Earnest Stewart

Alles over directie, coaches, trainingen, beleid, etc.
Post Reply
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Oké, pushbericht waard. Geen idee hoe we dit moeten inschatten, al waren er hier voorstanders van zijn komst. Herinner mij de voetballer bij Willem II nog goed. Maar dat zegt niks, zoals elders betoogd. We gaan het zien hoor
User avatar
degans4567
Bankzitter
Posts: 259
Joined: 30 Jun 2022, 15:33
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Heeft hij het Amerikaanse voetbal weer op de kaart gezet dan hebben we ze een hele goeie te pakken.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Geen verkeerde keuze lijkt mij. Maar of dat echt zo is moet de tijd uitwijzen uiteraard.

Spreekt in ieder geval een aardig mondje Engels gok ik.
User avatar
O Goleiro Grande
Nationale topspeler
Posts: 2101
Joined: 20 May 2022, 14:01
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

milansandro wrote: 26 Jan 2023, 16:52 Hopelijk is hij al bezig met de komende paar dagen..
Dat lijkt me sterk als hij pas op 1 maart begint…
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Werkte bij AZ onder Toon als opvolger van Marcel dacht ik.

Nja ik had denk ik ook liever Steinsson gehad op basis van zijn profiel en verversing (aanname) maar dit was zeker wel top 3 van de mensen die ik kon bedenken. Wel al een tijdje weg uit NL/ED dus even afwachten of dat een voordeel is of een nadeel.
User avatar
DC_PSV
Vedette
Posts: 9417
Joined: 09 Feb 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Goed nieuws eindelijk!
#simplythebest
RV1913
Nationale topspeler
Posts: 1772
Joined: 30 Aug 2021, 13:00
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 26 Jan 2023, 16:52 Zit alweer vanaf 2015 in de VS. De markt hier in Europa is inmiddels sterk veranderd. Hij zal vast een goede kennis hebben van de Amerikaanse markt, maar ik moet nog maar zien of Stewart de topper gaat zijn die we nodig hebben. Als je ziet hoe hard het Amerikaanse voetbal is gegroeid de afgelopen jaren, dan is het misschien wel iemand die een goed voetbalinhoudelijk plan uit kan rollen.
Mooi dan kunnen we eindelijk meer in de Amerika's en MLS gaan scouten (Thiago almada, Talles Magno)
Siemen
Nationale topspeler
Posts: 2327
Joined: 26 Aug 2017, 15:00
FOOTB_REM_S: No

Hopelijk kunnen Marcel en Earnest duidelijke, visie gerichte lijnen uitzetten de komende jaren met als doel meer sportief en financieel succes. Met roots uit Veghel zal hij wel liggen met onze Jumbo RVC'ers ;)
Last edited by Siemen on 26 Jan 2023, 16:56, edited 1 time in total.
User avatar
hondjevandebakker
Internationale topspeler
Posts: 3349
Joined: 21 Dec 2021, 22:31
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ondanks dat hij officieel pas in maart start, kan hij nu toch al aangeven wat zijn visie is mbt nieuwe buitenspelers? Dan hoef je niet per se alleen maar te huren.
User avatar
mateja
Internationale topspeler
Posts: 3390
Joined: 01 Mar 2021, 09:48
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Wie maakt even een account voor hem aan?
FC Bracke
Bankzitter
Posts: 234
Joined: 04 Nov 2020, 15:38
FOOTB_REM_S: No

#bordopschootscouting.. :lol:

Wel blij met de keuze hoor. Heeft ook een brede kijk op wat er in de USA rond loopt - lijkt toch het watertje te zijn waar we tegenwoordig in proberen te vissen.
YMSA13
Lid 2e elftal
Posts: 152
Joined: 22 Jun 2022, 21:16
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

O Goleiro Grande wrote: 26 Jan 2023, 16:54
milansandro wrote: 26 Jan 2023, 16:52 Hopelijk is hij al bezig met de komende paar dagen..
Dat lijkt me sterk als hij pas op 1 maart begint…
Lijkt me wel dat aankomende transfers worden besproken met hem. Lijkt me juist vreemd als dat niet zou gaan gebeuren.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Geen idee ook of hij goed is, maar het is in ieder geval geen broekie.
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

De KNVB had hem ook benaderd voor de functie Directeur Topvoetbal.
Robson de Souza
Vedette
Posts: 6654
Joined: 27 Aug 2017, 18:28
FOOTB_REM_S: No

Veel goede aankopen gedaan bij AZ, gasten als Beerens, Altidore, Elm, Berghuis, Henriksen, Gudelj, Poulsen allemaal goedkoop ingekocht en met name Altidore, Elm en Maher voor hoge prijzen weten te verkopen. Benieuwd naar hem!
DE MADERA 76
Regelmatige invaller
Posts: 349
Joined: 12 Apr 2021, 22:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 26 Jan 2023, 16:57 De KNVB had hem ook benaderd voor de functie Directeur Topvoetbal.
Stond Nigel de Jong ook bij ons op het lijstje?

Zonder gekheid, volgens mij een prima stevige kandidaat voor de brede TD functie waarvoor PSV zoekende was.
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Goed dat PSV eindelijk de earnest van de situatie in zag.
Galactico
Meervoudig international
Posts: 1158
Joined: 30 Aug 2018, 13:26
FOOTB_REM_S: No

Interessante keuze wel. Nu de boel opschudden en de US markt afstropen.
User avatar
ShovingNE2
Site Admin
Posts: 29749
Joined: 25 Aug 2017, 11:11
FOOTB_REM_S: No

Blij met deze keuze! Heel benieuwd.
"When it comes to luck, you create your own" - Bruce Springsteen
User avatar
LaFoquita
Geselecteerd voor Oranje
Posts: 767
Joined: 29 Dec 2022, 15:46
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Talentvolle buitenspeler op aanraden van Earnest uit de MLS in 3 2 1...
User avatar
11 Tinus
Legende
Posts: 15339
Joined: 09 Oct 2020, 00:00
Clubvoorkeur: Philips
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 26 Jan 2023, 16:57 De KNVB had hem ook benaderd voor de functie Directeur Topvoetbal.
Hmmm waar al een bondscoach was aangesteld voor de komende 2 tot 4 jaar. Lijkt me ook niet heel uitdagend.

Bij PSV daarentegen lijkt hij met 30 a 40 miljoen een complete selectie te kunnen bouwen naar zijn hand. Die past bij de visie waarvoor ze gekozen hebben bij PSV en waarop hij waarschijnlijk overgehaald is. Hij gaat Sangaré en wellicht Xavi ook nog moeten vervangen maar heeft dan nog meer budget. De droom van een gemiddelde FMer denk ik.

Hij kan vanaf 1 maart de perfecte rechtsback zoeken, een goede CV, één of twee middenvelders, één of twee buitenspelers en eventueel talent voor Jong PSV. Die hoeft zich zeker niet te vervelen voorlopig.
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Benieuwd. Geen ervaring in de top, ook geen idee of hij een beetje een netwerk heeft. Verder komt hij altijd wel kundig over, maar dat is echt nergens op gebaseerd haha.
User avatar
Joenepsv
Legende
Posts: 12359
Joined: 30 Jan 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Ben hier wel tevreden mee. Iemand met aantoonbare ervaring op die positie en ook iemand die de Amerikaanse markt goed kent. Was ooit de opvolger van Brands dacht ik dus wel weer een Az connectie. Ik zag die Steinsson ook wel zitten overigens maar vind het vooral belangrijk dat er iemand van buitenaf is gehaald. Dat lijkt mij een hele belangrijke stap.
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
FOOTB_REM_S: No

Kale koppen niet te stoppen :baby (Y) (Y)
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Gevoelsmatig was de keuze voor Steinsson net wat meer out-of-the-box geweest, en dat kan de gehele organisatie bij PSV prima gebruiken. Maar Stewart is wel een man die zijn sporen inmiddels aardig heeft verdiend. En inderdaad ook interessant om de Amerikaanse markt nog scherper in de gaten te houden nu.
Post Reply