Sergiño Dest

Spelers A-selectie.
Post Reply
Op weg naar nr 26
Vedette
Posts: 6156
Joined: 02 Apr 2019, 00:00
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 17 Aug 2023, 09:06 De hamvraag is: worden we beter met Dest?
Zeker weten
These users thanked the author Op weg naar nr 26 for the post:
DeefPeef
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

11 Tinus wrote: 17 Aug 2023, 09:06 De hamvraag is: worden we beter met Dest?
Heb je PvA zien spelen? Dit is een hele grote vooruitgang. Iemand die aanvallend kan spelen en dan iets goeds met de bal doet.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post:
DeefPeef
User avatar
Standbeeld
Mister PSV
Posts: 30459
Joined: 03 Sep 2021, 20:50
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

ComeOnPSV wrote: 17 Aug 2023, 09:42
11 Tinus wrote: 17 Aug 2023, 09:06 De hamvraag is: worden we beter met Dest?
Heb je PvA zien spelen? Dit is een hele grote vooruitgang. Iemand die aanvallend kan spelen en dan iets goeds met de bal doet.
Als Dest beter speelt dan PvA dan worden we er beter van. Ben jij er 100% zeker van dat Dest beter gaat spelen dan PvA?
Rikkert1234
Vedette
Posts: 5704
Joined: 12 May 2021, 16:09
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Sinds het seizoen 20/21 heeft Dest 776 minuten als linksback gespeeld, omgerekend nog geen 9 potjes in de afgelopen 3 seizoenen. Dit is ook de enige positie waarop Dest zich bij PSV kan focussen aangezien Teze vaste rechtsback blijft aangezien hij perfect in het Bosz systeem als achterblijvende back waardoor de linksback kan opstomen (PvA nu). Ik weet zelf niet hoe goed hij is op linksback maar misschien kan iemand anders die hem bij Barcelona/Milan heeft zien spelen meer over vertellen?

Bron: https://www.transfermarkt.com/sergino-d ... id/0/pos/4
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Standbeeld wrote: 17 Aug 2023, 09:44Ben jij er 100% zeker van dat Dest beter gaat spelen dan PvA?
Ja, de drive van PvA is natuurlijk heel aanstekelijk. Maar hij is te onzeker aan de bal. Dest kan echt meevoetballen en daardoor versnel.je het voetbal en heb je minder kans dat je balverlies hebt. Denk dat Dest ook ervoor gaat zorgen dat een Veerman beter kan spelen want de hele linkerkant loopt dan soepeler.
Teletubby
Nationale topspeler
Posts: 2234
Joined: 06 Jun 2023, 10:03
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Rikkert1234 wrote: 17 Aug 2023, 09:44 Sinds het seizoen 20/21 heeft Dest 776 minuten als linksback gespeeld, omgerekend nog geen 9 potjes in de afgelopen 3 seizoenen. Dit is ook de enige positie waarop Dest zich bij PSV kan focussen aangezien Teze vaste rechtsback blijft aangezien hij perfect in het Bosz systeem als achterblijvende back waardoor de linksback kan opstomen (PvA nu). Ik weet zelf niet hoe goed hij is op linksback maar misschien kan iemand anders die hem bij Barcelona/Milan heeft zien spelen meer over vertellen?

Bron: https://www.transfermarkt.com/sergino-d ... id/0/pos/4
Even off topic maar dat transfermarkt is toch echt een vreselijke site geworden. Op alles waar je klikt krijg je meteen een pagina grote advertentie in je bakkes, altijd onder aan de pagina een advertentie en als je scrolt dan is het 20% informatie en 80% advertenties. Verschrikkelijk
Djorditje10
Jeugdspeler
Posts: 59
Joined: 06 Jun 2023, 10:54
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Ardbeg wrote: 17 Aug 2023, 09:41 Ik verwacht dat Dest zich prima staande kan houden bij PSV en aanvallend zijn steentje kan bijdragen in dit type voetbal. Verdedigend heb ik geen oog op, al denk ik dat hij daar onder Bosz ook nog wel stappen kan zetten. Niet slagen bij Barcelona zegt niet alles. Ik ben gematigd positief. Ik hoop echter niet dat dit de verdediger is waar Earnie op doelt want we hebben wel echt een centrale verdediger nodig.


Sluit me hier bij aan. Denk (en hoop) dat dit inderdaad niet alleen de verdediger wordt die gaat komen, gezien het feit dat het om huur gaat met optie tot koop. Investeren in een cv zullen ze nog gaan doen mits Ibi vertrekt. Dan is dit een goede “goedkope” optie om de verdediging te versterken, zodat er geld voor de RCV over blijft.
User avatar
Struviet
Meervoudig international
Posts: 1340
Joined: 15 Aug 2020, 20:50
FOOTB_REM_S: No

Helaas kan niet alles raak zijn in een transferperiode, de wereld is niet perfect. Van Dest word ik niet blij. Geen goede verdediger met name.

Aan de andere kant: stel ze zien hem als optie voor links, en ze willen hem huren, omdat ze ook veel verwachten van Mauro, dan is het qua type deal (huur) wel weer logisch.
Last edited by Struviet on 17 Aug 2023, 09:51, edited 1 time in total.
These users thanked the author Struviet for the post (total 4):
De Realistmr.topPaco CasalPapaHiljemark
User avatar
Tyyne
Vaste waarde in elftal
Posts: 595
Joined: 24 Jun 2022, 11:12
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Couhaib Driouech
FOOTB_REM_S: No

Vind zijn persoonlijkheid niet fijn, maar als hij kwaliteit toevoegt prima 8)
Eindhovenvoetbal
Internationale topspeler
Posts: 3440
Joined: 25 Aug 2020, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Uitstekende optie. Betaalbaar, ervaring in de absolute top. Was in zijn eerste jaar grotendeels basisspeler bij Barcelona, dan kan je echt wel wat. Pas 22, basisspeler voor zijn land. Kan op beide backposities uit de voeten. Aan de bal echt heel sterk en defensief prima voor een back. Erg snel bovendien, fijn als we zo ver vooruit verdedigen. Huur met optie tot koop of koop met lage transfersom zou extra fraai zijn.
These users thanked the author Eindhovenvoetbal for the post:
DeefPeef
Voormalig KG
Lid scoutingsteam
Posts: 4597
Joined: 07 Aug 2018, 00:00
FOOTB_REM_S: No

Als Van Aanholt zijn niveau niet vasthoudt van afgelopen half jaar dan heb je met Dest een hopelijk volwaardige vervanger.
Mauro is nog wel even geblesseerd.

Wat ook kan is dat wat Van Aanholt nu doet links dat Sambo of Dest dat op een gegeven moment aan de rechterkant mogen doen en dat er uit de groep Aankoop/Teze/Ramalho/Boscagli/Obispo de overige drie verdedigers gekozen worden.

Wat hebben we toch bizar veel verdedigers onder contract en dan heb ik Mwene nog niet eens genoemd.
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 17 Aug 2023, 09:50 Helaas kan niet alles raak zijn in een transferperiode, de wereld is niet perfect. Van Dest word ik niet blij. Geen goede verdediger met name.

Aan de andere kant: stel ze zien hem als optie voor links, en ze willen hem huren, omdat ze ook veel verwachten van Mauro, dan is het qua type deal (huur) wel weer logisch.
Precies dit vind ik ook.
Ik sta niet te springen, maar twee huurspelers hebben en ondertussen kijken hoe het herstel van je potentieel beste linksback verloopt is niet onlogisch.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

Struviet wrote: 17 Aug 2023, 09:50 Helaas kan niet alles raak zijn in een transferperiode, de wereld is niet perfect. Van Dest word ik niet blij. Geen goede verdediger met name.

Aan de andere kant: stel ze zien hem als optie voor links, en ze willen hem huren, omdat ze ook veel verwachten van Mauro, dan is het qua type deal (huur) wel weer logisch.
Helemaal mee eens. Met de kanttekening dat ze dat type deal maar mooi met een andere speler doen. Dest gaat er voor zorgen dat we terug verlangen naar Philip Max van vorig jaar.
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Kezmania
Meervoudig international
Posts: 1336
Joined: 04 Nov 2020, 14:37
FOOTB_REM_S: No

Snap niet dat men hem als linksback ziet daar hij slechts enkele tientallen wedstrijden links heeft gespeeld, vaak uit nood. Achter Teze een prima back-up maar dat betekent dat Sambo vertrekt, of ook niet ondenkbaar maar minder gewenst: Teze naar het centrum, Ramalho bank en geen Sanchez en/of Debast.
Ittot
Internationale topspeler
Posts: 4270
Joined: 26 Sep 2020, 21:24
FOOTB_REM_S: No

Het is een blind paard. Kan niet verdedigen. En met niet bedoel ik ook echt niet. Aan de bal ziet het er leuk uit maar voegt hij weinig toe omdat het meestal op niets uitloopt met zijn gedraaf. Je kunt dan beter een willekeurige snelle buitenspeler uit de jeugd op rechtsback zetten. Zoals Kwaaitaal dus.

Hij maakt ons niet beter. En al helemaal niet op rechts.
Mikelvb
Nationale topspeler
Posts: 1867
Joined: 19 Apr 2022, 17:26
FOOTB_REM_S: No

Smeets14 wrote: 17 Aug 2023, 09:12 Ik denk Mwene en/of Sambo vertrekt en dan heb je met Dest een goede vervanger die op beide back posities kan. Staat denk ik snel in de basis i.p.v. van Aanholt.
Laat het dan Mwene zijn. Sambo moet gewoon nog steeds voor zijn kans moet gaan. Ben verder niet blij met deze interesse. Veel salaris, vast ook geen misselijke huursom. Nee bedankt.
Last edited by Mikelvb on 17 Aug 2023, 10:03, edited 1 time in total.
These users thanked the author Mikelvb for the post:
De Realist
User avatar
SKERLA
Legende
Posts: 10697
Joined: 26 Aug 2017, 14:22
Favoriete speler: Peet Scheefbril
FOOTB_REM_S: No

Kezmania wrote: 17 Aug 2023, 09:57 Snap niet dat men hem als linksback ziet daar hij slechts enkele tientallen wedstrijden links heeft gespeeld, vaak uit nood. Achter Teze een prima back-up maar dat betekent dat Sambo vertrekt, of ook niet ondenkbaar maar minder gewenst: Teze naar het centrum, Ramalho bank en geen Sanchez en/of Debast.
:monkey: :wall:
User avatar
Grasmat
Lid van verdienste
Posts: 25115
Joined: 25 Aug 2017, 12:21
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Dn Flamingo
FOOTB_REM_S: No

Dest is een leeghoofdige flapdrol. Hij is verdedigend niet beter dan wat we al hebben. We moeten versterkingen hebben, geen verbreding.
Zeeuwse-psver
Bankzitter
Posts: 245
Joined: 27 Dec 2022, 10:32
Clubvoorkeur: PSV
Favoriete speler: Luuk de Jong
FOOTB_REM_S: No

kan er echt helemaal niks van, wat heb ik mij vermaakt toen Madueke tegen hem moest spelen in de winter tegen Milan.
kunnen we Drommel niet gewoon op rechtsback zetten? dat is al 10x beter als Dest
Oans bin de Zeeuwen!
User avatar
ComeOnPSV
Vedette
Posts: 8141
Joined: 27 Jan 2019, 18:20
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 17 Aug 2023, 10:01 Dest is een leeghoofdige flapdrol. Hij is verdedigend niet beter dan wat we al hebben. We moeten versterkingen hebben, geen verbreding.
Hij is verdedigend en aanvallend beter dan PvA.
Verdedigend beter dan Teze betwijfel ik, maar aanvallend beter dan Teze? Volmondig ja.
These users thanked the author ComeOnPSV for the post (total 3):
DeefPeefEindhovenvoetbalPapaHiljemark
User avatar
psvgouda
Vedette
Posts: 9682
Joined: 13 Apr 2021, 18:07
Clubvoorkeur: Nou ja! Wanne vraag
Favoriete speler: Ismael Saibaasie
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 17 Aug 2023, 10:01 Dest is een leeghoofdige flapdrol. Hij is verdedigend niet beter dan wat we al hebben. We moeten versterkingen hebben, geen verbreding.
Anderzijds... Als je al die middelmatige verdedigers die wij onder contract hebben naast elkaar in het veld zet: zie er dan nog maar eens door te komen :mrgreen:
Gekheid/stokje: zeer mijn twijfel over deze volgende Duracell kabouter, heb liever een back die positioneel wat slimmer is en wat meer gedoseerd mee kan in de aanval dan destelijke ren-je-rot types. Maar laat ik hopen dat Boosz/Ernie er een betere kijk op hebben...
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Grasmat wrote: 17 Aug 2023, 10:01 Dest is een leeghoofdige flapdrol. Hij is verdedigend niet beter dan wat we al hebben. We moeten versterkingen hebben, geen verbreding.
Klinkt als de dingen die je riep over Lang :mrgreen:

Opeens vind ik Dest een perfecte optie
User avatar
Maikel
Site Admin
Posts: 18382
Joined: 10 May 2018, 10:21
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Kan me voorstellen dat PSV anticipeert op de LB positie. Mauro is meer geblesseerd dan fit en V Aanholt is gehuurd, 34 en lijkt niet te voldoen.

Logische en goedkope optie dit. Plus, pas 22
These users thanked the author Maikel for the post (total 2):
ComeOnPSVArdbeg
nilssonH
Moderator
Posts: 11043
Joined: 18 May 2018, 15:15
Clubvoorkeur: PSV
FOOTB_REM_S: No

Het is juist een soort rechtsbenige Patrick van Aanholt. Heel hard rennen, maar tactisch zeer beperkt. Dat heeft Pioli ook min of meer toegegeven bij Milan. Bij Barca gekomen vanwege Koeman, dus daar moet ook weer niet té zwaar aan getild worden wat mij betreft. Nee dit zie ik echt niet zo zitten.
User avatar
De Realist
Internationale topspeler
Posts: 4360
Joined: 24 Oct 2021, 23:57
FOOTB_REM_S: No

psvgouda wrote: 17 Aug 2023, 10:07
Grasmat wrote: 17 Aug 2023, 10:01 Dest is een leeghoofdige flapdrol. Hij is verdedigend niet beter dan wat we al hebben. We moeten versterkingen hebben, geen verbreding.
Anderzijds... Als je al die middelmatige verdedigers die wij onder contract hebben naast elkaar in het veld zet: zie er dan nog maar eens door te komen :mrgreen:
Gekheid/stokje: zeer mijn twijfel over deze volgende Duracell kabouter, heb liever een back die positioneel wat slimmer is en wat meer gedoseerd mee kan in de aanval dan destelijke ren-je-rot types. Maar laat ik hopen dat Boosz/Ernie er een betere kijk op hebben...
Goed punt inderdaad. Onze verdedigers zijn stuk voor stuk matig. Waarom zou je dan in vredesnaam nog een verdediger uit de categorie slecht tot matig halen? Vooral als het deel matig het deel aan de bal is, en het verdedigende deel echt compleet volstrekt kansloos?
Oh ja en salaristechnisch zal ie niet voor een ei en een appel komen ballen.

Werkelijk alle seinen staan op diepdonkerrood. En wat krijg je als tegenargument? "Jamaar hij komt van barcalona af"
Echt....
"Give the cup to them today" - Roger Schmidt
Post Reply