Xavi Simons

Alles wat je wilt bespreken over oud-PSV'ers, de rijke historie van onze club, etc.
Post Reply
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

Ykhim wrote: 25 Jun 2022, 21:39 Maar even los van de boekhoudkundige kant van zaken: hoe goed is Simons, kan hij wat aan dit PSV toevoegen, is het potentieel basisspeler, en meer van dat soort vragen. Is er iemand met antwoord daarop?
Het is even wachten op een nieuw boekwerk van [mention]Heruone[/mention]. Met minder dan 10.000 woorden en 5 filmpjes nemen we tegenwoordig geen genoegen meer! :whistle:
Het Kanon
Internationale topspeler

Massimo wrote: 25 Jun 2022, 21:07
VeresRivne wrote: 25 Jun 2022, 21:05 De Raiola-Brands connectie zoals wel vaker.
Dan hoop ik wel dat als het om huur gaat dat PSV geholpen wordt met een andere speler die ze eventueel zouden willen hebben uit deze stal.
Wat ook bijzonder is, is dat Simons de verlenging van zijn contract tot het laatste moment uit heeft gesteld. Wellicht wilde hij voor speeltijd bij een andere club kiezen, maar heeft het huuraanbod van PSV hem overgehaald om bij te tekenen. Degene die hier veel profijt van heeft, is de oliesjeik. Wat heeft hij de zaakwaarnemer geboden?
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

Xavi gaat rond komen. Is iets geboekt :)
hondjevandebakker
Internationale topspeler

Hannamontana wrote: 25 Jun 2022, 22:58 Xavi gaat rond komen. Is iets geboekt :)
Oh dat gaat snel. Van Nistelrooij wist tijdens dat interview dus al wat meer
Hannamontana
Vaste waarde in elftal
Favoriete speler: Balázs Dzsudzsák

hondjevandebakker wrote: 25 Jun 2022, 23:00
Hannamontana wrote: 25 Jun 2022, 22:58 Xavi gaat rond komen. Is iets geboekt :)
Oh dat gaat snel. Van Nistelrooij wist tijdens dat interview dus al wat meer
Z'n zaakwaarnemer is nu in Eindhoven
ruuddevil
Legende

Opvallend dat RvN de komst van Simons koppelde aan het vertrek van Gotze. Je kan een ervaren speler als Gotze toch niet vervangen door een gehyped talentje?
Grasmat
Lid van verdienste
Favoriete speler: Dn Flamingo

Zou het wellicht ook niet zo kunnen zijn dat hij echt een prima talent is en prima het niveau van PSV aan kan? :wonder:

Ik ken hem niet goed genoeg om hem af- of omhoog te schrijven.
Lazo
Jeugdinternational

ruuddevil wrote: 25 Jun 2022, 23:11 Opvallend dat RvN de komst van Simons koppelde aan het vertrek van Gotze. Je kan een ervaren speler als Gotze toch niet vervangen door een gehyped talentje?
Ik neem aan dat er sws nog extra versterking voor t middenveld bij komt, aangezien Thomas, Sadilek en Götze vertrokken zijn.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

ruuddevil wrote: 25 Jun 2022, 23:11 Opvallend dat RvN de komst van Simons koppelde aan het vertrek van Gotze. Je kan een ervaren speler als Gotze toch niet vervangen door een gehyped talentje?
Puur positioneel gezien wel, een aanvallend ingestelde middenvelder die zowel op CAM, CM en als valse spits kan spelen. Qua ervaring en kwaliteit niet natuurlijk, maar dergelijke kwaliteit/ervaring in 1 speler is zelden haalbaar voor PSV. Maar ik denk dat RvN het positioneel bedoelde, er is een speler weg die op deze posities uit de voeten kon, en als het moet ook hangend vanaf de zijkant zoals Götze zijn “half-10” invulde (daar zijn we ook weer vanaf)).
DonyellMalen
Legende

Klopt. De meeste minuten heeft Simons in Paris Saint-Germain 1 ook aan de rechterkant gemaakt. Ben erg benieuwd. Neymar, Mbappe, Messi, Di Maria etc sloegen hem ook alles behalve over op het veld. Dat zegt wel wat, dat moet je wel een beetje afdwingen op de trainingen ook. Met name met Mbappe had hij een goede connectie.

Marketingtechnisch voor de merchandise een leuke transfer dit. Wel echt een posterboy.
Sensation
Lid scoutingsteam
Clubvoorkeur: Ja

Alle niveaus door elkaar, van jeugdelftallen tot assists in de Ligue 1, maar wel lekker bijna 13 minuten aan content.

Niveau is lastig inschatten, en hij wordt erg gehyped, dan ben je al snel overhyped, maar als je in de Youth League tegen jeugdelftallen van ManCity, RB Leipzig en Sevilla in 7 wedstrijden 4x scoort en 6 assists geeft dan kan je wel wat. Ook al zegt dat niks over je niveau voor een seniorenteam, maar we kunnen moeilijk net als in het bedrijfsleven gaan vragen om een 19-jarig toptalent met 5 jaar ervaring op het hoogste niveau. Dus (helaas) zijn dit de stats waar we het voorlopig mee moeten doen.
Last edited by Sensation on 25 Jun 2022, 23:32, edited 1 time in total.
DonyellMalen
Legende

LucNilis87
Regelmatige invaller

Sangare als enige vm zie ik niet zitten, lijkt me verdedigend te kwetsbaar. Hoop dan eerder op Vinicius met Sangare en Veerman ervoor en dan Simons hangend op rechts of als 2e keuze in de spits.
RemPSV
Geselecteerd voor Oranje

Als ik dat filmpje van hierboven bekijk is het wel echt een speler waar ik van hou, nou maar hopen dat het toch niet om weer een huurspeler gaat. Daar hebben we er al teveel van.
29.04.2007
Nationale topspeler

Dat is dan vervelend, want uiteraard zal dit wel om huur gaan.
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Heb niets meegekregen anders dan we deze speler gaan huren en dat stelt me echt teleur. Niet vanwege de kwaliteiten van de speler maar het feit dat PSV all in gaat op dit seizoen. Dat is niet perse erg als je kampioen wordt maar als je niet kampioen wordt is het een strop. Ik zou zeggen 1 jaar te vroeg.
Revolinho
Internationale topspeler

Ja wat een bijzondere keuze om voor deze jongen te gaan. Opmerkelijk, maar stiekem ook wel spannend. Je hoort deze naam al jaren voorbij komen, groot talent in de jeugd en nu komt hij opeens naar PSV 1.

We weten het allemaal, je kan nog zo goed geweest zijn in de jeugd maar PSV 1 is een compleet ander verhaal. Ben nieuwsgierig naar wat het elke dag werken met Mbappé, Neymar, di Maria, Verratti en co. hem extra geeft t.o.v. een ander. Ik schat hem sowieso niet hoger in als Mario, dat kan eigenlijk niet eens op die leeftijd. Maar Pochettino was gecharmeerd van hem, hij heeft een goede connectie met fokking Mbappe en hij heeft wel ‘hype’ zeg maar. Gaat hij echt in PSV 1 spelen, dan krijgt hij te maken met druk, de vijandige media, de verwensingen van supporters van andere clubs in het land waar hij vandaan komt. Eens kijken hoe hij daar mee omgaat.

En guys, dit wil ik dan weer wel benoemd hebben: dit valt voor mij niet los te zien van het feit dat onze trainert zeg maar wel een naam is in de voetballerij. Dan komt er ook nog een zwaargewicht als Brands bij. De klauwen reiken best ver nu.
Heruone
Lid scoutingsteam

Grasmat wrote: 25 Jun 2022, 21:42
Ykhim wrote: 25 Jun 2022, 21:39 Maar even los van de boekhoudkundige kant van zaken: hoe goed is Simons, kan hij wat aan dit PSV toevoegen, is het potentieel basisspeler, en meer van dat soort vragen. Is er iemand met antwoord daarop?
Het is even wachten op een nieuw boekwerk van @Heruone. Met minder dan 10.000 woorden en 5 filmpjes nemen we tegenwoordig geen genoegen meer! :whistle:
Haha iedereen hier kan volgens mij wel hetzelfde zeggen over Simons. Groot talent, interessante speler. Veel techniek, ook veel dynamischer. Heeft het stempel op zich van internetspelertje, maar het is wel echt een groot talent.

Het is alleen een 19 jarige jongen zonder enige ervaring of speelminuten op het hoogste niveau. Het is iemand die niet de schoenen van Götze kan invullen. Het is iemand die niet die consistentie heeft. Dat mag je ook niet verwachten van een 19 jarige.

Het is afwachten wat men precies met deze deal wilt bereiken, maar ik vind de intentie gewoon ruk iig. Dit levert je op sportief vlak niets op. En dat verhaaltje van die financiële vergoedingen en doorverkooppercentages zijn leuk, maar onder de streep ook relatief. Maar stel dat het gaat om 15%, een vrij aannemelijk percentage imo. Als PSG hem dan na een goed seizoen verkoopt voor 20 miljoen, pakt PSV 3 miljoen mee. Is dat zo'n deal uiteindelijk waard?

Ik wacht nogmaals af wat er verder gaat gebeuren, maar ik word niet warm van dit soort deals iig. Ook als dat betekend dat men op andere posities een topper kan aantrekken. En als men echt niet kan investeren, dan heb ik wat mij betreft liever dat men Gakpo/Sangare verkoopt ipv dergelijke constructies waar je geen flikker mee op schiet.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Revolinho
Internationale topspeler

De deal interesseert me niks, ik geloof dat de heren goed weten waar ze mee bezig zijn. De staf gelooft veel meer in jonge spelers als wij en als je in categorie op zoek bent naar ‘top level’, dan moet je creatief zijn. Ik vind het juist slim, als ik eerlijk ben. Je haalt talent binnen met een kans op ontplooiing tot topspeler, je houdt het geld in je zak en je biedt je eigen Academy-spelers nog altijd perspectief. Koop je zulke spelers, dan raak je de talenten erachter kwijt.
Heruone
Lid scoutingsteam

Een post met zoveel tegenstrijdigheden en onzekerheden. Een ontleding:
Revolinho wrote: 26 Jun 2022, 00:23 De deal interesseert me niks, ik geloof dat de heren goed weten waar ze mee bezig zijn.
Waarom zou je blind geloven dat de heren goed weten waar ze mee bezig zijn. Heeft John de Jong bijv. de afgelopen 4 jaar bewezen onomstreden te zijn? Op basis van wat moet alles als "Ja amen" geslikt worden.
De staf gelooft veel meer in jonge spelers als wij
Waaruit blijkt dit überhaupt? Volgens mij is het beleid dat men jonge spelers wilt opleiden. Dat staat noch gelijk aan dat de staf jonge spelers wilt noch gelijk aan dat zij meer geloven in spelers dan wij. Dat is puur giswerk. Bovendien, waarom is een eventueel argument dat de staf veel meer gelooft in jonge spelers dan wij relevant voor een dergelijke keuze. Als er iets de afgelopen jaren onder Schmidt, V. Bommel en Cocu hebben uitgewezen, dan is het wel dat een succesformule bestaat uit ervaren consistente spelers op cruciale posities. Ajax is daar idem dito het bewijs van. Begrijp me niet verkeerd, het een gaat prima hand in hand met het ander. Maar als er iets essentieel is dan is het wel ervaring/consistentie op cruciale posities. Het argument "de staf gelooft veel meer in jonge spelers dan wij" is daarin klets.
en als je in categorie op zoek bent naar ‘top level’, dan moet je creatief zijn.
Waarom is een 19 jarige speler, die nog niet eens voor Jong Oranje heeft gespeeld en minder dan 150 minuten heeft in een competitie op het hoogste niveau een 'top level' speler?
Ik vind het juist slim, als ik eerlijk ben. Je haalt talent binnen met een kans op ontplooiing tot topspeler, je houdt het geld in je zak en je biedt je eigen Academy-spelers nog altijd perspectief. Koop je zulke spelers, dan raak je de talenten erachter kwijt.

Je haalt talent binnen met een kans op ontplooiing tot topspeler, maar zodra die ontplooiing plaatsvindt of lijkt plaats te vinden, is hij al weer weg. Daarnaast, in welk opzicht biedt je je Academy spelers perspectief binnen PSV door een speler te huren voor zijn/haar positie? En voor welke Academy spelers op de positie van Simons/Götze zou men perspectief moeten bieden?
Last edited by Heruone on 26 Jun 2022, 00:40, edited 1 time in total.
Coming together is a beginning; keeping together is progress; working together is success. ~ Henry Ford
Siemen
Nationale topspeler

Lol, wat een bizarre post inderdaad.

Deze jongen kan vast goed ballen en indien gekocht zou het dan ook een mooie transfer zijn, maar óok dan niet als vervanger van Götze maar als goede concurrent op het middenveld. Nu wordt hij gehuurd zonder enige garantie dat hij echt iets zal toevoegen, laat staan een basisspeler zal worden.
Ardbeg
Mister PSV

Hoezo zonder enige garantie?
Revolinho
Internationale topspeler

Heruone wrote: 26 Jun 2022, 00:35 Een post met zoveel tegenstrijdigheden en onzekerheden. Een ontleding:
Revolinho wrote: 26 Jun 2022, 00:23 De deal interesseert me niks, ik geloof dat de heren goed weten waar ze mee bezig zijn.
Waarom zou je blind geloven dat de heren goed weten waar ze mee bezig zijn. Heeft John de Jong bijv. de afgelopen 4 jaar bewezen onomstreden te zijn? Op basis van wat moet alles als "Ja amen" geslikt worden.
De staf gelooft veel meer in jonge spelers als wij
Waaruit blijkt dit überhaupt? Volgens mij is het beleid dat men jonge spelers wilt opleiden. Dat staat noch gelijk aan dat de staf jonge spelers wilt noch gelijk aan dat zij meer geloven in spelers dan wij. Dat is puur giswerk. Bovendien, waarom is een eventueel argument dat de staf veel meer gelooft in jonge spelers dan wij relevant voor een dergelijke keuze. Als er iets de afgelopen jaren onder Schmidt, V. Bommel en Cocu hebben uitgewezen, dan is het wel dat een succesformule bestaat uit ervaren consistente spelers op cruciale posities. Ajax is daar idem dito het bewijs van. Begrijp me niet verkeerd, het een gaat prima hand in hand met het ander. Maar als er iets essentieel is dan is het wel ervaring/consistentie op cruciale posities. Het argument "de staf gelooft veel meer in jonge spelers dan wij" is daarin klets.
en als je in categorie op zoek bent naar ‘top level’, dan moet je creatief zijn.
Waarom is een 19 jarige speler, die nog niet eens voor Jong Oranje heeft gespeeld en minder dan 150 minuten heeft in een competitie op het hoogste niveau een 'top level' speler?
Ik vind het juist slim, als ik eerlijk ben. Je haalt talent binnen met een kans op ontplooiing tot topspeler, je houdt het geld in je zak en je biedt je eigen Academy-spelers nog altijd perspectief. Koop je zulke spelers, dan raak je de talenten erachter kwijt.

Je haalt talent binnen met een kans op ontplooiing tot topspeler, maar zodra die ontplooiing plaatsvindt of lijkt plaats te vinden, is hij al weer weg. Daarnaast, in welk opzicht biedt je je Academy spelers perspectief binnen PSV door een speler te huren voor zijn/haar positie? En voor welke Academy spelers op de positie van Simons/Götze zou men perspectief moeten bieden?
Ik geloof nergens blind in, zeker niet in John, maar ik weet wel dat Brands zich nadrukkelijker bemoeit met de zaken. Dat jij het allemaal twijfelachtig vind, soit. Ruud en Brands samen met John daar nog bij, ja daar vertrouw ik op.

Wb jeugdspelers ben jij hier degene die kletst. Ruud heeft liefst 3 speler overgeheveld en vandaag was hij zeer te spreken over de 2e helft. Als je dan ook nog leest dat een 19-jarige Simons de boel achter de spitsen op stelten moet gaan zetten, dan kun je inderdaad concluderen dat er veel meer op jonge spelers in gezet gaat worden. Om nog een stap verder te gaan, de huurlingen zijn er volgens mij om een jaar te overbruggen tot de Academy spelers er klaar voor zijn. Hoever komt spelen tot Sambo er klaar voor is, Savinho komt tot Bakayoko vast kan gaan spelen, Simons tot Ledezma/Saibari er klaar voor zijn. Niks is een garantie, maar het is geen geheim dat men meer gaat inzetten op de Academy. En er valt wat voor te zeggen, want PSV heeft niet de tijd en de luxe om deze jongens 3 jaar te laten rijpen tot we eindelijk kunnen gaan oogsten. Maar je wilt ze ook niet kwijt, dus met een huur voor pakweg 1 jaar houden zij weer perspectief.

Over top level had ik het in de categorie jeugd. Hij is geen top level op mondiaal niveau, maar wel op jeugdniveau. Al is het alleen maar om de spelers die hij dagelijks om zich heen heeft. Dat zegt niks over het niveau dat hij straks wellicht kan gaan halen. Misschien eindigt hij wel bij Go Ahead Eagles.

Misschien lastig voor te stellen, maar niet elke Academy speler zit op hetzelfde niveau. De een krijgt nog een jaar zich te bewijzen en moet anders wieberen, de ander zit al dicht tegen 1 aan en misschien blijkt zometeen wel dat een Academy speler straks onbetwist basisspeler word. Wil je bijv. Sambo verhuren voor zijn ontwikkeling zonder hem zijn perspectief te willen ontnemen omdat je zoveel in hem gelooft, ga je natuurlijk niet achterlijk een nieuwe rechtsback voor 5 jaar contracteren. Nee, dan huur je er een voor 1 a 2 jaar waarmee je denkt alsnog een bepaald niveau te halen.
Menno1
Legende

Ardbeg wrote: 26 Jun 2022, 00:42 Hoezo zonder enige garantie?
Is er wel een garantie afgegeven? Die jongen heeft nog niks laten zien in het grote mannen voetbal tegenover wereldkampioen Gotze.

Is het echt zo moeilijk te verteren dat sommige posters veel moeite hebben met bepaalde beleidskeuzes?
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Ja maar iedereen is toch blij dat die Duitse wereldkampioen is vertrokken?
Post Reply