Nieuwe trainer PSV

Bespreek hier alle inkomende PSV-transfers, gewenste transfers en transfergeruchten.
Post Reply
King Cobra
Regelmatige invaller

Ricardo Zamora wrote: 01 Oct 2022, 18:41 Ron Jeremy.
Kan niet, die zit vast en in tegenstelling tot Nederland kan dat nog wel ff duren.
“I am a traveler of both time and space, to be where I have been”
Grasmat
Lid van verdienste
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo

mateja wrote: 01 Oct 2022, 18:44
Grasmat wrote: 01 Oct 2022, 18:37 Treurig topic.

Een clubheld steunen is ook een optie.
Ja en nee. Ik hoop met alles dat Ruud een succes wordt maar heb zelden zo'n reeks van slechte wedstrijden gezien zonder enige vooruitgang. We moeten er echt voor waken dat we iemand te lang laten zitten omdat het een held is. Daar doen we hem op termijn ook geen plezier mee. Het ideale scenario zou zijn hem terug te zetten naar assistent en een tactisch sterke trainer neer te zetten naast hem. Maar in een egowereld als de voetbalwereld is dat helaas ondenkbaar.

Het was gewoon een fout om hem aan te stellen, laten we er niet te lang in blijven hangen.
Mensen doen alsof we ergens in de middenmoot bungelen. We stonden gewoon bovenaan en maken nu een uitglijder. Dat gebeurt zelfs de beste coaches.

Ja het spel houdt niet over en er zit voor ons misschien geen lijn in, maar dat heeft ook gewoon tijd nodig, zeker met een nieuwe trainer. Nog even los van of de keuze vooraf juist was.

Wat me vooral stoort is dat men nu al direct zegt: oprotten met Ruud. Dat verdient hij niet.
milansandro
Legende

Tijn wrote: 01 Oct 2022, 18:42

Ik denk niet dat steunen veel verschil gaat maken eerlijk gezegd. Ik zie hem niet ontslagen worden, maar ben wel aan het hopen dat hij de eer aan zichzelf houdt, want tactisch klopt er echt helemaal niks van. En als je dan het programma bekijkt is het voor de winter helemaal over zo.
Ik denk zelfs dat het eind oktober al klaar is met ons..
Activism is a way for useless people to feel important
— Thomas Sowell
Menno1
Legende

Vd Wallen lief aankijken en 8 miljoen voor Slot neerleggen. 😇
Mr. Spock
Internationale topspeler
Old name: Skywalker
Clubvoorkeur: Que miras bobo?
Favoriete speler: Giorgio Chinaglia

Henk ten Cate (altijd handig, een racismekaart bij de hand)
Dick Schreuder (Schreuder vs Schreuder)
Dirk Kuyt (die weet hoe je slappe dingen strak kunt trekken)
Madueke
Legende

Menno1 wrote: 01 Oct 2022, 18:50 Vd Wallen lief aankijken en 8 miljoen voor Slot neerleggen. 😇
'Arne, houdt je er wel rekening mee dat Gakpo en Sangaré volgend seizoen weg zijn en hun opbrengsten gebruikt worden om gaten te dichten'?
mateja
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 01 Oct 2022, 18:49
mateja wrote: 01 Oct 2022, 18:44

Ja en nee. Ik hoop met alles dat Ruud een succes wordt maar heb zelden zo'n reeks van slechte wedstrijden gezien zonder enige vooruitgang. We moeten er echt voor waken dat we iemand te lang laten zitten omdat het een held is. Daar doen we hem op termijn ook geen plezier mee. Het ideale scenario zou zijn hem terug te zetten naar assistent en een tactisch sterke trainer neer te zetten naast hem. Maar in een egowereld als de voetbalwereld is dat helaas ondenkbaar.

Het was gewoon een fout om hem aan te stellen, laten we er niet te lang in blijven hangen.
Mensen doen alsof we ergens in de middenmoot bungelen. We stonden gewoon bovenaan en maken nu een uitglijder. Dat gebeurt zelfs de beste coaches.

Ja het spel houdt niet over en er zit voor ons misschien geen lijn in, maar dat heeft ook gewoon tijd nodig, zeker met een nieuwe trainer. Nog even los van of de keuze vooraf juist was.

Wat me vooral stoort is dat men nu al direct zegt: oprotten met Ruud. Dat verdient hij niet.
Naja. Dat laatste is inderdaad onzin, want tegen een clubheld zeg je nooit 'oprotten'. En hij verdient het sowieso niet wat mij betreft want hij wilde geleidelijk trainer worden en heeft de boot afgehouden. Kennelijk was er voor Brands en de Jong maar 1 mogelijkheid en dat was Ruud. Geen idee waarom. Een trainer aanstellen met ervaring is kennelijk niet een vereiste. Dus ik neem Ruud in deze helemaal niks kwalijk.

Maar, voetballendt lijkt het vanaf de voorbereiding helemaal nergens op. En dat ligt inmiddels echt niet meer (alleen) aan de selectie. Het staat gewoon heel erg slecht. Het veld is veeeel te groot het drukzetten is halfslachtig at best. En als je na 2 weken trainen dit laat zien... dan vraag ik me echt af wat er gebeurd is in de afgelopen werken.

5x wisselen en eindigen met Til vind ik ook echt bizar.

Ruud verdient dit niet. Maar ik wil PSV niet zien afzakken naar plek 3/4 omdat we Ruud niet willen ontslaan.
RIO
Legende
Clubvoorkeur: Wat denk je zelf

Menno1 wrote: 01 Oct 2022, 18:50 Vd Wallen lief aankijken en 8 miljoen voor Slot neerleggen. 😇
Was even naar vrije trainers aan het kijken, maar ik zou dit ook doen. Denk zelf dat Arne geen zin heeft.
mr.top
Internationale topspeler

Grasmat wrote: 01 Oct 2022, 18:49 Wat me vooral stoort is dat men nu al direct zegt: oprotten met Ruud. Dat verdient hij niet.
Waarom eigenlijk niet? Hij faalt.

[mention]mateja[/mention] zegt het elegant. "Ruud verdient dit niet. Maar ik wil PSV niet zien afzakken naar plek 3/4 omdat we Ruud niet willen ontslaan."
11 Tinus
Legende
Clubvoorkeur: Philips

Eindigen met Til is niet zo bizar als je nog hoop hebt om te scoren uit een dode spelsituatie. Dat Til er donderdag niet in staat is duidelijk.

Ik vind het geen overdreven topic, want iedereen ziet dat er te veel moet gebeuren om te verwachten van een beginnend coach. Maar hoe verder? Je kunt na van Nistelrooij de complete resetknop induwen en dat lijkt me geen overbodige luxe.

Peter Bosz met den Greet Steinson vertrouw ik wel een zak geld toe.
Jwoeloe
Moderator

Wanneer je als trainer continu dezelfde fouten maakt en het inzicht ontbreekt, ben je misschien wel gewoon geen trainer? Dus ja, we moeten inderdaad verder kijken. Eventueel zelfs Faber als interim, die dat eerder prima heeft ingevuld. En van daaruit zoeken naar een geschikte vaste oplossing. We moeten komende weken namelijk presteren met een relatief zwaar programma, anders is voor het WK het hele seizoen alweer voorbij.

PSV moet af van het idee om beginnende coaches voor de groep te zetten. We zijn een te grote club om te gokken op onervaren trainers, waarbij het maar hopen is dat ze er klaar voor zijn en het überhaupt in zich hebben om een capabele hoofdtrainer te worden.
Galactico
Meervoudig international

Ruud als clubicoon verdient dit absoluut niet. Ruud de trainer zou met pek en veren de laan uit moeten worden getrapt. Geen enkele verbetering te bespeuren in de afgelopen maanden en je ziet ook geen visie en spelopvatting waar je op verder kan bouwen.
Ronaldio
Meervoudig international

Er moet eerst maar eens een ervaren en goede TD komen. Van buitenaf. Dus niet weer een onervaren prutser uit de eigen gelederen. Want daar schiet je als PSV helemaal niets mee op.

Er moet een TD komen die de scouting op korrel neemt, en desnoods wijzigingen in dat team aanbrengt.

Onder periode John de Jong heeft geen enkele trainer het gered.

Dus laten we eerst eens beginnen met een goede TD van buitenaf. En daarna verder kijken.
11 Tinus
Legende

Faber kreeg het een beetje op de rit door Thomas en Lammers voorop te zetten omdat zij het druk zetten onder de knie hadden. Weer een beetje naar de basis met een rechtsbuiten op rechtsbuiten, een rechtsback op rechtsback en de linies kort op elkaar.

De Advocaat van het eerste half jaar bij Feyenoord zou ons kampioen kunnen maken. Want het enige wat deze selectie niet heeft is defensieve stabiliteit want als dat er is hebben we genoeg wapens om goals te maken.

Ik zeg niet dat we Faber en Advocaat daar neer moeten zetten maar wat zij deden was terug naar de basis. Maak het zo simpel mogelijk en dan heb je de kans dat spelers het oppakken. Als we nu Slot voor de groep zetten gaat het ook niet perse heel goed lopen op de korte termijn. Daar heb je een voorbereiding voor nodig. Als je ziet wat Ruud met 14 dagen voorbereiding heeft gedaan dan kun je geen vertrouwen hebben op een goede afloop.

Ruud gaat 100% zeker ontslagen worden.
Juancho
Mister PSV

Dat was idd zo [mention]11 Sir Tinus[/mention] . Het eerste wat Faber deed was terug naar de basis en beginnen met controle en zekerheid inbouwen. Dat mooie voetbal komt later wel een keer. Het aparte is dat Ruudje dit ook wilde. Defensief starten, meer controle en meer voorzichtigheid. Daar komt werkelijk helemaal niks van terecht en de kansen en tegengoals vliegen ons om de oren.

Ik weet bijna wel zeker dat Faber het beter zal doen qua (defensieve) organisatie en stabiliteit. En daar moet PSV echt mee beginnen wil het weer vooruit kunnen.
“Trance is my Sanctuary where Emotions, Freedom and Spirituality meet”
B. Dzsudzsak
Regelmatige invaller
Clubvoorkeur: PSV Eindhoven

Het is niet RvN…
Het is het beleid van de club.
Als topclub zijnde vier trainers aanstellen de afgelopen jaren waarvan er drie 0,0 ervaring hebben.
Dat kan bij clubs als Utrecht, Twente, Groningen etc. maar verdomme toch niet bij een club die op CL-niveau wilt acteren.
“Keep your friends close, keep your enemies closer”.
mr.top
Internationale topspeler

Ronaldio wrote: 01 Oct 2022, 19:06 Er moet eerst maar eens een ervaren en goede TD komen. Van buitenaf. Dus niet weer een onervaren prutser uit de eigen gelederen. Want daar schiet je als PSV helemaal niets mee op.

Er moet een TD komen die de scouting op korrel neemt, en desnoods wijzigingen in dat team aanbrengt.

Onder periode John de Jong heeft geen enkele trainer het gered.

Dus laten we eerst eens beginnen met een goede TD van buitenaf. En daarna verder kijken.
Nee, als trainer moet je ook kunnen roeien met de riemen die je krijgt. Dat beheerst hij niet. Zijn voorganger moest ook consessies doen aan zijn systeem dus dan moet RvN dat zeker.
voskat
Nationale topspeler

Ik had niet zó snel verwacht de definitieve bevestiging te zien dat Ruud er helaas (nog) niet geschikt voor is... maar het zegt wel wat dat hier de meeste argumenten tegen zijn ontslag gebaseerd zijn op sentiment.
voskat
Nationale topspeler

B. Dzsudzsak wrote: 01 Oct 2022, 19:18 Het is niet RvN…
Het is het beleid van de club.
Als topclub zijnde vier trainers aanstellen de afgelopen jaren waarvan er drie 0,0 ervaring hebben.
Dat kan bij clubs als Utrecht, Twente, Groningen etc. maar verdomme toch niet bij een club die op CL-niveau wilt acteren.
Er is geen geld.
mr.top
Internationale topspeler

voskat wrote: 01 Oct 2022, 19:21 Ik had niet zó snel verwacht de definitieve bevestiging te zien dat Ruud er helaas (nog) niet geschikt voor is... maar het zegt wel wat dat hier de meeste argumenten tegen zijn ontslag gebaseerd zijn op sentiment.
Welkom op dit forum ;)
mr.top
Internationale topspeler

Deninho heeft een poule geplaatst:
Klik
Chucky
Vedette

Ik steun hem als clubicoon en voor zijn ontwikkeling als trainer. En vanuit dat perspectief kan hij beter op een andere plek ervaring op doen zodat hij hier ooit als een volwaardige trainer aan de slag kan gaan. Want dat is hij nu echt nog niet, hoe jammer ook.
voskat
Nationale topspeler

We hebben geen geld (of weigeren het uit te geven), dus het zal Fred Rutten wel worden.
guus
Internationale topspeler

Hij had zelf zijn twijfels maar werd overgehaald door Brands. Erg wrang, dit gun je een clubicoon niet.
Johnnie Walker
Lid van verdienste

Weet je wat ik er zielig aan vind?

De verrotte mentaliteit dat we iedereen maar buiten moeten flikkeren als er even niet gepresteerd wordt.

John eruit. Scouting eruit. Ruud eruit. What's next? Benitez eruit (yup, wordt ook al geroepen)? Cody eruit?

Geen enkel idee ook wie het beter zou doen en waarom. Net zo weinig visie hier als de club verweten wordt. Net zo weinig mentaliteit als de selectie verweten wordt. Leuk filosoferen over Slot, die inderdaad een geschikte trainer zou zijn, maar totaal niet realistisch.

Het is zo makkelijk om maar te denken dat je beter af bent als je ze op straat gooit. Zit je dadelijk te kijken met Zuidam en pakweg van Wonderen. Dan pas wordt die 4e plek die hier en der alweer geopperd wordt een realiteit.

We spelen al 5 jaar lang met regelmaat zulke wedstrijden. Onder 4 verschillende trainers. Maar inderdaad, de oplossing is om de trainer er maar uit te knallen...

Als er iemand langere tijd verdiend om zich te laten zien, dan is het onze sympathieke clubicoon. Als we iedereen na een aantal maanden niet goed presteren maar buiten flikkeren, dan hadden we Sangaré, Park en Gomes niet gehad.

Als we 'm nu buiten flikkeren, dan wordt er na de volgende wedstrijd weer een ander topic geopend met de volgende speler, trainer, staflid of directielid die het veld moet ruimen als de 'oplossing'.

Helemaal eens met de kritiek op van Nistelrooy. Hem buiten willen flikkeren in plaats van hem te steunen op weg naar verbetering? Dat vind ik treurig.
Post Reply