttige speler. Misschien zou hij de concurrentiestrijd van Doekhi wel winnen, ik denk het niet. Maar Doekhi afdoen als een prutser is lachwekkend. Die jongen is daar aanvoerder en ook echt een leider en wordt gevolgd door veel grote clubs in binnen- en buitenland.

Is het de nieuwe Alex? Nee. Maar ik vind het vrij logisch dat PSV hem in de gaten houdt. Hij heeft namelijk heel veel van wat een centrale verdediger moet hebben. Inclusief de wens om centraal te spelen, in tegenstelling tot Teze.
Ardbeg
Mister PSV

Het is geen prutser maar niet goed genoeg. Teze ook niet.
11 Tinus
Legende

Moet al een beetje gnffelen bij het idee dat iedereen die dit topic weer ergens bovenaan ziet staan zweterige handjes krijgt.

De Telegraaf is echt best wel betrouwbaar geweest in het verleden qua PSV nieuws. We weten allemaal dat VI/ED-AD een beetje dezelfde ingangen hebben en die ook met elkaar delen.

https://www.telegraaf.nl/sport/15159686 ... lho-doekhi
Stewart reisde de dag erop door naar FSV Mainz 05-Union Berlin om Danilho Doekhi te zien spelen. De voormalige verdediger van Vitesse staat ook op de lijst bij PSV als mogelijke versterking voor het verdedigingscentrum.
Zonder waardeoordeel over Doekhi want ik heb hem te weinig gezien maar als Earnie daarheen is gegaan is het niet voor een gezellig avondje Berlijn. Ik denk dat dit wel echt serieus een 112-optie kan zijn omdat hij nog één jaar contract heeft. Dan lijkt het me dat dit jaar een verkoop voor Union ook wel handig zou zijn. Een andere optie is dat PSV toch voor huur gaat om Doekhi in januari transfervrij te contracteren.

Qua fitheid zit het wel snor, bij Vitesse zelfs nog aanvoerder geweest. Hij is Nederlands en PSV heeft al vaker bij hem geïnformeerd. Ik denk dat het een realistisch target is als Itakura toch niet los kan worden geweekt.
Hatseflats
Vedette

Zonder waarde oordeel beginnen en dan zeggen dat dit een 112-optie kan zijn en dat je hem te weinig hebt zien spelen.... Waarom?
PSVAchterhoek
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Ricardo Pepi

Kunnen we stoppen met berichten plaatsen hierin, m'n handen beginnen inderdaad te zweten als deze naam bovenaan staat
  • These users thanked the author PSVAchterhoek for the post:
    Juancho
    11 Tinus
    Legende

Hatseflats wrote: 27 Aug 2024, 15:49 Zonder waarde oordeel beginnen en dan zeggen dat dit een 112-optie kan zijn en dat je hem te weinig hebt zien spelen.... Waarom?
    Nja zonder waarde oordeel over zijn huidig niveau, de 112 optie slaat niet op zijn niveau maar meer op de mogelijkheid om hem last minute nog los te weken vanwege 1 jarig contract.
    Post Reply